Kymppilumitalven hoidoista plussanneet!

Heni tsemiä pahoinvoinnin kanssa!

Maricce ja Irene - täällä myös ikävä flunssa painaa päälle tai sitten allergiat. Kysyin tänään neuvolasta ja sain luvan käyttää zyrteciä allergioihin. Aikaisemmin oli muistaakseni kiellettyjen listalla, mutta th varmisti vielä lääkäriltä. Taidan vielä kysyä apteekin mielipiteen. Esikoista odottaessa taisin saada Tuulix-reseptin.

nonnii toivottavasti pyörtyilyt on pyörtyilty. Varmaan säikäytti, mutta onneksi sinulla ja palleroilla kaikki hyvin!

Bittersweet onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Komppaan täysin tunteesi kanssa vaikka yksi lapsonen jo jaloissa pyöriikin. Meillä tuntuu tämä luomuylläri olevan noille isovanhemmille tosi iso juttu vaikka itse emme kokeneet hoitojen kautta raskautumista pahana, soihan IVF-hoito meille ihanan pojan :heart:

Sattumalta löysin Hesarin sivuilta hauskan kolumnin: http://www.hs.fi/juttusarja/koljonen/artikkeli/Kukas+se+sieltä+tulee/1135256729981/?cmp=tm_etu_kolumni

Sannis & surprise 14+3
 
aavee mulla toi kiinalainen ennusti poikaa :LOL: nyt täytyy keksiä sitten pojallekin nimi :LOL: eli siis ei oo varmaa kumpi tulee mutta ajattelin kyllä ottaa siitä selvää tyttö vai poikako tuolla masussa majailee :D

oon tässä yrittänyt peilin kautta kytätä koska se maha sieltä pullahtaa mut en oo huomannu kun persuksen muhkeutuvan :LOL: niin ja navasta alas menee sellainen tumma karvaviiva!!mä oon apinoitumassa!!:D tai sit vauvelilla on ihan tajuttomat rintakarvat/säärikarvat syntyessä mitkä puskee mun mahan läpi :D hormooneistahan tuo johtuu mut ällöttää :D
onko siis muilla kuin kirmalla masua jo näkyvissä??



sannis säkös siitä sykkeestä puhuitkaan??oon yrittänyt lukea tuosta sykkeestä mut toiset sanoo että pojalla olis korkeampi syke ja toiset tytöllä joten en usko oikein tuohon sykkeeseen :)

RP+villi-eikka 14+6
 
RP, mulla on kyllä jo jonkinlainen pyöristynyt massu, mutta mulla on kyllä vararavintoa vyötäröllä ja kohtu on työntänyt sen tuohon ylös nyt tasaiseksi palloksi eli siis ei oo enää makkaroita vaan pallo :LOL: ! Tarttis joku päivä ihan ottaa kuva ja katsoa, että miltä näyttää.

Bittersweetille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart: !

Taitaa Sannis olla joku kevätflunssa aalto päällä. Ei yhtään kiva ei.
 
Kävin tänää neuvolassa kovien alavatsakipujen takia ja ultrattiin pikasesti niin siellä näkyi jo pienen syke :heart: Voi miten ihanaa oli nähdä ylipäänsä jotain kohdussa =) Keskiviikkona uudestaan neuvolaan parempiin tutkimuksiin.

Heni & pikkuinen 5+5 tai 6+0
 
(RouvaPapunen: hehheh... mun oli pakko kurkata pöksyihin, josko mullakin näkyisi vastaava raskausviiva, ja näkyihän se: housut kiristää niin, että sauman jälki on painunut navasta alaspäin)

ONNEA HENI :D

Meidän arvailut kallistuu pojan puoleen enemmistöäänillä (mun unet, miehen ja anopin arvailut, kiinalainen nettiarpa: poika, appiukko: tyttö )
 
Heissan!

Bittersweetille ja Henille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Se sykkeen näkyminen on tosi ihanaa! Vierähtää kivi sydämeltä, ainaki vähäksi aikaa.

