Kysy jotain urheilijalasten äidiltä?

  • Viestiketjun aloittaja kentänlaidalla
  • Ensimmäinen viesti
kentänlaidalla
Meillä kolme tyttöä ja urheilua harrastetaan aktiivisesti niin kesällä kuin talvella, joka päivä joku treeni tai harkka. Lisänä musiikkiharrastukset. Haluatteko kysyä jotain?
 
olen palstaillut 2000-luvun alusta, enkä muita yhtäkään ketjua, joka koskisi lasten kilpaurheilua. Sen sijaan niitä ketjuja, joissa ihmiset pyrkivät nostamaan oma häntäänsä ja avaavat ketjuja otsikoilla "haluatko kysyä jotakin täydelliseltä perheenäidiltä" tai "tarvitsetko neuvoja leipomisessa? Voi ehkä hetken kertoa teillekin" -tyyppisiä huvittavia itsetunnonkohotusketjuja kyllä löytyy. Tämä ideologia haisee myös sinun avauksessasi, ainakin minun nenääni. Näihin tuskin monikaan kovin vakavasti suhtautuu.
 
ap.
olen palstaillut 2000-luvun alusta, enkä muita yhtäkään ketjua, joka koskisi lasten kilpaurheilua. Sen sijaan niitä ketjuja, joissa ihmiset pyrkivät nostamaan oma häntäänsä ja avaavat ketjuja otsikoilla "haluatko kysyä jotakin täydelliseltä perheenäidiltä" tai "tarvitsetko neuvoja leipomisessa? Voi ehkä hetken kertoa teillekin" -tyyppisiä huvittavia itsetunnonkohotusketjuja kyllä löytyy. Tämä ideologia haisee myös sinun avauksessasi, ainakin minun nenääni. Näihin tuskin monikaan kovin vakavasti suhtautuu.
Minä en tarkoittanut palstailua, vaan yleisesti - oikeassa elämässä, ei internetissä.
Jaa, en ole oikeastaan koskaan ajatellut sitä asiaa noin. Mutta voihan se olla, että kyse on jostain itsetunnonpönkityksestä, ihan miten vain. Minulla sattuu vain olemaan nyt tylsä hetki, lapset pesiksessä eikä muuta hommaa ole kuin palstailla. Aikani kuluksi aloitin sitten tällaisen ketjun - ihan hömppäjuttujahan nämä aina on, mutta aloitinpa kuitenkin, jos joku olisi halunnut kysyä, olisin oikein mielelläni kertonut :) Toivottavasti kukaan ei tällaisia ketjuja kovin vakavasti otakaan...
 
Kyllä toi sullakin helpottaa, mun kaksi vanhinta on muuttaneet jo pois kotoa ja nuorin saa kohta ajokortin, joten ei enää juuri tarvi kuskata. Edelleen toki käyn kaikkia fanittamassa kentän laidalla tai moottoriradalla mutta nyt on aikaa omallekin elämälle
 
ap.
Kuin sää jaksat joka päivä viedä ja tuoda? Mää en jaksais, tyttöä 2krt/vko kuskaan 25km suuntaansa ja max. 1krt/vko tän lisäksi viitsisin :whistle:
Välillä väsyttää, mutta kyllähän se palkitsee, kun lapset ovat iloisia aina pelien ja kisojen jälkeen. Harkkamatkat ovat lyhyitä, parisen kilometriä maksimissaan, mutta pelit ja kilpailut voivat joskus olla kaukanakin ja vaativat sitten kuskaista ja aikaa enemmänkin. Mutta mitäpä sitä ei lastensa eteen tekisi...
 
[QUOTE="hmm";28488073]Sääliksi käy koko perhe, missä perheen yhteinen aika? Ja vanhempienkin pitää arki-illat viettää edestakaisin ajaen ja jossain kentän reualla.[/QUOTE]

Joillekin tuo urheilu on sitä perheen yhteistä aikaa eikä kaikki koe kuljettamista tai lasten harrastuksiin osallistumista mitenkään rasitteena
 
  • Tykkää
Reactions: Porho
ap.
[QUOTE="noo";28488081]Mitä urheilua tytöt harrastaa?[/QUOTE]

