kysymys hiustenleikkuusta

Koska taaperoltanne on leikattu ensimmäisen kerran hiuksia? Meillä poika reilun puolitoistavuotta ja nyt alkaa tukka olla leikkauksen tarpeessa. Mietin vain kun kyseessä on tuollainen "ikiliikkuja", mitenköhän mahtaa onnistua? Oletteko leikanneet itse vai vieneet parturille? Jotenkin tuo parturille meno epäilyttää, poika kun vierastaa aika paljon (ja eikös ole hintavaakin), toisaalta en itse uskaltaisi terävillä saksilla... :/
 
Mä olen leikannu ite ihan alusta asti. No ne ekat kerrat olikin sen näköistä, että huh huh, mut kyl se siitä alkaa sujumaan. Suihkussa leikkaan niin, että poika istuu pallilla ja annan jotain mielekästä käteen. Ekoilla kerroilla leikkasin ihan vaan ne kriittisimmät kohdat pikaisesti. Sit muutaman päivän päästä taas leikkasin eri kohdasta. Pikkuhiljaa poika tottui leikkaamiseen. Ei kyllä vieläkään malta istua kauaa(2v7kk) niin leikkaan usein, mutta vähän kerrallaan. Sit leikkauksen jälkeen suihkuun.
 
Meillä ollu kaikki aikamoisia pitkätukkia ja viety parturiin ekaa kertaa jo 1v. päiviks. Minusta on ollu hyvä totuttaa parturin tuoliin ja istuvat siinä paremmin kuin kotona. Ja ammattilaiselta homma sujuu niin näppärästi ja tuloskin paljon siistimpi kuin epäammattilaisen tekemä. Rusinoita oli joskus mukana jos epäilytti että jaksaako istua ja hyvin on menny.
 
meijä pojal leikattiin ekaa kertaa hiukset 5kk ikäsenä...sen teki mummi ja sit seuraavat kerrat on parturi leikannu..ku keksii kaikkee hauskaa ni kyl tääl on pysytty paikoillaan..meijä hiustensukija on pojan kummitäti ja se on pari kertaa tääl miejä kotoo leikannu ja pari kertaa ollaan sit kampaamossa käyty..siel pysy alussa tosi hienosti paikoillaan ku koneella ajettiin mut sit ku sakset oli vuorossa ni sit jätkä alko jo hermostuu...mut sit ku laulelin ja loruttelin ja näyttelin erilaisii leluja ni sai pojan pysymään loppuvaiheenki paikoillaan..jos kampaajalle oot viemäs ni kannatta kysästä onks kokemusta lasten hiustenleikkuusta..kokemus antaa varmuutta, eli lapsi ei ees huomaakkaa ku hiukset on jo leikattu... :D pojan kummitustäti ei ollu kertaakaan ennen leikannu noin pienen hiuksii, nyt se on jo mestari siinä... :D ikää nyt 1,5v pojalla
 
Meillä tyttö nyt 1v 5kk ja tossa pari viikkoa sitten leikkasin hänelle otsatukan.....mun ja myös muitten mielestä siitä tuli tosi siisti ja tasanen eikä siis tarvinnu viedä parturille! Tyttö vaan katteli ihmeissään/innoissaan, että mitä se äittä oikein tekee :) Otsatukkaa varten laitoin ylimääräset hiukset pinneillä sivuille kiinni, niin sain sellasen otsiksen, että se ei ala takaraivosta saakka vaan siitä, mistä otsis useimmiten alkaa :whistle: :xmas:
 
Meillä tyttö oli vähän vajaa 1v kun ekan kerran leikattiin pois silmien ja korvien päältä. Sillon käytiin parturissa, ja hyvä tuli, hintaakin oli n. 3e... Nyt viimeksi mun äiti leikkasi, eikä siitä tullut mitään (paitsi vino otsis :D ) kun tyttö koitti koko ajan katsoa saksia... :whistle: Parturissa kävi kivasti, kun tyttö istui mun sylissä ja ihmetteli vierasta tätiä. :D Ensi kerralla siis parturiin... B)
 
