La Elokuussa 2009/heinäkuun lopussa 2009

Mullakin kummasti alkanut näitä oireita löytymään tuon plussaamisen jälkeen..tai sitten ne on kuviteltuja oireita ja miellän ne vain asiaan kuuluviksi =) mutta outoa on kyllä, että eilen maistui vain puolikas suklaapatukka ja puolet seisoo yhä tuossa edessä pöydällä?? normaalisti olisi mennyt jo kyllä kaikki alas. täytyy tässä kattoa häviääkö toi puolikas pöydältä tänään..? olisi kyllä suotava oire tuo suklaan syönnin väheneminen :) Väsyttää joo, mutta olen aika väsynyt tyyppi yleensäkkin.. En tiedä sitten tosta pahoinvoinnista, sen alkaminen on kai niin yksilöllistä, kuvotti vähän yöllä, mutta voi olla että sekin oli kuviteltua.. :LOL: Justiinsa soitin neuvolaan ja tammikuun alkuun sain ajan, sillon on sit jotain rv 9. Miten olette muut ajatelleet alkuraskauden ultrat ym? maltatteko odottaa neuvolan ekaan asti? itse olen tehnyt vaan yhden testin ja oli kyllä niin selvä viiva, että ajattelin ettei tarvi noita enää tehdä..toivottavasti möykyllä kaikki hyvin:)

Ihanaa, että on tällainen palsta, sillä kuitenkaan ei vielä tuttujen kanssa näistä halua puhua, tiedätte mitä tarkoitan:) ja mies on kuitenkin mies.. :D

mun piti tänään lukea tenttiin, onneksi aiheena äitiyshuolto, joten saan rauhassa surffailla netissä ja samalla oppia tenttiä varten :D
 
Mandy81: Taisin tosiaan unohtaa mainita lasketunajan eli se on 5.8. kuten jo näppärästi laskitkin.

Mulla ei oikeastaan ole vielä mitään oireita. Toivottavasti pahoinvointia ei tulisikaan. Taitaa olla turha toivo - kyllä se vielä tulee.
 
Tervetuloa kaikille uusille :flower: :flower: meitähän alkaa olemaan täällä jo paljon =)

Paljon onnea Irmeli09 haamun vahvistumisesta kunnon plussaksi =) :flower:

Tarrasukkia kaikille :heart:

Hudjuke 4+5
 
Irmeli09
Oireista: Minulla ollut jo yli viikon menkkamaista juilimista ja lisäksi aina silloin tällöin pienen pientä etovaa oloa. Vähän jännittää nämä oireet kun kahdesta edellisestä raskaudesta ei tullut mitään oireita ennen viikkoa 6. Minulla tietysti heti toiveet kohoaa siihen suuntaan että jospa tämä nyt sitten olisi tyttö (kaksi poikaa täällä) kun raskaus tuntuu erilaiselta :LOL: . Kyllä se kolmaskin poika ilolla vastaan otetaan :heart: .

Kyselin jo tuolla alkuraskauden hermoilijoissa hieman avitusta asiaani, mutta kyselen täälläkin. Huomasin nimittäin, että täällä on joitakin jotka pitkään yrittäneet ja saaneet nyt plussan, hurjan paljon onnea :heart: . Eli meillä hyvä ystäväpariskunta joka on nyt 2,5 vuotta yrittänyt saada pikkukakkosta perheeseensä. Sitä ei ole heille vielä suotu hoidoista huolimatta, vain yksi keskenmeno koko aikana. Olemme nyt menossa heille kyläilemään viikonlopuksi enkä halua edes yrittää salailla tätä raskautta. Olemme suunnilleen ainoita jotka ovat tietoisia heidän vauvatoiveistansa enkä halua pimittää tätä uutista heiltä. Lisäksi he luultavasti arvaavat jos yritän kierrellä ja kaarrella tuon alkoholin juomisen suhteen. Ajattelin että kertoisimme heille asiasta etukäteen joko tänään tai huomenna puhelimitse. He saisivat sulatella asiaa ja keskenään siitä keskustella. Saisivat manailla meidät jonnekin ties minne mitä eivät kehtaisi tehdä kun me olemme paikalla. Onko tämä hyvä idea, vai mitä mieltä te muut asiasta olette. Onko kokemusta tai omia tuntemuksia?
 
