Kynnen poistosta

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Minkälaisia ohjeita olette saaneet ko. toimenpiteen jälkeen? Onko tuo kylvettäminen aivan välttämätöntä?
on jos et halua et siinä alkaa pöpöt pesimään..
Riittääköhän että suihkussa käydessä huuhtelee kunnolla sitä sormea? Kun meillä on 2v vasta tuo pikkupotilas ja hänellä on myös sama sormi murtunut joten on todella kivuliasta hänelle tuo kylvettäminen. Suihkussa kuitenkin tykkää käydä joten uskoisin siellä onnistuvan.
 
kynnet - ön
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Minkälaisia ohjeita olette saaneet ko. toimenpiteen jälkeen? Onko tuo kylvettäminen aivan välttämätöntä?
on jos et halua et siinä alkaa pöpöt pesimään..
Riittääköhän että suihkussa käydessä huuhtelee kunnolla sitä sormea? Kun meillä on 2v vasta tuo pikkupotilas ja hänellä on myös sama sormi murtunut joten on todella kivuliasta hänelle tuo kylvettäminen. Suihkussa kuitenkin tykkää käydä joten uskoisin siellä onnistuvan.
Suihkuttelu riittää ainakin leikkaushaavoille. Eiköhän se ole parempi kuin ei mitään..
 
k
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Minkälaisia ohjeita olette saaneet ko. toimenpiteen jälkeen? Onko tuo kylvettäminen aivan välttämätöntä?
on jos et halua et siinä alkaa pöpöt pesimään..
Riittääköhän että suihkussa käydessä huuhtelee kunnolla sitä sormea? Kun meillä on 2v vasta tuo pikkupotilas ja hänellä on myös sama sormi murtunut joten on todella kivuliasta hänelle tuo kylvettäminen. Suihkussa kuitenkin tykkää käydä joten uskoisin siellä onnistuvan.
riittää se.. mut vältä alkuun pesuaineita!! voit myös antaa särkylääkkeen ennen suihkuun menoa, varsinkin jos kynsi kovasti erittää ja ne tupot on jääny kiinni (neki lähtee suihkuttelemalla paremmin irti)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kynnet - ön:
Jos se punoittaa, turvonnut, erittää niin viisainta käydä näyttään. Soita hoitajalle je kerro tilanne niin se osaa parhaiten arvioida.
No kun on vaikea sanoa kun tuo sormenpää on murtunut joten se on jo pelkästään senkin takia tosi paisuksissa. Saattaisi kyllä olla hyvinkin tulehtunut kun saatiin perjantaina niin huonot ohjeet päivystyksestä (käskivät ottaa siteen kokonaan pois 2 päivän päästä ja aina kylvetyksen jälkeen viilalla hioa kynnenpohjaa). Tänään sitten soitin aamulla terkkariin että milläs hion kun toinen ei anna koko käteen koskea. Terkkarin täti oli ihan ihmeissään ettei missään nimessä saa viilata ja side heti päälle... Ehti melkein vuorokauden olemaan ilman tuota sidettä. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Ihmettelen tuota viilausta :eek: Minulla on leikattu varpaan kynsi,oli sisäänkasvanut.Johan viilaus satuukin varmasti :'( Mitä pienelle muuten oli käynyt?
Oltiin tivolissa tulossa laitteesta ulos ja laitteen käyttäjä sulki ulostuloportin niin, että tytön sormi jäi väliin.

Sitä se terkkarin tätikin sanoi että varmasti on todella kipeä muutenkin joten tuo viilaus olisi ihan kidutusta. Hän on kuulemma 20 vuotta ollut sairaanhoitaja ja ikinä ei tuollaisia ohjeita ennen ole kuullut. Mä otan kyllä tuon ohjelapun mukaan jos sinne lääkäriin menen ja näytän niille etten ihan omiani sepitä vaan ohjeistivat oikeasti niin. :)
 
kaisa
Sieltä vuotaa kudosnestettä, ja sitä voi tulla pitkäänkin. Se on täysin normaalia! Kotona sisällä ollessa sille kynnelle (suihkuttelun jälkeen) on myös hyvä antaa ilmakylpyjä, mut tosiaan ulkoillessa ja nukkuessa on hyvä pitää sidettä päällä.
Apteekista saa erikseen vielä sormisidoksia http://www.steripolar.fi/haavanhoito-ja-fiksaatio/carefix-valmissidokset/carefix-sormisidos jotka on suht mukava laittaa siihen sormen päälle. Onko se murtunut sormi sidottu kiinni toiseen sormeen? jos on ni hyvin mahtuvat yhdessä tuonne sidoksen sisälle. Ensin kevyt taitos siihen sormen päälle ja sitten tuo sormisidos (suojaa myös kolhuilta)
 
