lääkkeistä

mitä kaikkia lääkkeitä on jotta saisi kierron tasaantumaan? ja ovulaation mahdollisuuden mahdollisimman suureksi?
kuinka moni on raskautunut pelkillä tämän tyyppisillä lääkkeillä?

tuttava on lääkäri, mutta häneltä en halua asiaa kysyä, mutta hän voisi kuitenkin kirjoittaa lääkkeet minulle.
 
Terolutia käytetään kierron normalisointiin ja Clomifeneja munarakkuloiden kasvuun. Jotkut tarvitsevat vielä Pregnyl- pistoksen munasolun irtoamiseen.

Hoito on aina kovin yksilöllisiä ja ne suunnitellaan tarkkaan, joten en kääntyisi tutun puoleen vaan menisin terkkarille lääkäriin tai varaisin yksityiseltä gyneltä ajan. Ennen clomifenejakin otetaan yleensä ultraa ja muuta tutkimusta.
 
Juu. Kannattaa ihan mennä "oikealle" lääkärille ja seurantaan, koska clomifenissakin on monisikiöraskausriski. Monisikiöraskaudet eivät välttämättä ole helppoja ja menevät monesti kesken, varsinkin jos vauvoja on enemmän kuin kaksi. Itselläni ei ekassa kerrassa kolme vuotta sitten ollut mitään seurantaa. Lääkäri sanoi vaan että jos et ole kuudennen clomikuurin jälkeen raskaana, niin sitten katellaan rankempia hoitoja. Terolutit olivat mulla käytössä saman aikaisesti koko ajan, näin saatiin kuukautiset tulemaan. Tulin viidennellä kerralla raskaaksi (mää tiiä vaikka olisi ollut parikin keksenmenoa sillä välillä...) ja jännitys oli hirmuinen ennen ekaa ultraa. Yksi siellä kuitenkin silloin oli ja kaikki sujui synnytystä lukuunottamatta maniosti (kiireelliseen sektioon jouduin, terve poika tuli). Nyt olen ollut erittäin tyytyväinen siihen että seurataan, koska saanhan aina tietää senkin että toimiiko hoito oikeasti. (Ei kyllä ole vielä tärpännyt ja nyt mennään induktiohoidoilla puregon-pregnyl-yhdistelmällä ja mahd. inseminaatiolla.)
 
Olen samaa mieltä että kannattaa mennä "kunnon" lääkärille. Itse sain reilu vuosi sitten normaali gyneltä 4 kk:n clomi reseptin. Ne sitten siinä popsin. No sitten kun ei apua ollut, niin hakeuduimme julkiselle puolelle hoitoon. Siellä kun lääkärimme sai kuulla että olen syönyt clomeja ilman seurantaa oli hän lähes kauhuissaan. Ne kun voivat aiheuttaa jos jonkinmoista jos eivät siis toimi toivotulla tavalla. Minä kun en edes ovuloinut niiden avulla. Onneksi annostus oli pieni. Mutta hän tosiaan oli sitä mieltä että niiden teho pitäisi aina kontrolloida ultralla. Mutta näin meillä.

 

Yhteistyössä