Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset elokuussa

  • Viestiketjun aloittaja Ada
  • Ensimmäinen viesti
Ada
LÄHES KOLMEKYMPPISET EKAKERTALAISET ELOKUUSSA



- o d o t t e l i j a t -
Rosehip.............................................LA 9.9.2009...............TYKS
Citrus................................................LA 15.9.2009
Elektra...............................................LA 17.10.2009
Piki80................................................LA 24.10.2009...............SKS
La Mer...............................................LA 23.11.2009...............KLO
JoJo79...............................................LA 29.11.2009.................
Delfis.................................................LA 1.12.2009.................VKS
Ada...................................................LA 12.12.2009.................KLO
Salome..............................................LA 3.1.2010....................
celia81...............................................LA 14.2.2010..................NKL
Nanna81............................................LA 21.2.2010.................
piip....................................................LA 23.2.2010..................KLO
Hille79...............................................LA 20.3.2010...................TYKS
Hallama80.........................................LA 2.4.2010...........................
Päpsy78............................................LA 17.4.2010.................TYKS
Unico.................................................LA 30.4.2010.......................





- j a k a u t u n e e t -
Hipu 26.1.08 (40+1) Poika
Piipi79 20.2.08 (40+5) Tyttö
Veera80 3.4.08 (39+3) Tyttö
Juuri 30.4.08 (40+2) Tyttö
Hemuli79 21.5.08 (39+4) Poika
HPM 5.7.08 klo 20.00 (38+6) Poika 47cm, 2800g
Coke 31.7.08 (39+3) Poika 48cm, 3460g
Taivaannasta 13.9.08 klo 04.58 (42+0) Tyttö 51,5cm, 3090g
Matarena 13.9.08 (41+1) Poika 54cm, 4000g
Nanna81 22.9.08 klo 13.38 (38+5) Poika 51cm, 3985g
Siilura 7.10.08 (41+4) Poika 51 cm, 3960g
Novelle78 19.10.08 (41+0) Poika 55 cm, 3570g
Sasha80 28.12.08 (36+1) Poika 45 cm, 2480g
Niiskunenä-78 23.1.09 klo 22.14 (37+0) Poika 48 cm, 2835g
Memmuliina 2.2.2009 (41+3) Tyttö 49cm, 3045g
Kvart Över 17.2.2009 klo 19.40 (41+0) Tyttö 52cm, 3920g
Hazel 20.2.2009 (39+2) Tyttö 49cm, 3370g
Myrna 4.3.2009 klo 7:36 (37+3) Poika 46cm, 2772g
Salmiakkitassu 30.5.2009 (40+1) Poika 48,5cm, 3480g
Nuutti79 14.7.2009 (39+1) Tyttö 48cm, 2940g
Tiara 18.7.2009 klo 1:10 (40+3) Tyttö 49cm, 2975g
Mandy81 23.7. (38+3) Poika 49cm, 3240 g
Pilvilinna 29.7. Poika
[/color] Valkolilja 27.8. Poika ja Poika

Poikia 16 <3 Tyttöjä 9



Kesäkuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1064751
Heinäkuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091956
Elokuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1120918
Syyskuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1154155,100
Lokakuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1184820
Marraskuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1218583
Joulukuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1247653
Tammikuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1277555
Helmikuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1314430
Maaliskuun pino: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1338456
Huhtikuun pino: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1368145
Toukokuun pino: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1397746
Kesäkuun pino: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1426219
Heinäkuun pino : http://kaksplus.fi/keskustelu/t1450649

Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vauvapuolella:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1450809





 
Kiitos Adalle uudesta pinosta! :flower: Tuo tausta tulee siitä, kun tossa on ne lainaustagit teksin mukana. Eli jos poistat ne hakasuluissa olevat quotet tekstin alusta ja lopusta, niin taustankin pitäis hävitä. :)

