Kysymys automaattivaihteisesta autosta????

Mä oon ymmärtänyt, että automaatti vaihteisessa autossa auton ei pitäisi lähteä (esim liikennevaloissa jossa on ihan loiva kallistus) alaspäin valumaan, kun jarrusta irrottaa ja lähtee liikkeelle.Tai ei meidän vanhemmassa autossa ainakaan oo hirvee hätä painaa kaasua et muuten lähtis taapäin, mut tää meidän uus vuoden -09 automatti tekee sitä :kieh: Onko näis uudemmis menny kehitys taapäin vai missä hel.......sä on vika?
 
VatkuliPalli
ei meidän automaatti lähde mihinkään mäessä niin paitsi tietty eteenpäin jossei kauheen jyrkkä mäki ole... kertaakaan ei oo vielä taakse päin lähteny (aninkaistenmäki testattu) :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja VatkuliPalli:
ei meidän automaatti lähde mihinkään mäessä niin paitsi tietty eteenpäin jossei kauheen jyrkkä mäki ole... kertaakaan ei oo vielä taakse päin lähteny (aninkaistenmäki testattu) :D
Just eilen ostettiin ihan uus auto ja oon kyllä pettynyt siihen edellämainittuun "mäki" lähtöön.Tosiaan toi vuoden -95 auto on siinä mielessä paljon parempi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja laft1982:
joissain uusissa autoissa on kytkin samassa missä jarru on. siis vaikka on automaatti niin siinä on kytkin ja kun päästät jarrun niin on ppieni viive ennen kuin veto tulee päälle.
Ahaaa! Täytyypi vähän tänään kokeilla tuota ajoa kun eilen ei niin kauhesti ennättänyt, et jospa siihen tottuis.
 
Santtu83
Alkuperäinen kirjoittaja VatkuliPalli:
ei meidän automaatti lähde mihinkään mäessä niin paitsi tietty eteenpäin jossei kauheen jyrkkä mäki ole... kertaakaan ei oo vielä taakse päin lähteny (aninkaistenmäki testattu) :D
Tuota mäkeä minäkin testannut ja eteenpäin jopa lähtee. Ja autona ollut uusi Sprinter, jossa on kuitenkin painoa 3,4tonnia... Eli kyllä automaattivaihteinen eteenpäin liikkuu ilman jarrun painallusta muttei sitä taaksepäin tahdo saada ilman pakkia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Santtu83:
Alkuperäinen kirjoittaja VatkuliPalli:
ei meidän automaatti lähde mihinkään mäessä niin paitsi tietty eteenpäin jossei kauheen jyrkkä mäki ole... kertaakaan ei oo vielä taakse päin lähteny (aninkaistenmäki testattu) :D
Tuota mäkeä minäkin testannut ja eteenpäin jopa lähtee. Ja autona ollut uusi Sprinter, jossa on kuitenkin painoa 3,4tonnia... Eli kyllä automaattivaihteinen eteenpäin liikkuu ilman jarrun painallusta muttei sitä taaksepäin tahdo saada ilman pakkia.
No kyllä toi uus meillä vaan lähtee samanlailla taaksepäin kun manuaalissakin jos ei heti nopeesti vaihda jarrusta kaasulle.Että mua ketuttaa :kieh: Se on -09 auto ja ajettu vasta 18km, pitäiskö/onko tyhmää kysästä tästä asiasta autoliikkeestä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
No ei sen pitäisi taaksepäin mennä jos se tosiaan D-vaihteella on! :eek:
No se riippuu turbiinista ja venttiilikoneiston virtauksista. Voihan olla, että päästörajojen takia on jouduttu hieman muuttamaan speksejä, koska veto kytkeytyy päälle.
 

Yhteistyössä