Lineanegrasta, mulla on ollu alavatsalla sellanen kyllä aina, mutta tänään huomasin että helskatti, sehän tulee jo tosta navasta yli ja yltää jonnekki palleaan asti :D Aika vaalea, mutta kyllä mieskin sen näki.

Joo mulla on mielialat menny ihan miten sattuu :/ Huutelinkin muita pillittelijöitä tossa etusivulla. Eilen ja tänään märsäsin, eikä nyt oikein sellasta kunnon syytö ollu. Eilen lähettiin anopin luota ja se jäi siihen portaille yksin vilkuttamaan meille, niin tuli jotenki suru ku se raukka jäi yksin kotiin (miehen isä siis kuollut). Mies sitten lohdutti, että no kyllä se pärjää, onhan sillä kylä täynnä kavereita ja sukulaisia. Tänään sitten itkin itkemisen ilosta ja vähän siksikin ku jotenki on alkanu nyt huolettamaan se vauvan kanssa eläminen, että osaako sitä olla sitten äiti ja vieläpä hyvä äiti!
Mies jaksaa kyllä ihanasti kuunnella ja sanoo ettei haittaa vaikka itkenki ja että kyllähän raskauteen kuuluu kaikenlaiset aatokset. :heart: Mulla vissiin ollu vähän liian romantisoitu kuva raskaudesta, että ku vihdoin tullaan raskaaksi, niin se on yhtä euforiaa ja ekstaasia, no metsään mentiin ja pahasti :LOL:

Onko teillä muilla ollu mielialojen heittelyä?
Ai niin, siis olihan mullaki alkuraskaudessa, mutta luuli että ne loppuu viikon 12 jälkeen ja loppuhan ne muutamaksi viikoksi, kunnes nyt sitten tulleet takasin, vähän eri muodossa tosin.

Duffy ja Oula 17+3
3vk ultraan enää!
 
Tervehdys kaikille, Mariccellako oli viesti häipynyt bittiavaruuteen, itse yritin tuossa muutama päivä sitten kirjoitella palstalle ja juuri kun nälkävuoden mittainen tekstini oli viittä vaille valmis, se otti ja hävisi - kyllä harmitti! Pitäisi kai kirjoittaa viesti ensin wordillä ja siirtää sitten.

Hugsylle vielä :hug:. Hieno juttu kumminkin, että jaksatte miettiä jatkoa - suuntaaminen tulevaisuuteen on ollut ainakin minulla km:jen jälkeen kantavana voimana. Toivottavasti saatte oikein pian iloisia uutisia.


Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja tervetuloa uusille!

Duffy, täällä ainakin ilmoittautuu yksi pillittäjä :) .

tyttö- ja poikasykkeistä: hyvin ristiriitaista tietoa olen minäkin aiheesta lueskellut, joten en oikein usko noihin. Kokemuksia tuntuu olevan niin korkeista kuin matalistakin sykkeistä niin pojilla kuin tytöilläkin. Meillä pikkuisen sykkeet olivat ekoissa ultrissa (rv 9+ ja 10+) 170:n hujakoilla, neuvolassa rv 13+ noin 150 ja tänään rv 15+5 about 140. Samalla tänään saatiin tietää 100 %:n varmuudella, että pikkumiestä odotellaan :) . Siitä lisää myöhemmin.

Irene, täälläkin on välillä oireeton olo, jos ei väsymystä ja pullistuvaa pömppöä oteta huomioon - ilman doppleria olisin menettänyt hermon jo moneen kertaan. Nyt vasta muutaman päivän sisään on ilmaantunut se kuuluisa jatkuva pissahätä - tunnin kävelylenkin jälkeen on jo kiire vessaan! Ja tänään aivan yllättäen alkoi tosissaan oksettaa kesken lounaan, onneksi sain tilanteen hallintaan...