Ada muuten, tiedän kokemuksesta, että se töihin keskittyminen voi olla tosi hankalaa - jopa mahdotonta välillä. Toisaalta kyllä se, että on jotain muutakin ajateltavaa saa ajan kulumaan nopeammin. Mä oon vähän ihmeissäni nyt, kun ei töitä tarviikaan enää tehdä, vaikka tätähän mä oon odottanut tammikuusta asti! Se on kyllä fakta, että mun sosiaalinen elämä saa pienen nuupahduksen tässä, kun kaikki muut menee nyt elokuussa töihin eikä hengailekaan mun kans kaupungilla kahvilla juttelemassa vauvajuttuja. :p Joko sun masu näkyy silleen, että voit yllättää heti lukuvuoden aluksi ne työkaverit, jotka ei vauvasta vielä tiedä? :)

Se on sitten elokuu ja mulla on laskettuun aikaan reilu kuukausi. Ei voi tajuta!

Hei muuten, sattuuko kellään olemaan jotain kivaa vauvan nutun/hupparin neuleohjetta?
 
Kiitokset uudesta pinosta Adalle! :flower:

Hallamalle tervetulotoivotukset minunkin puolestani! :wave: Meillä oli ä-polilla raskauden keston määritys rv 7+1 ja hienosti näkyi sykkeet silloin. :)

Rosehip, mä neuloin tällaiset nutut ja myssyt möykeröisille.
Napit vaan vielä puuttuu. Olivat todella nopeat ja helpot neuloa. Ohjeet löytyy Novitan sivuilta sekä Wool-langan vyötteestä. :)

Ja kun kerta masukuvia kaipailit, niin tässä rantapallo-päivitys rv 24 tasan. :whistle:


Ja vielä terveiset 4D-ultrasta, joka oli ihana kokemus. Tosin kolmen tunnin makaaminen tutkimuspöydällä olikin loppuajasta jo melkoista kärsimystä. Mutta sen arvoista. Koska a-pojan (!!) sydämen rakenteesta jäi jotain epäselvää, päästään ilmaiseksi uudelleen samalle lääkärille puolentoista viikon päästä ja saadaan samalla uusia 3D-otoksia. :)
Tässä kuva b-pojan (!!) kasvoista. :heart:


Täällä alkoi kesäloma ja siitä jatketaan mitä todennäköisimmin sairaslomalla suoraan äitiyslomaan saakka. Eli näin ollen ei tarvitsisi työhommista murehtia ennen ensi vuoden lokakuun loppua. :whistle:

Tulipas tästä nyt melkoinen omanapainen kuvakertomus. :ashamed:

Hyvää viikonloppua kaikille!

 
Ada
:D Jes sinisyys hävisi, kiitos Rosehip.

Ja voi noloutta :ashamed: ... mun mahaa ei kyllä voi olla huomaamatta. Musta tuntuu että se on kuin joku välkkyvä valo ja olen henkisesti varautunut puhumaan tooosi monen työihmisen kanssa samat lomaltapaluu puheet. Yritä Rosehip nyt vaan nauttia hiljaisuudesta ja siitä ettei tarvitse tehdä juuri mitään :heart: . Mä menen tästä vaippapajalle :wave: .

Ada ja yökyöpeli poks 21
 
Kiitos uudesta pinosta, Ada! Ja jos se KLO kerran myöskin on Kätilöopisto, niin viitsisitkö yhteinäisyyden vuoksi vaihtaa sen saman lyhenteen mullekin? Aiemmin olen kuullut Kättärin lyhenteeksi sekä KOS että Kät, mutta tuo KLO olikin uusi.

Onnea Valkoliljalle hienoista poikakuulumisista. Onpa ihanan selkeä tuo b-pojan kasvokuva!

Kiitti rosehip masukuvasta! Nyt sun maha alkaa näyttää jo ihan mammamahalta, vaikkei siitä kyllä viikkoja uskoisi. Edelleen niin SÖPÖ! Ja kiitos myös Rennie-vinkistä. Närästys meni ihan hirveäksi iltaa kohden, mutta tabletti vähän auttoi.

