La Elokuussa 2009/heinäkuun lopussa 2009

mulla ko tuo kierto on ihan pyllyllee ollu, eli kierrot on ollu 26-32pvää, ni miten hittolaine mä lasken ne viikot edes suurt piirt?? jos kierto olis ollu 32 tai enempi, ni enhän mä olis kuinkaa voinu plussata kp24?? eli kannattaako nyt vaan laskee sen kiertopituuden 26pvää mukaan, koska sen on kaks viimesintä kiertoo ollu? täh?? :LOL: ilmeisesti..

koska esikosta ku testailin kp 24/28 ni ei tullu plussaa sillo vielä herkälläkää.. kp 26 vasta, eli 2pvää enne menkkoja.. ja sillo mulla oli kellon tarkka 28pvää se kierto..

mitä ootte mieltä, voisko muka olla noissa vähempi herkissä testeissä vahva plussa jos on tyylii viikolla kolme alussa tms??
 
Onnea Luminella!
Omien laskujeni mukaan La olis 12.8. Jos tämä pitää paikkaansa niin Leppis on saanut alkunsa meidän häämatkalla Thaimaassa :heart: Niin ja esikoista siis odotellaan.
Aika varmasti menen sinne varhaisultraan. Mietin vaan et haluaisin ennen joulua, mutta mahdollisimman myöhään kuitenkin, et jotain näkyis. Joko 22. tai 23.12
 
Moikka!
Tässä kuulumisia, ei kovin kivoja sellaisia.
Mulla taitaa olla tuulimunaraskaus tai sitten on vaan hedelmöittynyt myöhemmin, mikä olisi myös mahdollista kun kierto on kuitenkin ollut sekaisin. Ens keskiviikkona meen uudestaan Päksiin ja sit ultrataan uudestaan ja jos tarvista niin keskeytetään.

Itketty on ja paljon, mutta päivä kerrallaan eletään ja toivottavasti keskiviikko tulis nopeasti.

-Mansikkatee
 
pikkupeikko tunsitko mitään ovisoireita? joissaki laskureissa voi laskee oletetun oviksen mukaan :)

Outiko joo just silleen!mä uskon kyllä että se on meijän raskaudet jotka viakuttaa suhteeseen, koska minä ainaki oon huomannu suurta parannusta mun ajatuksista joihinki asioihin. ei enää ahista niin paljon, ja ei oo ylimääräsiä syyllisyydentuntoja. :)

mä näytin miehelle netistä kuudennen viikon ultrakuvaa :D mä sain olla prinsessa sen jälkeen ku mies niin rakastu sellaseen pieneen pisteeseen ruudulla :LOL:

Luminella tervetuloa joukkoon ja meillähän on melkeen samanlaiset plussaustarinat :) meidän piti alkaa syödä clomihexeja seuraavassa kierrossa ja koko plussakierron toivoin että menkat alkais jo niin päästäis kokeilemaan. sit tuliki plussaunisen yön jälkeen semmonen olo että pitäis testata niin tadaa :)
 
Mansikkatee :hug: oi eikä! toivottavasti se on saanu alkunsa myöhemmin ja pieni ois vaan niin pieni ettei näkyny. toivottavasti ihania uutisia keskiviikkona, koita olla huolehtimatta siihen asti :hug: vaikka varmasti on vaikee olla huolehtimatta.

jos enkeleihin uskot niin niitä lähetän pikkuiselle suojaks ja kaveriks. :hug:
 
ei ole varhaisultraa..vaan eka ultra on vasta rv.12. Mikä on ihan pyllystä, mutta en varmaankaan varaa yksityiselle aikaa ultraan ellei tule syytä, tai uteliaisuus vie voittoa!!

niin ja siihen rv.12 np-ultraan mies tulee mukaan niinkun esikoisenkin kanssa tuli..
 
Mansikkatee: :hug: toivotaan, että kyseessä olisi vain myöhempi hedelmöittyminen. Kauhea viikko sinulla edessä kuitenkin, kun joutuu odottamaan tietoa.