Maricce, onpa kiva kuulla, että sait dopplerin kuulumaan, kyllä se vaan rauhoittaa kummasti mieltä :heart: . Olipa hölmö kommentti siltä neuvolan tädiltä, mutta onneksi tosiaan saitte sitten sykkeen kuuluviin :) .

kirma täälläkin istukka etuseinässä, ei taida olla toiveita tuntea liikkeitä vielä vähään aikaan. Eipä tosiaan tullut mieleen, että kyllähän se istukkakin kasvaa, joten dopplerille tulee siis olemaan käyttöä jatkossakin...Joko muuten pääsit testaamaan hankintasi? :)

Sannis, olipa sinulla tosi komea hb-lukema! Luulisi ainakin, että kaikki ravintoaineet yms. imeytyvät niin kuin pitää. :) Meillä km-tutkimusten yhteydessä mietittiin mm. mahdollista b12-vitamiinin puutetta, mutta juuri vahvan hb:n perusteella lääkäri piti sitä erittäin epätodennäköisenä ja tarkempien tutkimusten jälkeen b12-tilanne olikin ok. Minulla oli myös hb pari viikkoa sitten 140 eli ei tarvitse täälläkään vielä popsia lisärautaa.

Sitten ON: Ensi viikonloppuna on tarkoitus nähdä kerralla suurempi joukko tuttuja ja kun tuo pömppökin alkaa olla aikas mitoissaan ja toisaalta viikonlopuksi on luvattu jopa hellettä (ei siis mielellään pukeutuisi kaapuun) ...seli, seli.. :ashamed: Joka tapauksessa tuumasin, että on varsin todennäköistä, että joku paikalla äkkää pömpön ja alkoholiakin tulee luultavasti olemaan tarjolla. Siispä päätin käydä jälleen kerran tsekkauttamassa tilanteen ylimääräisessä (4D) ultrassa. Lääkäri selosti rakenteita perusteellisesti, kaikki näytti ok:lta ja lääkärin mukaan voi varsin rauhallisin mielin odotella varsinaista rakenneultraa :heart: . Kyllä helpotti eikä tosiaankaan tuntunut, että rahat olisi menneet turhaan, saatiin myös kuvien lisäksi dvd mukaan :) .

Oikein hyvää viikonjatkoa, virittäydytään loppuviikon kesäkeleihin, eikös!

jipsis 15+5
 
Moikka,

Poistun pinosta. Meidän pienen sydän ei enää lyönyt. Arvasinkin sen, koska kaikki oireet katosi ja selkäkipu tuli seuraksi. Kolmas keskenmeno jo, joten nyt on harkinnan paikka jatkosta. Pientä toivoa antoi kuitenkin se, että syke ennätettiin nähdä, kaikki aiemmat keskenmenot ovat olleet tuulimunia. Kerrankin siis ihan oikea lapsi oli aluillaan, mutta sekin vietiin meiltä pois.

Saattuu taas niin kovasti ja erityisesti se, kun näen miten mies kärsii. Ehkä meille on tässä maailmassa tarkoitettu kaatuvan kaikki surut ja murheet.
 
voi tytti82, itku pääsi täällä.ei kai voi muuta sanoa kuin että, yritä jaksaa. elämä on epäreilua. olisi niin kovasti toivonut muuta.

itsellä on tänään ultra, ja nyt alkaa pelottaa ihan sikana et mitä sieltä löytyy. tähän asti oonki suhtautunu ihan tyynesti, mut mitä lähemmäs tuo tulee niin alkaa täristää...nyt pitäis oll 6+5..katotaan mitä ultra näyttää..käynnin piti olla jo eilen, mut siirsivät tälle päivää sairastumisen vuoksi.
 
PouvaPapunen Mullakin kasvaa sellaisia oikein tummia karvoja tuossa mahassa navan alla. Järkkyä! Toivottavasti vaalenevat sit raskauden jälkeen. Muuten on maha niinku isännällä! :LOL:

Tytti82 Iso :hug: Elämä voi kyllä olla sitten epäreilua. Tuo on joka Äidin pahin painajainen. Jaksamisia teille molemmille.

Duffy :wave: Täällä kans yks pillittäjä. Meidän koirat on esim. saanu mut itkun partaalle ku eivät oo tullu just sinne minne halusin (vetivät vaan hajujen suuntaan), mainokset, ohjelmat you name it ja mä oon tarvittaessa kyynel silmäkulmassa...