Mä näin yöllä unta, että verta tuli paperiin. Se oli eka uni, jossa mä oon nyt ollut raskaana. Mutta verta en tarkkaile enkä papereita, koska mulla ei edelleenkään ole koskaan yhtään mitään ylinmääräistä housuissa, ei siis mistään valkovuodosta tietoakaan. Mutta lääkärin mukaan sekin on normaalia.

Aamulla huomasin, että nännit ovat vähän palautuneet. Mulla on ollut plussatestistä saakka "etuvalot päällä", mutta nyt ne ovat vaan ihan himmeät enää. En aio siitänyt stressata, kun kai näillä viikoilla on tarkoitus jo muutenkin monien oireiden pikkuhiljaa lieventyä.

Hyvää lomaa lomalaisille!

:heart: piip 10+4
 
Valkolilja ihanat nutut ja myssyt oot poitsuille tehny! Mun pitänee kans katsastaa tuo Novitan ohje. Mulla olis tuolla noita peitosta jääneitä jämälankoja jäljellä ja niistä ajattelin neuloa sitkuttaa jotain nuttua tai myssyä. Niin ja voi hyvänen aika tuota 4D-kuvaa b-pojasta. :heart: Siellä se pikkunen nukkuu velipojan kanssa niin tyytyväisenä.. Ja ottaa välillä vähän matsia! :D Mahtaa sulla käydä muutaman viikon päästä melkonen myllerryspyllerrys masussa, kun pojat tuosta vielä kasvaa ja voimistuu, kun musta tuntuu, että tää ykskin meinaa porautua välillä tuosta nahasta läpi! Mutta ihanaa se vaan on ja niin ainutlaatuista! :heart:

Niin ja komea rantapallo sulla! :heart: :heart: Saitko muuten kokoarviota ultrassa? Minkäköhän kokoisia pojat nyt on?

Ada, joo mä yritän nauttia siitä, ettei ole mitään pakkoa tehdä mitään, vaan voi tehdä fiilispohjalta, mitä huvittaa. Ehkä tässä muutama päivä menee, että sisäistää sen, ettei mun oikeesti tarvii tehdä mitään. :)

Piip noita hassuja oireita tulee ja menee, kuten esim. just tuo pitkät päällä -efekti. Ei kannata olla huolissaan, jos olo on hyvä. Keskiraskautta kohti mentäessä ne alkaa tosiaan vähetä, mutta sitten loppupuolella kaikkee hämärää alkaa taas ilmaantua (mulla esim. se hämärä oranssi esimaito ja vieläkin oudompi masun naksuminen!). Jospa se sun närästyskin menis ohi tässä lähiaikoina. :) Valkovuodosta puheenollen, voisin ottaa kyllä vähemmän tätä valkovuotoa. En tiiä onko käytännössä mahdollista, mutta musta tuntuu että tää huuhtoo mun limakalvoja niin, että ne on ihan kuivat ja saan rasvata niitä ceridalilla ja bepanthenilla päivittäin. :/ Toivottavasti mä erotan sitten lapsiveden menon tästä... :headwall:

Tää lähtis nyt kaupungille, kun eilen astui kuvioihin päiväunet, ennen kuin ehdin kangaskauppaan. :D

Mukavaa lauantaita!
 
Heipat celialle! :wave: On kyllä todella ihana LA sulla. :heart:

rosehip, juu kyllä tuossa 4D:ssä nähtiin aika todellisena, kuinka veljekset antoi moukkua toisilleen. Toiselta kun yritettiin katsoa jotain rakenteita ja just oli tulossa hyvä kuvakulma, toinen antoi nyrkkiä ja sinne meni kuvakulmat... :LOL:
Painoarviot rv 23+5 oli 590/730 g. Eli kokoeroa on. A kulkee taulukoiden alakäyrällä ja B vastaavasti yläkäyrällä. Ei meille mitään keskivertolapsia... :whistle:

Täällä vietettiin eilinen päivä sitten Jyväskylässä suurajoissa ja mies lähti matkaan vielä tänäänkin. Minä käytän tilaisuuden hyväkseni ja livahdan ostoksille. Ihan pakko päästä ostamaan jotain sinistä!!! :D

Toi närästys on kyllä yks niistä ikävimmistä raskausoireista. Itse olen onneksi siltä säästynyt toistaiseksi. *kop, kop* Toivottavasti se muillakin helpottaa.
Piip, täälläkin oli alkuraskaudessa pitkät päällä. Ja rinnat myös kasvoi ihan alkuraskaudessa kauheeta vauhtia ja siihen sitten jämähtivät.

Rosehip, täällä myös tulee valkovuotoa ihan kiitettävästi ja nyt on sitten ruvennut virtsarakkokin siihen päälle falskaamaan. :ashamed: Great! |O Mä kun ajattelin, ettei raskaana ollessa tarttis kulkea rätti housuissa, mutta päinvastoin. :kieh:


VL & jätkänpätkät rv 24+3
 
kiitos, kiitos =)
mulla ei oo ollu närästystä, eikä mul oo ollu sitä ikinä ennenkään, en tiedä milt se tuntuu.. :/
mua mietityttää, et kun asutaan kaksiossa,(minä, mies+kissa) ja nyt on tää vaavi tulossa, niin kauankohan tääl pärjää.varmaan pari vuotta ainaskin, jos ei lisää tuu..

celia + precious 12 poks
 
Onnea Tiaralle ja Nuutille! :flower: Oikein paljon tervetuloa Hallama ja Celia! :flower:

Oon yrittanyt lukea kaikki mita olette heinakuun puolivalista asti kirjoittaneet. Nyt jaa kylla kommentoimiset valiin. Tanaan siis palattiin Suomesta. Pari kiloa tuli lomalla painoa. :whistle: Kaikki luulee, etta tassa tosiaan syodaan kahden edesta. On mulla maha kasvanut, tosin voi olla ne kaikki syomisetkin syyna.

Huomenna on ultra. Jee! :) Onneksi oli jotain minka takia tulla takaisin...

JoJo POKS 23 :eek:
 
Ultrassa oli vikkela pieni olento. Ei meinannut paikalla pysya, etta kuvaaja ois saanut hommansa tehtya. Kylla se myos haukotteli. :heart: Siina se istui oikealla puolella kasvot eteenpain niin pysyy mukana menossa. Sukupuolesta ei ole tietoa ja hyva niin, pidetaan jannitysta ylla. Tosin pojaksi mina olen tata jo pitkan aikaa kutsunut. Nyt se kumminkin on tytto ja sitten menee pasmat ihan sekaisin. :LOL:

Naa mun nivuskivut ei ole tasta mihinkaan haipyneet tai vahentyneet ja tuskin niin tulee kaymaan.

Valkoliljalla on mahtava maha. Onnittelut pojista! Kutominenkin sulla on jo kaynyt, upeat. Aiti aikoo kutoa. Ma ajattelin tehda jonkun ihanan 1000 palan (Nalle Puh) palapelin ja kehystaa sen lastenhuoneeseen. Joo valkovuotoa on taallakin, se loppui viimeviikolla, kuten myos hiiva kutina, mutta valkovuoto on palautunut. Prkl!
 
Sain ensimmäisen ajan neuvolaan vasta 31.8.!! Huh, kun tuntuu pitkältä odotukselta. Hoitaja sanoi, että ekalla kerralla täytetään vain papereita ja mitataan hemoglobiini ja verenpaine. Mitään ei puhunut edes että tehtäis terveyskeskuksessa raskaustestiä, outoa.... Voitteko kertoa vähän tarkemmin ekasta neuvolakäynnistä?

Ei olla vielä päätetty mennäänkö yksityiselle ultraan ennen sitä... En oikein tiedä mihin sitä menis. Osaako joku suositella paikkaa? Ja mitähän ultrassa käynti suurinpiirtein maksaa? Netistä ei löydä mitään hintatietoja.

