Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset heinäkuussa

HPM
Nanna (kirjoittelen tänne kun nyt täällä satun olemaan...) Kun en enää yli vuoden takaisia asioita muista, niin joudutko pistämään insuliinia ekassa? Vai olitko vaan ruokavaliohoidolla? Katsoin jo aikaisemmin että kohtuullisen isona poitsu syntyi (melkein 4kg). Mullahan oli kans ja mä aloin pistään insuliinia jossain vähän yli kolmenkympin tienoilla -> ultrassa näky hyvin kuinka vartalon ympärysmitan kasvu hidastui. No J ei ollut kyllä muutenkaan iso, mutta jostain syystä ne oli niin kamalan huolissaan siitä ei kasva liian isoksi. Arvio mulla oli 3,1kg sit lopuks, mutta J täräytti vaakaan 2,8kg :) En mä sit loppuviimeks tiedä että kuinka paljon insu vaikutti tohon painoon, mutta tosiaan vartalon ympärysmitta notkahti alaspäin. Se lääkäri sano mulle että insuliini vaikuttaa just siihen.

Ja muut odottavat, onko kukaan teistä alkuvaiheessa olevista Treen seudulta? (alkuvaiheessa = ei vielä kaikkia hankintoja tehty). Meillä ois jotain ylimäärästä niinku esmes sitteri jonka sais hakee pois jos joku tarttee. Ja kylvetystuki. Ja varmaan muutakin kunhan jaksan katsoa. En viitsi alkaa niitä myymään ja postitettuna tulee vaan isot kulut.
 
Pilvilinna, mä yritän kovasti nauttia tästä loppuajasta. Nyt alkaa jotenkin konkretisoitua se, miten vähän tässä on enää aikaa jäljellä ja kun miehen kanssa eilen mietittiin, milloin lähdettäis mökillä käymään niin alko kyllä melkein hirvittää, miten vähän tässä on sellasta aikaa jäljellä, että uskaltaa lähtee toiselle puolelle Suomea mökkeilemään! Mies ehdotti elokuun loppupuoliskoa ja mä rupesin miettimään, että ei hitto, en mä varmaan uskalla sillon lähtee enää mihinkään. :eek: Ja sehän on ihan kohta!! Tuli myös mieleen tuo, kun sanoit, että niillä viimeisillä viikoilla aika tuntuu pysähtyvän - varmasti ihan totta! Mitäs muuten kuuluu, mitkä fiilikset? Joko pikku-Pilvis alkaa kaivata omaan pinnasänkyyn nukkumaan? ;)

Delfis, vieläkö noita suppareita on tullut? Hyvä, että joku vihdoin kuunteli ja otti todesta! Otahan nyt ihan rauhallisesti ja kuulostele vointia! Ainiin, onnea hyvistä ultrakuulumisista ja poitsulupauksesta! :heart: Mullakin oli alkuraskaudessa istukka kohdun suulla, mutta oli tosiaan noussut siitä pois ja nyt majailee kohdun takaseinässä. Eiköhän se sullakin sieltä nouse vielä, kun nythän se kohtu vasta alkaa kasvaa vaavinkin kasvaessa. Kiva, kun pääsette vielä yhteen ilmaiseen ultraan! :)

Ainiin, Adan kysymyksiin olin unohtanu vastata. Mulla on siis vielä pari viikkoa töitä ja se äippäpakkaus taisi tulla jo joskus reilu kuukausi sitten. Se on kyllä kiva laatikko. :) Pitäs vaan alkaa organisoimaan ja pesemään sitä sisältöä...ja muutenkin käymään läpi noita hankittuja vaatteita. Ja hakemaan lakanoita, pinnasänky, vaunut, turvakaukalo, tuttipulloja, rintapumppua ja vaikka mitä! Ajatuskin hengästyttää. :D Ainiin, mä näin viime yönä taas vauvaunta. Tällä kertaa sain lääkäriltä vaavin painoarvion ja se oli 5330g. Aika mötkylä siis näille viikoille. :p Tänne ei mitään ihmeempiä muuten. Se selkä tuppaa jomotella joka päivä, mutta ajattelin ens viikolla jutella siitä neuvolassa tai työterveydessä.

