Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset heinäkuussa

Piip, jos taloudellinen tilanne vaan sallii, niin voin lämpimästi suositella yksityisellä tehtävää varhaisultraa. Nuo alkuviikot on niiiiiiiiiiiiiiin pitkiä, että siinä tosiaan meinaa tulla hulluksi, kun odottelee sitä, että neuvolan dopplerilla saa sykkeen kuuluviin tai että nt-ultrassa pääsee näkemään pienen ruudulta. Oman kokemuksen ja lukemanikin perusteella noiden ultrien hinnat ovat jotain 100 euron luokkaa, mutta mä en oo hetkeäkään harmitellut, että käytiin siellä ihailemassa meidän pientä katkarapua. :) Ainiin, mullahan ei kuulunut neuvolan dopplerilla sydänäänet vielä tuon varhaisultran jälkeenkään ja olisin varmaan ollut ihan hermoraunio, jos en olis omin silmin nähnyt ja korvin kuullut, että siellä masussa on elämää. Nuo neuvoloiden laitteet ei siis välttämättä oo mitään viimeisintä teknologiaa...

Valkolilja, kuunnellaanko muuten kaksosten sykkeet eri puolilta mahaa vai miten ne saa eriteltyä? Pääsetkö kaksosodottajana useampiin ultriin kuin normaalisti?
 
Ada
Voimia Nannalle ja Piipille pahoinvoinnin kanssa. Mulle tulee ihan haikea olo noista pahoinvointijutuista. Miten ihanaa sekin tavallaan oli. Vaikka epävarmuus ei ollutkaan! Kyllä mäkin olisi lämpimästi suosittelemassa Piipille varhaisultraa! Pahoinvoinnin määrä vaihteli mullakin alussa. Tyhjä mahan lisäksi uni vaikutti oloon. Parantunut olo on varmaan vaan merkki siitä, että olet levännyt suljetun oven takana ;) .


:hug: Kaikille ennenaikaisten supistusten piinamille!!

Mikähän nyt on iskenyt, kun mä luin koko heinäkuun ketjun suurella mielenkiinnolla ja mieleen tuli vaikka mitä asiaa ja kysymystä, mutta nyt pää onkin ihan tyhjä... anteeksi, palaan kirjoittamaan tänne kun pää lähtee taas toimimaan.

Sellainen kysymys mulla kuitenkin on, että onkohan kaikki kunnossa kun mä tein tänään sellaisen vinon ja vauhdikkaan kassin maasta noston ja kylki kimpaantui siitä ihan kamalasti ja nyt siinä on ihme pistävä kipu. Se on kipuillut vähän silloin tällöin parin viikon ajan, mutta nyt oikein kunnolla. Toivottavasti siellä vaan joku mun osa venyy ja paukkuu, eikä esim istukka.

Ada 17+6
 
Väsyneenä töistä tänne pikaiseen ilmoittaudun, kun oltiin kyselty vointia :) Etten poissaololla aiheuta huolta. Täällä 2 viikkoa loman jälkeen oltu nyt töissä ja suppareita edelleen. Ei enää niin kipeitä, kun oon töissä ottanu rauhallisemmin. Kirjoittelen myöhemmin lisää.
Kaikille ihanille mammoille mukavaa viikonloppua! :heart: :wave:

Delfis ja pikkudee 19+3 :heart:
 
Heissan kaikille ihanille odottajille!
Tulin vielä ilmoittautumaan tänne palstalle, että kasassa ollaan, mutta silti viimeinen ilta kotona ennen synnytyskaupunkiin lähtöä. Reissulta palatessamme meitä onkin toivottavasti kolme. =) Olen todella ihmeissäni, että nytkö se ilta viimein tuli. Aivan huikeeta, mut silti haikeeta!

Seuraavan kerran sitten erilaisia kuulumisia!

Kaikkea hyvää teille ja tsemppiä odotukseen!
Nuutti ja Ville Vallaton 38 + 6
 
Ada
Voi sentään Nuutti , VALTAVASTI onnea nyt matkaan ja synnytykseen (jos et ole koneella enää) ja toivottavasti kokemuksesta tulee huikean hieno :heart: !!!

Onnea ja jaksamista myös Pilvilinnalle ja Tiaralle! Mitenhän siellä jaksellaan?

