Lääketehdas pyörittää suomen politiikkaa

  • Viestiketjun aloittaja a.heikkilä
  • Ensimmäinen viesti
"paula"
Kirurgit ovat myös ryhmä, joiden ehdoilla kaikki toimii. Olisihan kamalaa, jos niitä olisi työttömänä!

http://koti.netplaza.fi/~paula/kotikokkeli/Taikulle.html

Tuostakin on aikaa... Mutta Katsoitko ohjelman Fosfat i maten?
Miksi sille asialle ei kukaan tee mitään? Se tuli jo vuosi sitten televisiosta mut on nyt yle- ARKISTOSSA.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
"paula"
[QUOTE="paula";30681584]Kirurgit ovat myös ryhmä, joiden ehdoilla kaikki toimii. Olisihan kamalaa, jos niitä olisi työttömänä!

Taikulle

Tuostakin on aikaa... Mutta Katsoitko ohjelman Fosfat i maten?
Miksi sille asialle ei kukaan tee mitään? Se tuli jo vuosi sitten televisiosta mut on nyt yle- ARKISTOSSA.[/QUOTE]

No mulle oli iso yllätys kerran, kun kysyin netissä joltakin, joka kertoi olevansa lääkäri... Siis kysyin, mikä on hyvä lääke hänen mielestä... Ja vastaus oli "Sellainen minkä potilas suostuu syömään":-D

Tarkemmin kun ajattelee, sehän on aika hirvittävä juttu!

Sitten alkoikin ne mantrat, että vain otettu lääke auttaa:-(

Ksantaanikumi E415 on mädätetystä salaatista tehtyä jauhetta. Siitä tulee maha kipeäksi, joten jos joku lääke sellaista sisältää - en tiedä, mitä ihmiset tekee:-(

Mut onhan noita järkkyjä aineita muitakin.

Tieto on suhteellista...

Kauhean vanha sivu, jonka kirjoitin silloin, kun olin lukenut Heikkilän kirjan, sen Elämän paras aika- nimisen muistaakseni. Kiitos niistä!
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
huuuikjj
[QUOTE="vip";30681583]Mahtaa harmittaa kun ei pääse mukaan päättäjien pöytiin…. Mutta hei, ainahan voi mainostaa blogiaan mammapalstalla sen sijaan ja keskustella paulojen kanssa![/QUOTE]

"keskustella"…:D
 
"paula"
"keskustella"…:D
Fimea

No joo, ihan itsekseen sitä Pharmacaa coi lueskella ja ennenvanhaan piti mennä kirjaston lukusaliin. Ei ikinä voi muuten tietää, mitä "suostuu syömään":-D

Ajatteles nyt sekin happo, mikä saadaan bakteerikäymisen avulla ja sehän tarkoittaa aina jotakin toksiinia. No, sitäkin on monissa lääkkeissä, vaikka niin pienikin määrä jossain tuotteessa närästää kamalasti ja maha on kipeä pitkän aikaa. Esimerkiksi näissä sitä happoa on E330:
Fimea

Joskus ne tosin merkataan sillä toisella aineella, koska ihmiset ovat oppineet karttamaan niitä koodeja;-)

Tosin teollisuudelle - ja apteekeille - on ihan sama, mitä se asiakas tekee sillä, kunhan se ostaa tuotteen. Mut ei se sellaisesta valita kuitenkaan, minkä lääkäri on määrännyt. Muutenhan se tuoteseloste apuaineineen olis siinä kannen liuskassa.
 
Ttppi
Täytyy olla aika tyhmä, jos uskoo ortopedin, jonka ei nähtävästi edes osaa lukea tieteellistä englanninkielistä tekstiä ja jonka monien kirjoituksien perusteella herää vakava huoli ko. henkilön mielenterveydestä ravintosuosituksia.
 
"paula"
Nyt mulle vasta selvis, mitä ne kolme GEETÄ tarkoittaa siinä elokuvassa... Uskollinen puutarhuri.

AINA, kun jollekin tuotteelle tulee myyntiin joku luomutuote, kuten hunajalle, jota tosiaan valvotaan (niiltähän ne maksutkin peritään, muita ei välttämättä valvotakaan...)

No, se mikä rapsiöljyssä on torjunta-aineena (jokainen puutarhuri tietää, on se sitä, jos ei ole luomua...!)
Ja se, mikä pseuaineissa rikkoo soluja, tietysti!
Ja se yks, mistä en just löytänytkään tähän...

http://www.mehilaishoitajat.fi/?x118281=1260675

Täytyy siis olla mahdollisuus valita, mutta miksi niille muille ei sanota, et saattaa olla, et just tuossa on me raja-arvot muuttuneet niin, ettei se välttämättä sulle käykään? No kun itse pitää tietää!
 
"paula"
[QUOTE="paula";30681829]Nyt mulle vasta selvis, mitä ne kolme GEETÄ tarkoittaa siinä elokuvassa... Uskollinen puutarhuri.