Ihanaa lauantaita mammat ja voikaa hyvin!

Rosehip ja pampula 32+3
 
Ada
:wave: Huomenta Mammat!

:flower: Delfikselle hyvistä ultrakuulumisesta ja onnea poikalupauksesta! Meillä on rakenneultra keskiviikkona. Jännää! Tsemppiä mös Piipille maanantain ultraan!

Toivottavasti Rosehip pääsette vielä mökille.

Ada poks 19
 
hei kaikki!

meikällä mukavat saaripäivät takana, on se vaan hassua olla näin kömpelö ja arka...musta on tullut paljon arempi tän raskauden myötä, arvion vedenlämpötilaa tarkasti jne.

Jännää.

La mer ja 21+5
 
Heippa kaikille!
Meille syntyi kaunis tyttölapsi 14.7. Painoa hänellä oli 2940 g ja pituutta 48 cm. Elämä on todella ihmeellistä ja ONNELLISTA. Me olemme aivan päästä pyörällä neidin kanssa. :heart: :heart:
 
Ärrinmurrin :kieh: , mun pitkä sepustukseni katosi bittiavaruuden syövereihin.

Mutta siis Nuuttia kovasti onnittelin pikkuisesta prinsessasta. :heart: Ihanaa!

Pohdin myös kovasti, kuinka monta äitiyspakkausta/raha-avustusta sitä ottaisi. Me siis saamme niitä yhteensä kolme (1 ensimmäisestä, 2 toisesta, jne. samaan aikaan syntyvästä ). Paperit polttelee tossa pöydällä, mutta kun en pysty päättämään... :whistle:

delfikselle tsempit huomiseen lääkäriin! :hug:
Mulla on taas parina viime päivänä supistellut niin maan perusteellisesti. |O Ja ihan oma on taas vika, kun on pitänyt väkisin puuhailla kaikenlaista. :ashamed: Mielenkiinnolla odotellaan, mikä on tuomio keskiviikkona ä-polin kontrollissa.

Muille muuten vaan mukavaa sunnuntaipäivää ja alkavaa viikkoa!


VL & möykeröiset rv 22+3
 
Hirmuisesti onnea Nuutille ja prinsessalle!! :heart: :flower:

Delfikselle onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tsemppiä lääkäriin. Ja vielä peukut pystyssä Adalle ja Piipille ensi viikon ultriin! d :) b

Valkolilja, ihanaa kun te saatte noin monta äitiysavustusta! Onko teillä kuivausrumpu? Nyt kun oon ton yhden ipanan vaatteita muutaman kuukauden pessyt niin jos itse olisin saamassa kaksoset ottaisin varmaan kaksi pakkausta. Jos kuivuria ei olisi, ottaisin ne kolme. Mutta tietenkin jos vaatteita on omiakin ostamia jo jonkin verran plus päälle kaikki mitä vauvat saavat lahjaksi, ei ehkä kaikkia tarvita... Ja olihan siinä pakkauksessa tietenkin sellaistakin, mitä ei tarvitse useampaa vaikka olisi 5 vauvaa, esim. kynsisakset, vesilämpömittari ym.. Varmasti vaikea päätös!

Nyt kesäpäivän hommiin, pakko vaan oli käydä Nuuttia onnittelemassa ja kurkkimassa teidän paksumahojen vointeja!
:heart: Kvartti ja Pandalainen 5kk
 
Onnea Nuutti ja prinsessanyytti ja koko pieni perhe! :flower: :flower: :heart: Ja mä kun olin jotenkin varma, että sä tuut ilmoittelemaan tänne poikauutisia. :D Hassua, miten sitä luokaan mielikuvia näin netin välityksellä.. Olis kiva lukea synnytyskertomusta, jos vaan tuntuu siltä, että jaksat/haluat kirjoitella. :)

Rosehip ja mötkö, jolla on taas kerran hikka 32+5
 
:heart: :heart: Onnea Nuutti! :heart: :heart:

Muakin kiinnostaa kuulla synnytyksestä. Vaan miten muka malttaisit istua (? vai maata?) koneella ja kirjoittaa, kun voit olla vaan ja ihailla uunituoretta vauvaa??

