Kysymys uimahallireissuista

Eli... Milloin mielestänne pojan pitäisi siirtyä miesten pukuhuoneeseen kun käydään uimahallissa/kylpylässä? Ja minkäikäisenä olette näin tehneet oman poikanne kohdalla. Nimenomaan niin, että hän menee sinne siis yksin, ilman ketään aikuista miestä kaverina.
Minulla asia ei ole vielä ajankohtainen, poikani on vasta 4v. ja tietenkin tulee vielä kanssani.
 
peuhu
Meidän kaupungissa on sellainen sääntö että kouluikäiset pojat menee poikien puolelle. Säännöt on uimahallikohtaisia ja kannattaa soittaa omaan halliin. Meillä kyllä huomautetaan jos liian isoa poikaa yrittää viedä naisten puolelle :whistle:
 
Meidän 8- vuotias tyttö oli juuri isän kanssa uimahallissa ja kun he tulivat pois, niin kysyin tytöltä oliko hän miesten vai naisten puolella. Vastasi olleensa miesten eikä kokenut sitä mitenkään ongelmaksi. Hän on kylläkin pienikokoinen, että häntä on todennäköisesti luultu vuoden pari nuoremmaksi. Sittenhän se on noloa, jos siellä tulisi vaikka luokkakaveripoika vastaan.
 
Kouluikäiset käyvät miesten puolella. Kaappien avaamista ja sulkemista ym omatoimisuutta kannattaa siis harjoitella jo ennen sitä. Jos asia menee hankalaksi, yksi vaihtoehto on vuokrata perhesauna uimahallireissun ajaksi.
 
En ole huomannut katsoa, onko missään mainittu varsinaisia ikärajoja... kun useimmiten käymme läheisessä kylpylässä. Siitä siellä on kyltti, että alle 10v. pääsee kylpyläosastolle vain aikuisen seurassa. Mutta tarkoittaakohan se pukuhuoneita... Muistan kyllä, että itse nuorempana koin aika kiusallisena sen, että monen ikäisiä poikia näkyi olevan naisten puolella, mutta nyt kun olen itse äiti, niin en kyllä kovin pientä poikaa laittaisi yksinkään. Nykyään kun voi olla ties mitä tyyppejä liikkeellä... :/ Ja mun poika on muutenkin aika arka luonteeltaan. Ajattelinkin, että ehkä se tuossa kouluikäisenä tulee eteen, tai sitten pitää kysyä vaan vastaanotosta, mikä käytäntö.
 
koululainen
Koululaisen laittaisin jo yksin miesten puolelle.
Minulle itselleni, ja näin äitinä vielä, sattui nolo tilanne, kun naisten saunassa istuskeli kokonsa puolesta yli 10 v poika äitinsä ja sisartensa kanssa.
Kouluikäisen on selvittävä itsekeen uimahallin pukuhuonejutuista jo siksikin, että koulun kanssa tuskin ope tulee neuvomaan miten pestään ja miten päin kalsarit puetaan jalkaan, ope ei myöskään auta hiusten pesussa... näiden asioiden opettaminen ei liene ylivoimasta kellekään vanhemmallekaan.
 

Yhteistyössä