Rimprenssa kyseli miehen mukana olosta ultrassa, minun mies oli esikoista odottaessa kaikissa, myös varhaisultrassa ja kyllähän se koskettava hetki on, kun näkee pienen sydämen läpättävän. Nyt tällä toisella kierroksella ei ollut varhaisuä:ssä mukana, varmasti kuitenkin np ja rakenne-ultrat tulee mukaan.

Ja kaikki te jotka kerrotte olevan tyynen rauhallisia.... Odotatteko kenties poikaa? =) Sehän on vanhan kansan uskomus, että jos nainen on kiukkuinen raskausaikana, tulee tyttö ( tuplanaishormoonit ) ja jos rauhaisaa tulee poika. Esikoisesta ainakin meillä piti paikkaansa, ja nyt hieman lievempää kiukkua ilmassa... Voi mies parkaa... ;)

Kovin moni miettii menoa tuohon varhaisultraan, mä kyllä suosittelen ja niin itseasiassa mun gynekin. Sanoi että kaikkien pitäisi käydä, koska LA saadaan määritettyä tarkimmin juuri siinä ja kaikki ikävät yllätykset löydetään ajoissa. Ja suurinosa kuitenkin on niitä positiivisia löydöksiä! :heart:

Niin vielä onnitteluja kaikille uusille plussanneille! :flower:

Treelo 7+4 ( tai tasan 7 )
 
Onnittelut kaikille plussanneille.

Itse plussasin maanantaina. Ei vielä tiedä millä viikoilla mennään (epäsäännöllinen kierto). Ensi viikolla soitto neuvolaan,josko sitten selviää mikä aikataulu on, mutta kaikenjärjen mukaan laskettuaika olisi elokuun alussa, tai heinäkuun lopulla.

Kolmoinen olisi matkalla, ennestään kotona tyttö 8½kk ja poika 4½vuotta.

Nyt vaan jännittää kovasti kun ennen kuin tyttöä aloin odottamaan olin näihin samoihin aikoihin raskaana ja ekassa ultrassa ei kaikki ollutkaan hyvin ja päädyimme raskauden keskeytykseen. Silloin laskettuaika olisi ollut 21.8. Tyhmää ajatella että nyt kävisi samoin, mutta ajallisesti osuu vaan niin lähelle että ei sitä voi olla ajattelematta. Noh ei pidä murehtia turhaan :ashamed:

Onko muita joilla epäsäännöllinen kierto? Miten raskausviikot on määritty teidän kohdalla?
 
Onnea ja hei taas kaikille uusille! Huh ei meinaa, enää mukana pysyä:

iitu
Rimprenssa


Kolme pientä porsasta.
Kiva saa kokeneempaa mammaa joukkoon.
Voit kokemuksen rintaäänellä neuvoa.


Luminella - onnea! Onnea! onnea.


Surppi
- koita jaksaa. Paljon paljon voimia.

outiko
- kiitos Foolihappo ja vitamiinivinkeistä.

Sini74 - työmotivaatio kadoksissa myös täällä! luin jostain toiselta
palstalta, että se on normaalia. Keho ja mieli valmistautuu suojelemaan
pientä ja ajattelemaan enemmän omaa hyvinvointia sekä pienen.

Tikru70 - täällä toinen työnarkkis. Itse en ole ehkä niin
vastuullisissa tehtävissä kuin sinä, mutta vastuuta ja painetta
riittää. Katsotaan tosiaan miten käy, kun ilmoitan töissä.
Sijaisen hankkiminen minullekin voi olla vaikeaa. Ja tosiaan mikä pahinta,
työmotivaatio kadoksissa. Ajatukset leijailee joissain ihan muualla, mikä
on todella ihmeellistä!

Mandy81 - Kiitos taas kun ahkerasti listailet!

Treelo - kiitos ihanasta tuesta ja supportista. Kommenttisi tyttö / poika
vauvasta tai uskomuksesta oli hauska. Meille tulisi sen mukaan ilmeisesti poika.
Olen ollut ihmeen rauhallinen :)

Omasta olosta. Tänään sitten kotona. Aamulla klo 6 tuli niin ällö olo (heräsin
siihen), etten voinut lähteä töihin ja nyt koko aamu pientä oksentelua.
Juuri kun ajattelin, että mähän olen voinut loistavasti.
Nyt se sitten ilmeisesti alkaa.
Muuten on hyvä olo. Tissien kiristely helpottanut.
Eilen vähän sattui vatsaan, mutta se oli sellaista
mukavaa nipistelyä ja olin oikeastaan iloinen kun pariin päivään ei ollut
kuulunut mitään.