Mitä Pilvilinnalle kuuluu?

Mulla on hyviä ultrakuulumisia. Pieni kidney-papu köllötti kohdussa ja sydän pampatti kovaa vauhtia. :heart: Viikkoja oli koon mukaan 8+4, mikä on ihan uskottavaa, vaikka neuvolan mukaan viikot on 8+6. Olen jotenkin ihan järkyttynyt siitä, että kaikki oli hyvin. Siis positiivisesti järkyttynyt tietysti.

Lääkäri totesi käsikopelolla kohdun pyöristyneen, ja saman olen oikeastaan todennut tänään töissä, koska housut puristaa alavatsasta. Mun täytyy alkaa käyttää väljempiä housuja jo nyt! Mulla on kyllä ollut koko alkuraskauden niin hirveä nälkäkin ihan koko ajan, että ei hirveästi ihmetytä, että housut puristavat... Vaan kai silloin saa syödä, kun on nälkä??

Me aiotaan nyt kertoa uutinen ekoille ihmisille, mutta ei vielä tietenkään kaikille.

Onnea Adalle keskiviikon ultraan!

:heart: piip 8+4, kai
 
Piip!! Onnea tositosi paljon ultrakuulumisista!! :heart:

Neuvolassa muuten varmaan pitävät tuon vanhan lasketun päivän, mulle sanottiin että jos ultrassa heittää 6 päivää tai yli niin sitten vaihdetaan. Eli on sulla jo 8+6, huomenna siis alkaa jo 10. viikko! Etkö ookkin jo pitkällä? :D :heart:
 
Hei naiset! Ihania ultrakuulumisia ollut :heart:

ONNEA Nuutti !!!!! Ihanaa! :heart:

Huoh! Olen edelleen kasassa |O Onhan sitä toitotettu että varsinkin ensimmäinen voi mennä yli lasketun ajan mutta silti.... :'( Musta on tullu jotenki tosi itkuherkkä ja pelkään kaikenlaista ikävää. Toivottavasti ei enteile raskauden jälkeistä masennusta. Kovasti kaikki odottaa että vauva syntyy ja ehkä sekin aiheuttaa nyt paineita, vaikka kaikki varmasti tietävät että en minä sille mitään voi. Tulee kun tulee. Fyysisesti olo on muuten hyvä paitsi raskas!!! No eiköhän meilläki viikon päästä ole nyytti kainalossa. Ei malttais odottaa, vaikka tässä on odotettu jo moooonta kuukautta, niin yksi ainut viikko tuntuu ikuisuudelta! Anteeksi valitus :ashamed:

Pilvilinna ja möhkäle (tunnin päästä 41)
 
Oi kuinka ihania uutisia täällä!!!! :wave:
Nuuttille ja mihelle oikein paljon onnea pikkuisesta!
Aivan mahtavia ultrakuulumisia Piip

Pilvilinnalle lähetän täältä suppareita! :D Kyllä se vielä sieltä tulee....


Täällä eilinen lääkäri takana. Saikkua määräsivät tämän ja ensi viikon. Se tietty on positiivista, että supparit ollu vaarattomia tähän saakka. Kohdunkaula ei oo lyhentyny tai auennu. Mikä oli jättisuuri helpotus!
Eteisistukan takia käskettiin ottaa vähän rauhallisemmin. Muuten kaikki kohdillaan :) Eilen sitten punnittiin..... :ashamed: Tähän mennessä on tullu yhteensä 10kg!!!!! :eek: Veikkaan että yhteensä taitaa tulla tälle tätöselle väh 20kg.... Mikä suurin yllätys: en oo alottanu mitään rautakuuria tai vastaavaa, mutta 2kk:n aikana on hb noussu 116 -----> 136! Hämärää!

