Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset heinäkuussa

Ada
:heart: :flower: Paljon Onnea Tiaralle ja koko perheelle!!! Kiitos synnytyskertomuksesta, hyvistä neuvoista ja ihania vauvapäiviä!

Mulla on hyviä ultrakuulumisia :D . Kaikki oli juuri niin kuin pitääkin, rakenteet, istukka ja napanuora. Ihanaa oli nähdä pieni puuhastelija :heart: . Oooooi, mä olen jotenkin niin täynnä rakkautta että...
Onko heinäkuun jälkeen jo joulukuu???????????!
 
Ada, toivottavasti siinä jossain välissä olis edes nopee syyskuu, että mä pääsisin hakemaan kotiin tämän masuöttiäisen. :D Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Ja ole vaan ihan rauhassa täynnä rakkautta, nauti ja fiilistele ja leijaile pilvissä, se on niiiiiin ihanaa! :) Saitteko mukaan hyviä kuvia? Meillä nuo ultrakuvat tuppaa olemaan vähän huonoja noin niinku söpöstelymielessä. Varmaan lääkärin/hoitajan mielestä tosin ne on just sellasia ku pitääkin, mutta siis plääh.
 
Ada
No okka Rosehip, pidetään syyskuu siinä välissä ;) .
Saatiin kuvia, ja yksi niistä on oikeesti aika söpö. Vauva pitää napanuoraa kädessä ja kasvojen edessä kuin mikrofonia. Aika kiva on myös jalkapohja-kuva, jossa on juuri karattu kuvasta. Mutta kyllähän nämä kuvat on sellaisia, että ei näiden söpöysarvoa ymmärrä ellei ole täällä pilvissä :wave: .

Salome, mä käyn enimmäkseen Eerikinkadulla ;) .
 
Ihanaa Ada! Paljon onnea ihanista ultrakuulumisista! :heart: Mä voin sun kanssa yhdessä toivoa sitä pikaista joulukuuta.... :D

Tiaralle ja koko perheelle onnittelut myös tältä suunnalta! :flower:

Tänne ei mitään uutta... Lukuunottamatta sekopäiset painokelvottomat unet on palannu. Alkuraskaudessa niitä oli ja olivat pitkään poissa. Nyt parina yönä taas sellasia, ettei niistä kehtaa edes kertoa! :LOL:
 
Onnittelut Tiaralle! :heart:

Ada, voitaisko siinä syys- ja joulukuun välissä pitää ihan pikapikaa myös loka/marraskuu (ihan vaikka muutama tunti riittää ), että minäkin ehtisin omat pakettini synnäriltä noutaa? :D
Aivan ihanan kuuloisia ultrakuvia. :heart:

delfis, kiitos huolenpidosta, kunnossa ollaan edelleen! :flower:
Tänään kävin taas ä-polilla katselemassa vesseleitä ja siellähän ne molemmat melskasi raivotarjonnassa. Kohdunsuuta kun tarkasteltiin, näkyi kaksi samankokoista kuuppaa vierekkäin. :LOL: Mutta hyvät uutiset on, ettei kohdunkaulalle ole jatkuvista supisteluista huolimatta tapahtunut lisää hallaa ja saan jatkaa työntekoa kesäloman alkuun eli puolitoista viikkoa. Sen jälkeen sitten ilmeisesti alkaa loma, joka näillä näkymin kestääkin ainakin vuoden 2010 lokakuun loppuun asti. :D

Ja delfis, melkoisia unia täälläkin nähdään. Melkein hävettää aamulla katsoa miestä silmiin... :ashamed: :whistle:


VL & möykeröiset rv 22+6
 
Kiitos kaikille onnitteluista! :flower:

Niin kuin joku arvelikin, niin ei kovin tule tämän koneen ääressä enää istuttua. :p
Vauva on niin valtavan suloinen, että ei muuta voi kuin ihailla. Me olemme miehen kanssa olleet aivan haltioituneita, kuinka ihanan lahjan olemme saaneet! :heart: Me olemme kuin vasta rakastunut pariskunta. Niin ihana yhteinen suuri kokemus oman lapsen syliin saaminen on ollut.

