kysymys tupakanpolton lopettaneille

Onko kukaan pitempään polttanut onnistunut lopettamaan siten, että kännissä ollessa saa polttaa, mut muuten ei?

Kysymys voi tuntua typerältä, mutta tässä lopettamista harkitsevana oon miettiny et onnistuiskohan se vai onko mitään järkeä edes aatella moista...
Mietin josko ensin kokeilis noin ja sit jos kosahtaa niin lopettais sit ihan oikeesti :whistle:
 
vattuileva vompatti
Tuskin onnistuu. Kannattaa lopettaa kokonaan ja olla pari vuotta juomatta ettei ratkea. Muutamat tuttuni ovat yrittäneet noin ja on varsinaista kidutusta yrittää lopettaa uudelleen joka viikonoppu. Ei onnistu.
 
No kesän jälkeen ajattelin oikeasti lopettaa. Viime kerta kosahti 6 päivän jälkeen, kun lähin baariin. Nyt ajattelin olla ainakin ensimmäisen kuukauden juomatta. Jos ei onnistu purkalla/laastarilla, niin sitten varmaan haen lekurilta lääkkeet, vaikka niistäkin aika erilaisia tarinoita kerrotaan. Kokeilemalla senkin sitten tietää. Pelkkä tahdonvoima ei mulla riitä.
 
Onnistuu se noin :hug: Itse en selvinpäin siedä tupakanhajua,se saa pään särkemään.Mutta ootas vaan kun se maaginen viiden siiderin raja on ylitetty,se on sellainen pakottava tarve saada tupakka huuleen,vaikka se maistuukin ihan perseelle,on silti vaan pakko polttaa.Ei siinä illan aikana mene kuin kolmesta viiteen-kuuteen tupakkaa.Krapula onki sitten puolet pahempi kuin ennen,kun vertaa polttaa-ei polta iltoja.Mutta ensin todellakin kannattaa olla hetki kokonaan ilman,ei nyt välttämättä vuosia mutta jonkin aikaa.Kynnys polttaa humalassakin on sitten korkeampi,tiedä vaikka et silloinkaan sitten tupruttelisi
 
Alkuperäinen kirjoittaja enkula:
:wave: onnistuin tai en ainakaan vielä oo sortunut. Ei se helppoa ollut alkuun ja monta kertaa piti uudestaan aloittaa.
No toihan siinä just on, et jos ratkee niin pitäis heti sitten jatkaa lakkoa vaan. Mulla kun ei onnistunu niin jatkoin polttamista vaan ihan hyvillä omillatunnoilla |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiroileva siili:
No kesän jälkeen ajattelin oikeasti lopettaa. Viime kerta kosahti 6 päivän jälkeen, kun lähin baariin. Nyt ajattelin olla ainakin ensimmäisen kuukauden juomatta. Jos ei onnistu purkalla/laastarilla, niin sitten varmaan haen lekurilta lääkkeet, vaikka niistäkin aika erilaisia tarinoita kerrotaan. Kokeilemalla senkin sitten tietää. Pelkkä tahdonvoima ei mulla riitä.
Mä pääsin tupakasta irti lääkkeellä. Lopetin ne lääkkeet liian aikaisin tosin, en repsahtanut tupakkaan kuitenkaan enään. Ne lääkkeet masensi mua :/ Tuli sellaisia tunteita ja ajatuksia mieleen, mitkä poikkes mun normaalista olotilasta. Siksi lopetin ne lääkkeet. Pääkipu oli myös yksi suuri syy miksi en jatkanut kuuria loppuun. :(
 
näin
Minulla ei onnistunut tuo että baarissa tai bileissä poltti ja muuten ei.
Eli piti lopettaa kokonaan ja nythän se on helppoa olla kun baareissakaan ei saa poltella enää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiroileva siili:
No kesän jälkeen ajattelin oikeasti lopettaa.
En haluaisi lannistaa mutta et onnistu lopettamaan tuolla asenteella.
Mikset lopettaisi nyt heti? Siksi kenties että kun kesä tulee ja haluat bilettää ja silloin haluat myös polttaa?
Halusi polttaa on selvästi suurempi kuin halusi lopettaa. Mitäs luulet, onko tuolla motivaatiolla mitään mahdollisuuksia onnistua?
Syksyllä keksit sitten uuden tekosyyn siirtää lopettamista.


