Kysymys teille joille tuli paljon painoa raskauden aikana..

Itselleni tuli kiloja ruhtinaalliset 26.Synnytin 6 viikkoa sitten ja nyt on tippunut 13-14 kg.2 viikkoa on paino nyt pyörinyt samoissa lukemissa.Eli kova urakka on edessä,sitten kun tahdon edes vähän vielä tiputtaa painoa.
Mulle tuli 13 kg viimeisten 3 kk:den aikana,eli tosi nopeasti.Ja nyt olen huomannut,ettei jalkoihini mene edelleenkään mitkään vanhat kengät.Turvotusta ei enää ole,mutta tuntuu että jalkapöytä levinnyt.Olenkin miettinyt,että täytyy johtua siitä kun lopuksi tuli niin paljon painoa pienessä ajassa ja kokonaisnousukin oli valtava.
Onko siis muille käynyt näin ja palautuukohan jalat enää??? En kyllä sitä usko itse,sitten uskoisin jos turvotusta olisi vielä,mutta kun ei ole.. Ei kai auta muu kuin myydä kirppiksellä kaikki kengät ja ostaa numeroa isompia :'( .
 
kata04
Moi! Mulla tuli painoa 20 kg eli ei mitenkään TOSI paljon, mutta...
Mulla todellakin jäi jalkaterät isommiksi! Huomasin sen nyt kun laitoin pitkästä aikaa aerobic-kengät jalkaan. Eikä myöskään toivoakaan että vanhat saapas-malliset kengät menis pohkeen kohdalta kiinni...
Vaikka synnytyksestä nyt puoli vuotta ja paino sama kuin ennen raskautta. (bmi 23)
 
:wave: Heipsan!
Mulle tuli raskauden aikana jonkin verran yli 20 kg ja vieläkin 11 kk synnytyksen jälkeen jäljellä on 10 kg :/ .
Mulla ainakin jo jalat palautunut tai ainakin käytän samoja kenkiä...mutta mutta vasta nyt sain kihlasormukseni menemään sormeen ja vieläkin puristi niin etten sitä voinut jättää sormeen...ehkä se sitten menee kun laihdun...no mutta mulleppa ostettiin aikaa sitten "väliaikais sormus" ja paljon paksumpi kuin se "oikea" eli ei mitään kiirettä :D
 
NeitiNasu harmaana
No mulla tuli painoa 20 kiloa, ja turvotustakin oli, mutta jalka kyllä ihan oikeasti kasvoi numeron tai kaksi raskaus aikana. Ennen oli 38/39 ja raskauden jälkeen 40/41. Ja tätä on tapahtunut myös muille siis, eli en kuvittele: äidilläni esim oli samanlailla, ja yhdellä ystävällä.
 
Mulle tuli nyt viimesimmän raskauden aikana painoa n. 25 kg. Mulla ei ole oikeastaan koskaan raskauden eikä sen jälkeen ollut turvotusta jaloissa joten mulle oli järkytys, kun kengät ei mennytkään enää jalkaan, jotka meni vielä ennen synnytystä :eek: tämä onneksi korjaantui viikon sisällä synnytyksen jälkeen ja painokin putosi nopeasti sellaiset 10 kg.
Mutta kyllä munkin jalat ovat kasvaneet tässä raskauksien myötä lähinnä ehkä ekan raskauden aikana sen numeron pari. Jalkapöytä kai vähän laskeutuu ja siitä koon kasvaminen. Tämä taitas ehkä tapahtua muutenkin sitten vanhemmiten. Mullakin jo viisi raskautta takana joten onneksi jalka ei ole enää kasvanut, kun kengän koko on jo 41-42. :p
 
Minä sain raskauden aikana kerättyä kans reilut 20kg painoa. Viimeisen viikon aikana tuli 6kg. Nyt 1v 3kk synnytyksen jälkeen, alan olla samoissa mitoissa kuin ennen raskautta.
Vatsan kohdalle jäi sektiosta arpi, jonka ympärillä kertymä, joka estää housujen kiinni saamisen edelleen. Sairaalassa ollessa mun 36-37 jalka ei mahtunu tossuun 40, mutta tänään jalka jo entisellään.

Anna kropalle aikaa. Hiljaa hyvä tulee. =)
 
Mulle tuli painoa 25kg, ja nyt on lähtenyt 11kg vielä olisi 14kg, sormus meni eilen sormeen, ja kengät menee jalkaan, vauva on kohta 6vko, mutta olen houmannut vaikkapaino ei ole tippunut pariin viikkoon, niin vyötärö ja lantio kapenee, tähän mennessä kummastakin 5cm, pitäis päästä takas omaan mittaan 160/54, mutta tuntuu et se ei tapahdu ikinä, ja leikkaus haavakin oikuttelee, on auki vielä ja vuotaa, eli lääkäri kielsi punttisalin ja kaiken muun paitsi rauhallisen kävelyn, eli eipä tässä paino putoa :headwall: \|O
 
Mulla takana viisi raskautta, joista neljässä painoni nousi 20-25 kg.
Olisiko ollut ekan ja/tai tokan raskauden jälkeen kengännumeroni kasvoi mallista riippuen 1-2 numeroa, mutta onneksi ei nyt viimeisen raskauden jälkeen (synnytyksestä reilu kaksi kuukautta ja raskauden aikana painoni nousi sen 25 kg) enää koko suurentunut. Viikon verran oli jalat turvoksissa ja sitten palautuivat ennalleen. Painoa nyt tippunut n. 15 kg ja loput + muut ylimääräiset olisi tarkoitus tiputella tulevaisuudessa myöskin. Eka raskauden aikana sormet turposivat niin, että silloiset sormukset piti katkaista sormesta pois. Mutta niin se sen aikainen avioliittokin sitten aika nopeasti kariutui. Sormet palautuivat ennalleen ja ennallaan ovat pysyneetkin, Koskaan sen jälkeen ei edes raskausaikana ole ollut turvotusta niin, että sormuksia olisi tarvinnut pois ottaa vaikka painokin on noussut ihan reilusti. Sormet ovatkin ainoa siro kohta minussa.
 
Mulla tuli painoa 20 kiloo, nyt kolme kk synnytyksestä jälellä on viis, joista en aio luopua. Näin on hyvä. Raskausaikana ostin elämäni ekat kengät kokoa 38 ja ne on edelleen mukavimmat jalassa. Muut tuntuu pieniltä. Ekan lapsen jälkeen jalat vielä palautui, nyt ei taida niin käydä, mutta mulla on muutenkin aika "löysä" jalkapöytä... :/
 
Nelissäkymmenissä
Minulla ensimmäisen lapsen jälkeen vähän päälle kaksikymppisenä jalan koko suureni yhden numeron ja nyt vaille nelikymppisenä toisen kanssa sama juttu. En tiedä johtuuko siitä että minullakin paino nousi raskausaikana yli 20kg (josta yli 10kg lähti heti pois).
 

Yhteistyössä