Illalla tuli vähän sellaista hassua mielialavaihtelua. Pientä tunnekouhua
ja itkeskelyä, kun juteltiin miehen kanssa. Liikutuin sen tavasta tukea minua.
Se oli niin hassu tunteen purkaus, että rupesin nauramaan itselleni kesken itkemisen ja
sitten nauroin ja itkin. että sellaista :)

alkuperäinen ultra piti olla 16.12, mutta ajattelin siirtää varmuudeksi
viikolla eteenpäin, että pikkuapina on varmasti viikon isompi....


Vintage + pikkuapina 5+2 (raskauslaskuri.com mukaan)

p.s löysin hyvän ja selkeän uuden raskauslaskurin.
http://www.raskauslaskuri.com/

:flower: :heart: :heart: :hug: :headwall:

Parsaa, mansikkoita ja pähkinöitä kuluu edelleen. Lady Vitaa voisi ostaa tänään, ettei vaan vitamiinit lopu kesken :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja minerva81:
Onnittelut kaikille plussanneille.

Itse plussasin maanantaina. Ei vielä tiedä millä viikoilla mennään (epäsäännöllinen kierto). Ensi viikolla soitto neuvolaan,josko sitten selviää mikä aikataulu on, mutta kaikenjärjen mukaan laskettuaika olisi elokuun alussa, tai heinäkuun lopulla.

Kolmoinen olisi matkalla, ennestään kotona tyttö 8½kk ja poika 4½vuotta.

Nyt vaan jännittää kovasti kun ennen kuin tyttöä aloin odottamaan olin näihin samoihin aikoihin raskaana ja ekassa ultrassa ei kaikki ollutkaan hyvin ja päädyimme raskauden keskeytykseen. Silloin laskettuaika olisi ollut 21.8. Tyhmää ajatella että nyt kävisi samoin, mutta ajallisesti osuu vaan niin lähelle että ei sitä voi olla ajattelematta. Noh ei pidä murehtia turhaan :ashamed:



Onko muita joilla epäsäännöllinen kierto? Miten raskausviikot on määritty teidän kohdalla?
Lisäystä sen verran että kierto oli 13-34pvä ja kolme viimeisintä kertaa 18pvää.

Ja jos ja kun tästä synnyttämään joskus pääsee niin paikkana hys.
 
Laskettu 4.8 ja tämä on minulle viides ;) , muut lapset 04/95, 11/97, 12/01 ja 07/06 . Synnyttämään Hyvinkäälle , eli HYS.

Omaan napaan: 2 viikkoa on ollut todella kovaa pahoinvointia ja aivan mahdotonta väsymystä! Paras kaverini on viime viikot ollut olohuoneen löhötuoli :D .

Ultrassa kävin jo varmistamassa missä kohtaa raskautta mennään... Ja siellä se näkyi ja kuului, pienen pieni sydän :hug: , kyynelhän se tuli :)

Halinallet ja ? (6+3)
 
Mansikkatee. Luin jostain toiselta palstalta, että usealla on näkynyt sydämmentykytykset vasta rv 9-11, vaikka lapsi kasvoikin. Kaikki on niin yksilöllistä.

Älä menetä toivoasi, jos ei näy tässä vaiheessa. vähän samasta syystä itse siirsin omaa ekaa varhaisultraa 2 viikolla eteenpäi. Eka piti olla 16.12, kun luin, että silloin pitäisi sykkeen näkyä, mutta ajattelin ottaa varman päälle ja mennä vasta joulun jälkeen.

Älä stressaa tai ole surullinen (tiedän, että vaikeaa) mutta positiivinen mieli on se joka auttaa sinua olemaan vahva. Ajattele vaikka toisinpäin, että jos siel joku kasvaa, niin se on jo iso syy ajatella positiivisesti.

Toivottavasti tästä jotain apua, vaikka tiedän, että rankkaa.
 


