LÄÄKKEELLINEN KESKEYTYS? Kertoisiko joku

vakituinen harmailee
Minulle tehtiin lääkkeellinen keskeytys viime viikolla. Kävin maanantaina gynen poliklinikalla (olin siis saanut tk lääkäriltä lähetteen), jolloin sain ensimmäisen lääkkeen suun kautta . Sitten keskiviikkona osastolle, missä laitettiin emättimeen kaksi tablettia. Vuoto oli aluksi hyvin runsasta ja kipujakin on tässä ollut ihan tarpeeksi (olin kuitenkin varautunut pahempaankin). Saa nähdä, tyhjeneekö kohtu kokonaan, vai joudutaanko kaavinta tekemään kuitenkin. Kaikenkaikkiaan hyvin epämiellyttävä ja ikävä asia tämä :'( enkä tiedä, selviänkö tästä ikinä... :'(
 
Anteeksi nyt jos takerrun pikkuseikkoihin, mutta lääkkeellinen KESKEYTYS on ABORTTI, ja lääkkeellisessä tyhjennyksessä kohdusta halutaan pois sinne kuollut sikiö, eli saadaan keskeytynyt keskenmeno loppuun asti. Samalla tavalla kait tehdään, mutta ovat ihan eri asia.
Ihan vaan selvyyden vuoksi...
 
Anteeksi nyt jos takerrun pikkuseikkoihin, mutta lääkkeellinen KESKEYTYS on ABORTTI, ja lääkkeellisessä tyhjennyksessä kohdusta halutaan pois sinne kuollut sikiö, eli saadaan keskeytynyt keskenmeno loppuun asti. Samalla tavalla kait tehdään, mutta ovat ihan eri asia.
Ihan vaan selvyyden vuoksi...
 
mulle
on tehty lääkkeellinen tyhjennys keskeytyneen keskenmenon vuoksi ja omasta mielestäni pääsin siinä aika helpolla. Aamulla menin gynepolille ja laitettiin 2kpl tabletteja emättimeen. Sitten odoteltiin... Tunnin kuluttua pyysin yhden Panadol forten ja siitä tunnin kuluttua sain kipupiikin. Sitten alkoikin tavaraa tulla ulos ja neljän tunnin jälkeen homma oli ohi. Fyysisesti siis melko kivuton kokemus.
 
toinen vieras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 21:02 mulle kirjoitti:
on tehty lääkkeellinen tyhjennys keskeytyneen keskenmenon vuoksi ja omasta mielestäni pääsin siinä aika helpolla. Aamulla menin gynepolille ja laitettiin 2kpl tabletteja emättimeen. Sitten odoteltiin... Tunnin kuluttua pyysin yhden Panadol forten ja siitä tunnin kuluttua sain kipupiikin. Sitten alkoikin tavaraa tulla ulos ja neljän tunnin jälkeen homma oli ohi. Fyysisesti siis melko kivuton kokemus.
Kiva kuulla, että toisillakin on ollut suht helppo tuo lääkkeellinen tyhjennys. Itse menin tuulimunaraskauden takia polille, josta annettiin suun kautta otettavat lääkkeet kotiin ja noin tunnin päästä lääkkeestä alkoi vuoto. Otin panadolin varmuuden vuoksi, ja kipuja ei pahemmin ollut, ehkä hieman mahan jomotusta 3 h päästä lisää lääkkeitä ja sitten tulikin vähän enemmän "tavaraa" eli yksi isompi klöntti. Seuraaavana päivänä vuoto melkein loppui ja pyysin sairaalasta, että voiko lääkkeitä vielä saada lisää, koska epäilin itse, että kohtu ei ole tyhjentynyt riittävästi. Sain lääkkeet ja sen jälkeen tuli melko paljon lapsivettä . Itse ihmetteli tuota, "tulojärjestystä" kun ensi tuli kohtuun keräytynyt kudosklöntti ja sen jälkeen vasta lapsivesi...Yritin kysellä sairaalassakin, että kuinka paljon ja millaista "tavaraa" sieltä pitäisi tulla pois, jotta olisi voinut itse arvioida, onko tullut tarpeeksi, mutta eivät osannet okiein neuvoa...vähän ihmetytti sekin.
Toisen päivänä en ottanut edes särkylääkettä ja eikä ollut tarpeenkaan. Vuotoa jatkui vielä joitain päiviä.
Jälkitarkastuksissa jouduin käymään kaksi kertaa, (viikon välein)koska ultran perusteella kohdussa oli vielä jotain, mikä piti vuotona tulla pois, mutta eipä siellä kyllä mitään erikoista enää tullut. Tuo sairaalassa ramppaaminen oli ärsyttävää, kun oli se epävarmuus että oliko tyhjentynyt tarpeeksi vain ei, siksi ehkä kaavinta olisi ollut toisaaltaan nopea ja "varmempi" tyhjennys keino. Valitsin lääkkeellisen, sillä perusteella, että se ois kenties hellävaraisempi kohtua ajatellen...
 
Minulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys kuusi viikkoa sitten. Omalla kohdallani se sujui hyvin ja kaikki tuli pois. Itseäni kuitenkin vaivasi aina jälkitarkastukseen saakka, tuliko kaikki pois. Nyt kuitenkin asiat kunnossa. Suosittelen kyllä. Olen synnyttänyt yhden alateitse, jos se mahdollisesti vaikuttaa asiaan...en tiedä. Voimia!!!
 

Yhteistyössä