Ilmoittaudun kans mukaan tähän pinoon. Olen 33v kolmen lapsen äiti ja nyt sitten yllärivauva tulos. Vähän vielä tunteet ristiriitaiset mutta eiköhän se tästä kun aika kuluu :) . La olis omien laskujen mukaan 2.8.2008 ja synnäri seKS.

Mooka 5+3
 


:heart: :heart: :heart: ELOMASUT 2009 :heart: :heart: :heart:

Meitä on jo 21 masunkasvattajaa!

nimi................ikä.......synnytyssairaala......monesko lapsi


Heinäkuun 27. päivä
Treelo...............29...............TYKS..................toinen

Heinäkuun 30. päivä
Stellina..............?.................?......................esikoinen
Unicco..............30................MKS..................kolmas

Heinäkuun 31. päivä

Kaksonen89.....28...............OYS..................esikoinen

Elokuun 1. päivä
Aaka.................25................?.......................toinen

Elokuun 2. päivä
Zebu.................33................?.....................toinen
Mooka...............33................SeKS...............neljäs

Elokuun 3. päivä
AnnaStiina82.....26..............Kät/KOS.............toinen
Mandy81...........27...............K-SKS................esikoinen
heitu.................27..................NKL.................viides

Elokuun 4. päivä
lenan................23................Kät/H...............toinen

Elokuun 5. päivä
Tikru70..............38................NKL.................esikoinen
Tuiskuliina.........32................LUS..................kolmas

Elokuun 6. päivä
H-a-n-n-e..........29................KYS.................toinen

Elokuun 7. päivä
Hudjuke............31...............K-PKS...............kolmas

Elokuun 8. päivä
Annitanni...........24..................?...................esikoinen?

Elokuun 9. päivä
L3nen...............28..................?.....................kolmas

Elokuun 10. päivä
missLuupää......25...............K-HKS...............toinen
pisita................28...............TAYS.................kolmas

Elokuun 13. päivä
Irmeli09............34................TAYS.................kolmas

Elokuun 15. päivä
ssihinä.............32...................?....................kolmas

Elokuun 16. päivä
Otawa.............?......................?....................?





Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

 
Olenkin täällä jo käynyt piipahtelemassa :D Tänään plussattu. Rv4+0/2 riippuen miten ja millä laskurilla laskee. Laskettuaika samoin 10.-13.8. Taidan kyllä näin alkuun laskea samalla tapaa kuin neuvolat, eli sen 28 kierron mukaan.. ELI sillon RV4+2 ja LA 10.8.2009 :heart: Kolmas siis tulossa ja TAYS tulee olemaan sairaala. Ja ikää on 28v.

Täällä muutama tuttukin löytyy tuolta kuumeilijoiden vko48-49 pinosta.. :wave:
 
Irmeli09 meillä onkin pojat samanikäsii, täällä myös 5v ja 2v =) ja mielessä myös käväisi että oisko nyt sitten tyttö tulossa kun jos nyt jo pahoinvointia ja huonoa oloa pukkaa kun 1. ja 2. vasta rv6-8 rupes niitä ilmaantuun :D :whistle: toki se poikakin on yhtä ihana, mutta olishan se kivaa saada toinenkin neiti tähän talouteen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja pisita:
Olenkin täällä jo käynyt piipahtelemassa :D Tänään plussattu. Rv4+0/2 riippuen miten ja millä laskurilla laskee. Laskettuaika samoin 10.-13.8. Taidan kyllä näin alkuun laskea samalla tapaa kuin neuvolat, eli sen 28 kierron mukaan.. ELI sillon RV4+2 ja LA 10.8.2009 :heart: Kolmas siis tulossa ja TAYS tulee olemaan sairaala. Ja ikää on 28v.
Onnea, onnea, onnea Pisita! :flower: Ihanaa, että sinäkin sait plussan! :heart: Mukava saada lisää "tuttuja" tänne odottamaan kuumeilijoiden puolelta.