:heart: :lla Ada 18+1
 
Nuutti :heart: :heart: :heart: oikein paljon voimia ja fiiliksiä synnytykseen! Jee! Onnea matkaan!

huh huitelin ja hoidin yhdet polttarit tuossa viikonloppuna ja kuulkaa mammat, mulle tuli aikamoisia tunteita siellä...onko teillä tällaisia...? Kun muut joivat ja maistelivat kivoja kuplivia ja pikkuhiljaa humaltuivat niin mulle tuli vaan paha mieli. Lähdimme tantsuamaan yökerhoon ja halusin ehdottomasti kaasona olla mukana menoissa eikä masukaan ollut esteenä, mutta hippaamassa tuli taas paha mieli että onko tämä nyt oikein olla täällä melussa...ja litkiä vettä...mulle tuli joku pikku kriisi siitä että mä olen nyt tämmöisessä tilassa. Muutenkin porukka oli semmoinen, ettei raskautta huomioitu, mikä on tietysti ihan kiva välillä, mutta jotenkin tuntui että olin jotenkin tiellä mahani kanssa...

ihme homma, ei ole aikaisemmin tullut tämmöistä "suru" tunnetta tästä, aikaisemmin on ollut aina ylpeä pikku masuasukista...

noh, iloista on se, että mun avopuoliso tunsi tänään ensimmäisen kerran pikku pöherön potkut mahan läpi. Voi sitä riemua.

Voimia naiset

La mer viikkoja 21 huomenna juu
 
:flower: Onnea matkaan, nuutti!

(.) Olen lukenut teidän kuulumisia, mutta jotenkin en ole saanut mitään kirjoitettua. Kävin töissä yhden vuoron ajan, häntäluu ärtyi entisestään ja selkäkin kipeni pitkästä aikaa. Pari ikävän tuntuista suppariakin tuli, kun kyykistelyn jälkeen nousin ylös :/ . Työpiste vaihtuu siis jälleen, koetetaan pomon kanssa keksiä jotain, missä voisin tarpeen mukaan istua, seisoa ja kävellä vaihtelevasti, että pystyisin vielä muutaman viikon tekemään töitä. Sairaslomaa on vielä ensi viikko, täytyy käydä työterveyslääkärillä ja varata aika kunnalliselle fysioterapiaan. Terapiasta puheenollen, kävi jo mielessä sellainen vaihtoehto kuin pariterapia... miehen kanssa olemme viimeisen viikon ajan käyneet läpi molempien mietteitä elämästä ja vauvan tulosta. Välillä tunteet ovat käyneet melko kuumina, niin hyvällä kuin huonollakin tavalla :whistle: . Huomaa kyllä, että hormonitoiminta vaikuttaa tunteiden voimakkuuteen, totaalinen v***tus tai itku tulee kyllä pienestäkin asiasta ja ihan sekunneissa :ashamed: . Tänään oli jo sitten parempi päivä ja touhusimme peiton alla pitkästä ( no viikko...) aikaa, josta aiheutui ikävän runsas verinen vuoto :headwall: . Hieno homma, no näitä vuotoja on tullut aina silloin tällöin, tosin lievempänä. Sieltä kohdunsuulta tämäkin varmaan tuli. Mutta kyllä huolestuttaa joka kerta :( Onneksi vauvan liikkeet ja sydänäänet vaikuttavat ihan normaaleilta ja vuotokin loppui parin tunnin jälkeen. Seurailen tilannetta. Tiistaina on se sokerirasituskoe, paasto on varmaan ihan tuskaa, lähinnä se ettei saa juoda vettäkään normaalisti. Ehkä sen kuitenkin kestää...

Kauheeta valitusta, nyt kyllä kirjoitan jotain mukavampaakin... :ashamed: :D

Olen tehnyt pieniä hankintoja, lähinnä vaatteita kirppareilta ja alennusmyynnistä. Voi että miten pieniä nuo vastasyntyneen vaatteet ovat :eek: :heart: . Pinnasänky tuotiin porukoiden vinniltä ja se odottaa kasaamista autotallissa. Ajattelin laittaa vauvan huoneeseen myös sellaisen vanhan kiikkutuolin, joka on ollut äidin kotipaikalla pitkään. Täytyy vaan maalata se, kunhan saisi värin päätettyä =) . Vaunuasia on vielä ihan hakusessa, kestovaippatarvikkeita ajattelin ostaa jonkin verran valmiina ja jotain ommella itsekin. Jostain syystä nyt on ollut sellainen fiilis, että pitää alkaa oikeasti tekemään päätöksiä ja hankintoja, eihän tässä nyt enää niin montaa kuukautta ole jäljellä ;)

Ada ja delfiskin lähestyy jo puoliväliä ja La Mer on jo ohittanut sen, mihin nää viikot oikein katoaa? :eek: . Monella myös on jo viime hetket käsillä... kuulumisia odotellaan :D . Itselläkin kohta 6kk täynnä :kieh: . Tsemppiä muuten pahoinvoinnista ja muista vaivoista kärsiville ja onnittelut teille, jotka ovat niiltä säästyneet =) .