Mulla on hävinnyt kaikki ne vähätkin oireet mitä mulla oli. Ei tunnu mitään juilintaa alamahassa eikä ole ollut enää huonoa oloakaan. Välillä jo epäilen että olenkohan ollenkaan raskaana. Ehkä mun pitää käydä vielä ostamassa yksi testi :|
 
Hallama, koitahan ottaa ihan lungisti! Tuo elokuun loppu tuntuu ehkä olevan valovuosien päässä, mutta kyllä se aika vaan kuluu. :) Se eka neuvolakäynti on tosiaankin pitkälti lappusten täyttämistä. Siellä kartoitetaan molempien vanhempien suvun sairauksia, jos sellasia on, kirjataan ylös sun kuukautiskierto, plussauspäivä, lasketaan arvioitu laskettu aika, mitataan äidin lähtöpaino, verenpaine, joissain paikoissa hemoglobiini, tehdään pissatesti jne. Mitään raskaustestiä ei meillä ainakaan tehty, vaikka sellasta toivoinkin. Sen sijaan mä tein sitten kotona niitä lukemattoman määrän ja käytin vielä kaikki loput ovistestitkin raskaustesteinä. :D Joko muuten oot kokeillut laskettu aika -laskureita? Täältä löytyy esim. yksi, josta oon tykännnyt: http://www.vau.fi/Laskurit/raskauslaskuri/ Varhaisultra on kai yleisesti siinä satasen kieppeillä, ehkä +/-20e. Meillä maksoi muistaakseni jotain 110e, mutta mun mielestä oli jokaisen lantin arvoinen. Just kattelin tuossa noita ekoja ultrakuvia, kun siellä kellii semmonen 2-senttinen papunen. Nyt tää rotjake on varmaan reilu parikiloinen ja tosiaan tekee selväksi, että omistaa masuyksiönsä. :D Äitin muru. :heart:

Jojolle onnea hyvistä ultrakuulumisista! Tais pikkusta pitkästyttää ultrailu, kun alko haukotella kesken kaiken. :D Harmi kyllä nuo sun liitoskivut. Toivottavasti ne ei nyt ainakaan pahene! Koitahan jaksella niitten kans ja lepäile, kun siltä tuntuu. Miten usein muuten käytte Suomessa? Ootteko ajatelleet muuttavanne joskus pysyvästi tänne? Toivottavasti ei haittaa utelu, kiinnostaa vaan. :)

Valkolilja, "kiva", että muutkin kärsii tosta valkovuodosta. Jos saan jatkaa vielä ällöä eritejuttua, niin mulla se on niin runsasta, että housutkin tahriintuu. En oikein tykkää pikkuhousunsuojista, kun ne hiostaa niin paljon, mut pakko käyttää ainakin silloin, kun lähtee vähän pidemmälle kotoa. Sulla kyllä varmaan virtsarakko saa niin paljon painetta osakseen pojista, että ei ihme, jos meinaa rakko falskata. Kuulemma lantionpohjalihasten jumppailusta on tosi suuri hyöty tuossa asiassa. Pitäis itekin kyllä jumppailla ahkerammin, kun varmasti synnytys vie oman osansa niiden tehosta. On sulla kyllä siellä pienet ilvesveljekset, kun veli antaa nyrkistä, kun toinen pääsee "telkkariin". :LOL:

Celia, mekin asutaan kaksiossa tällä hetkellä ja mietiskeltiin tuossa, että varmaan eka vuosi menee ainakin suht kivuttomasti. Enemmän tilaa on kyllä kaipailtu jo kauan, mutta ei haluta mitään kompromissikämppää vaan sellanen, joka on molempien mielestä just se oikea. :)

Mitäköhän Pilvilinnalle kuuluu?!

Rosehip ja pampula 34+6, huomenna poksuu!
 
