lääkkeistä ymmärtävät!!

  • Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti
avuton
Heippa! Oisko paikalla farmaseuttia tai sairaanhoitajaa/lääkäriä tms. Minulla on antibioottikuuri päällä. Amorion comp. Nyt äytyi hartiajumi melkoiseksi ja kaapissa olisi sirdaludia. Nytpä mietinkin kärsiikö sirdaludia ottaa kyseisen antibiootin kanssa. Ciproxinin kanssa sirdalud ilmeisen hengenvaarallinen yhdistelmä mutten löytänyt tietoa kuinka amoxilliinin kanssa. Osaatteko neuvoa?
 
sh
Kannatan soittoa vaikka lähimpään sairaalan ensiapuun. Eli päivystykseen. Kerro tilanteesi ja lääkkeet he osaavat neuvoa. Ja ovat takuuvarmasti oikeassa. Tai käyt apteekissa kysymässä farmaseutilta. Jos sinulla on lähellä.
 
toinen sh
Minä kans kehottaisin soittamaan lähimpään ensiapuun tai jos vaan pystyy aamuun asti odottaa niin omaan terveyskeskukseen. On olemassa sellainen lääkeintereaktiotietokanta kuin Sfinx, josta selviää kaikkien lääkkeiden yhteisvaikutukset mutta siihen pääsee ainostaan alan ihmiset työkoneiltaan.
 
"vieras"
Miksi aina ohjataan soittamaan päivystykseen. Kyllä siellä on sitä tekemistä ihan tarpeeksi muutenkin ilman että pitää olla joka paikan tietotoimistona. Ko. asian voi varmistaa vaikka apteekista.
 
Niin ja kyllä mulla on ainakin ihan omat tunnukset Pharmacaan.. pääsee siis ihan kotikoneeltakin katsomaan ja jos osaa lukea niin sieltä selviää yhteisvaikutukset (jos ei ulkoa muista, kuitenkin tälläiset yleisimmät aika hyvin muistaakin).
 

Yhteistyössä