Näin omannavan jälkeen tahdon kaikille ihanille pinon naisille toivotella mukavaa päivää!!! :wave: :heart:


Delfis ja pikkudee
21 POKS! :D
 
:flower: :flower: :flower: Nuutti ja pikkuinen tyllerö Onnea valtavasti! Ihanaaaa! :heart: voi jettä ei sitä ymmärrä että itelläkin tuommoinen on joskus totta, toisaalta kauhistuttaa että miten sitä pärjää ja toisaalta taas ei malta odottaa...

Voi Delfis ollaan niin samoilla viikoilla ja sulla on ollut tosi huono mäihä noiden suppareiden kanssa. Aikamoista.On se niin kumma kun tämä raskausaika voi olla niin erilainen kokemus jokaiselle. Toivottavasit et ole kokoajan ihan kipiä masusta.

Pilvilinnalle voimia kyyneliin ja inhottaviin tunnemuutoksiin. Kuuntele omia tunnevaihdoksia ja helli itseäsi! Mua vähän jännittää tuo masennus suhteessa raskauteen, mutta turha kai sitä on miettiä, tulee jos tulee ja jos tulee, niin ainakin tekee heti asialle jotain...

piip onnea vallan pavusta!

Musta tuntuu että mulla on täysi teho kokoajan päällä ja säntäilen joka paikkaan, mun täytyisi varmaan vähän rauhoittaa...käytiin tallinnassa reissaamassa ja jännä miten sitä mahasta huolimatta haluaisi vaan painella kuten ennen...koskahan tulee stoppi että nyt tyttö hidasta.

Ehkä mulla tää tehokkuus johtuu myös siitä, ettei mulla ole raskaananolevia kamuja lähellä, joten olen kuin muutkin painan täysillä eteenpäin...välillä tuntuu hölmöltä kun ei voi kenellekään näitä höpöttää, mutta onneksi täällä voi

no juu taas kaikenlaista

La mer ja 22+1
 
nuutti, onnea tytöstä! :heart: minäkin odottelen uteliaana synnytyskertomusta...

piip, onnea kidney-pavusta! :flower:

pilvilinna, voi kun odottavan aika on pitkä... yritä jaksaa! lähetän sulle supistussäteitä, josko se auttais.

delfis, mullakin oli hb noussut kahdessa kuukaudessa 132 -> 137. olin ihan että :eek: kun mulla on aina ollut hankaluuksia sen kanssa ja anemiaakin ollut. kai mä olen sitten jotenkin skarpannut tuon syömisen kanssa, tai mistä lie johtuu. mulla paino on nyt noussut alkupainosta 2kg, tästä se varmaan alkaa sit. tuntuu että masu kasvaa silmissä.

la mer, mikäs siinä touhottaessa jos energiaa riittää. :D mullakin nyt alkanu joku ihmeen reippauskausi, olo on mainio ja virtaa riittää. töitä ei vaan jaksais tehdä, mutta se onkin motivaatiokysymys.

eilen oli neuvolalääkäri ja kaikki on ihan mallillaan, sydänääniäkin kuultin hetki ennen kuin pikkuinen molskahti taas piiloon. voi kuinka ihanaa! yritän kuulostella liikkeitä, mutta enhän mä mitään tunne. ehkä tässä pian voisi jotain tunteakin. kuukauden päästä on rakenneultra (aika myöhään??) ja haluaisinkin tietää että eihän sukupuoli voi tulla jotenkin vahingossa ilmi siellä. kun me haluttaisiin pitää se yllätyksenä syntymään asti, ja olen alkanut stressaamaan että jos se vaikka vilahtaakin siinä ruudulla ilman epäilyksen häivääkään. pitäisikö ultraajalle sanoa heti alkuun että ei muuten haluta tietää, jotta ottais sen sitten huomioon? mitä ootte mieltä? meistä on jotenkin mukavaa antaa vauvan olla vaan vauva ennen maailmaan tuloaan, eikä me mitään prinsessa- tai traktoritapetteja olla seiniin lätkimässä muutenkaan :LOL:.

