Kysymys korvikejauheesta, tai siitä valmistetusta maidosta.

Pakkauksen ohjeen mukaan sitä ei saa jättää talteen seuraavalle syötölle, ja se pitäisi antaa heti pois. Meillä vaan on sellainen tilanne, että neiti ei suostu juomaan maitoa yhtään lämpöisenä, vaan se pitää jäähdyttää aina jääkaappikylmäksi: siihen menee hirveesti aikaa, tulee hermoromahdus jne jo moneen kertaan. Onko nyt siis tosiaan niin etten voi tehdä pullollista valmiiksi oottamaan seuraavaa käyttökertaa, vaikka tuntia ennen? Eikö se säily siihen, onko kokemusta?
 
hp
Kyllä mä tein yötä varten pojalle maidot valmiiksi, koska yöllä niitä on kauhean kurja lämmitellä ja jos lapsi on tarpeeksi vanha, niin voit sekoittaa jauheen myös kylmään veteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hp:
Kyllä mä tein yötä varten pojalle maidot valmiiksi, koska yöllä niitä on kauhean kurja lämmitellä ja jos lapsi on tarpeeksi vanha, niin voit sekoittaa jauheen myös kylmään veteen.
On tarpeeksi vanha, ollaan itseasiassa jo tavismaitoon opetteluvaiheessa, mutt oli pakko vielä ottaa toi boksi kun muut nannit oli loppu. Tuo neiti kun on hiukan tarkka ollut aina syömisistään: kun alkoi korvike kelpaamaan noin puoli vuotiaana, vain Nan, muuta ei suostu juomaan. Ja tosiaan kylmä maito on kelvannut vain aina, lämmintä ei oo koskaan suostunut juomaan.
 
mae harmaana
Meillä tosin on käytössä erityiskorvike, mutta olen tehnyt kylmään veteen aina ja säästänyt jääneet maidot seuraavalle kerralle. Luulisi että toimii samalla tavalla kuitenkin kuin nan.
 
muppela
Ainakin Tutteli plus -jauheessa (6 kk->) voi tehdä suoraan kylmään veteen, jos lapsi saa jo maidon lisäksi muutakin (kiinteää) ruokaa. Muutoin pitäis keittää vesi ensin. Luulis että sama soveltuu Naniin.
 

Yhteistyössä