Kysynpä tarjoiluista mielipidettä minäkin

Eli lapsilla tulossa synttärit, mutta varsinaisia kutsuja ei järjestetä, vaan vieraita käy eri päivinä omilla aikautauluillaan.

Ajattelin leipoa pakastimeen kääretorttua, porkkanapiirakkaa, rahka-mustikkapiirakkaa ja juustokierteitä. Sitten lisäksi joko rieskarullia, saaristolaisleipää lohipäällysellä tai jauhelihapiirakkaa. Lisäksi tietysti jotain keksejä ja sipsiä tms.

Täytekakkua ei siis ollenkaan.
 
Hyvältä kuulostaa. Ei kannata tehdä täytekakkua, jos porukkaa tulee perhe silloin toinen tällöin. Menee vaan kakkua hukkaan tai sit sä joudut syömään monta kakunjämää. Ei se tietty paha rasti olis, mutta pitemmän päälle ehkä sit kuitenkin... :D
 
Kuulostaa oikein hyvältä :) toisinkuin se yks mamma joka aikoi laittaa lapsen synttäreille jonkun pakastekakun, karkkia ja sipsiä, siis kaikki jotain valmista :LOL:
Se että kaikki on valmista, ei ole mitenkään paha juttu. Toiset ei osaa leipoa ja toiset ei jaksa. Mieluiten järkkään juhlat kaupan antimilla, jos en jaksa leipoa kuin jätän järkkäämättä sen pelossa, että joku järkyttyy pakastekakusta. Pääasia, että tärkeät ihmiset on paikalla ja kaikkia saavat jotain syödäkseen.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28425066]Tuo on kivaa, että on kahta eri suolaista. Jos lohileivät eivät maistu, niin on juustosarvia kuitenkin.[/QUOTE]
Ja kasvissyöjänä arvostaa aina sarvia :D.
 
Pakastekakut on noloja ja pahan makuisia. Ja eiköhän kaikki osaa leipoa kun on helppo resepti, seliseli ettei muka osaa leipoa mitään. Joku piirakkakin olisi niin helppo tehdä itse, jos tosiaan se kakkukin tuntuu niin mahdottoman vaikealta :rolleyes:
 
....
Pakastekakut on noloja ja pahan makuisia. Ja eiköhän kaikki osaa leipoa kun on helppo resepti, seliseli ettei muka osaa leipoa mitään. Joku piirakkakin olisi niin helppo tehdä itse, jos tosiaan se kakkukin tuntuu niin mahdottoman vaikealta :rolleyes:
Taidat olla itse nolo ja seli seli tyyppi :( Mä teen aina itse leivonnaiset juhliin. Mutta en ole mitenkää närkästynyt /hämmentynty jos joku ei tee.
Kukin tyylillään.....ja monissa juhlissa mukana olleena, niin aina se itse tehty ei ole parempi vaihtoehto.
Jotkut kuvittelee olevansa hyviä leipojia ja tekee kaikenlaisia leipomuksia..ja niin no se lopputulos sitten on vähän sitä sun tätä.
Mutta kaikki tehköön voimiensa mukaan :)
 
"vieras"
Ihan hyvät. Kysy viel lapsilta onko niillä joku oma lempiherkku mitä vois leipoa pakastimeen. Meillä synttärisankari saanu aika pitkälle ite valita tarjottavat.
Ja voihan niitä kääretorttuja tuunata jos jaksaa ja haluaa. Kermaa ja nonparellia päälle niin käy jo leivoksesta.

Tykkään leipoa ym mutta oon tullu siihen tulokseen että lasten kaverisynttäreille en leivo. Aika harva syö ite tehtyjä leivonnaisia nykyään. Kaikki karkit sipsit ym katoaa kupeista ja muut jää pöytään. Pahimmassa tapauksessa viel kysellään et eikö oo muuta kun piirakat tms ei kelpaa, saati se täytekakku.
 
Pakastekakut on noloja ja pahan makuisia. Ja eiköhän kaikki osaa leipoa kun on helppo resepti, seliseli ettei muka osaa leipoa mitään. Joku piirakkakin olisi niin helppo tehdä itse, jos tosiaan se kakkukin tuntuu niin mahdottoman vaikealta :rolleyes:
Tässä tulee seliseliseli:
Meikäläinen on vakavasti harkinnut kolmannen muksun ristiäisissä tarjoavansa pakasteita (kakku tilataan), OMG! Syy ei ole se, etten osaisi leipoa, en vain ole varma haluanko edes kokeilla kestääkö hermot/saanko aikaiseksi mitään tarjottavaksi kelpaavaa kun 2,5-vuotias ja 1-vuotias pyörivät kuin herhiläiset ympärillä, auttamassa ja osallistumassa, eikä taida tuo tuleva päivänsankarikaan kovin montaa tuntia itsekseen viihtyä ilman ruokaa... ;) Toki, voisin leipoa yöllä kun mukulat ovat suurimman osan aikaa tiedottomia, mutta kun nukkuminen vaan on niiiin kivaa kun sitä saa edes sen pari tuntia harrastaa

Muoks! Ap, hyvältä kuullostaa! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28425223:
no ei ne kaikki itsetehdytkään hyviä ole :snotty:
Muistan, kuinka lapsena yhden kaverin synttäreillä oli aina palanutta kakkua. Siis täytekakun pohja oli joka kerta palanut ja maistui pahalle, vaikka oli se palanut koitettu leikata pois.

Mä teen täytekakun aina kaupan pohjasta. Hyvin on maistunut, tai sit kaikki vaan väkisin syö. :xmas:
 
Muistan, kuinka lapsena yhden kaverin synttäreillä oli aina palanutta kakkua. Siis täytekakun pohja oli joka kerta palanut ja maistui pahalle, vaikka oli se palanut koitettu leikata pois.

Mä teen täytekakun aina kaupan pohjasta. Hyvin on maistunut, tai sit kaikki vaan väkisin syö. :xmas:
mä myös teen aina valmiista pohjasta :xmas:
 
  • Tykkää
Reactions: rockyroad

Yhteistyössä