:heart: :heart: :heart: ELOMASUT 2009 :heart: :heart: :heart:

:flower:Meitä on jo 59 masunkasvattajaa!:flower:

nimi................ikä.......synnytyssairaala......monesko lapsi


Heinäkuun 24. päivä
Anna333...........21................Kät....................esikoinen

Heinäkuun 25. päivä
Suveon............?.................?.........................esikoinen

Heinäkuun 27. päivä
Treelo...............29...............TYKS..................toinen

Heinäkuun 30. päivä
Stellina.............27...............TAYS..................esikoinen
Unicco..............30................MKS...................kolmas
piuli..................24................PKKS.................toinen
suzyco.............24................TAYS...................toinen

Heinäkuun 31. päivä
Kaksonen80.....28...............OYS..................esikoinen

Elokuun 1. päivä
Aaka.................25................?.......................toinen

Elokuun 2. päivä
Zebu.................33................?......................toinen
Mooka...............33................SeKS...............neljäs
Mandy81...........27...............K-SKS...............esikoinen

Elokuun 3. päivä
AnnaStiina82.....26..............Kät/KOS.............toinen
heitu.................27..................NKL.................viides
chick-82.............26..................KYS.................kolmas
Mansikkatee......25.................PHKS...............esikoinen

Elokuun 4. päivä
lenan................23................Kät/H...............toinen
Tipi....................25.................JS...................toinen
halinallet.............?.................HYS................viides

Elokuun 5. päivä
Tikru70..............38................NKL.................esikoinen
Tuiskuliina.........32................LUS..................kolmas
outiko................24...............K-SKS...............esikoinen

Elokuun 6. päivä
H-a-n-n-e..........29................KYS.................toinen
Starre................23................HYS................toinen

Elokuun 7. päivä
Hudjuke............31...............MHSO...............kolmas

Elokuun 8. päivä
Annitanni...........24..................?...................esikoinen
vintage..............30..................?...................esikoinen
Soila..................30...............K-HKS..............toinen

Elokuun 9. päivä
L3nen...............28..................?.....................kolmas
Luminella..........30..............NKL tai PS...........esikoinen

Elokuun 10. päivä
missLuupää......25...............K-HKS...............toinen
pisita................28...............TAYS.................kolmas
nibbler..............21................MHSO..............esikoinen
miranda-81.......27.................NKL.................toinen
äiti ja esikko......?...................JS...................toinen

Elokuun 11. päivä
Sini74...............34.................JS....................toinen
Hempukka87....21................SeKS................esikoinen

Elokuun 12. päivä
aurora81.........27.................PHKS...............esikoinen
elizabeta.........28.................TAYS................toinen
surppi..............27.................TAYS................esikoinen
Jopsu87...........21...................JS..................esikoinen
paimentyttö.....29..................NKL.................toinen
Rimprenssa......26....................?....................esikoinen

Elokuun 13. päivä
Irmeli09............34................TAYS.................kolmas

Elokuun 14. päivä
kiana78.............30................TYKS................viides

Elokuun 15. päivä
ssihinä..............32................K-HKS................kolmas
Oinastyttö85....23.................TYKS.................toinen
Hetken harmaileva................EKKS.................neljäs

Elokuun 16. päivä
Otawa..............33..................OYS..................viides
kolme pientä porsasta..31.....?......................neljäs

Elokuun 17. päivä
kleopatra...........29....................JS.................neljäs
londiliina85.......23....................NKL...............esikoinen]

Elokuun. 22. päivä
pikkupeikko85...23................K-SKS................toinen

Laskettuaika ei tiedossa
vilmav2...............21.................SeKS...............esikoinen
pippuri81............28.................KOKS...............toinen
OnSiisKevät........26.................EKKS...............esikoinen
iitu-.....................21....................?..................esikoinen
P123...................32....................?...................kolmas
Minerva81...........27.................HYS.................kolmas




Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

 
Voi Mansikkatee iso iso iso :hug: . Tsemppiä ja toivotaan sekä uskotaan, että kaikki kääntyy vielä hyväksi. Pitkä on kyllä odottavan aika, yritä jaksaa keskiviikkoon.

