Lääkärit

  • Viestiketjun aloittaja Mathilda76
  • Ensimmäinen viesti
Mathilda76
...oisko kellään kokemuksia/tietoja, millainen ero on yksityisen ja julkisen puolen hoidoissa? Jos esim. on seuraavaksi vuorossa ovulaation induktiohoito, miten hinnat eroavat? Entä minkä hintaisia ovat piikitettävät hormoonit? :ashamed:
 
Hei,
Kyllähän on tietenkin niin, että yksityisellä puolella on kalliimpaa, kuin julkisella. Palvelu kuitenkin on usein huomattavasti parempaa. Itselleni tuo ja hoitojen sujuva eteneminen olivat syy siirtyä yksityiselle.
Kävimme väestöliitossa ja se taas oli puolestaan tosi paljon halvempaa, kuin muilla yksityisillä :)

Pistettävät hormonit oli tosi kalliita. Aina kun tuli ajankohtaiseksi, sai
tosissaan miettiä, miten pärjää. Silloin, kun meilä oli hoidot päällä, elettiin vielä markka-aikaa ja muistelen, et lähempänä tonnia ois ollu yks satsi :(

Kuitenkin, kun pidät omaa vauvaa sylissä, olet varma, että kaikki oli täysin sen arvoista :flower:
Onnea teille yritykseen :hug:
 
Nyt äippä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.10.2004 klo 17:47 Mathilda76 kirjoitti:
...oisko kellään kokemuksia/tietoja, millainen ero on yksityisen ja julkisen puolen hoidoissa? Jos esim. on seuraavaksi vuorossa ovulaation induktiohoito, miten hinnat eroavat? Entä minkä hintaisia ovat piikitettävät hormoonit? :ashamed:

Mulla ei ole kokemusta kuin yksityiseltä puolelta. Saimme ainakin siellä aivan ihanan vastaanoton ja sympaatista palvelua.

Hoidothan ovat todella kalliita, mutta onneksi Kela maksaa niistä osan. Lääkkeistäkin, kun maksukatto on täynnä (n. 600 ?), niin se korvaa kaikki. Tämä on kalenterivuosittain.
Olemme vuosien varrella "köyhtyneet" melkoisesti, mutta kun nyt meillä on ivf-hoitojen tuloksena poika, niin ei kyllä yhtään kaduta.
Uusia hoitoja jo kävimme tässä muutama viikko sitten suunnittelemassa ensi vuoden puolelle, jos ei nyt tule luomua, toivottavasti tulisi.
 
Mathilda76
...me ollaan käyty nyt vajaan vuoden verran julkisella puolella (HYKS) ja alkaa ärsyttään, kun ikinä niillä ei ole aikoja antaa ja kaikki kestää... :(
...niin olen ymmärtänytkin, että hormonit ovat ainakin arvokkaita...mutta mitäs sitä ei tekis oman nyytin edestä... :)
...oliko teillä jotain sivuoireita hormoneista? Itellä tuli Clomeista aikamoista hikoilu ja turvotusta...gynen mukaan näistä ei nyt pitäis tulla...??? :p
...montako kiertoa yrititte ihan perinteisin keinoin vauvaa, ennen siirtymistä IUI-hoitoon? Vai selvisittekö ilman IUI:ta?
...Mites monta lääkärikäyntiä tuli yhden kierron aikana?

Kiitos teille hirmusti vastauksista...on vaan niin helpottavaa lukea, kun jollain on asioista jo kokemusta...

Tsemppiä "nyyttipuuhiin"...! :hug:
 
Julkinen puoli on hinnaltaan huomattavasti edullisempi mitä yksityiset.

Suurin osa hoidoista menee polimaksulla, ainoa mistä menee päiväkirurginen maksu on punktio. Mulla ei julkiselta TYKS oo yhtään ainoota nagatiivista sanaa sanottavana ja kuitenkin kävin siellä melkein neljä vuotta yhteensä.

Yksityisellä sektorilla ajan saa nopeammin kylläkin ja näistä Väestöliitto on edullisin sieltäkään ei oo negatiivista sanottavaa mulla, oon hoidoissa ollu sekä Turussa että Helsingissä.

Pistettävät hormoonit maksavat hunajaa ja tässä kannattaakin ottaa huomioon missä vaiheessa vuotta niitä alottaa kun niistä tulee herkästi täyteen se apteekin vuoden kattoraja.

