Kysymys myyjille (palvelun tasosta)

Rajataan heti kättelyssä ruokakauppojen kassat pois.


Vaikuttaako pukeutuminen tosiaan palvelun tasoon? Asiakkaan ikä?

Otetaan minut esimerkiksi, olen aikaisemminkin tehnyt ostoksia eräässä kultasepänliikkeessä, useampaankin kertaan.
Myyjät on vähän 'nuivan' tuntuisia olleet ennemminkin, mutta nyt sitten erehdyin menemään ekstempore kauppareissulla myös sinne.

Mullahan on ne pinkit hiukset. Pääkallohuppari. Ei meikkiä. Hiukset kiinni ponnarilla, vaatteet puhtaat ja siistit muutenkin, mitä nyt tosiaan mustat. Olen lyhyt ja pikkuinen. 32 vuotias kohta mutta saan kehua sillä että papereita kysytään aika ajoin.
Tervehdin, katson silmiin, sanon 'ole hyvä' kun ojennan maksukortin, kiitän.

Ja mitä mä saan? :eek: Töykeää palvelua ja ostamani korvikset käteen kuitin kanssa.
Mun asiani jäi kesken kun myyjä alkoi auliisti ja hymyillen palvella toista asiakasta.
Korut jäi laittamatta pakettiin, ei kysyttykään että laitetaanko. Äkkiä vaan kassaan ja kuitti käteen, seuraava asiakas vuoroon.
Mä jäin kieltämättä vähän monttu auki, ja vitutti niin etten kyllä sitten edes sanonut että pakettiin, kiitos.

Sivusta olen huomannut että teinit saa aika monesti tylsää palvelua, jos nyt voidaan puhua palvelusta mitä he saavat.
Mä ymmärrän että aina ei teinien käytös kaupoilla ole ehkä kaikkein parasta, mutta jos mut nyt luokiteltiinkin siihen kastiin, niin mä en todellakaan plärännyt kaikkea, kikatellut ja häslännyt isossa laumassa, vaan olin yksinäni.

Mutta mitä väliä oikeasti?? Asiakas joka on tekemässä liikkeestä ostoksia ansaitsee kai myyjän huomion ja palvelualttiuden hetkiseksi?
Vai eikö? On ne ostokset sitten isoja tai pieniä?

Mä kävin kerran ihan eritavalla pukeutuneena ja laittautuneena tuossa samaisessa liikkeessä myös. :whistle:
Sain kokea olevani tärkeä asiakas.....
 
jep
Minä saan monesti tylsää palvelua missä liikunkin. Kassa saattaa jutella edellisen tai seuraavan asiakkaan kanssa ja minulle hyvä kun sanoo summan jonka ostokseni tekevät. Olen tavallinen, vähäisesti/ei ollenkaan meikkaava pyöreähkö alle 30v. nainen joka kyllä muistaa kiittää ja tervehtiä, jos vain katsottaisiin silmiin. :( En tiedä johtuuko se ulkonäöstä, olen aika neutraalin näköinen mielestäni.
 
tietää ettei enää asioi kyseisessä liikkeessä
Soittaa liikkeen myymäläpäällikölle ja valittaa saamastaan huonosta palvelusta.
Kaikkia asiakkaita palvellaan samanarvoisesti,niin lapsia,vanhuksia kuin juoppojakin.
Asiallinen hyvä palvelu ja vähiten tulee ongelmia,toimii erityisesti juoppoihin ja lapsiin.
Tervesin entinen kaupan kassa.
 
ei o legenda
meni suoraan töistä autokauppaan. töikseen on muurari joten pölyä löytyy. istui haluamaansa autoon ja myyjä tuli huutamaan että pois sieltä autosta. mies siihen että omassani istun ja myyjä vaan heittämässä ulos. mies meni sitten viereiseen autoliikkeeseen ja osti sieltä auton, kävi heti uudella autolla virnuilemassa edelliselle myyjälle joka tuhersi itkua kun menetti bonukset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tietää ettei enää asioi kyseisessä liikkeessä:
Soittaa liikkeen myymäläpäällikölle ja valittaa saamastaan huonosta palvelusta.
Kaikkia asiakkaita palvellaan samanarvoisesti,niin lapsia,vanhuksia kuin juoppojakin.
Asiallinen hyvä palvelu ja vähiten tulee ongelmia,toimii erityisesti juoppoihin ja lapsiin.
Tervesin entinen kaupan kassa.
Aivan!
Mä muistan vieläkin ärtymyksellä niitä kangaskauppiaita, jotka eivät tahtoneet kunnolla palvella teinityttöä.
On aina viimeinen kauppa kierroksellani edelleenkin, menen vain ellen ole löytänyt muualta. Saamani palvelu on nyttemmin siellä erittäin hyvää :kieh: mutta silti!
 
artemis
Kyllä. Huonoissa liikkeissä, joissa myyjät kuvittelevat olevansa parempia kuin ovat, asiat menevät noin. Itse omistan muutaman liikkeen ja olen toiminut myyjänä vuosikymmeniä. Jos jotain olen oppinut, niin sen, ettei asiakasta koskaan pidä tuomita ulkonäön tai -asun perusteella.

En itsekään tiedä, mistä tämä johtuu. Epäilen itse seuraavaa syy-seuraus-ketjua:
1) Hyvää palvelua saanut asiakas palaa uudestaan liikkeeseen
2) Rikas asiakas palaa useammin ja ostaa kalliimmin
3) Hyvin (lue: kalliisti) pukeutuva asiakas on rikas
Näinhän asia ei tietenkään oikeasti ole. Ensinnäkin nykyään hyvin toimeentuleva ei välttämättä pukeudu mitenkään erityisesti. Toisekseen -- ainakin siinä mittasuhteessa, missä itse kauppaa teen -- jokainen palaava asiakas on tärkeä, oli sitten rikas tai köyhä. Kolmanneksi hyvää palvelua saanut ihminen voi myös "levittää sanaa".
 
sasu
Itse myös teinin näköinen (tosin olenkin vasta 22) ja yleensä huonoa kohtelua saan liikkeissä. Kävin juuri vähän kalliimmassa sisustusliikkeessä aikeenani ostaa, mutta koska palvelua/kontaktia myyjään en saanut, lähdin ulos, enkä varmasti enää palaa.
En tosin pukeudu mitenkään erikoisesti, enkä aina jaksa meikatakaan, se varmaan minut leimaa köyhäksi teiniksi..
 
Mä oon Alkon kassa ja oon pistänyt merkille, että varsinkin myymäläpäälliköt ja kuukausipalkkaiset palvelevat paremmin rikkaannäköisiä suuren voiton toivossa. Itse taasen olen pyrkinyt palvelemaan hyvin kaikkia, niinkuin suinkin osaan. Jopa silloin jos mulle on oltu töykeitä.
 
Mulla oli lieviä vaikeuksia kerran kun mä sain asiakkaaksi mua töykeästi kohdelleen myyjän.

Siinä sitä sitten oltiin niin kohteliaita molemmin puolin, mä vaan ajattelin piruja ruåttiksi mielessäni että sinäkin siinä, mokoma yrmy, ja hymyillä vain pitää.....
 

Yhteistyössä