Uusille plussanneille aivan mahtavan suuret onnittelut plussasta :flower:

Minä kurja menin lukemaan perhesuunnittelun sivuilta tuulimunaraskauksista ja nyt alkoi pelottaa. Onneksi on ensi viikolla se varhaisultra, niin saa jotain faktaa siitä, onko kyydissä ihan oikeasti joku ja löytyykö sydän. Muutenhan tässä tulisi kyllä näiden epäilyjen kanssa hulluksi. Nuo mansikkateen kuulumiset vielä vahvistivat tätä epävarmuutta, juuri tuota olen pelännyt.

Oireet on kyllä selvääkin selvemmät raskausoireet, joten toivotaan, että se olisi hyvä enne ja että kaikki on kunnossa. Täälläkin masu pömpöttää turvonneena ja verkkarit on kotona in. Sääli, ettei niillä voi mennä töihinkin...

Millaisia HCG-arvoja te olette muuten saaneet plussa-veritesteissänne?

Tikru+pikkutikru 6+2
 
Kylläpäs tällä listalla on taas ollut keskustelua. Hyvä, että perässä pysyy.

Tervetuloa Luminella, Minerva81 ja halinallet! :flower:

Mansikkatee
:hug: Toivotaan, että kaikki on hyvin ja hedelmöitys onkin tapahtunut myöhemmin! Koita jaksaa.

surppi Positiivista, että sun vuoto loppui ja raskausoireta on! :)

Oma olo on tasainen niin kuin tähänkin asti. Rintoihin sattuu, muuten ok. Nyt en jaksa enempää kirjoitella. Ajattelin syödä muutaman lakun. Harmi, kun niitä ei saa kovin paljoa syödä kerrallaan näin raskaana. Rakastan LAKUA! :p

Mandy ja nappula 6+5
 
Mandy81, listaan voi päivittää mun iän, joka on 30 v. Ja synnytyssairaalaa en ole vielä päättänyt, mutta joko NKL tai PS.

Kiitos kaikille onnitteluista. Ja onnea hirmuisesti myös muille odottajille. Nibblerille tuhannesti haleja. Aika tarkkaan saatan tietää sun fiilikset. ;)

Mua vaan väsyttää ja rinnat hiukan arat. Muuten ei mitään erikoisia oloja. Raskaus on nyt 5+5. Huoli on kova ja ultraa odotan (22.12. yksityisellä), jotta varmistuis, että onko kaikki ok. Yritän ottaa kuitenkin rennosti. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Starre:
kiva kiva..joku joka ois Hyvinkäälle mun lisäks menossa...kaikki tuntuu olevan jostain ihan muualta :) mistä päin oot? jos saa udella? :p
"Kapinakylästähän" minä elikä Mäntsälästä. Mistäs päin sinä?
Halinalle näkyi olevan myös tulossa Hyvinkäälle synnyttämään :D Joukkomme kasvaa :heart:

Tänään ollut "kauhea" olo, mun mittapuulla ainakin. Aikaisemmissa raskauksissa ei ollut epämiellyttävää oloa ja väsymystä ihmeempiä oireita, mutta tänään oli jo laatta lähellä :$ En saa muutenkaan oksennettua kovin helposti (vaaditaan todella paha vatsatauti että jotain tulee) joten en usko että niin pitkälle nytkään päästään. Tää olo on vaan inhottava kun tuntuu koko ajan että jotain tulee mutta ei. Se vois ehkä jopa helpottaa.

Ja VÄSYTTÄÄ ihan liikaa. Onneksi vähän helpompi ilta. Poika halusi mennä kummitädille yöksi eikä kellään ollut sitään mitään vastaan niin sinnehän sitten pääsi :) Tyttelikin nukahti jo 8 jälkeen niin on kerrankin ollut ilta ihan omaa aikaa kun mieskin iltavuorossa töissä. Ihqua :D
 
"Kapinakylästähän" minä elikä Mäntsälästä. Mistäs päin sinä?
Halinalle näkyi olevan myös tulossa Hyvinkäälle synnyttämään :D Joukkomme kasvaa :heart:

Hyvin sanottu :) kapinakylä...no aikas läheltä ollaan..tai no ohan tästä jokunen kilsa, mutta niin Jokelassa asutaan...mikähän tää vois olla..ööh..tuppukylä ?!

:LOL:

Kaikille Hyvää Viikonloppua... :heart:
 

Yhteistyössä