kyselen

  • Viestiketjun aloittaja Apua ja neuvoja
  • Ensimmäinen viesti
Apua ja neuvoja
Miten monta munarakkulaa on se ihanteellinen määrä ? Kun minulla ei ole tullut kahdella viime kerralla kuin yksi munarakkula vasemmalle puolelle.
Miten tätä voisi hoitaa ja miten teillä on hoidettu? Voiko vaikuttaa siihen, ettei meillä tärppää millään raskaaksi tulo ? Neuvokaa ja auttakaa, kun en tiedä enkä tiedä mistä apuja kyselisin
 
Millä hoidolla tuo rakkula on kasvatettu?

Clomifenia käytettäessä pyritään saamaan yksi kypsä rakkula. Jos useampia kypsyy lääkäri määrää yhdyntä kiellon.

IVF ja ICSI hoidoissa ihanne olisi n. 15 rakkulaa. Jos rakkuloita on vain pari, punktiota ei tehdä. Mitä enempi rakkuloita (yli 25) sitä suurempi hyperin riski.<br><br>
 
Apua ja neuvoja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.12.2006 klo 22:29 Hipkukka kirjoitti:
Millä hoidolla tuo rakkula on kasvatettu?

Clomifenia käytettäessä pyritään saamaan yksi kypsä rakkula. Jos useampia kypsyy lääkäri määrää yhdyntä kiellon.

IVF ja ICSI hoidoissa ihanne olisi n. 15 rakkulaa. Jos rakkuloita on vain pari, punktiota ei tehdä. Mitä enempi rakkuloita (yli 25) sitä suurempi hyperin riski.
Eli jos enemmän kuin yksi munarakkula esim. inssissä, niin sitä ei tehdä ??
Miksi noissa toisissa ihanne on niin paljon suurempi ?
 
Apua ja neuvoja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2006 klo 00:03 pietu- kirjoitti:
Kyllä inssi tehdään, jos on kaksikin rakkulaa. En muista joko kolmella rakkulalla jätetään tekemättä vai vieläkö tehdään - siis inseminaatio.

Yksikin on jo hyvä.
Siis ihan totta?? Mä olen kuvitellut, että inseminaatiossakin on niin, että mitä enemmän rakkuloita sen parempi???
Eli onko se niin, että kolme rakkulaa on se maksimi ja yksikin on erittäin hyvä?
Mulla aina yksi rakkula, ja luulin sen olevan huono
 
Nea
Eli näin meillä inssissä; ekalla hoidolla saatiin se yksi kai kypsä munarakkula ja kaikki oli ok.
Tokassa hoidossa rakkuloita oli tulossa kolme, jolloin ykrityisen klinikkamme lääkäri sanoi että jos kaikki kolme ovat kypsyneet inssipäivään mennessä, niin hän punkteeraa yhden pois. Ei ollut valmis ottamaan inssillä kolmosten riskiä. Mutta voi siis olla että julkisella inssi perutaan ja päälle seksikielto..kolmosraskauden riskit kuitenkin niin suuret! Eli näin meillä!
 

Yhteistyössä