synnytyksen kivunlievitykseen palaan vielä sen verran, että juttelin aiheesta äidin kanssa ja hän tosiaan vetänyt kolme synnytystään ilman mitään lievityksiä ja hyvin on mennyt. hänellä on tosi positiiviset kokemukset kaikista synnytyksistä, voi kyllä olla että 30 vuotta on tehnyt tehtävänsä muistoille kultareunuksineen... ja vaikka en varmaan koe synnytystä kuten äitini, niin sain keskustelustamme kuitenkin varmuutta siihen että haluan yrittää ilman lääkkeellistä kivunlievitystä. sitten kun sen aika koittaa.

mukavia kesäpäiviä kaikille!

lomaa odotteleva salome rv 16+2
 
Mä kuvittelin kirjottaneeni tänne jo aamulla, mut en sitten vissiin koskaan lähettäny sitä viestiä. Tollo, mikä tollo.

Salome, kannattaa sanoa sille lääkärille heti alussa, ettette halua tietää vauvan sukupuolesta mitään. Yleensä ne ei sano, jos ei erikseen kysy, mut tietty voi olla että joku vahingossa möläyttää jotain komeista kulkusista tms. :D Ja tosiaan tuo rakenneultra taitaa sijoittua aikalailla tuohon viikon 20 paikkeille, eli varmaan ihan hyvään aikaan teillä se. Sen jälkeen ei ookaan kuin pari viikkoa ja pääset hakemaan äippäpakkausta ja -rahoja. Vitsit, kun säkin oot jo pitkällä! :)

La Mer, nauti vaan siitä energisyydestä ja paina menemään just niin innolla kuin mikä hyvältä tuntuu. :) Kyllä se kroppa ilmoittelee, jos menee liian kovaa! Joko muuten pistit lappuset menemään Kelaan? Otatteko äippäpakkauksen?

Delfis, viititkö lähettää mulle vähän tota hemoglobiiniominaisuuttasi. :D Mä yritän tuota Obsidania ottaa ja kai se hemppa siitä nousee, mutta hitaasti... Ja hyvä, ettei supparit oo saaneet mitään aikaan. Sun kohtu sitten vaan vissiin tykkää harjotella. :) Toivottavasti ne nyt vähenee. Muista lepäillä!

Pilvikselle
jaksamisia viimemetreille. Ei se oo enää kuin viikko maksimissaan ja jotain alkaa tapahtua! Tosin ihan varmasti koko raskausajan pisin viikko... Kato vaikka leffoja, lue joku hyvä kirja tms. Kyllä se vaavi sieltä tulee sitten kun tahtoo. :)

Piipille onnea pikkupavusta! :) Tulee ihan tippa silmään, kun muistelee omaa ekaa ultraa ja sitä pientä möykkyä ja sydämensykettä. :heart: Ja nyt se pikkumöykky on jo parikilonen mötikkä ja kasvaa vaan ja pyllertää ja möngertää masussa minkä ehtii.

Tänne ei mitään ihmeellistä. Huomenna neukkula, joissa jutskailen ainakin selkäkivuista. Saa nähä paljonko painoo on tullu nyt parissa viikossa lisää.. Kohta mennään yli seittämänkympin, ekaa kertaa elämässäni! :D

Muistakaahan nauttia masuista ja raskausajasta!

Rosehip ja pyllerö 32+6
 
Ada
:hug: Pilvilinna! Toivottavasti masentavat fiilikset liittyy "vaan" synnytyksen odotukseen ja menee ohi synnytyksen myötä. Onneksi sulla on kuitenkin hyvä olo fyysisesti eikä kipuja! Yritän myös omalta osaltani lähettää sinne suppareita |O :x |O :x !!!

Onnea LaMerille siitä, että virtaa riittää! Mulle on tullut vähän stoppi, tai ainakin vauhtia pitää hidastaa. Liitoskivut on nyt mojovia, eikä voi riuhtoa tai oikein aivastaakaan. Äh!