La Mer minulla ei ehkä ihan vastaavaa alakuloa ole ollut, mutta olen kyllä hiiltynyt miehen ja kavereiden juopotteluun muutaman kerran... en ole itsekään tuoppiin sylkenyt ennen raskautta, mutta jotenkin nyt pitemmän ajan raittiina olon jälkeen en enää näe siinä mitään järkeä. Hermostun niistä höpöjutuista, mitä aina humalassa ihmiset juttelee ja itse nauraa :snotty: Onnea kunnon potkuista, ne on kyllä ihania :heart:

Hyvä, että delfis voi jo paremmin ja oot pystyny ottamaan rauhallisemmin.

Ada oliskohan joku lihas venähtänyt siinä kyljessä? Toivottavasti ei pitkään kipuile... ne kasvukivut on kanssa aika inhan tuntuisia, kun välillä repäisee kunnolla. Tänään kävin nostamassa illallisperunat porukoiden perunamaasta, liukastuin johonkin limaisiin rikkaruohoihin ja kylläpä repäisi imelästi vatsasta, auts! Tuntui kuin koko maha olisi ratkennut kahtia. Huomenna aion ottaa ihan rauhallisesti, tuntuu että se on ehkä tarpeen. Auttaiskohan panadol siihen sinun kylkikipuun? Neuvolantäti ehdotti sitä minulle häntäluun takia ja kyllä se vähän tuntuu auttavan. Itselle ei tullut edes mieleen kokeilla :ashamed:

Nyt nukkumaan, mies jo huutelee tuolta :heart: . Kirjoittamisiin!

Piki ja pikkuinen 25+1( kohta 2)

 
Hei mammat! Sori oon nykysin ihan hirveen laiska kirjotteleen mitään. Lueskelen kyllä joka päivä juttuja miten kaikilla menee.

Kasassa ollaan ja tuntuu että vielä pitkään. Olis kyllä ihanaa nähdä jo oma nyytti. Edelleenkään ei ole mitään supistuksia... delfikseltä voisin muutaman tänne ottaa :LOL: Muutenki on ihan ihmeen hyvä olla, odotin loppuraskaudelta paljon isompia vaivoja.

Kovasti tsemppiä Nuutille :heart: :heart: :heart:

Pilvilinna ja möhkö 39+6 (huomenna olis sitte SE päivä)
 
Ada
:heart: Kiitos kylkivastauksesta Piki. Vaiva menikin sitten taas yön aikana ohi. Ilmeisesti kaikki venymiset kuuluvat asiaan.

...Kyllä on hurjan jännät päivät!!! Kohta meillä on uusia vauvoja pinossa :heart: . Jei!

Täällä vaan kuulostelen vauvan liikkeitä. Olen huomannut, että jos säikähdän, niin myös vauveli aktivoituu. Olin eilen katsomassa miehen peliä ja eläydyin kentän tapahtumiin ja olin ehkä kiihdyksissä, koska siitä myös seurasi voltteja mahassa :p . Ooooi, ne on niin iiihania! Miten hienoa, näitä potkuja on odotettu varmaan kaksi vuotta ainakin ja nyt niitä tulee :D . Mutta jos yritän asettua maate tai hiljentyä kuuntelemaan potkuja (kuten neuvolan ohjekirjassa neuvotaan), niin mitään ei eleensä kuulu. Mutta kun puuhastelen normaalisti enkä yritä tuntea potkuja, niitä tulee.

Oikein hyvää maanantaita kaikille sateesta huolimatta!!!
 
Oi että, mä oon niin fiiliksissä niitten puolesta, jotka on alkanu tuntemaan noita liikkeitä. :D Se on niiiiin ihanaa aikaa! Mulla oli alussa niin, että tää mötkylä innostui heilumaan autossa, junassa ja ylipäänsä tommosissa moottoroiduissa kulkuvälineissä ja just kuten Adallakin, mitään ei kuulunut/tuntunut, kun yritin niitä oikein kuulostella. Tosin se asia muuttuu kyllä muutamassa viikossa ja nyt ei oo oikein väliä, missä asennossa mamma on, kun jos pientä monotteluttaa, niin sitten sitä monotellaan ja ängetään ja pungetaan ja hipsutellaan ja äherretään ja möngerretään ja vaikka mitä. On se vaan ihanaa. :) Paitsi ehkä virtsarakkoon kohdistuvat monotukset...