 
Onnea pisitalle! :heart: Lisäsin sut listaan. :flower:

Irmelil09: Luulen, että voi olla ihan hyvä kertoa sille kaveripariskunnalle etukäteen sun raskaudesta. Vaikka he varmasti ovat onnellisia teidän puolesta, niin tulee heille myös hetkellisesti olo: et miks muilla käy tuuri ja meille ei. Saisivat sulatella asiaa hetken ja olisivat jo iloisella mielellä sitten kun menette kylään.

Huomenaamuna neuvolaan eka kertaa. Kiva kiva ja jännä jännä.

Mandy81 ja nappula 5+2
 
Hei,

Olen 28-v Oulusta ja ensimmäinen vauva olisi nyt tulossa, rv5+5 ja la31.7.
Yritystä meillä on takana noin vuosi. Juuri kun oli ajatuksissa, että lähdettäisiin tarkempiin tutkimuksiin, niin plussa tuli :D

Ensimmäinen neuvola käynti 17.12. Tuntuu, että tuohon eka käyntiin on vielä ikuisuus... :/
 
Mukaan Ikä 32 v, kolmas tulossa, yritystä takana ei lainkaan eli heti tärppäsi, kuten myös molemmista aikaisemmista. Lapset 3.5v tyttö ja 1v9kk poika. Eteläsuomessa asutaan ja synnytyssairaana on KHKS. La tulisi 15.8. ja nyt siis errrrittäin huimat 3+4 raskausviikoa (hätäilin vähän testauksen kanssa :ashamed: )
Oireita ehkä jotain? rinnat raskaat (ei siis kevyet rukkaset kuten aikaisemmin...) ei kylläkään ole harmittavasti yhtään suurentuneet, ehkä vähän painontunnetta alavatsalla.
Onnea kaikille!!
 
Irmeli09
Tervetuloa pisita, kaksonen80 ja ssihinä! Juuri sinua ssihinä onnittelinkin tuolla kuumeilupuolella :wave: .

Pisita: Hauska sattuma jos molemmilla samanikäiset pojat, LA:t lähes samat ja synnytyssairaalakin sama. Siellähän me sitten varmaan maataan vierekkäisissä pedeissä ne tyttövauvat sylissä ensi elokuussa. Eiköstä vain. Sovitaanko heti treffit :D .
 
Olisin liittymässä porukkaan mukaan, vaikka kovin alussa tässä ollaan. Laskurin mukaan rv3 olisi menossa ja tietenkään testiä ei voi vielä tehdä. Minä olen raskautunut aina välittömästi, kun vauvalle on lupa annettu.
Oireita on, vaikka menkkojen aika olisi ensiviikolla. Viimeviikolla tunsin aika selkeän kiinnittymisen (nipisteli, kuten viimekerrallakin) ja 28.11 bongasin ensimmäiset SELKEÄT pahanolon tunteet. Tällä viikolla on väsymys tullut vieraaksi. B)

Tännä laskurilla katsoin la:n, joka olisi 16.8. Jännittää kovin ja ensiviikko näyttää todellisen tilanteen. :D
 
Tervetuloa kaikille uusille, tähän ketjuun taitaakin tulla paljon porukkaa, tosi kiva!
Mä näin viime yönäunta että sain keskenmenon :( hirvee tunne kun aamulla heräsin, piti heti tarkistaa kaikki paikat ettei mitään vuotoja ole sattunut.