Onnea Salomelle sydänäänistä
:heart: ! Kertoiko lääkäri pulssia? Mä en muuten ole ollut neuvolalääkärillä vielä ollenkaan. Eikä mulla ole sellaiseen varattuna aikaakaan :eek: ? Pitikö se itse varata, vai tuleeko kutsu automaattisesti? Me ei myöskään haluta tietää vauvan sukupuolta etukäteen. Jos vauva nyt haluaa esitellä sukupuolensa meille huomenna, niin en mä kyllä varmaan laita silmiä kiinni

;) .

Kivunlievityksestä. Ihan ensin tahdon sanoa, etten tiedä siitä juuri mitään. Mutta mulla on kaksi huolenaihetta puoleen ja toiseen ja jos joku osaa korjata mun käsitystä, niin olen siitä vain kiitollinen!
- onko totta, että epiduraali saattaa hidastaa synnytyksen luonnollista kulkua?
- eräs tuttavani synnytti ilman kivunlievitystä, synnytys oli pitkä, äiti uupui ja vauva kärsi hiukan hapenpuutteesta. Kukaan ei koskaan sanonut että hapenpuute olisi seurannut äidin valinnoista. Nyt lapsi on lähes aikuinen ja äiti ei ole osannut lakata kysymästä itseltään, aiheuttiko hän jotain harmia lapselleen tahtomalla synnyttää luomusti.

Toivoisin että voisin itse synnyttää mahdollisimman luonnonmukaisesti ja ilman kivunlievitystä. En haluaisi olla millään tavalla pihalla kun saan tavata lapseni ensimmäisen kerran. Mutta toisaalta, olen valmis olemaan ihan tillin tallin, jos sillä säästyn myöhemmiltä jossitteluilta ja itsesyytöksiltä. Tai ehkä nämä on sellaisia kysymyksiä, joihin kaikkien täytyy löytää itse vastaus. Ja ehkä jostain välimaastosta.

Odotan kalamasti että mun joogasalilla alkaa syksyn odotustunnit ja pääsen kuulemaan synytyksestä ja kivunlievityksestä myös sieltä puolelta.

 
ada, kai nuo vaihtelee jotenkin paikkakunnittain että milloin ja kuinka monta kertaa on neuvolalääkäri. itse asun espoossa, ja neuvolasta tuo aika annettiin ihan ilman kysymistä. eipä se lääkäri kyllä muuta tehnyt kuin kuunteli sydänäänet (vauvan syke oli muuten 150) ja otti sen jonkun mitan (joka oli 14 cm). oliko tuo nyt sitten se kohdunpohjan korkeus, tiedä häntä. hyvin olen asioista perillä... :LOL:

tuo on kyllä totta mitä sanoit kivunlievityksestä, asioissa on aina kaksi puolta. tosiaan luomuna kun synnyttää niin siinähän voi olla sitten aivan kuitti kun lapsi pulahtaa maailmaan ja voi jäädä suuremmatkin traumat kuin jos saisi onnistuneesti kivunlievitystä. samaa olen kuullut ja lukenut epiduraalista, siksi sen ottamista niin kovasti epäilenkin. ja luomuna tulee käsittääkseni myös vähemmän repeämiä, koska äiti tuntee kuinka paljon voi ponnistaa repeämättä. toivoisin vaan niin kovasti että alakautta saisi synnyttää, ja niin että siitä jäisi lopulta positiivinen kokemus mieleen. tärkeämpänä kuin se otanko jotain kivunlievitystä vai en on kuitenkin se, että kokisin että minua kuunnellaan (ja osaisin myös itse kuunnella itseäni) ja olisin jotenkin kartalla siitä mitä tapahtuu. aika näyttää miten kaikki lopulta menee. kauheasti tsemppiä niille, joilla tämä koitos on lähellä!

hei, mäkin odotan syksyn äitiysjoogan alkavan. käydäänköhän samassa paikassa..?
 
Heippa kaikille!! :wave: :wave:

Tulin pikaisesti ilmoittelemaan että meille syntyi la 18.7 (rv 40+3) klo 01.10 maailman suloisin pieni tyttövauva! :heart: :heart: Painoa neitokaisella oli 2975g ja pituutta 49cm.