Ada, mä luulen kans, että joku lihas siellä sun kyljessä otti nokkiinsa. Raskaus tekee noita niveliä ja liitoksia löyhemmiksi ja siitä taas voi aiheutua vaikka mitä kummaa kipua ja kiristystä. Kai se kohtu alkaa yleensä ilmottelemaan supistelemalla/vuodolla, jos siellä on joku hullusti.

Piki, se seksin jälkeinen vuoto saattaa tulla emättimen limakalvoiltakin, jos ne on kuivat. Kantsii tosiaan seurailla tilannetta, mut harvemmin kai se seksi mitään pahaa saa aikaan, jos paikat on kiinni ja harvemminpa ne aukikaan noilla (tai näilläkään) viikoilla vielä on. Mulla on ollu just limakalvot tosi kuivat, vaikka valkovuotoo riittääkin. (Tajusin muuten just, että oon tässä jossain vaiheessa lopettanut housuihin kurkkimisen menkkojen alkamisen pelossa!! Ehkä aikakin jo! :D ) Oon voidellut noita ulkosynnyttimiä nyt vuorotellen bepanthenilla ja suihkutellut Ceridalin lipolotionia, ettei ne pääsis haavoille asti. Varmaan senkin takia se viimekertainen sisätutkimus oli niin kivulias. No, siinäpä tuli vähän eriteosastoakin sit tähän postaukseen! Niin noista häntäluukivuista vielä.. Mulla on ollut niitä silleen epäsäännöllisesti jostain viikolta 14 ja vaivaavat vieläkin aika ajoin, eli symppaan sua niissä. Mä en oo mitään särkylääkkeitä tajunnut myöskään ottaa, mutta oon koittanut aina päästä lepäilemään, kun ne äityy pahaksi.

Muitakin vaivoja on alkanut ilmaantua. Melkein joka yö on jonkin asteisia suonenvetoja pohkeissa ja sen lisäksi selkä väsyy ja kipeytyy istumisesta sekä selällään makaamisesta. Nää yrittää vähän varjostaa mun raskaushuumaa, mut yritän työntää ne taka-alalle, kun tässä on enää niin vähän jäljellä ja haluan yrittää nauttia tästä loppuun saakka. Mut sen mä päätin, että jos nuo selkäkivut alkaa haitata vähänkin enemmän, niin sit marssin työterveyteen ja haen saikkaria. Mä en vaan oikein tiedä miten se tapahtuu.. Voinko mä vaan mennä ja pyytää suoraan sairaslomaa selkäkipujen takia vai täytyykö mun toivoa, että lääkäri ymmärtää ehdottaa sitä?

Ainiin, mä oon nähnyt nyt 2 unta vauvan sukupuolesta. Ihan alkuraskaudessa näin unta, että sain pojan nimeltä Noel ja nyt sitten viime yönä tuli tyttö. Eli unien perusteella tää vauva on joko tyttö tai poika! :D

Mä jään jännityksellä odottamaan Nuutin, Pilvilinnan ja Tiaran ilmoitteluja nyyteistä! Tsemppiä ja voimia tulevaan koitokseen!

Rosehip ja pampula 31+5
 
Jaa, pitaisko sita valilla kirjotella... Tuntuu, etta viikot vaan vierahtaa eika mitaan saa kirjoitetuksi. Kauheesti tullut tekstia ja kylla joka paiva luen kuulumiset.

Onnea matkaan Nuutille!

Rosehip makin olen nahnyt poika ja tytto unen. Saas naha tuleeko toteen! :LOL:

En nyt osaa/jaksa kommentoida. Tanaan ramasee ihan sikana.

Sain peruutusajan huomiseksi fysioon, jee. Tosin tuskin niilla mitaan poppakonsteja on naitten kipujen yht'akkiseen loppumiseen. Toissa yhdella on todettu vyoruusu ja soitin siita laakariin, niin eiko pida menna verikokeisiin. On taa kylla yhta laakarissa ravaamista koko raskausaika. Kuulemma jos on ollut vesirokko aikaisemmin niin on "suojautunut" paremmin vyoruususta, mutta paras kai se on kayda tarkistamassa. Torstaina pitais viela lentaa.

En osaa vielakaan sanoa varmasti, etta olen tuntenut potkuja. Valilla tuntuu mahassa "jannalta".