Varasin tänään ekan neuvolan, sain se 23.12. Oli tosi hankala varata aikaa kun olen yrityksessä missä on kaksi henkeä töissä 20 neliön tiloissa, eli meillä on työpisteet kasvotusten (näin alussa en vielä uskalla kertoa kenellekkään asiasta) . Ainut paikka missä olisin voinut soittaa rauhassa oli vessa ja sieltäkin olis varmasti kuulunut selkeesti toimiston puolelle. Noh, neuvolan soittoaika oli 12 aikaa joten aloin vihjailee vaille kaksitoista että pitäisköhän mun lähtee hakee kaupungilta pakkaustarvikkeita että saadaan muutamat firman joululahjat pakettiin. Sokoksen lahjatavara -osaston nurkassa mä sitten juttelin neuvolatädin kanssa, mummot katseli vähän pitkään kun siinä kuukautiskierrostani kertoilin puhelimessa =)
 
No jos nyt minäkin :)

oon alusta asti kuikkuillu tänne pinoon päin mutta en aijemmin kehannu liittyä :D

olen 21-vuotias pietarsaarelainen, ja Yritystä on ollut 18. seuraavassa kierrossa piti aloittaa clomit ja oltiin jonossa endoleikkaukseen mihin mun ei näköjään tarvi mennä :D
Esikoinen on tulossa ja työnimenä on Bart. Bart on 4+2 vanha jo, ja laskettu aika on 10.08.2009 sairaala pietarsaaren sairaala eli PRSS.
 
Uskaltaudun mukaan joukkoonne...
Minä olen 26v ja mulla on kaksi lasta, 7v tyttö ja 6v poika... Aamulla testiin ilmestyi kaksi viivaa! Elikkä kolmatta nyt sitten näköjään odotan.
Tuossa tietenkin jo katselin laskurilla, että La ois 3.8.09... joka varmaan tulee ultrassa muuttumaan aika lailla, kuten aiemmissakin on muuttunut. noh, mutta sillä ei niin väliä, kunhan raskaus onnistuu! Odotettu ja toivottu on kovasti :) Ja Kys on synnytyssairaala.
 
Tervetuloa uusille!
chick-82, Kiva mä taidan saada susta Kysille seuraa sitten elokuussa. Mä soitin eilen neuvola-aikaa ja sain samalla kuulla että täällä on Kuopiossa on tullut jonkun verran muutoksia neuvolan käytäntöön, ymmärsin että nyt olis mahdollista käydä kahdessa ultrassa.





 
Irmeli09
Torstaita kaikille meille tuleville möhömahoille :LOL:

Minä tietty vielä testailin tänäkin aamuna kun noita testejä vielä muutama tuolla kaapissa makoili. Ihana nähdä joka päivä kuinka viiva vahvistuu vahvistumistaan. Siellä se tuleva vauva kasvaa huimaa vauhtiansa. Kuinkahan monisoluinen on tänään :D .

Mies kertoi muuten eilen puhelimessa meidän raskausuutisen tuolle pikkukakkosen saannin kanssa kamppailevalle pariskunnalle tai heidän miespuoliselle jäsenelle. He kun joka ikinen ilta keskustelevat puhelimessa vanhoja kavereita kun ovat. En oikein tiedä kuinka sitten otti uutisen vastaan, leikkiä oli vain alkanut puhelimessa laskemaan pikkubussin hankinnasta. Toivon vain, että ei sattunut uutiset tosi pahaan aikaan kuukaudesta. Tuossa jokunen kuukausi sitten kierrot ainakin olivat aika samoissa :eek: . Muistin tuon illalla nukkumaanmenoaikaan. :$ .

Irmeli rv 4+0
 
Hurjan paljon onnea kaikille uusille plussanneille!

Meitähän on jo vaikka kuinka paljon! :)

Järkyttävä väsymys vaivaa täällä, eilen nukahdin sohvalle istuen... Ei kauhean yleistä, mutta sitten kuitenkin kun menin nukkumaan en saanut unta. Kas, kun en voi enää nukkua mahallaan ja en osaa muuten nukkua. Tuntuu ihan samalta kun esikoisesta rv20+ , vatsaa kun illalla turvottaa ihan urakalla... :LOL: :LOL:
Saas nähdä kuinka nopeasti vatsa pullahtaa sitten oikein vauvamahaksi, toivottavasti nopeasti, kun tää turvonnut malli on aika ikävän näköinen ja oloinen.

