läheinen perhetuttu ja syöpä

läheisellä perhetutulla on todettu keuhkosyöpä. tänään heillä ollut tiedon saadessaan erittäin raskas päivä. tekis mieli soittaa heille mutta en kyllä tiedä onko se sopivaa ja en kyllä oikein tiedä mitä heille sanoisi. he ovat minua tukeneet vaikeissa tilanteissa ja nyt olis paikka tukea heitä.
 
Non compos mentis
Kannattaa osoittaa tukensa vielä, kun siihen mahdollisuus. Se voi olla ihan lyhyt tekstari tyyliin "puhelimeni on auki yötä päivää, jos haluat keskustella" tms. tai voi vaikka pistähtää viemässä vaikka lämpimäisiä ja kysellä kuulumisia. Älä eristä.
 
"riiviöiden äiti"
Kyllä minun mielestäni voi soittaa ja sanoa että vaikka nyt ei jaksaisi jutella niin olet sitä varten että saa soittaa jos tuntuu siltä. Ja soita silti itse viimeistään muutaman päivän päästä uudelleen.
Jos annat" liikaa rauhaa" niin voi tuntua ettet välitä.
 
bud
No älä nyt heti ota yhteyttä, mutta myöhemmin kyllä. Kun kohtaatte, älä surkuttele tms, keskutelet sitten sairaudesta muuten, jos sikseen tulee. Äläkä käännä selkää. Mun äidillä on syöpä ja valtaosa äidin läheisistä ja ystävistä on hienosti tukena, mutta mun täti perheineen ei uskalla kohdata äitiä. Se tuntuu pahalta. Muista, että se ihminen siellä syövän takana on ihan sama kuin ennenkin.
 
ei ole tarkotuskaan selkäänsä kääntää..heihin ollaan koko perhe niin kiintyneitä. itsekin vetää aika surulliseksi. koko heidän perheensä on melkoisen shokissa tällä hetkellä vaikka jotain tällästä uutista osattiin odottaakin. yhteyttä ajattelin ottaa parin päivän päästä
 
"Työmyyrä"
Ottaisin yhteyttä samantien, jos olen muutenkin tekemisissä usein. Jos tekemisissä harvemmin, niin vähän myöhemmin. Huomenna tai ylihuomenna.

Itselläkin syöpä taustalla. Otti muuten päähän sellaiset ihmiset joiden kanssa ei olla läheisiä, mutta jotka tuli muka tukemaan kun kuulivat sairaudesta. Ja Nyt jälkeenpäin ovat kadonneet taas, kuin pierut saharaan. Todellista ystävyyttä, NOT.
 
"vieras"
[QUOTE="Työmyyrä";21941086]Ottaisin yhteyttä samantien, jos olen muutenkin tekemisissä usein. Jos tekemisissä harvemmin, niin vähän myöhemmin. Huomenna tai ylihuomenna.

Itselläkin syöpä taustalla. Otti muuten päähän sellaiset ihmiset joiden kanssa ei olla läheisiä, mutta jotka tuli muka tukemaan kun kuulivat sairaudesta. Ja Nyt jälkeenpäin ovat kadonneet taas, kuin pierut saharaan. Todellista ystävyyttä, NOT.[/QUOTE]


Tuskimpa he "muka" tuli tukemaan. Halusivat todennäköisesti oikeasti olla tukena, mutta jos olet noin kyyninen, niin katsoneet paremmaksi olla häiritsemättä.
 
Minä laittaisin jonku ihanan kortin postin kautta.. jos on tänään saanut tiedon ni en vielä tänään soittaisi, vaan muistaisin jotenki muuten ja antaisin viestin et minuun voi ottaa yhteyttä ihan milloin vain. Tietty jos ootte päivittäin tekemisissä ni sit voisin soittaakkin, mut ennemmin vaik huomenna..
 

Yhteistyössä