lääkäri soitti miehelle, klo 15 saa tietää mikä häntä vaivaa

vieras
moi, mulla on itsellä kilpirauhasessa kaksi alle sentin muutosta ja korvanalaisessa imusolmukkeessa 2 sentin muutos ja leuan alla alle yhden sentin muutos sylkirauhasessa. itse kävin ensin verikokeissa ja ultrissa pari kuukautta jonka jälkeen sairaalaan lähetettiin ensimmäinen lähete ohutneulaukseen ultrassa löytyneiden muutosten takia, ekalla kertaa tuli hylkäys koska noin pieniä muutoksia ei vielä ohutneulata vaan seurataan ultrilla. nyt pari kuukautta sitten tehtiin uusi lähete koska ultraseurannassa patit eivät olleet pienentyneet kortisonikuureista huolimatta. omissa verikokeissa on ollut merkkejä tulehdusarvojen, hb:n ja trombosyyttien kohdalla koko ajan, kilpirauhaskokeet taas ovat olleet kokoajan normaalien rajoissa. nyt toisella yrityskerralla sain ajan sisäelintautienpoliklinikalle ohutneulaukseen koska muutokset eivät ole kadonneet vaan pysyneet samana sekä sen takia että saan nielemishalvauksia, samalla tuli lähete tarkempii kilpirauhaskokeisiin jossa siis on mukana kaikki kilpirauhassairautta määrittävät arvot ja sylki-ja kilpirauhaspattien takia mukana on keliakiakoe koska keliakia voi kuulemma aiheuttaa patteja näille alueille. lääkärit eivät koskaan sano juuri juuta tai jaata siihen on kyse jostain huolestuttavasta ennen kuin kaikki tutkimukset on tehty. en itse lähtisi vielä murehtimaan, sillä kilpirauhaspatit sekä patit muutenkin kaulalla on melko yleisiä ja 80% löydökset on hyvänlaatuisia. tsemppiä teille! toivottavasti miehesi saa nopeammin diagnoosin ja tarvittaessa siihen lääkityksen. itse vielä odottelen omaani, toivottavasti poliklinikalla selviää jotain uutta. (sori pitkästä sairaskertomus sepostuksesta :ashamed: )
 
ei tule mitään, illlalla uneen itkun kautta, aamulla herään itkun kanssa :'(
mies on vaan niin tyyni, sanoo vaan et elämä on tämmöistä, liekkö mies itsekään vielä tajunnut mistä oikein kysymys.
ultra ja lääkäri olivat vaan sanoneet et ksavain, ensi viikolla lähen miehen mukaan kyllä jotta saadaan vastauksia, miehet kun eivät oikein osaa kysyä kaikkea :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minkä kokoinen patti löytyi? ja minkä värisenä se näkyi ultrassa, mustana vai valkoisena alueena? oliko muodoltaa säännöllinen?
mies ei osannut sanoa. sanoi vaan et kasvain ja et tutkivat tarkemmin siel kysissä sitte.
kyl se on kun miehet menee lääkäriin niin pitäisi vaimon/tyttöystävän olla mukana :snotty:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minkä kokoinen patti löytyi? ja minkä värisenä se näkyi ultrassa, mustana vai valkoisena alueena? oliko muodoltaa säännöllinen?
mies ei osannut sanoa. sanoi vaan et kasvain ja et tutkivat tarkemmin siel kysissä sitte.
kyl se on kun miehet menee lääkäriin niin pitäisi vaimon/tyttöystävän olla mukana :snotty:
totta.. no toivottavasti se oli musta ja alle 5 cm luokkaa.
 
Mun äidillä oli kilpirauhasessa kasvain.Leikattiin pois ja todettïin hyvälaatuiseksi.Jos kilpirauhasessa on esim syöpä, niin sellaisen käsityksen olen saanut että sen ennusteet ovat erittäin hyvät.
Tietty kyllä se aina pysäyttää jos kyse syövästä ja sitä miettii kaikenlaista, mutta toivotaan parasta.Voimia :hug: :hug:
 

Yhteistyössä