Synnytys oli kokemuksena yllättävän positiivinen ja siitä toipuminenkin on mennyt odotustuksia paremmin. Luulin, että olisin huomattavasti enemmän toipilas, mutta minähän olen melkein niin kuin ennenkin.

Olo on ollut todella onnellinen ja hyvin tunteikas. Itku tulee onnesta ja kaikesta muustakin todella helposti. Ei tartte kuin katsoa vauvaa niin jo alkaa kyyneleet valua. Nyt ehkä "pahin" tunnemylläkkä on kadonnut.
Taidan nyt lähteä pienelle lenkille, kun neiti nyt nukkuu.

Kaikkea hyvää kaikille!!
Nuutti ja vavveli
 
nuutti, voi kun kuulostaa ihanalta! nauti vauva-elosta, me muut tullaan tasaseen tahtiin perässä.

ada, jahas ada jr on selvästikin tuleva idolstähti... :D itse olen joogaillut runeberginkadulla.

tiara, onnea pikkuisesta! :flower:

mulla on ollut pari päivää maha vähän kipeä ja sekaisin. tänään oksensinkin aamiaisen, lounas näyttäisi pysyvän sisällä. vähän mahaa kipristelee vieläkin, en tiedä pitäisikö tässä huolestua. tai siis huolestunuthan olen jo, mutta pitäisikö ryhtyä johonkin toimenpiteisiin.. vai odotanko jos menisi ohi? äh, en tiedä.

kesälomaa odotteleva salome rv 16+5
 
Ada
:flower: Ah, kuulostaa niin ihanalta Nuutti! Onnea vielä kovasti.

Valkoliljalle ja Delfikselle sympatiahalit supisteluista, onneksi niistä ei ole aiheutunut suuria ikävyyksiä :hug: .

Unista, mullakin oli hervottomien unien jakso, mutta se meni melko nopeasti ohi. Oikeen harmittaa, kun nyt on ihme kuivuus- ja innottomuuskausi... Toivottavasti menee pian ohi.

Ompeleeko joku teistä? Mä olen melko tunari ompelija ja etsin helpohkoja kaavoja äitiysmekkoon, hameeseen ja kestovaippojen kuoriin... Kestoihin on vaikka kuinka ohjeita netissä, mutta millä arvalla niistä nyt tietää valita sen hyvän? Kyselin kavereita ja sain neuvoksi, että sen huomaa sitten käytössä. Että teenkö mä sitten kaikkia malleja yhden... Onko joku teistä tehnyt jotain näistä ompelutöistä ja osaisi suositella jotain tiettyjä kaavoja?

Ada 19+6,
poksautan huomenna mökillä 20 jeee!
 
Oi!! Onnea vielä ja ihanaa vauva-arkea Nuuti! :heart:

Salome harmin paikka nuo sun masuvaivat. Voisithan sä soitella lääkäriin, saisit ehkä sielunrauhan. :) Sullaki kohta 17rv täynnä! Hitsi että tää aika menee! :D

Ada Ompeluasioissa musta ei oo sulle hyötyä, mutta onnittelut huomisesta puolivälin etapin saavuttamisesta! B)

Delfis ja möykkäävä pikkudee
21+3 :heart:
 
:flower: Onnea Tiaralle ja pikkuneidille! :heart:

(.) Argh, juuri kun eilen viimein ehdin ja jaksoin tulla koneelle, niin en päässyt kirjautumaan :headwall: . Armoton väsymys iski, kun työt alkoivat. Hemoglobiini oli pudonnut 2 viikossa kymmenen pykälää, näköjään 110 on minulla sellainen arvo, että hyvä kun uskaltaa autolla ajaa :( . Sain purkin Retaferia neuvolasta, toivottavasti se auttaa. Maanantaina menen lääkärille, josko saisin vielä huilia jonkin aikaa kotona. Työmatkaa on 50km suuntaansa ja en edes iltapäivällä ole niin pirteä, että ajaminen olisi keskittynyttä :ashamed: . Selkä on jo onneksi paremmassa kunnossa, sain vielä eilen tukivyön ja jumppaohjeita fysioterapeutilta. Sokerirasituksen ja rh-vasta-ainetestin tulokset olivat hyvät, ei tarvitse enää jännittää niitäkään.

