KYS:issä hoidoissa olevat!

Saatiin eilen lähete KYS:iin IVF:ään. Nyt kaikki KYS:issä hoidossa olevat/ olleet tassut pystyyn ja kertomaan kokemuksia! Millainen paikka, millainen henkilökunta, mitä tehtiin ja mikä oli tulos? :) Ja miten kauan olitte jonossa?
 
Hei

Lähetteen saatuamme kyseiseen sairaalaan niin meni noin puolivuotta, kun aika sinne saatiin. Siellä tuntuu olevan paljon porukkaa hoidossa. Meidän piti ensimmäinen aika siirtää muiden pakollisten menojen takia niin seuraava aika meni kolmen kuukauden päähän. Eli suosittelen menemään sinne silloin, kun eka aika tulee.

Henkilökunnasta olen kuullut suurimmaksi osaksi negatiivistä palautetta ja ensimmäisen käyntikerran jälkeen yhdyin saamini palautteisiin. Lääkäri ja hoitaja eivät olleet mieleeni esim. tapa jolla minulle puhuttiin, en välillä saanut suun vuoroa ja olo oli sellainen, että minua ei kuunnella ollenkaan. Olemme yrittänyt lasta jo pitkään, käyty jopa vuosia sitten yksityisellä. Lääkäri ei esim. antanut minulle yhtään mitään uutta tietoa yms. No lupauduin sitten Metformiini tutkimukseen ja uutta aikaa varattiin toiselle lääkärille. Tämä toinen lääkäri oli sitten aivan toisenlainen. Minusta oikein mukava,hän kuunteli ja ymmärsi minuahyvin, hän jopa valoi uskoa, että kyllä se on mahdollista, että meilläkin olisi joskus oma lapsi.

En tiedä oliko minusta hyötyä, kun ei olla käyty siellä kuin kahdesti, mutta kannattaa mennä sinne ennakkoluulottomasti ja muodostaa sitä kautta oma käsityksensä. Hyvin se menee, kun on oma itsensä.

Tsemppiä teille yritykseen! Minulla kuukausi takana ens kuun alussa metformiinia ja sit katsellaan mitä tapahtuu....
 
Reetta83
Hei!
Itse olemme olleet KYS:ssä hoidossa kokonaisuudessaan vähän reilu puoli vuotta. Olemme olleet siellä siis toisen sairaalan lähetteellä. Ensin oli suunnittelukäynti, jossa päätetiin tehdä miehelle biopsia. Ja biopsia-aikataulun sopiminen oli mutkatonta, siinä vaan selailimme kalentereita, sekä lääkäri, hoitaja ja me. Ja niin saatiin biopsia-aika vajaan kahden kuukauden päähän. Biopsiassa saatiin talteen hyvä satsi siittiöitä, joilla tehtiin siis nyt toukokuussa, viime viikolla ICSI-hoito. Seurantaultrat yms. on hoidettu keskussairaalassa, mutta punktio ja siirto tehtiin KYS:ssä. Punktion aikana ja jälkeen mukava hoitaja piti minusta hyvää huolta, punktio kun oli kivulias ja otti koville..
voin kyllä siis lämpimästi ja rehellisesti suositella, yhtään poikkipuoleista sanaa en hoidon aikana KYS:n lapsettomuusyksikön toiminnasta osaa sanoa. Syksyllä lääkärinä meillä oli Marita Räsänen. Punktion ja siirron suoritti Kati Pentti. Räsänen on kyllä aika puhelias savolainen, liekö sinulla ollut Marita lääkärinä?
Tämä siis meidän kokemuksemme, ja erittäin positiivinen sellainen. :) Harmi vaan, että tuntuu vähän siltä, että hoitotulos on negatiivinen :(

T:Reetta83, pp8
 

Yhteistyössä