kaisa
itekki oon sh ja tuo viilaaminen oli kyl täysin uutta. Ja miten ne voi kuvitellakkaan et sitä vois viilata? menee jo selkä kananlihalle pelkästä ajatuksesta. Saitteko kunnon särkylääkkeet? haittaako kipu nukkumista, jos haittaa ni anna ihan suosiolla illalla ennen suihkuttelua särkylääkettä, ni se auttaa myös nukahtamisessa
 
kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
itekki oon sh ja tuo viilaaminen oli kyl täysin uutta. Ja miten ne voi kuvitellakkaan et sitä vois viilata? menee jo selkä kananlihalle pelkästä ajatuksesta. Saitteko kunnon särkylääkkeet? haittaako kipu nukkumista, jos haittaa ni anna ihan suosiolla illalla ennen suihkuttelua särkylääkettä, ni se auttaa myös nukahtamisessa
tuol yllä olevassa linkissä on tuo 2:n vaiheen poisto ja siinä puhutaan viilaamisesta.. mut mä kyl käsittäisin niin et se viilaaminen ois nimenomaan silloin kun se kynsi on poistettu sairauden takia
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
itekki oon sh ja tuo viilaaminen oli kyl täysin uutta. Ja miten ne voi kuvitellakkaan et sitä vois viilata? menee jo selkä kananlihalle pelkästä ajatuksesta. Saitteko kunnon särkylääkkeet? haittaako kipu nukkumista, jos haittaa ni anna ihan suosiolla illalla ennen suihkuttelua särkylääkettä, ni se auttaa myös nukahtamisessa
Saatiin Pronaxenia ja parasetamolia. Ei onneksi haittaa nukkumista mutta tytön on tosi vaikea tehdä yhtään mitään kun sopivasti on vielä oikeassa kädessä tuo vamma ja tyttö on oikeakätinen. Mä en kyllä millään saa tuota tyttöä varttia kylvettämään tuota sormea. Toivotaan nyt ettei pahemmin tulehdu. Mä yritän kuitenkin useamman kerran päivässä niitä lyhyempiä kylvetyshetkiä saada.

Jonkun muun kysymykseen vastaus: Tuon murtuneen sormen olen sitonut toiseen sormeen kiinni. Täytyy huomenna apteekista katsella tuota sormisidosta, kiitos vinkistä.
 
kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
itekki oon sh ja tuo viilaaminen oli kyl täysin uutta. Ja miten ne voi kuvitellakkaan et sitä vois viilata? menee jo selkä kananlihalle pelkästä ajatuksesta. Saitteko kunnon särkylääkkeet? haittaako kipu nukkumista, jos haittaa ni anna ihan suosiolla illalla ennen suihkuttelua särkylääkettä, ni se auttaa myös nukahtamisessa
Saatiin Pronaxenia ja parasetamolia. Ei onneksi haittaa nukkumista mutta tytön on tosi vaikea tehdä yhtään mitään kun sopivasti on vielä oikeassa kädessä tuo vamma ja tyttö on oikeakätinen. Mä en kyllä millään saa tuota tyttöä varttia kylvettämään tuota sormea. Toivotaan nyt ettei pahemmin tulehdu. Mä yritän kuitenkin useamman kerran päivässä niitä lyhyempiä kylvetyshetkiä saada.

Jonkun muun kysymykseen vastaus: Tuon murtuneen sormen olen sitonut toiseen sormeen kiinni. Täytyy huomenna apteekista katsella tuota sormisidosta, kiitos vinkistä.
se on aina eteenpäin vaik edes vähän aikaa saat sitä sormea kylvetettyä!! Sen mitä lapsi suosiolla antaa kylvettää, ite en lähtis hirveesti pakottaan. Onneksi kipu päiväpäivältä helpottaa
 
kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
jos tuo on huvipuiston työntekiän aihetuttama tapaturma, ni saatteko niiden vakuutuksista korvauksia.
Olen rikosilmoituksen tehnyt asiasta joten jos tulee jotain korvattavaa, pitäisi mennä heidän piikkiin.
pitäis teidän kyl saada sieltä kaikki hoitotarvikekulutkin.. vaik ei rikoksen merkkejä löytyisikään.
 

Yhteistyössä