AINA, kun jollekin tuotteelle tulee myyntiin joku luomutuote, kuten hunajalle, jota tosiaan valvotaan (niiltähän ne maksutkin peritään, muita ei välttämättä valvotakaan...)

No, se mikä rapsiöljyssä on torjunta-aineena (jokainen puutarhuri tietää, on se sitä, jos ei ole luomua...!)
Ja se, mikä pseuaineissa rikkoo soluja, tietysti!
Ja se yks, mistä en just löytänytkään tähän...

Hunajantuotanto on luomun edelläkävijöitä - Suomen Mehiläishoitajain Liitto

Täytyy siis olla mahdollisuus valita, mutta miksi niille muille ei sanota, et saattaa olla, et just tuossa on me raja-arvot muuttuneet niin, ettei se välttämättä sulle käykään? No kun itse pitää tietää![/QUOTE]

Olen entinen mehiläishoitaja, joten tiedän noista asioista pidemmältä ajalta, kuin moni muu PÄÄTTÄJÄ. Onko joku oletusarvo, et kaikki haluaa sinne PÖYTIIN?

Kaari-lehdestä vuodelta 2006 tekstin, jossasilloinen ylitarkastaja Hallikainen kirjoittaa näin:

"Jo vuonna 1993 amerikkalaisessa tieteellisessä julkaisussa (Journal of Agricultural and Food Chemistry) kerrottiin, että bentsoehaposta ja askorbiinihaposta syntyy bentseeniä, kun metalli on katalysaattorina. Artikkelissa kerrottiin, että bentseenin syntymiseen vaikuttavat erityisesti askorbiinihapon märä ja pH. Joten asia on tunnettu monta vuotta."

no, kirjastosta voi löytyä noita lehtiä, numero 4 / 2006
Olen tilannut sen aikoinaan, joten jotain olen lukenut ja jäänyt korvan taa. Ikinä en ole sietänyt askorbiinihappoa ja syykin on selvä, jos tai kun se tehdään maissista,...

Aiemmin jutussa mainitaan, että "Bentseeniä käytetään suuria määriä kemianteollisuudessa ja lääketeollisuudessa liottimena.."

Artikkelin lopussa on lause:

"..furaania syntyy samoissa olosuhteissa kuin akryyliamidia eli pelkistäviä sokereita kuumennettaessa aminohappojen läsnäollessa. Askorbiinihappo näyttää lisäävän sekä furaanin että bentseenin syntymistä"

No, nyt sen sit kaikki tietää, jos silloin on jäänyt lukematta Eviran uutislehti:)

Jos juomassa tai ruoassa tai lääkkeessä on askorbiinihappoa, alkaa kamala närästys, sanoo moni muukin. Se taas EI OLE luonnollista C-vitamiinia, vaikka niin moni asian mieltääkin. Helppo testata, kun juo desin verran luomuappelsiinimehua, eipä närästäkään:)
 
"paula"
[QUOTE="paula";30681829]Nyt mulle vasta selvis, mitä ne kolme GEETÄ tarkoittaa siinä elokuvassa... Uskollinen puutarhuri.

AINA, kun jollekin tuotteelle tulee myyntiin joku luomutuote, kuten hunajalle, jota tosiaan valvotaan (niiltähän ne maksutkin peritään, muita ei välttämättä valvotakaan...)

No, se mikä rapsiöljyssä on torjunta-aineena (jokainen puutarhuri tietää, on se sitä, jos ei ole luomua...!)
Ja se, mikä pseuaineissa rikkoo soluja, tietysti!
Ja se yks, mistä en just löytänytkään tähän...

Hunajantuotanto on luomun edelläkävijöitä - Suomen Mehiläishoitajain Liitto

Täytyy siis olla mahdollisuus valita, mutta miksi niille muille ei sanota, et saattaa olla, et just tuossa on me raja-arvot muuttuneet niin, ettei se välttämättä sulle käykään? No kun itse pitää tietää![/QUOTE]

Jatkan aiheesta, kun just löysin sen:
"Efsa toteaa, että mehiläisille erityisen vaarallisia neonikotinoideja ovat

imidaklopridi,

tiametoksaami

ja klotianidiini – näitä kaikkia käytetään myös Suomessa.

Neonikotinoideja käytetään Suomessa seuraavilla kasveilla tai kasviryhmillä:

rypsi,
rapsi,
sokerijuurikas,
syysvehnä,
ruis,
herne,
öljypellava,
peruna,
omena,
päärynä,
luumut
ja eräät marjat,
kasvihuoneissa kurkku,
tomaatti
ja paprika
sekä eräät taimikot ja koristekasvit.

Moni edellä mainituista on mehiläisille tärkeä ravintokasvi, ja mehiläisiä käytetään pölytyspalveluun monen kasvin sadon maksimoimiseksi."

Siis nuo kaikki täytys löytyä myös kaupasta luomuna, jotta voisi valita. Ainahan voi mennä toiseen kauppaan tai tilata netistä jopa kotiovelle tai kasvattaa itse:-D
 

Yhteistyössä