Ada olen myös katsellut netistä ohjeita, lähinnä kestovaippojen osalta. Tämä vaikutti ihan kätevältä ja selkeältä, en tosin ole vielä kokeillut http://www.kestovaippayhdistys.fi/vaipat/taskuvaipanompeluohjekvy5.pdf

Noita vaihtoehtoja on tosiaan niin paljon, että meinaan kokeilla muutamaa mallia ja katsoa, mikä on sopivin ja meillä toimivin ratkaisu... Rainbow aio-kestovaippoja ajattelin ostaa yhdet, kunhan niitä nyt saisi meidänkin Prismaan. Siellä on hylly ollut tyhjänä jo viikkoja :kieh: . Taittovaippoja ja pötköjä ajattelin tehdä ja bambu vaikuttaisi parhaimmalta materiaalilta. Jos tästä nyt sen verran piristyisi ja saisi aikaiseksi :snotty:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista, keillä niitä olikaan...

Toivottavasti salomella on jo parempi olo :hug: . Jos huono olo pitkittyy, niin sitten varmaan kannattaa soittaa neuvolaan varmuudeksi. Muuten en olisi kovin huolissani, listeriakin oireilee raskaana olevilla ihan kuumetautina, ei niinkään vatsaoireina. Tuli etsittyä tietoa silloin, kun syyllisyys iski syötyäni vakuumipakattua lohta :ashamed:

Unet on hurjia täälläkin... viime yönä meidän entinen kissa olikin vielä elossa ja jotkut ökyrikkaat tulivat varastamaan sen omakseen, kun olivat muuttamassa ulkoavaruuteen... kauhea olo siinä unessa ja koko ajan kaikenlaista muuta puuhaa tehtävänä, kun yritin jotenkin estää kissan viemistä :LOL: :whistle: melko kaukaa haettuja nämä unien aiheet :D . Vauvaunia olen nähnyt aika vähän, enemmänkin sitten sellaisia, joissa meillä on kaksi jo vähän isompaa lasta :heart:

Unista puheen ollen, taidan lähteä päiväunille... niin ja :attn: elokuusta alkaen olisi päivittäjän paikka vapaana, Adako jo vähän lupaili? Tää pää ei enää oikein toimi niin en muista :ashamed:

Voikaahan paksusti, tai Pilvilinna voisi tietenkin jo poksua, ellei ole jo nyytin haussa..!

Piki ja pikkuinen 27+
 
Pikaseen tulin moikkaamaan, täällä vielä ollaan. En ole kyennyt juuri koneella istumaan saati mihinkään keskittmään tämän huonon olon ja väsymyksen kanssa. Mutta edelleenkin parempi näin että on nämä oireet kun muuten vieläkin tuntuu liian uskomattomalta koko asia =) . Ens ti on eka neuvola.

Onnea Tiaralle ja Nuutille vielä :heart: .

Ja nyt sitten katos ajatus taas :D . Pitää palailla ensi viikolla ihan ajan kanssa!

*muoks* Pilvilinnalle piti loppukiri tsempit antaa! Toivottavasti sielä on jo nyytti kainalossa =) .

Nanna 9+2
 
Ada
Piki, suuri kiitos vaippalinkistä! Mä kokeilen sitä. Mä myös muistelen, että lupasin tehdä elokuun pinon. Muuuuutta... mun on nyt pakko tunnustaa, etten tiedä mistä "värikirjaimia" tai kuvia saadaan/löydetään... Oppisin sen kyllä mielelläni. Voisiko joku neuvoa tai sitten ottaa kuitenkin homman tehtäväkseen?

Voimia Nannalle huonoon vointiin ja kaikkea hyvää Pilvilinnalle!

Ada 20+2 (voitonpuolella =) )
 
Ada: Saat nuo värit suoraan sillä kun lainaat tämän kuun etusivulta tuon listaa, maalaat sen, kopiot uudelle kuulle. Siinä kun lainaat/muokkaat sitä listaa näet esim. noiden symmyttäneiden nimen edessä ja jälkeen sen koodin millä ne värit tulee. Nekin voit ihan copy/pastella lisätä kun uusia nimiä synnyttäneisiin tulee. Monimutkaisesti selitetty mutta kokeilemallahan sen parhaiten sitte oppii =) . Mie voin myös jossain vaiheessa päivitellä sitten.

