Lääkäristä tultu...

Jo toisen kerran noin vuoden sisään mä menen lääkäriin äkillisen mahakivun vuoksi..
en pysty seisomaan suorassa, ruokaa menee mutta heikosti, uloste normaali kuten myös virtsa..
kaikki arvot ok...
mahaan ei kärsi koskea, eikä varsinkaan pysty seisoa suorassa...

mistä ihmeestä tää johtuu...
lääkäri nimittäin ei osannut sanoa juuta eikä jaata...
epäili kumminkin suolisto kaasuja ??
voiskos olla noin että tullu joku lukko ja ne aiheuttaa tän kivun ???
 
Mulla on aina silloin tällöin( juuri parhaillaan) tuontyyppistä...vatsa ihan kosketusarka ja kävellessäkin tuntuu...menee itsellään ohitse ja mulla ainakin paljolti johtuu suolistokaasuista...mielestäni en nytkään ole mitään sellaista syönyt, mutta niin vaan pikkuhiljaa helpottaa, kun kaasut poistuu :ashamed: ja eilen tämä alkoi...yleensä kestää parisen päivää.Tosin mulla on ärtyvän suolen oireyhtymä,mutt en tiiä onks sillä mitään osuutta asiaan...
 
mulla myös
Mulla johtuu siitä =)

Ja kokeileppa niin että miltä tuntuu kun istut kotvasen ja sitten nouset reippaasti ylös niin kyllä sattuu :kieh:

Kylkiasennossa on paras olla vähän kippurassa niin ei satu juuri ollenkaan =)

Mä aina koitan painella ja hieroa vatsaa ja olen konttaus asennossa pylly pystyssä että saisin ilman liikkeelle :D

Yön aikana aina helpottaa ja aamulla on ihan ku toinen ihminen :D
 
onko tarrkistettu sappikivet?

Kokeile syödä maitohappobakteereja. Mulla oli työkaveri jolla ihan hirveet vatsakivut. Oli aina välillä pois töistä kun oli niin vatsa kipee ettei sängystä ylös päässyt. Tehtiin vaikka mitä kokeita ei mitään oikeestaan löytynyt. Rupes syömään noita tabuja ja vatsakivut hävis.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mulla myös:
Mulla johtuu siitä =)

Ja kokeileppa niin että miltä tuntuu kun istut kotvasen ja sitten nouset reippaasti ylös niin kyllä sattuu :kieh:

Kylkiasennossa on paras olla vähän kippurassa niin ei satu juuri ollenkaan =)

Mä aina koitan painella ja hieroa vatsaa ja olen konttaus asennossa pylly pystyssä että saisin ilman liikkeelle :D

Yön aikana aina helpottaa ja aamulla on ihan ku toinen ihminen :D
Kuulostaa tutulta, mulla on refluksitauti...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
onko tarrkistettu sappikivet?

Kokeile syödä maitohappobakteereja. Mulla oli työkaveri jolla ihan hirveet vatsakivut. Oli aina välillä pois töistä kun oli niin vatsa kipee ettei sängystä ylös päässyt. Tehtiin vaikka mitä kokeita ei mitään oikeestaan löytynyt. Rupes syömään noita tabuja ja vatsakivut hävis.
ei oo kotosalla nytten niitä...
että eipä se auta ku kestää :|
 
vieras
Minun päiväkoti-ikäisellä pojalla oli kerran kauheat vatsakivut. Ei pystynyt edes kävelemään. Terveyskeskuksessa lääkäri tutki painelemalla vatsaa ja häipyi sitten joksikin aikaa muualle. Lääkäriä odotellessa vatsakivut häipyivät. Ilmeisesti painelu auttoi.


Ethän ole käyttänyt vatsaa ärsyttäviä särkylääkkeita? Ne voivat saada myös mielettömiä kipuja aikaiseksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
Jo toisen kerran noin vuoden sisään mä menen lääkäriin äkillisen mahakivun vuoksi..
en pysty seisomaan suorassa, ruokaa menee mutta heikosti, uloste normaali kuten myös virtsa..
kaikki arvot ok...
mahaan ei kärsi koskea, eikä varsinkaan pysty seisoa suorassa...

mistä ihmeestä tää johtuu...
lääkäri nimittäin ei osannut sanoa juuta eikä jaata...
epäili kumminkin suolisto kaasuja ??
voiskos olla noin että tullu joku lukko ja ne aiheuttaa tän kivun ???
Sappikiviltä kuullostaa, äkillinen kipukohtaus tulee kun kivi tai kivet pääsee luiskahtamaan sappitiehyeeseen. On muuten harvinaisen kipee vaiva.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Midwife sleeping with a doctor:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
Jo toisen kerran noin vuoden sisään mä menen lääkäriin äkillisen mahakivun vuoksi..
en pysty seisomaan suorassa, ruokaa menee mutta heikosti, uloste normaali kuten myös virtsa..
kaikki arvot ok...
mahaan ei kärsi koskea, eikä varsinkaan pysty seisoa suorassa...

mistä ihmeestä tää johtuu...
lääkäri nimittäin ei osannut sanoa juuta eikä jaata...
epäili kumminkin suolisto kaasuja ??
voiskos olla noin että tullu joku lukko ja ne aiheuttaa tän kivun ???
Sappikiviltä kuullostaa, äkillinen kipukohtaus tulee kun kivi tai kivet pääsee luiskahtamaan sappitiehyeeseen. On muuten harvinaisen kipee vaiva.

mutta kipu tulee aaltoina...
välillä ei tunnu mitään ku on liikkumatta ja joskus jopa kävelykin onnistuu ilman irvistelyjä..
mut suurimman osan ajasta siis kyyhötän tässä sohvalla läppärin kanssa ja heiluttelen itseäni yrittäen pieraista
:ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
onko tarrkistettu sappikivet?

Kokeile syödä maitohappobakteereja. Mulla oli työkaveri jolla ihan hirveet vatsakivut. Oli aina välillä pois töistä kun oli niin vatsa kipee ettei sängystä ylös päässyt. Tehtiin vaikka mitä kokeita ei mitään oikeestaan löytynyt. Rupes syömään noita tabuja ja vatsakivut hävis.
ei oo kotosalla nytten niitä...
että eipä se auta ku kestää :|
Osta kokeiluun, ei niistä haittaa ole!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
onko tarrkistettu sappikivet?

Kokeile syödä maitohappobakteereja. Mulla oli työkaveri jolla ihan hirveet vatsakivut. Oli aina välillä pois töistä kun oli niin vatsa kipee ettei sängystä ylös päässyt. Tehtiin vaikka mitä kokeita ei mitään oikeestaan löytynyt. Rupes syömään noita tabuja ja vatsakivut hävis.
ei oo kotosalla nytten niitä...
että eipä se auta ku kestää :|
Osta kokeiluun, ei niistä haittaa ole!

jospa tuo mies kävis ostamassa ku tullee töistä...
:|
 
AavikonNorsu
mulla oli tollasia "kohtauksia" kerran..sen jälkeen jokapäiväinen mahakipu (ei tosiaan kova mutta häiritsevä)..nyt sitten ulostetutkimus ja helikobakteri löyty..kannattaa varmaan varata uusiks aika ja sanoa että testaavat kunnolla
 

Yhteistyössä