ON: Huoh.. ei oo jaksanu tännekään kirjoitella vaikka joka päivä käynkin lukemassa. Oon niin väsyny ja huonovointinen ettei mitään rajaa. Jos mun mahassa ei oo tyttöö niin en tiiä mitä teen. Tää vauva kyllä niin vie Äitinsä kauneuden (sen vähän mitä sitä koskaan on ollukaan) ja se vie myös kaiken muunki Äitiltä. No onneksi Äiti jaksaa sinnitellä. :) Jospa nää pahoinvoinnit ja muut alkais kohta helpottaa ku saatiin tää kahdestoista viikko käyntiin.

Poks vaan! :heart:

AaVee :heart: Baby 11+0
 
tytti82, olen niin kovasti pahoillani teidän tilanteesta :'( Aivan liian huonoa tuuria ja kovaa kokemusta yhdelle pariskunnalle :hug:
On varmasti tosi vakeaa miettiä jatkoa ja pelko on hirveä..voin vaan kuvitella. Kovasti voimia kaveri :hug:
---


irene80, mulle sanoi apteekkari, että vicks-merkkistä suihketta saa huoletta kaäyttää ja se olikin mun mielestä tehokkaampaa kun otrivin jota ennen käytin. Mutta esikoiselta lääkäri sanoi, että nasolin on ihan ok kans, että huoletta anna kennä vaan sitä mikä auttaa!

Tuo doppler on taivaan lahja :ashamed: Siis tietty tässä kävi niin, että tilauksesta seuraavana päivänä ja nyt sitten koko viikonlopun sintti on ollut tosi aktiivinen, saa tähdättyä potkuilujansa jo istukan ulkopuolelle josta ne tuntuu kädellekin (jos vaan sattuu olemaan käsi mahan päällä valmiina ;) ) ja muutenkin on tullut selvästi voimaa noihin liikkeisiin. Mutta silti edelleen paljon heikommin kun esikosta tähän aikaan.
Mieskin leikkii lääkäriä ja etsii sykettä tosi mielellään :D

jipsis :D :D , toinen poika meidän pinoon! Olis kyllä ihana tuo 4D, meillä on myös harkinnassa.
Ja kiva tietää istukkakaveri! Mä todellakin toivon, että se säkki tuosta vähän väistyisi, että pääsisi jossakin vaiheessa ottamaan pieneen vähän kontaktia. Nythän se vaimentaa tehokkaasti kaikki tuntemukset. Ihan selvästi huomaa, että tönäisyt ja potkuyritykset tuntuu siellä istukan ulkopuolella. Istukan läpi on vaan arveluja, että olikohan tuo jotakin.
Ja kun mulla kohdun korkein kohta tuntuu jo navassa niin silti on löydetty syke vaan ihan tuosta häpyluun yläpuolelta niin kait se vaimentaa senkin kuuluvuutta näillä kotilaitteilla.

duffy, jep jep, kaikki itkettää. Mä en normaalisti kovin herkkä ole, mutta nytpä ei kummosta tarvii. Jos vaan ajattelenkin tulevaa pientä liian keskittyneesti tai hiplaan jotakin pientä vaatetta niin se siitä sitten :ashamed:
Mutta masennuksen tunteet mulla on jo voitettuna, onneksi. Enimmäkseen mieli on ihan iloinen, riippuen siitä kuin murun liikkeet on tuntuneet, se tekee niin onnelliseksi :heart:
Onko sulla rakenneultra 3vk:n päästä? Mulla siihen tasan kaks viikkoa torstaina, 27.5. Jipii!!

kirma17+3
 
Varhaisultrassa käyty ja syke näkyi lääkärin mukaan hyvin. Itse en kyllä nähnyt.. viikkoja pitäis olla 6+5, mutta arveli niitä sikiön mitan mukaan olevankin vasta 5+...eihän silloin vielä sykkeenkään pitäis näkyä??
No helpotti että syke näkyvissä, mutta taisi lisätä huolta vain entistä enemmän.....