JoJo 20+1 (countdown on alkanut :LOL: )
 
Ada
:flower: Noniin, onnea Pilvilinnalle SIITÄ päivästä! Ainakin aurinko paistaa sen kunniaksi. Musta on ihan epätodellista vielä ajatella, että SE päivä joskus itsellekin koittaa.

Voi toivottavasti Rosehip saat nauttia loppuun saakka ilman suuria vaivoja! Kyllähän se olo varmasti käy tukalaksi monella tapaa, mutta sulla ei ole enää pitkää aikaa SIIHEN päivään! Milloin jäät äippälomalle? Joko olet saanut äitiyspakkauksen?

Toivottavasti myös JoJon kivut asettuisi! Ja onnea puolivälistä, jos 20 on se puoliväli. Mulle on epäselvää millä rv:llä la on? Mulla on myös liitoskipuja, mutta ne on vaan sellaisia vihlaisuja, jotka menee tosi nopeaan ohi ja tulee harvakseen.
 
Pilvilinnalle onnea täältäkin :flower: !!

Pahoinvointi on hiukan nyt hellittänyt täällä. Mutta väsymys on vielä ihan mieletön. Olen käyny täällä lukemassa päivittäin, mutta kommentointi meinaa jäädä vähän vähemmälle. Jospa sitä tästä aktivoituis taas kunhan vähän eteen päin päästään...
Kovasti olen alkanut miettimään joudunko alkaa mittaileen sokereita heti näin alussa. Minullahan poikaa odottaessa tuli raskausajan diabetes. Kovasti siihen kyllä varmasti vaikutti sekin että olin niin pitkään makuupakossa eikä liikuntaa voinut harrastaa tietenkään ollenkaan.

Onko Piip päättänyt käykö ultrassa?

Nuutille myös onnea matkaan :flower: !

Nanna 7+3
 
Moikka!

Paljon onnea matkaan Nuutille!! :heart:

Ja onnea myös Pilvilinnalle. Jospas se yllättäisi ja tulisi tilattuna päivänä! :flower:

nanna: Ultra on varattu ensi maanantaiksi. Tosi vaikeaa oli saada aikaa mistään. Aika moni paikka tuntuu olevan kokonaan kiinni. Olisin ottanut vähän varhemman ajan, jos olisin saanut.

Hyvä, jos pahoinvointi on hellittänyt otettaan! Mulla on ollut keskenään ihan erilaisia päiviä. Välillä on elottanut melkein aamusta iltaan, välillä taas on tuntunut vain tosi vähän keskipäivällä. Viime yönä heräsin sellaiseen outoon tunteeseen, että kaikki raskausoireet tuntuivat kaikonneen. Kokeilin rintojakin - ne olivat vain ihan pikkuisen arat. Olin ihan virkeäkin pitkästä aikaa. En saanut tietystikään enää unta, kun sitä pohdin, mutta lyhyestä unesta huolimatta tämä on ollut normaalein päivä aikoihin. Nyt on vain pientä rintojen arkuutta, ei mitään muuta. Huolettaa vähän. Mutta jos ei olisi aihetta huolestua, olisin tyytyväinen. :/

Ainakin rosehip mainitsi valkovuodon. Olen vähän pohtinut - pitäisikö sitä olla? Tosi moni puhuu runsaasta valkovuodosta raskausoireena, mutta mulla ei mielestäni ole sitä juuri yhtään. Ei mulla sitä tosin normaalitilassakaan ole paljon. Pitäisikö/voisiko/saisiko tästäkin huolestua??

:heart: piip 8+1
 
Oiii Pilvilinna onnea THE päivästä! Puhaltelen sulle täältä näitä omia suppareitani. :D Tää aika menee kyllä siivillä!

piki tiedän tunteen tuosta tunnemyrskystä.... Välillä miettii, että mihin pehmustettuun huoneeseen sitä sais ilmottautua... :LOL: Voimia paljon!

