Kysta puhkesi ja hcg 200, onko muilla kokemuksia?

Olen vieläkin ihan pihalla eilisestä illasta.. mutta pohjustan tapahtumaa ensin vähän. Lokakuun 1. päivä ( lauantai) minulla oli kuukautiset. Seuraavien kuukautisten oli määrä alkaa 29. lokakuuta (lauantai), vaan eivätpäs alkaneetkaan. Luulin jo hetken olevani raskaana, mutta viivyttelin testin ostamista, ja torstaina 3.11. kuukautiset sitten alkoivatkin. Ne kestivät maanantaihin 7.11 / tiistaihin 8.11 saakka, elikkäs loppuivat viikko sitten.
Kuukautiset ovat olleet aina minulla todella säännölliset ja mietinkin jos tuossa myöhästelyssä olisikin voinut olla joku raskaudenalku syynä.
Noh miten vain, niin eilenpä sitten 15.11 tiistai-iltapäivällä alkoi pissaamisen tarve painamaan kohtua. Kävin vessassa kerran jos toisenkin, paine ei vaan hävinnyt. Parin tunnin päästä paperiin jäi vaaleanpunaista vuotoakin ja sitten alkoivat voimistuvat kivut. Tunti tästä eteenpäin makasin kaksin kerroin sängyssä, ja huusin. Mikään ei ole sattunut koskaan yhtä paljon, tai no, kaksi aikaisempaa keskenmenoa ehkä, mutta niissäkin kipu tuntui kouristelevalta, tämä kipu oli jatkuvaa, kasvavaa eikä lääkkeet auttanut.
Lähdin päivystykseen. Harmikseni oli sattunut samaan aikaan suurempi kolari ja he olivat tietysti minun edelläni ja vasta kolmen tunnin päästä pääsin lääkärille. Gynekologi ultrasi minut ja löysi 2cm kokoisen kystan. Hän epäili että vastaavanlainen olisi saattanut puhjeta myös eilen illalla. Vatsaontelossa näkyi nestettä, mutta ei kuitenkaan niin paljon että siihen olisi tarvinnut puuttua millään lailla.

Se mikä tässä minua ihmetytti oli verikokeista tullut Hcg arvo 200!!

Mistä se on tullut, koska? Minullahan oli juuri kuukautiset. Vai onko tämä vatsakipu nyt kuitenkin keskenmeno? Mutta kun vuoto on niin niukkaa, eikä mitenkään verrattavissa kahteen aikaisempaan keskenmenoon.
Edellisessä keskenmenossa jossa kipu oli yhtä jäätävä, hcg oli 420 ja kahden päivän kuluttua 200. mutta sellaiset oli kyllä vuodotkin hyytymien kera.

tuo hcg200 ei vaan sovi mihinkään kiertopäiviin, puhumattakaan että edelliset kuukautiset loppuivat viikko sitten.

Onko kukaan kokenut vastaavaa? huomenna menen uuteen verikokeeseen ja perjantaina saan soitella tuloksia. Jos hcg-arvo on noussut, hyvä niin. Jos se on noussut poikkeavasti, pitää tutkia. Jos se on laskenut, niin minulla on kolmas keskenmeno ja pääsen jatkotutkimuksiin.
Mutta perjantaihin on pitkä ja siksi haluaisin pikaisesti kuulla muiden kokemuksia.
Kiitos!
 
Moi.
Katsoiko gyne mahtaisiko kyseessä olla kohdunulkoinen raskaus? Kuulostaa aika samanlaiselta kuin minulla.
"menkat" tuli ns.ajallaan ja sitten loppui. Sitten alkoikin niukka vuoto ja siitä seurasi kivut. Minulla myös ensimmäisellä kerralla hcg 170 ja epäilivät normaalia keskenmenoa mutta huomattiinkin että hcg vain nousee hitaasti ja lähdettiinkin tutkimaan ja raskaus löytyi munanjohtimesta. Minulla myös alkuun oli hiukan nestettä vatsassa.
Minulla viikkojen arpomisen jälkeen repesikin munajohdin ja vuosin vatsaan verta aika lailla ja lopputulos oli leikkaus jossa poistivat koko munajohtimen.
Ole todella vaativa että tarkistaa kunnolla paikat ja mene herkästi sairaalaan jos yhtään kipuja tulee.
Toivotaan että ei kuitenkaan ole kohdunulkoinen...
Voimia
 
Moi! Eilen sain kuulla verikokeiden tulokset ja hcg oli laskenut 138:aan. Kyseessä oli siis keskenmeno. Tai tarkemmin ajateltuna nuo viikko sitten olleet kuukautiset, jotka olivat lähes viikon myöhässä, taisivat olla se varsinainen keskenmeno. Silloin vuosin todella runsaasti, että aina istumasta noustessa oli kiire vessaan. Luulen että siitä oli jäänyt vielä hcg:tä vereeni joka nyt vain kävi ilmi kystan puhjetessa.
Tuo oli nyt kolmas keskenmenoni tälle vuodelle. huhti-heinä- ja marraskuussa olen päässyt viidennelle viikolle ja aina menneet kesken. Tästä syystä menen joulukuussa verikokeisiin, mieheni myös, ja katsotaan sitten löytyykö sieltä jotakin syytä mihin voitaisiin puuttua. Lohduttavaa on, että tulen raskaaksi, joten toivottavasti lääkärit löytävät myös lääkkeen, josta olisi apua pikkuisen kiinnittymiselle. Ihanaa että asiat edistyvät nyt ja silmissä häämöttää jo vuosi 2012! Kyllä me vielä onnistumme! :)
 

Yhteistyössä