Ja onnea Ada puolivälin ylittämisestä :) !

Nanna + tiitiäinen 9+3
 
jee tiara onnea! Ja jee Ada kun teet uuden pinon, minen osaasi!

Mammajoogaa Helsingissä..mun tekis tosi paljon mieli lähteä, eli tytsyt siitä vähän kirjoittelitte, niin missäs kaikkialla Helsingissä voi mammajoogata, tai tietääkö kukaan mamma-afroa tms. tahtoo liikkeelle. Joka aamu joogaan itekseni, kun on niiin kömpelö olo. Nyt on ollut ihana uida noissa luonnonvesissä, on aamulla ihan erilainen olo kun on päässyt kosketuksiin veteen...ja yhteys vauvaan on sillon mahtava!

joo mun virta vaan virtaa..en la taasen järkkään yhdet polttarikemut ja saas nähdä koska tämä mamma osaa olla paikoillaan.

olin jotenkin ylpeä siitä, että yksi sukulainen ei huomannut että olen raskaana, ettei tunnistanut mahasta....sitä kuvittelee että ihan hoikkahan sitä vielä on vaikka maha on valtava.

Mammutti mamma

jes mutta vointeja likat

La Mer ja viikot poksuu tänään 23!

ja juu nyt pe meen neuvolaan niin kaippa täytetään kelan paprut..ja sittenko se mammalaatikko tulee? Ihanaa, otetaan se toki!

hei mites pelottaako sikainfluenssa? Inhottavaa semmonen
 
Heippa! Terveiset minilomalta. Onnea Tiaralle ja Nuutillekin vielä kerran!

Luen paremmin viestejänne kohta, mutta nyt vaan kommentoin äkkiseltään Adan vaippamietteisiin.

Kaavoja ja malleja on vaipoissa varmaan siksi niin paljon, koska vauvan peppujakin on tosi montaa sorttia. Etukäteen on vaikea tietää, mikä vaippamalli sopii, ja siksi olisi ehkä järkevää tehdä useammanlaisia. Toisista tulee sitten ehkä parempia yövaippoja toisista päivävaippoja.

Jos olet neulontataitoinen ja tykkäät villakuorista, sun kannattaa tehdä ainakin tällaset: http://www.ullaneule.net/0108/ohjeet_villapopat.html Näitä ovat kaikki neulojat kehuneet ihan hirveästi, kun niissä on kuulemma juuri sopivan napakka vyötärö. Pysyvät hyvin päällä.

Ompelen jonkun verran, mutta en ole vielä ehtinyt äitiysvaatteisiin saakka... En yhtään muista, olenko törmännyt missään äitiyskaavoihin, mutta suomenkielisistä lehdistä veikkaisin sellaisia löytyvän ekana Suuresta käsityölehdestä. Saman lehden kaavoilla ompelin joskus siskoni pojalle parit kestot, mutta ne eivät tainneet olla ihan parasta sorttia hänelle.

:heart: piip 9+6
 
Ada
Kiitos tietokoneohjeista Nanna ja vaippaohjeesta Piip. Neulominen on mulle helpompaa kuin ompelu. Mun ystävä myös suositteli noita villakuoria ja piti niitä ihan ykkösvaihtoehtona. Kävin katsomassa hahtuvalankoja ja onhan ne ihania. Jotenkin mua epäilyttää, tuleeko vaipasta kamalan kuuma ja iso mötkäle... Ruskovillan villavaippahousut on kuulemma myös aivan ihanat. Mene ja tiedä. Musta olisi itsestä kamalaa jos mulle laitettaisiin topatut villapöksyt jalkaan ja sanottaisi, että pissi siihen. No, ehtiihän tässä vielä fiilistellä ;) .

Joogasta, mä olen tehnyt astanga- ja kundaliinijoogaa ja ajattelin mennä niiden odotustunneille. Molempia pidetään Helsingissä. Yleensä ei suositella aloittamaan uutta joogaharjoitusta odottaessa.
 
