Kysymys pientenlasten isille!

Voiko mies olla niin väsynyt työpäivän jälkeen, että ei jaksa olla perheensä kanssa tai lähinnä edes pitää vauvaa sylissä? Jaksaa olla kuitenkin tietokoneella ja rassata illalla, vaikka autoja. Sitten sanotaan, että on selkä kipee ei pysty ottamaan vauvaa syliin. Ja miedän vauva on jo 7kk niin ei sen kans tartteis kovin paljon voimia kuluttaa, kun vaan juttelis ja höpöttäs, olis vaan seurana, vaikka lattialla. Äiti kuitenkin tekee kaikki kotityöt ja eväät pitää olla miehelle aamulla valmiina.

Olen tätä kauan miettinyt ja nyt ajattelin täällä kysyä. Kun välistä tulee sellasia pahoja aavistuksia :'(

Toivoisin vastauksia omista kokemuksista ei mitään parjauksia. KIITOS!!
 
Nostan JORSKI sulle hattua! Teillä on paljon lapsia niin vaimos olis hukassa ilman sua. Onneksi jotkut miehen sentään jaksaa auttaa.

Ollaan miehen kanssa juteltu tuosta "hoitamattomuudesta" niin ei siitä tule mitään. Aina vetoaa vaan, että ei jaksa. Olen sitten antanut olla ja en ole nyt edes valittanut. Olen päättänyt sitten ite jaksaa tehä kaikki. Nautimpahan sitten enemmän omasta ajasta, kun tyttö nukkuu ja mies on töissä. Sillon saa tehä mitä haluaa eikä kukaan ole sanomassa, että epäonnistuisin jossain.
Viikonloput on kotona, mutta sama homma. :/
 
en kyl kuulu kohderyhmään, mut kerronpa mikä mua ihmetyttää.

Eli mies harrastaa kaukista, ja yhteen pelireissuun uppoaa nelisen tuntia aikaa, lisäksi pelit on aina illalla ja 1-2 kertaa viikos. No täähän vaikuttaa tietenkin niin, et mies on väsynyt, kun vielä pitäis jaksaa töissä käydä.

Mun puolesta saa pelata, mut kaiken huippu on just, kun mies sanoo et ei jaksa muuta kuin mennä nukkumaan ja kuitenkin hilaa mennessään läppärin mukanaan, jos vähän aikaa kattelis autosivuja.

Mut 3 kk vanhan lapsensa kanssa ei jaksais seurustella, kun väsyttää niin kovin.

Muutenki kummallista kun mies olettaa et mulla on aikaa roikkua netissä päivät pitkät. Nytkin imetän yhtäaikaa ja toisella handulla kirjoitan tätä.. ainoa aika jolloin ehtii nettiin.


 
pohjantähdenalla
Alkuperäinen kirjoittaja jorski:
Vaan on niin et jos kerran tekee lapsia niin kantaa vastuunsa. ja onhan se minunkin etuni ko vaimo ei ole liian väsynyt. Eli jos kohtelen vaimooni hyvin niin hän kohtelee minua hyvin.
Hatun nosto sulle!! Kunpa sunlaisia olisi enemmänkin! :flower: :D
 
Meillä on sellanen juttu, mä en yksin pääse käymään missään. Mies sanelee mitä ostellaan jopa mun vaateostokset, ikävä kyllä. Olis hienoa, jos se noin onnistus, että mies olis kotona lapsen kans tai edes sais rauhassa kaupassa katsella mitä haluaa.

Nyt kuitenkin tuo tytön hoitohomma on paremmin. Mies on sen kans enemmän. Tyttö on jo 9kk ikäinen, mut silti toivoisin, että mies osallistus enemmän. Yleensä on tytön kans pyynnöstä, ei esim. syötä jne.

Nykyisin vaan väsyttää tuo miehen "hirveen näköset, et varmaan osta, älä nyt tilaa, voi tulla paremmat vastaan" jne kommentit. Tuntuu vaan, että ei arvosteta missään. Se on turhauduttavaa. Onneksi on tyttö, joka tarvii äitiään, ilman mitään ilkeitä sanoja :)
 
Teen pääsääntöisesti töitä 7-15. Kaikki illat ja viikonloput olen kotona. Minun kohdallani kieltäytyminen vauvan kantelusta ei tarkoittaisi todennäköisesti sitä että olisin fyysisesti väsynyt, mutta koska olen niin paljon kotona niin joskus saattaa tulla tilanne jolloin haluan olla "rauhassa", vaikka kotona olenkin paikalla - en tosin läsnä silloin, jos tunne on semmoinen. Ehkä olis parempi silloin lähteä vaikka lenkille, mutta laiska kun olen.
 
Jotkut miehet haluaa vältellä vastuuta. Eivätkä halua kasvaa aikuiseksi.
Jos perheen on kerran halunnut niin se myös vaatii uhrauksia yhteisen onnen eteen. Enää ei voi elää niinkuin poikamies- ja seurustelu aikoina.

Kokemuksesta voin ap:lle kertoa että jos tilanne pysyy tuollaisena niin helposti katkeroidut miestäsi kohtaan.
Meillä mies harrastaa ja on omilla asioillaan liian usein, yleensä joka päivä ja lapselleen antamat lupaukset unohtuvat liiankin helposti.

Tuntuu että lapsen mukana vain naisen elämä saisi muuttua, mies saa ja miehen täytyisikin mennä niinkuin haluaa.. (no tämä oli nyt sen katkeroituneen kotiäidin kirjotusta..)

 

Yhteistyössä