Mä olen itse tytöltä leikannut. Ekan kerran kun neiti oli hiukan päälle 1, niin leikattiin otsatukka. Tukasta tuli aika lyhyt, mutta kasvanut on jo oikein mukavasti. Nyt neidillä ikää 1v5kk ja uudestaan olen jo otsatukkaa leikannut ja takahaituvat leikkelin pois noin 1v3kk iässä. Neidillä nyt ihanainen polkkatukka. Oikein onnistuneita leikauksia nämä jälkimmäiset, vaikka itse sanonkin ;)
 
Käytin meidän neitokaista muutama viikko sitten ekan kerran kampaajalla, ikää oli silloin pari viikkoa vajaa 2 vuotta. Tyttö vierastaa yleensä todella paljon joten pelkäsin etukäteen että miten hiustenleikkuu sujuu. Varasin ajan kotikampaajalta, toisin sanoen olimme kampaajan kotona emmekä liikkeen hälinässä. Kampaaja päästi meidät ensin työhuoneeseensa, saimme olla tytön kanssa siellä kaksistaan hetken , istuskelimme sylikkäin tuolissa. Sitten kampaaja toi keksiä tytölle ja alkoi kehumaan tytön hiuksia. Aina yhtäkkiä hän leikkasi pienen osan, jutteli taas ja sitten leikkasi taas. Leikkuuseen meni aikaa n 20 minuuttia ja jälki on todella hyvää.

Hiustenleikkaus maksoi 12 euroa, paljon vähemmän kuin normaalisti Helsingin kampaamoissa (yleensä noin 20 euroa).
 
pojun äippä
Meillä poika 1v9kk.Erittäin eläväinen tapaus.Olen leikannut muutamia
kertoja hiukset.Meillä seisotaan lavuaarin edessä pallilla ja
uitetaan vedessä kampoja yms.
Olen leikellyt aina tosi vähän kerrallaan,että kehdataan sentään
mennä ulos ovesta.Tarvittaessa jatketaan seuraavalla vessa
reissulla....Poika ei kauheasti enää noteeraa saksia(pienet
kynsisakset),touhuaa vain omiaan.
Olen jutellut parturien kanssa,siitä kannattaisiko poika tuoda
hiustenleikkuuseen.Kaikki ovat olleet sitä mieltä,että jos on
kauhean vilkas lapsi,kannattaa vielä odottaa,ettei tule kammoa.
 
Meillä on leikelty pienestä pitäen, mutta olen itse parturi. Suosittelen niille joilla se on, sitä liberon askarteluessua käyttämään hiusten leikkuussa. Se on erittäin hyvä, kun kädetkin jää vapaaksi lapselta.

Kun itse leikkelette, muotoilusaksilla saa pahimmat virheet korjattua parhaiten. Muotoilu eli ohennussaksilla.
 
Meillä käytiin parturissa ensimmäistä kertaa noin 1v 5 kk. Hoidossa oli tulossa kuvaus ja piti vähän siistiä äidin leikkaamaa otsista :) Leikkaus onnistui äidin sylissä istuen ja meni siten ihan hyvin. Hinta oli vain tosi suolainen, 14 ? :kieh:
 
Mun laps tais käydä "parturissa" vähän yli vuoden vanhana. Sitä ennen olin ite vähän napsinyt korvan päältä. Eka parturi oli meidän tuttu, "melkein kampaaja", mut nyt on käyty muutama kerta ihan oikeella kampaajalla. 8 - 10 euroo on maksanu.
 
mä käytin poikaa ekan kerran parturissa noin 1,5 vuoden ikäsenä. Ihan kunnon parturille mentiin, koska en uskaltanut itse leikata. Hintavaahan se oli mutta oli se sen arvoista. Parturilla oli sellanen tuoli joka oli auton muotoinen, poika siis ajeli autolla kun parturi leikkas. Oli meillä sitten vähän namujakin mukana :p Paristi on sen jälkeen käyty parturissa ja nyt viimesimmäks leikattiin ekan kerran itse, koneella siiliks :D Sekin onnistui yllättävän hyvin. Ekaks jouduin pitämään pojasta tiukasti kiinni kun mies leikkas. Huudoksihan se meni ja homma jäi puolitiehen. Seuraavana päivänä otettiin uusiks ja valmistauduin jo tuskanhikeen, mutta poika olisin rauhassa ja leikki pyykkipojilla kun mun sisko pisteli koneella menemään.<br><br>
 

Yhteistyössä