Pilvilinnalle Tsemppejä!!! :heart: :flower:

Voi toivottavasti pikin hemppa lähtee nousuun ja väsy helpottaa. On hirveä tunne ajaa tuollasta matkaa väsyksissä. Repesin totaalisesti tuolle sun ulkoavaruus-unelle... :D

La Mer ihanaa kun sun energinen olo jatkuu! Haluisitko tulla tänne meille imuroimaan? :D Mä saan torstaina ne kelapaprut. Kiva verrata sit miten nopsaan saadaan ne mammalaatikot.

Oi kuinka aika menee! piip on kans pian ekan kolmanneksen paremmalla puolella! :heart:

Adalle vielä onnittelut puolivälin ylityksestä :)

Tänne ei mitään uutta. Supistelut jatkuu ja sairaslomalla oltu 2viikkoa. Torstaina neuvolassa mietitään sitten jatkoja. Muuten voidaan hyvin ja juniori on mielettömän vilkas ollu nyt parina päivänä. Viime viikolla sai iskäkin ekat potkut käsille :D Välillä pomppii (tai en tiedä mitä touhuaa) niin että koko maha heilahtaa.... :LOL: Ihanaa kun voi luoda pikkuseen kontaktia ja huomaa kuinka se reagoi kosketukseen :heart:

Delfis ja tanssiva pikkudee
22+0 POKS!
 
Nuutti, oli kiva lukea, että jopa parisuhde on saanut uutta hehkua vauvasta. Mä uskon kyllä tuon, koska mun mielestä tämä alkuraskaus on vaikuttanut meillä tosi positiivisesti. Ei meillä mitään ongemia ollut ennenkään, mutta tämä on tuonut uuta jännitystä ja muuttanut asetelmia jotenkin kivaan suuntaan.

Delfis, jotenkin tuntuu, että muiden viikot juoksee paljon nopeammin kuin mun. :D Odotan tuota uutta kolmannesta kuin kuuta nousevaa, mutta päivät menevät niin hitaasti...

Pahoittelut jatkuvista suppareista, mutta onnittelut pienokaiselle ekasta isäosumasta! Oliko pappa haltioissaan?

Ada, vielä villavaipoista. Kun ekan kerran kuulin niistä, olin ihan ihmeissäni. Että jotain pissaisia villahousuja pitäisi pitää vaippojen tilalla??? Pidin sellaisia kuorellisia kestoja paljon luontevampina ja hygieenisempinä. Mutta olen katsellut monta kestoilijaa läpi ja olen jo ihan vakuuttunut siitä, että villapöksyt vaipan päällä ovat vielä parempi vaihtoehto kuin kosteudenpitävät kuorikestot. Seuraava voi vaikuttaa vähän jopa ylipuhumiselta, mutta silläkin uhalla esitän sen: :D

Ennen kaikkea materiaalin ylivertaisuus on vakuuttanut mut: villa on ainoa kosteutta imevä vaihtoehto, joka on samalla luonnollinen ja hengittävä. Villapöksyt pitävät kosteuden vaatekerroksesta poissa jopa paremin kuin muut kuoret, jotka saattavat vuotaa. Lisäksi vaipan sisäpuoli tuntuu kuivemmalta, koska villa imee kosteuden itseensä eikä vain estä sitä vuotamasta ulos. Villa puhdistaa itse itseään, hylkii likaa ja neutraloi hajuja. Uskokaa tai älkää, pöksyt puhdistuvat pissasta pelkällä tuuletuksella! Kyllä ne tosin voi välillä pestäkin.

Villavaippahousut ovat kyllä tosiaan aika paksut. En kuitenkaan itse usko, että ne ovat liian kuumat, koska iho pääsee hengittämään.

Nyt on vielä vähän liian aikaista vaippahankinnoille, mutta aion kyllä ennen pitkää tehdä ja hankkia molemmanlaisia kuoria, villaisia ja muovisia. Muovisten etu on kuitenkin niiden helppous ja nopeus esim. pestäessä.

piip 10 + 1
 
Pilvilinnalle voimia ja onnea!

mäkin otin ton villapöpä ohjeen, aattelin kokeilla nitkuttaa!

Eikö teitä todella mietitytä tuo sikatauti? Mä olen aika huolissani ja entiedä kannattaako tästä lähte ulkomaille lomalle vaiko eikö..

no sattuu jos sattuu
 

Yhteistyössä