Onnea plussasta hallama ja celia ja tervetuloa! :flower: :flower:

pilvilinnan kuulumisia täällä jännään.... Seuraavana listalla sitten rosehip ja sitten jo minä! Rosehip taisi arvella, että menee reippaasti LA:n yli, minä taas olen koko ajan ajatellut, että VIIMEISTÄÄN laskettuna aikana tämä syntyy! Joten jos omat tuntemukset rosehipillä ja minulla osuu oikeaan, niin silloin minä ehdin ensin synnärille... Mutta vauvathan voi olla asiasta toista mieltä kuin minä ja rosehip! :D

Valkoliljalle onnea pojista, hienon kuvan olit B-pojasta saanut! :heart: Toivottavasti seuraavassa ultrassa näkyy a-pojan hieno sydän! :heart:

hallama neuvolassa ei täälläkään tehdä raskaustestiä, vaan luottavat siihen, että raskaana olet. Hemoglobiin ja verenpaineen mittasivat ekassa neuvolassa ja esitietoja kyseltiin (allergiat, perussairaudet yms.). Raskausajan ruokavaliosta puhuttiin myös.
Voin lämpimästi suositella varhaisultraa, se konkretisoi odotuksen.

JoJolle onnea hienoista ultrakuulumisista :)

piip älä ole huolissasi oireiden vähenemisestä. Mullahan raskausoireina oi juuri muuta ole ollut, kuin ihan alkuraskauden kipeät rinnat. Unista: minä olen nähnyt neljä kertaa raskauteen/synnytykseen liittyvää unta. Yhdessä unessa söin maksalaatikkoa ja tajusin kesken syönnin, että enhän mä saa syödä maksaa kun olen raskaana! :D Parissa unessa vauva on syntynyt ja näin unessa vauvan sukupuolen. Mutta siis oikeasti ei vielä tiedetä vauvan sukupuolta. Onko teillä muilla ollut millaisia unia?

Viikkoja poksutellen,
Citrus + pieni rumpali 34+0
 
Jospa sitä nyt jo uskaltautuisi tähän pinoon... Täällä näkyy olevan tuttuja nimimerkkejä tuolta kuumeilijoiden puoleltakin:)
Eli LA 20.3.2010 ja TYKS.
Tänään kävin varhaisultrassa ja 11mm sikiö siellä näkyi, ja sydämensyke oli oikein ponteva! Ja raskausviikot on nyt siis 7+5.
Lääkäri sanoi, että koska kohdunulkoinen ja tuulimuna on nyt poissuljettu ja syke näkyi vahvana, on keskenmenon vaara käytännössä olematon. Kyllä helpotti! Nyt tämä tuntuu jo hiukan todellisemmalta, kun näki sen pikkuisen siinä ruudulla =)
 
Tervetuloa Hille ja paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista! :flower: :heart: Mukavaa saada tänne toinenkin tyksiläinen! :) Onkos mitään raskausoireita havaittavissa?

Citrus, en kyllä yhtään ihmettelis vaikka jakaantuisit ennen mua. Musta tuntuu, että tää vauveli viihtyy erinomaisesti yksiössään! :) Ja kun ei oo mitään supisteluja tai muita kummia tuntemuksia ollut, niin en osaa jotenkaan odottaa ollenkaan, että syntyis ennen laskettua aikaa.

Pitää varmaan lähtee ulos naatiskelemaan tuosta lämmöstä ja jos vaikka kaupungilta löytäis samalla jotain vauvashopattavaa. Rintapumppu, rintakumeja ja maidonkerääjiä olis vielä ostoslistalla noista pienemmistä tarvikkeista, mutta en kyllä tiiä löytyykö noita keskustasta vai pitääkö lähteä jonnekin lastentarvikeliikkeeseen...
 
Ada
Tervetuloa Hille ja onnea hyvistä ultrakuulumisista! Onnea myös JoJolle ihanasta pikku haukottelijasta!