Yökötystä kuitenkin olotilassa, alkaen iltapäivästä tuonne iltaan saakka, just niinkuin esikoisenkin aikana. onneksi jotain oireita on. niin, enkä meinauun parin kilsan kävelylenkiltä jaksaa takaisin kotiin, kun niin hengästytti ja voimta katos..
 
voi ei tytti ja mä olin niin iloinen teidän puolesta :hug:

aavee pian me maataan isännän kanssa vierekkäin sängyssä isot karvamahat pullottaen :LOL: mä luin että ne tummat karvat lähtis synnytyksen jälkeen pois :) mun säkällä kyllä ne voi synnytyksen jälkeen villiintyä :LOL:

kirmavoi kuinka pitkällä sä oot...mulla on vasta 5 viikon päästä :( menis aika äkkiä....

tänä aamuna huomasin kun makoilin tyhjällä mahalla sängyssä että mahaan on ilmestynyt pömppis..eli siellä se kasvaa :) vaikka kuinka vedin mahaa sisään niin pömppis jäi jee!!mulla on pieni masu jo :D

RP+villi-eikka 15+0
 
nimi....................ikä.....hoito/paikka...........syn.sairaala... .tyttö/poika

RouvaPapunen...27.....1.icsi/ovumia..................VKS.........
AaVee................27......1.ivf...............................K-PKS......
 
nimi..................ikä.....hoito/paikka...................syn.sairaala........tyttö/poika


RouvaPapunen...27........1.icsi/ovumia..................VKS
AaVee...............27.......1.ivf................................K_PKS
Meriharakka.......36........2.icsi/ovumia..................Satks

 
nimi..................ikä.....hoito/paikka...................syn.saira ala........tyttö/poika


RouvaPapunen...27........1.icsi/ovumia..................VKS
AaVee...............27.......1.ivf................................K_PKS
Meriharakka.......36........2.icsi/ovumia..................Satks
Heni..................25.....2.ICSI 1.PAS/AvaTre...........SeKS
 
nimi..................ikä.....hoito/paikka...................syn.saira ala........tyttö/poika


RouvaPapunen...27........1.icsi/ovumia..................VKS
AaVee...............27.......1.ivf................................K_PKS
Meriharakka.......36........2.icsi/ovumia..................Satks
Heni..................25.....2.ICSI 1.PAS/AvaTre...........SeKS
jipsis.................40.....luomu (hoitoja odotellessa)....NKL....poika

 
nimi..................ikä.....hoito/paikka...................syn.saira ala........tyttö/poika


RouvaPapunen...27........1.icsi/ovumia..................VKS
AaVee...............27.......1.ivf................................K_PKS
Meriharakka.......36........2.icsi/ovumia..................Satks
Heni..................25.....2.ICSI 1.PAS/AvaTre...........SeKS
jipsis.................40.....luomu (hoitoja odotellessa)....NKL....poika
nonnii................33......6.ICSI/KYS....................KYS....kaksoset
 
Pahoitteluni tytti82, todella ikävää.....Täytyy vain yrittää uuteen päivään ja uskoa onnistumiseen, vaikka se onkin välillä todella vaikeaa. :'(

Minä en tiennyt, millalailla nuo hoitokerrat tuossa listassa tulisi merkata. Ajattelin lähteä laskemaan siitä, kun esikoinen syntyi. Esikkoon tarvittiin yksi IVF ja yksi ICSI, joten tämä oli yhteensä 8.hoito meille, mutta muutoinkinhan ne kerrat nollautuvat syntyneestä lapsesta ainakin KYS:ssä, joten siitä sitten laskin.

Kaksi viikkoa vielä varhaisrakenteisiin, eli sinne 26.5, huoh! Odottavan aika on pitkä.....

nonnii ja piiperoiset rv 15+0.
 
nimi..................ikä.....hoito/paikka...................syn.saira ala........tyttö/poika


RouvaPapunen...27........1.icsi/ovumia..................VKS
AaVee...............27.......1.ivf................................K_PKS
Meriharakka.......36........2.icsi/ovumia..................Satks
Heni..................25.....2.ICSI 1.PAS/AvaTre...........SeKS
jipsis.................40.....luomu (hoitoja odotellessa)....NKL....poika
nonnii................33......6.ICSI/KYS....................KYS....kaksoset
katjuzka...........34.......luomu,3 icsiä /AvaTre..........Seks
 

Yhteistyössä