Esikoinen harrastaa pesäpalloa 3-5 kertaa viikossa nyt kesäkaudella ja pelit sekä leirit päälle. Kerran viikossa yleisurheilua ja joka toinen päivä käy lenkillä. Koska täällä ei ole tytön ikäisille omaa joukkuetta, harkkaa ja pelaa naisissa. Lisäksi käy toisen joukkueen peleissä pelaamassa, jossa on sitten tuon ikäisille joukkue, mutta heidän harjoituksissaan ei käy.
Yleisurheilusta ja lenkkeilystä saa välillä laistaa, kun pesis vie niin paljon kesäisin aikaa.
Keskimmäinen harrastaa kesällä taas vähän vähemmän, kun ei pelaa pesäpalloa tällä hetkellä, vaan käy ainoastaan joukkueensa peleissä ja turnauksissa sekä harkoissa vain kerran viikossa. Yleisurheilee kerran viikossa ja rullaluistelee sekä lenkkeilee.
Pienin harrastaa kesäisin vain ja ainoastaan pesäpalloa, kolme kertaa viikossa plus juurikin turnaukset, pelit jne. Joskus saattaa käydä yleisurkassa, mutta suurimman osan ajasta vain on.
Talvikaudella esikoisella on pesis 2-5 kertaa viikossa, piano ja sirkus kerran viikossa, hiihtoa vapaa-ajalla ja opetusta kerran viikossa.
Keskimmäinen käy talvikaudella 3 kertaa pesiksessä, piano, hiihto ja baletti sitten kerran viikossa.
Pienin käy 2 kertaa viikossa pesiksessä ja lisänä soittaa pianoa, ui, sirkustelee ja luistelee.
Vuodessa siis esikoinen harrastaa kuutta eri asiaa, keskimmäinen seitsemää ja nuorin viittä tai kuutta. Kuulostaa hurjalta, mutta melko rentoa tämä elämänmeno meillä kuitenkin on, vaikkei uskoisi...
 
ap.
"vieras"
Mulla on kaksi lasta tyttö ja poika, tyttö harrastaa yleisurheilua ja ratsastusta - urheilukentälle matkaa 2km eli menee alkuverkasta kun sinne polkee/kävelee/juoksee. Hevoset omalla pihalla.
Poika harrastaa yleisurheilua + maastojuoksua ja suunnistusta, sama homma kuin tytöllä.

Aikaa menee mutta mihinkään ei tarvitse kuskata :) = vanhemmat tykkää

Muuten miten tytöilläsi sujuu koulu? Meillä on molemmilla hieman päälle 9 ka eli koulukin hoituu siinä sivussa
 
Tietenkin :) Pesäpallossa olen entinen seuran huippupelaaja, hiihdossa kilpailin lapsena piiritasolla, luistelussa olen kilpaillut, olen ollut sirkuksessa vuosikausia ja juossut olen vasta nyt aikuisena. Osaan soittaa pianoa, huilua ja viulua. Tanssia en ole koskaan osannut, uinnissa olen kohtalainen...
kaikki olen ollut muodossa mutta mitä harrastat nyt ja kuinka usein :)
 
ap.
Kohta ekaluokkalainen, kasille menevä ja tokaluokalle menevä.
Koulu sujuu hyvin. Keskimmäisen keskiarvo oli täysi 10, kaikista aineista siis erinomaiset :) Esikoisella oli 9,3, eli sujuu hienosti. Ennen kokeita saattaa esikoinen ottaa vähän lukuvapaata tai sitten ei.
Nyt valmennan pesäpalloa kuin myös mieheni, hiihdän, juoksen, joskus uin ja olen sirkuksessa puheenjohtajana. Niin tuo soitinten soittaminen ei muuten tietty ole mitään urheilua :D
 
kjsd
ap täällä toinen samanmoinen :wave: paitsi että meillä on poikia ja jalkapallo on meidän juttu :) talvella on futiksen lisäksi musiikki ja joka päivälle perheessä joku kuskaus/haku... Onneksi isompi menee jo harkkoihin pyörällä, mutta pelireissut päälle :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja kentänlaidalla;28487566:
Meillä kolme tyttöä ja urheilua harrastetaan aktiivisesti niin kesällä kuin talvella, joka päivä joku treeni tai harkka. Lisänä musiikkiharrastukset. Haluatteko kysyä jotain?
En halua. Kuulostaa hirveän surulliselta, että lasten elämä on ohjelmoitu noin.
 

Yhteistyössä