rosehip ikävää, kun varsinkin yöllä vetää suonta! :( Saathan tarpeeksi mangnesiumia? Nuo unet kyllä pitää nyt sen verran paikkansa, että veikkaisin sieltä olevan tulossa tyttö tai poika! :D

piip täällä ainakin oli valkovuoto tosi runsasta ja jatkuu sellasena edelleen. Nyt mä vasta myös oon lopettanu sen vessassa ravaamisen. Aina kun jotai hulahti, het hirvellä ravilla vessaan kattoo mitä tuli :D


nannalle jaksuja pahoinvoinnin kanssa! Kuin myös piip


(.) Täällä taas supparit pahentunu. Flunssan takia jouduin tänään saikulle ja samalla tulee sitä lepoa. Sattui niin hyvä tuuri, että vastaanottanu työterveyshoitaja oli myös kätilö. Sille sit vuodatin kaiken :D Neuvoi, että huomenna rakenneultrassa ottaisin asian puheeksi ja marssisin sen jälkeen suoraan keskussairaalaan polille äippäkortin kanssa. Huomenna siis ollaan paljon fiksumpia... ehkä :) Muuten kaikki ennallaan. Parina iltana kuussa vietetään tulevan isukin kanssa herkkä hetki sohvalla ja kuunnellaan yhdessä pikkudeen sydänääniä ja temmellystä :heart: Nyt kauppaan ja ruokaa nassuun. Aikaisin nukkumaan, niin ois äkkiä huominen! :wave:

Delfis ja pikkudee 20+0 POKS! :heart:
 
Ada
Kiva Piip, että sait ultra-ajan! Nyt yrität nukkua maanantaihin saakka kaikessa rauhassa ja nautiskella päivistä jolloin ei ole huono olo. Mulla oli myös todella paljon vaihtelua päivien kesken, eikä mitään valkovuototulvaa.

Tsemppiä Delfikselle huomiseen ultraan! Hyvä että saat samalla selvyyttä suppariasiaan. Toivottavasti pääset ainakin saikulle, jotta työrasitus ei ainakaan lisää supistuksia. Ja onnea poksusta :flower: !
 
Jojo, kyllä ne potkut kohta sieltä voimistuu. :) Ei kannata hätäillä, kerkeet kyllä ihastella niitä vielä viikkotolkulla!

Ada, laskettu aika on siis tasan viikot 40+0. Tosin muistelen lukeneeni jostain, että vain 5% vauvoista syntyy laskettuna päivänä... Mulla siis nyt tasan 8 viikkoa laskettuun aikaan, eli 2 raskauskuukautta ja alle 2 normikalenterikuukautta! Iik! Alkaa tuntua siltä, että aika loppuu kesken, kun me ei tosiaan mitään valmistelujakaan olla saatu tehtyä. Mutta siis kai se on vaan osa tätä loppuraskautta, että noita kolotuksia ja kremppoja alkaa tulla. Nyt on taas ollut vähän parempi, kun oon ottanut rauhallisemmin.

Nannalle tsemppiä pahoinvointien kanssa! Toivottavasti säästyt raskausdiabetekseltä tässä raskaudessa.

Piip, kaikki raskausoireet tuntuu olevan hurjan yksilöllisiä, myös tuo valkovuoto. Jotenkin tuntuu siltä, että mikä tahansa oire tai oireettomuus on mahdollista raskauden aikana. Ja niitä oireita voi tulla/hävitä pitkin matkaa. Mulla on ollut tähän asti tosi oireeton koko raskaus ja onhan sekin kerran jos toisenkin mietityttänyt, että voiks tää olla normaalia. Mut on se vissiin ihan yhtä normaalia kuin kamalat pahoinvoinnit, väsymykset, närästykset jne. Tää on kyllä merkillistä aikaa! Tsemppiä ultran odotteluun!

Delfis mä saan magnesiumia sen, mikä noista raskausmultitabseista (ja ruuasta) tulee, mutta mietin, että tarviinkohan mä sitten lisää sitä. Pitänee käydä apteekissa konsultoimassa. Mun pohkeessa on ollut nyt jo pari päivää joku lihaspistos, jonka uskon johtuvan öisestä suonenvedosta. Tosin mä kerkesin jo lukea myös raskausajan laskimotukoksista, mitä ei ois ehkä pitänyt tehdä... :whistle: Onnea muuten poksumisesta, se on sitten ekat 20 viikkoa sielläkin täynnä, hii! :flower: NIin ja tuu kertomaan sitten rakenneultrauutisia. :)

Täällä siis poksutaan, 32+0 :eek:
Rosehip + pampula
 
Kiitos kaikille onnitteluista :heart: Eilen tosiaan poksui 40, mutta mitään ei kuulu... haluis jo sen nyytin kainaloon.

Delfis tsemppiä ultraan :flower: Toivottavasti saat mielenrauhaa sieltä.

Rosehip nautihan loppuraskaudesta. Jossain vaiheessa aika kyl tuntuu sitten pysähtyvän (n. rv 39) ja sitten ehtii tekemään vaikka mitä. Kun ei uskalla tai osaa sopia mitään menojakaan enää ni täytyy kotona koko ajan keksiä jokin uusi nurkka puunattavaksi tai jotain.... :LOL:

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!!!!