Huoh, työhön palaaminen on ollut kivaa, mutta olen ihan mielettömän väsynyt. Raskaus ei tullutkaan töissä yllätyksenä, vaan se oli kuulemma arvattu jo ennen lomaa :eek: . Miespuolinen kolleega (jonka tapasin ennen uutisen julkistamista) kertoi, että hänelle oli soiteltu ja pyydetty kuvailemaan miltä mä nykyään näytän... ja hän oli sitten kuvaillut kaikki paidan hihoista lähtien...

Uuu, tässä alkaa Rosehipin ja Citruksen jännittäminen ihan pian. Kivaa! Nauttikaa nyt vapaa-ajasta ja levosta.

 
Tervetuloa Hille ja onnea ihanista ultrakuulumisista! :flower:

Ada ohhoh, aika käsittämätöntä, ettei raskautesi tullutkaan töissä yllätyksenä! Ja että vielä kollegalta on kyselty asiasta... Mutta hyvä että olet tykännyt työhön paluusta!

rosehip ostitko rintapumpun? Millaisen? Minullakin se on ostoslistalla, mutta en vain tiedä, millainen kannattais ostaa. Ensin mietin sitäkin, että kannattaako sitä etukäteen ostaa, mutta oon päättänyt, että ostan, kun rauhallisemmin mielin sitten olen. Mutta en varmaankaan mihinkään kalliiseen investoi. Joko teillä on muut vauvatavarat hankittuna?
 
Ada vai että semmonen pikkulintuparvi teillä töissä laulelee. :D

Citrus en löytänyt pumppua keskustasta, joten pitää varmaan suunnata jonnekin muualle. Oon lukenut Avent Isis käsikäyttöisestä pumpusta hyvää, joten ajattelin sen hommata. Ja tosiaan mietin, että olis hyvä olla valmiina, kun sairaalasta kotiudutaan. Vauvatavaroita ei olla oikeestaan hommattu vielä kuin vaunut. Äitiyspakkauksessa tuli jo vaikka mitä hyödyllistä, mutta niiden lisäksi oon ostanut vaatteita jonkun verran (kun ne on niiiin söpöjä! :) ) ja peruskauppareissuilla on mukaan tarttunut jotain pientä, kuten vanulappusia, liivinsuojia, tuttipullo ja semmosta. Ainiin ja se Manduca mulla on myös. Varmaan sitten käytäntö osoittaa, mitä kaikkee sitä tarviikaan ja kun mä en millään haluais hommata tänne mitään sellasta, millä ei oo oikeesti käyttöä. Mut pinnasänky pitää nyt ainakin vielä hakea jostain ja turvakaukalo saadaan tutuilta. Oon yrittänyt netistä kaivella listoja, mitä kaikkee ihmiset on hankkineet vauvaa varten ja siitä sitten katsoa, mitä kotoa jo löytyy ja mitkä on sellasia must have -hankintoja etukäteen.

Mutta lähdenpäs nauttimaan äippälomapäivästä ulos. :) Joskos vaikka tänään törmäisin siihen rintapumppuun. Ainiin, huomenna tää mamma lähtee kattomaan Madonnaa! :D

Rosehip ja pampula *poks* 35+0!
 
tervetuloa, celia ja hille! :flower:

Ada, saitko sä selville, mistä ihmeestä se sun raskaus on arvattu niin aikasin?

rosehip rokataan huomenna yhdessä Madonna tahtiin! Ehkä mä tunnistan sut sieltä noiden sun mahakuvien perusteella. B)

Onko ketään muita lähes kolmekymppisiä tulossa?

Hallama, ei sitä raskautta taideta testata, ei meillä ainakaan. Ja se eka neuvolakerta on kyllä aika joutava... :kieh: tai oli mun mielestä. Mutta ehkäpä siitä on muiden mielestä hyötyä! Näin alussa on kyllä ylipäätään kivaa, että on jotain raskauteen liittyviä "tärkeitä menoja", joita sovitella kalenteriin. =)
 

Yhteistyössä