Lapsivedet meni 15.7 ke aamuna ja illalla jouduin sairaalaan infektioriskin takia. Torstaina synnytys yritettiin käynnistää tableteilla, supistukset olivat rajuja, mutta kohdunkaula ei lähtenyt avautumaan. Käynnistys pysäytettiin ja päätettiin yrittää uudelleen oksitosiinitipalla perjantaina. Perjantain käynnistys onnistui ja vaikean (10h 20min) synnytyksen jälkeen pikkuinen neiti syntyi lauantain puolella. Synnytyksen hitaan etenemisen vuoksi en saanut ainotatakaan nirhaumaa enkä repeämää, ja nyt olen jo normaalisti käynyt kävelylenkeillä, ja palautunut (painoa lukuunottamatta :D ) täydellisesti. Jos 6 päivän tuskaisen sairaalassaolon jälkeen olo on tällainen, niin kyllä niitä varmaan saa lisääkin joku päivä tulla! :D

Alunperin toivoin mahdollisimman luomua synnytystä, ja sitten siinä kävikin niin että minuun pumpattiin kaikki muut mahdolliset kivunlievitys aineet paitsi ilokaasua, jota ei annettu kun oksentelin koko synnytyksen ajan... Että näin ne suunnitelmat muuttuu! Kyllä minulla itku pääsi kun kerrottiin että synnytys joudutaan käynnistämään kemiallisesti, kun 9 kuukautta on valmistanut itseään synnyttämään mahdollisimman luonnonmukaisesti, pettymys oli valtava. Mutta siinä vaiheessa kuitenkin päällimmäisenä ajatuksena on vauvan hyvinvointi, joten omat toiveet työntyi lujaa sivuun! :LOL: :LOL: Epiduraalista minulla oli negatiivinen mielikuva, mutta sekin muuttui ihan täysin. Laittaminen ei sattunut yhtään, ja se vei kaikki kivut pois hetkeksi. Se puuduttaa vain pienen osan lantiosta, eikä koko alavartaloa (niinkuin luulin.. :D), ja kävin esim ihan normaalisti vessassakin vielä. Eli jos kivut on suuret niin suosittelen! Kolmen päivän lääkepumppauksen jälkeen syntyi todella tyytyväinen ja rauhallinen vauva, joka vaan katselee ja ihmettelee, syö normaalisti ja nukkuu 5h unia, joten ei syytä huoleen leidit, keskittykää nyt vaan itse voimaan hyvin ja luopumaan liiasta stressistä! :D:D

Koko raskauden ajan neuvolassa oltiin huolissaan painoni noususta (viimeisessä punnituksessa +20kg..) ja epäiltiin sokerivauvaa. Sf-mitta kulki koko ajan kuitenkin rajoissa, ja söin terveellisesti, niin ei missään vaiheessa tullut sellaista tunnetta että vauva olisi liian iso.. ja niinhän siinä kävi, pieni tirriäinen sieltä tuli. :D Eli kannattaa myös vähän luottaa omiin tuntemuksiin, nuo painoarviot saattaa olla ihan höpönlöpöä!

Olen kovasti seurannut ja elänyt hengessä teidän odotuksissa mukana, mutta olen vaan niin kauhean saaamaton kirjoittamaan mitään, anteeksi... :ashamed: :ashamed: Vaikea kommentoida erityisesti kenellekään mitään, mutta jos tuosta synnytyskertomuksesta oli edes vähän apua jollekin.. :)
Tulipas paljon tekstiä, OHO! Noh, päivitän kerralla näköjään kunnolla! :D

Hyviä vointeja kaikille, syökää, juokaa ja nukkukaa hyvin!

Tiara ja pikkuneiti 5vrk :heart:
 
Voi että Tiara, onnea paljon teille koko perheelle pikkutirriäisprinsessasta! :heart: :flower: :heart: Mä aloin tietysti taas kerran vetistellä täällä, tää mun herkistyminen vauvauutisille on jotain ihan älytöntä.. :) Ihanaa, kun kerroit synnytyskokemuksiasikin! Voikaa hyvin ja ihanaa vauva-aikaa!
 

Yhteistyössä