Nyt heti lääkäriin ja pyydät Champix-kuurin! Itse lopetin 1v 6kk 2pv sitten champpareilla ja se oli kerrasta poikki vaikka olin polttanut 25-30 vuotta.

No, vannomatta paras sillä onhan sitä ihmiset aloittaneet uudestaan vuosienkin jälkeen mutta tunnen oloni "turvalliseksi" kun edes muutamassa kaljassa ei tee yhtään mieli (siis tupakkaa :)).
 
vieras
Nykyään ei onneksi saa enää baarissa polttaa, itse lopetin kun vielä sai ja se teki hommasta kyllä aika vaikeeta.

Päätin siis hyvissä ajoin, että lopetan 30-vuotissynttäreillä. Psyykkasin itseäni etukäteen aika lailla, ja sitten vaan lopetin ilman sen kummempia mömmöjä. Aluksi oli vaikeeta, mutta tahdonvoimaa peliin vaan. Päätä joku tarkka päivämäärä, ei mitään "kesän jälkeen", ja pidä siitä sitten kiinni kans. Kerro myös kaikille tutuille, niin saat painostusvoimaa ;)
 
jep
lopetin tupakin kärräämisen 3,5 vuotta sitten ja poltin tasaisesti askin päivässä sekä viihteellä sit enemmän. En ole sen jälkeen polttanut vaik viihteelläkin ollut. Ei vaan tee enään mieli joten miksipä sitä sit väkisin. Mitään lääkkeitä en käyttänyt mut se mikä oli minun päätökseni takana niiin oli se että aloin odottaa esikoista. Mulle oli ollut aina selvää etten polta raskaana ja niinpä tuo sit vaan multa unohtui jatkossakin.
Eli kaikki siis mahdollista mut asia pitää vain ensiksi tehdä itselleen selväksi. Tsemppiä sulle kovasti!!!!!
 
mulla meni kymmenen vuotta etten polttanut millloinkaan muulloin kuin silloin kun otin kuppia ja sitäkkin otin ehkä noin kerran 1-2-3 kk:ssa, illan aikana tuli aina poltettua niin paljon ettei todellakaan tehnyt mieli enää seuraavana päivänä.
Joku kolme vuotta sitten aloin pikku hiljaa polttamaan myös töissä, poltin pitkään vain töissä, kotona en ollenkaan, viimeisne vuoden aikana poltin sit myös kotona toisinaan. Nyt olen lopettanut kokonaan enkä enää aloita milläänlailla polttamaan
 
Kyllä se minulla onnistui. Lopettamisen jälkeen ensimmäinen humala ja oli PAKKO saada tupakkaa, mutta päätin että se on vain se ilta ja sitten jatkuu tupakkalakko. Ja niin se jatkuikin. Sen ensimmäisen kerran taisikin mennä sitten pidempi aika kun seuraavan kerran oli viihteellä. Nyt lopettamisesta on semmoiset 8 vai 9 vuotta aikaa ja vieläkin joskus saatan ottaa savut jos olen humalassa, mutta ei kyllä paljon pysty polttamaan!

Tuo on ihan hyvä, jos ensin menee vähän aikaa ennenkuin juot.. Sen jälkeen tupakka maistuukin jo erilaiselta kuin mihin on tottunut eikä välttämättä pystykään polttamaan paljon.

Minäkin olen sitä mieltä, että sovi mielessäsi joku tietty päivä jolloin lopetat ja sitten myös teet sen. Itsellä ainakin oli ollut se ajatus pitkään päässä että pitäisi lopettaa, mutta kun en mitään aikarajaa ollut laittanut niin eihän siitä mitään tullut. Sitten päätin sen päivän ja kerroin siitä kaikille =) Sekin oikeasti kannustaa kun kaikki tietää siitä ja ei senkään puolesta ole sitten helposti antamassa periksi.
 

Yhteistyössä