Pilvilinna ja möhkäle 40+1 :heart:
 
Rakenneultrassa käyty. Pikkuisella oli kaikki hyvin. Oli paria päivää jopa isompi, mitä viikot muuten on. Istukka vain on edessä ja alhaalla kohdunsuulla. Kuulemma nousee siitä useimmilla kohdun kasvun myötä. Sainkin uuden kontrolliultran 10.9 kun viikkoja 28. Eli ainaski yks ylimääräinen ultra siis tiedossa :)
Kuvaa kun yritettiin mammalle ja papalle saada, ei juniori suostunu kääntymään, joten kuva saatiin yläkautta otettuna. Siinä se köllöttää ja selkeät ulokkeet jalkovälissä nähtävissä ;)

Suppareiden suhteen tuntuu nyt siltä, että pompotellaan paikasta toiseen. Tämä ultraaja sanoi, että pitäis saada aika neuvolalääkärille ja käski ottaa yhteyttä neuvolaan. Sinne soitin heti puhelinaikaan... ei päivystysaikaa. On kuulemma äippäpolin heiniä tai sit illalla synnärille.
:headwall: Tosi avuton olo, kun ei tiedä mistä sitä apua saa! :kieh:

Delfis ja mr(?) pikkudee
 
Tulin delfiksen ultrakuulumisia kurkkimaan ja niitähän löytyi! Onnittelut niistä jalkoväliulokkeista! ;) :heart:
Yhä edelleen suosittelen, että menet vaan sinne ä-polille/synnärille. En tiedä, miten teillä, mutta täällä ainakaan neuvolalääkärit (l. terveyskeskuslääkärit) ei tiedä mistään mitään.
:kieh: Eikö ne rakenneultrassa tsekanneet kohdunsuun tilannetta?

rosehipillekin on jäänyt vastaamatta, hups. :ashamed: Eli joo, ollaan kaksosten sydänäänet kuultu eri puolilta masua.Tosin nykyään tuntuu, että koko maha on yhtä viuhunaa ja sykettä (kotidopplerilla aina välillä kuunnellaan). :D Ja ultrissa käydään kahden viikon välein tuon yhteisen istukan tiimoilta. Tällä siis varmistellaan, että kaverit kasvaa tasaisesti eikä toinen käy varastamaan toisenkin eväitä.

Ahkerasti käyn täälläkin kuulumisia lukemassa, mutta vähän tulee kommentoitua...

Huomenna poksutaan taas ja päästään neuvolaan katsomaan, kuinka monta kiloa tämä rantautunut valas on saanut lisäpainoa. :whistle: Jospa ensimmäistä kertaa sf-mittaakin katsottaisiin, kuinka överiksi menee normaalikäyrien suhteen. ;)


VL & möykeröiset rv 21+6
 
Moikka!

Voi kuinka jännitän pilvilinnan puolesta! Toivottavasti pääsette jo pian näkemään toisenne. Tiedättekö kukaan, millä viikolla synnytys yleensä käynnistetään, jos ei käynnisty itsestään?

Delfis, onnea hyvistä ultrakuulumisista! Voi kun saisit pian jostain apua noiden sun supistusten kanssa. Harmi, etten tiedä mitään mistään, muuten mielelläni neuvoisin jonkun väylän lääkärin pakeille.

Kiitos rohkaisuista Adalle ja Rosehipille! Mulla on nyt ihan rauhallinen olo, vaikka olo on taas kuin hormonitoiminta olisi kokonaan musta lakannut. Oisin melkein voinut kahviakin tänään ottaa, mutta en ottanut, kun olen siitä niin kivasti irti päässyt. Yritän nyt vaan nauttia tästä yhtäkkisestä energian määrästä.

:heart: piip 8+2
 
valkolilja ei mitään kommenttia kohdunkaulasta... :ashamed: Ärsyttää suunnattomasti, kun joutuu sanan varsinaisessa merkityksessä kerjäämään apua, eikä sekään näköjään auta. Joku ilta kyllä otan ja marssin vaan synnärille itkien ja pakotan ne tsekkaamaan tilanteen.
Mullakaan ei vielä sf-mittaa ole otettu. Hyvän kokonen pötsi täälläkin. Tosin ei varmaan mitään verrattuna sun tuplapötsiin :D

Kiitos kovasti onnitteluista ja kaunista sanoista piip :heart:

 
Delfis: Täälläkin aina käskettiin yrittään neuvolaan tai tk:n, mutta eihän sinne ikinä päässyt, enkä olis kyllä välttämättä kaikkiin lekureihin luottanutkaan. "Paras" esimerkki kuinka voi asiat mennä tuli tk:n ajanvaruksesta. En muista kerroink jo siitä aiemmin, mutta kerronpas taas. Minulla alkoi kivuliaat supistelut joskus viikolla 24(?) (tarkkaa aikaa en nyt muista ja kortti ei ole lähettyvillä ) , soitin neuvolaan josta sanottiin että lääkäriä ei ole, soita terveyskeskukseen, heti pitää päästä tutkittavaksi. Soitin tk, jossa tympääntynyt nainen vastasi, kuunteli hätäni ja tuumas että voi voi kun päivystysajat on jo menny tältä päivältä, koita huomenna uudestaan. Suu meinas mulla loksahtaa auki, että mie pelkään että vauva tulee ennenaikasesti, mutta pitää vissiin sille sanoa sitten että älä vielä tule kun äiti saa vasta huomenna yrittää jonottaa päivystysaikaa! Vielä tuumas se nainen perään että tuo ei mikään päivystypolin asiakaan ole. Lopulta useiden puhelujen jälkeen sain hoidettua itseni äitipolille, josta jäinki suoraan osastolle. Paikat oli alkanu aukeamaan.

Eli siis edelleen jos yhtään epäilyttää itseä, älä jää kotiin odottelemaan neuvolalääkärin aikaa!

Piip: Se taitaa riippua vähän paikasta ja lääkäristä kuinka herkästi aletaan käynnistelemään, jos vauvalla on kaikki hyvin ja lapsivettä riittävästi niin eivät kovin helposti sitä tee. Yliaikaiseksihan raskaus katsotaan vasta ku se on kaksi viikkoa yli lasketun.
 
Pikainen ilmotus tästä mun pattitilanteesta... Anteeksi jo etukäteen taas omasta navasta :ashamed:

Eli mullahan alkoi supistelemaan jo viikolla 16. Neuvolaan oon ollu yhteydessä viikoittain ja apua ei millään. Nyt tuon eilisen rakenneultran jälkeen soittelin uudelleen ja tänään. Vihdoin ja viimein neuvolatäti otti todesta ja sain maanantaille ajan omalle neuvolalääkärille (joka on tosi hyvä ja osaava). Itku tuli kun olin niin helpottunu, että vihdoin joku kuuntelee.

Todesta otti, kun kerroin eilisistä suppareista. Illalla niitä tuli 19-23 n10min välein. :( Kirjoitti nyt vasta koko mun tarinan koneelle, että jos täytyy synnärille joku ilta marssia, löytyy tiedot sieltäkin. Sairaslomaa sain nyt maanantaihin ja lääkäri katsoo jatkot. Käskyn marssia saman tien sairaalaan jos vähänkin vuotaa, kun se istukka on kohdunsuulla. Katsotaan, josko maanantaina ollaan viisaampia. Kiitos teille kaikille, kun olette olleet tsemppaamassa. Ei uskois miten paljon merkitsee ja auttaa kun saa tällaisessa paikassa kirjoitella tuntemuksiaan.

nannalle kiitos oman kokemuksen kertomisesta. Tsemppas mua vielä enemmän yrittämään kaikkeni, että asiaa alettais selvittää. :flower:

-helpottunut delfis ja pikkudee
 
Voi delfis, onpa hyvä kuulla, että sait apua! Ihanaa! :heart: Nyt otat oikein rennosti ja vältät kaikkea stressiä.

On kyllä ihme ja kumma, kuinka odottavan äidin tuntemuksia ei kuunnella. Kaverini valitti viikolla 34, ettei tunne enää vauvan liikkeitä kuin ennen. Neuvolassa (ymmärtääkseni jopa lääkäri) sanottiin, että ei ole missään tapauksessa mitään hätää. Vauva syntyi viikolla 35 viimeisillä voimillaan, kun ei ollut saanut kunnolla ravintoa enää viikkoon. Hätäsektiosta pikkuinen kiidätettiin lastenklinikalle viikoksi. Onneksi hän alkoi toipua todella kovaa vauhtia eikä sen jälkeen ole ollut mitään ongelmia. Mulle jäi sellainen tunne, että jos itse on jotain mieltä, täytyy kyllä tolkuttaa ja tolkuttaa asiaa muille niin kauan, että hekin varmasti uskovat. Aina ei ole yhtä hyvä onni matkassa!

:heart: piip 8 + 3
 

Yhteistyössä