AVA-klinikalla ensimmäinen käynti on käsittääkseni edelleen ilmainen.


IUIn aikana tuli mulla käyntejä 3 yhteensä eli kaks tutkimusta ja sit kolmas oli inseminaatio käynti. IVF hoidoissa käyntejä on mulle tullu runsaammin koska rakkuloita on ollut erittäin paljon. 5-7 käyntiä per kierto on noita näköjään ollut.

 
Me lähdettiin tutkimuksiin vuoden yrityksen jälken. Seitsemän vuotta kesti, ennenkuin maailman ihanin poika syntyi.
Meillä yritettiin ensin useampi inseminaatio, mutta niistä ei tulosta tullut.
Sitten siirryttiin ivf:n. Ensimmäinen yritys jätettiin kesken, kun munarakkuloita kasvoi liikaa ja riskit olisivat olleet kuulemma
liian suuret. Tuo tuntui tosi pahalta, kun oli jo asennoitunut siihen, että nyt...
Toinen yritys vietiin loppuun ja vaikka kehittyneet alkiot olivat heikkolaatuisia, päätettiin yksi kuitenkin siirtää kohtuun.
Tuosta alkoi raskaus, jonka tuloksena syntyi poika.

En kyllä muista, kuinka monta lääkärikäyntiä yhden kierron aikana oli, mutta ollan miehen kanssa ihan keskituloisia, eikä tuon
takia vararikkoon jouduttu.

Sivuoireina muistan hikoilun ja itkuisuuden. Onnea teille, kyllä te selviätte rahallisestikin :heart:
 
Kunnallisesta puolesta voin kertoa että rahallisesti kyllä varmasti halvempaa mutta lääkärit todella aina vaihtuu ja ovat välillä todella kiiresen ja kireän oloisia joka ei oikein sovi mielestäni kun niin herkästä asasta kysymys.Hoitojen osalta hormoonit maksoivat jotakin 500e.
 
Sidney
Mulla on vaan kokemusta julkisesta puolesta ja me ollaan ainakin ihan tyytyväisiä oltu tuohon Tayssin lääkäriin joka meillä on ja sitten hoitoihin ollaan kyllä oltu ihan tyytyväisiä...Heti rupes asiat pyörimään kun pääsi Tayssiin hoitoon!! :ashamed:
 
Nyt ole hoidossa HYKSissä ja melko tyytyväinen. Odotusajat on pitkiä, mutta hoito vaikuttaa asialliselta. Kävin muutama vuosi sitten Väestöliitossakin. Siellä vähän tutkittiin ja alle 2kk:n odotuksen pääsin inseminaatioon. Ei raskautta tuloksena. Sittemmin julkisella puolella kävi ilmi, että kohdussani on kasvain (hyvälaatuinen onneksi) joka estää mahdollisen alkion kiinnittymisen. Eli hoitoon Väestöliitolla pääsi nopeesti, mutta olishan se ollu mukavaa, että olis tutkittu kunnolla ennen kuin tehdään kallis toimenpide aivan turhaan. No saivatpahan siitä ilosta pari tuhatta markkaa.
 
adalmiina
Mulla ei kokemusta kuin yksityiseltä ja valitsimme sen koska EI JAKSETTU ENÄÄ odottaa (jonot ym. )
Rahaa tietysti palaa rutkasti enemmän, mutta täytyy vaan sitten pihistää muualta.
Hedelmöityshoitoihinkaan ei yksityisellä tarvi jonottaa vaan pääsee heti.
 
kokemusta vaan julkiselta ja hyvin toimi kun olin kiireeliseksi luokiteltu endon takia...
NE HORMOONIT JA MUUT LÄÄKKEET JOUTUU JOKAPAIKASSA KUSTANTAMAAN ITE ELI NIITTEN HINTA ON SAMA!
Eroa tulee sitten toimenpiteistä, tutkimuksista ja käyntimaksuista. Julkisella aina sama polimaksu (oli 22euroa/kerta) ja punktio+alkion siirto makso päiväkirurgian perusmaksun (olikohan jotain 70 euroa)... lääkkeet oli meillä n.750 euroa joista kela ei kyllä paljoo korvaa ennenkun tulee ns.maksukatto vastaan jonka jälkeen lääkkeet saa ilmaseksi.
 

Yhteistyössä