Mutta, hyvää loppuviikkoa kaikille masunkasvattajille, meillä on huimasti ohjelmaa tiedossa, joten koneelle ei taida ehtiä laisinkaan.
Ja on muuten alle viikko varhaisultraan, alkaa pikkuhiljaa jännittämään...

Treelo 6+3
 
Minäkin pääsen mukaan odottajiin! Jippii!!

nimi................ikä.......synnytyssairaala......monesko lapsi
Sini.................34........Jorvi.........................2

Laskettu aika olisi 11.8. eli menossa on nyt ruhtinaallisesti 4+2. Tänä aamuna sain vielä Apteekin testiin vahvan plussan, pari kertaa olen jo tuota ennen testaillut haaleampia viivoja.

Minulla oli keskemeno elokuussa, viikolla 12, joten nyt kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että tällä kerralla menisi kaikki hyvin. Oireina toistaseksi on ollut vain kipeät tissit ja menkkamainen juilinta alavatsalla. Se vähän jopa pelottaakin, koska aikaisemmissa raskauksissa sellaista ei ole ollut. Meillä on siis myös 3½ -vuotias tyttö. Tajusin myös iltapäivällä, että vessassa olen jo juossut muutaman kerran useammin kuin normaalisti.. jokos se nyt alkaa!? =)
 
kaikki uudet! :flower:

Mulla on vähän sama ongelma kuin H-a-n-n-ella. Mulla ei oo omaa työhuonetta, vaan jaan sen yhden tai useamman muun kanssa. Eikä meillä oo tapana pitää ovia kiinni, joten tännekin paukkaa vähän väliä joku selvittämään joko työ tai muita juttuja. En mä täältä pysty soittamaan mitään omia puheluitani ilman että on vaarana, että joku kuulee. Ja tietysti sinne neuvolaan on se puhelinaika, joka ei oo taas ollenkaan rauhallista aikaa täällä töissä. Mä jo suunnittelin laittavani sinne meiliä, mutta olivat poistaneet nettisivuilta meiliosoitteet. Pöh. Joten aika on edelleen tilaamatta.

Katon jos ens viikolla lähtis joku päivä vaikka "lounaalle" jonnekin soittelemaan.

Muakin vaivaa väsymys, esikoista oottaessa se oli välillä ihan kauheeta, toivottavasti nyt pysyy aisoissa. Ja sitten taas ilmaantuu sellasia isoja ja kipeita inhottavia finnejä. Että alkaahan näitä oireita olemaan kun vähän miettii.

Vitsit, mä oon kade Treelo. Mun täytyy odotella sitä ultraa vielä melkein kaks viikkoa. Jännittää jo nyt.

Parempia ulkoilukelejä odotellessa...
Zebu ja sintti 5+4 (kait)
 
Hei, meitähän alkaa olla mahtava joukko kasassa, hienoa!

Täällä oireina tänään ihan hillitön väsymys, edelleen alaselkäkipuja ja nyt alkaa löytyä rinnoistakin arkuutta.

Ihme juttu on se, että tätä karkkihiirtä namit yököttää!! Ei maistu hedelmäkarkit, ei salmiakki, eikä suklaakaan!! Itse asiassa ruokahalu on muutenkin tiessään ja paino pudonnut noin 1,5 kiloa viime viikosta..

Pientä öklötystä on muutenkin ilmennyt, mutta ei suoranaista pahoinvointia.

Hirveä homma väistellä alkoholia!! Firman pikkujouluissa sai oikein taiteilla, ettei jäänyt ainoana raittiina kiinni vichyn litkimisestä. Drinksu-laseja sai olla kokoajan piilottelemassa. Työkseni edustan myös jonkin verran. Tänään liikelounaalla piti taas selitellä olevansa autolla, joten siksi ei voinut ottaa ruuan kanssa tarjottua viinilasillista. Hieman hymyilytti, kun asiakas totesi siihen, että hyvä kun sanoit olevasi autolla, muuten hän olisi alkanut ajattelemaan, että miksikäs ei hyvä viini maistu -> raskaana. Siinä sitten vain naureskelin mukana ja ajattelin, että odotas vaan....

 

Yhteistyössä