Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset huhtikuussa

hehe, mä kun olen niin uusi näitten juttujen kanssa, niin kovasti ihmettelin, missä kaikki ovat maaliskuun puolella..ja täällähän te :LOL: noniin, fiksua. Eli löysin teidät!

Täällä siis kadonnut lammas todellakin ja viikolla 8 mennään. Jännää on. Mun kuvotus on helpottanut ja maha kuin taikina, turvonnut ja kamala, yritän urheilla, mutta tosiaan, hidasta tämä meno, kaikki tuntuu niin puolitehoiselta ja mä vaan nukkuisin jatkuvasti.

Tänään on eka neuvola! Jännittää sekin. Välillä tuntuu ettei tämä ole tottakaan.

Muutamille ollaan jo infottu, mutta kamalaa jos pitää pettyä. Ja aika kamalaa olla myös keskipisteenä ja sen hössötykset armoilla.

heh, mutta tässä minun kuulumiset

La Mer 8+4 jos oikein lasken..tänään onneksi neuvolassa valistavat! :)
 
La Mer, hihhih, hyvä että löysit meidät. :D Kohtahan se on jo toukokuu, muista sitten tulla taas uuteen ketjuun. ;) Noista kehityshäiriöseulonnoista; meillä kaupunki tarjoaa kaksi ultraa, joissa on mahdollisuus osallistua noihin kehityshäiriöseulontoihin. Ensimmäinen on ns. niskaturvotusultra, jossa sikiön niskaturvotuksen ja äidiltä otettavan ihan perusverikokeen kautta tutkitaan kehityshäiriötodennäköisyyksiä. Toinen seulontamahdollisuus on myöhemmin rakenneultrassa, jossa tutkitaan onko sikiölle muodostunut kaikki sisäelimet ja etsitään muitakin mahdollisia isoja poikkeamia kehityksessä. Molemmissa ultrissa voi käydä myös ilman, että osallistuu seulontaan, jos siis haluaa vain käydä moikkaamassa masuasukkia. Mä osallistun molempiin, mutta kukin päättää toki itse haluaako seulontoihin osallistua. Jos seulonnoista paljastuu jotain ikävää, saa kutsua jatkotutkimuksiin, jotka voivat olla sitten noita seulontoja monimutkaisempia. 100% varmoja nuo seulonnat eivät koskaan ole. On syntynyt terveitä vauvoja, vaikka seulonnat olisivat kertoneet muuta ja toisinpäin. Niin ja mun tietääkseni kaikki kaupungit eivät tarjoa noita ultramahdollisuuksia, vaan käytännöt tuppaavat vaihtelevan. Lisäilkäähän muut, jos jäi jotain oleellista uupumaan.

Mä kerroin nyt sitten esimiehelle töissä vauvasta ja hän onnitteli kovasti ja intoutui kertomaan omia tuoreita kokemuksiaan aiheesta. Jotenkin helpompi hengittää töissä ja tuntuu, että koko homma tuli taas askeleen konkreettisemmaksi. :)

Rosehip ja vilperi 19+2
 
Jee, viimeinkin sain valittua joitain kuvia tuonne alkuun ja jopa näkymäänkin vielä :D

Oma olo on ehkä jo vähän parempaan päin, tosin vasta yhtenä päivänä on ollut vähän aikaa HYVÄ olo. Jotenkin tylsää, kun ei ole yhtään oma itsensä kun väsyttää koko ajan eikä ruoka oikein maistu yms. Mutta viikot kuluvat ja se on tärkeintä =) . Olisi kiva saada sellainen kotidoppleri, ei vaan rahatilanne anna nyt myöten. Olen lomautettuna kolme kk putkeen, sitten olis kesäloma ja töitä vielä vajaa 2 kk ennen mammalomaa :eek: . Noin kun ajattelee, niin tuntuu tosi lyhyeltä ajalta. Onneksi äippärahaan lasketaan viime vuoden puolelta se 6kk, niin ei nää lomautukset niin paljon haittaa. Pitäis vaan keittiö saada rempattua ennen vauvan tuloa, niin olisi sitten toimivampi. *pohdiskelee* hmm...

Kamala tuuli muuten täälläpäin, tavarat vaan sinkoilee pitkin pihaa :eek:

Mitäs muille mammoille kuuluu?

Piki ja pikkuinen 12+6
 
Piki Kivat kuvat olet valinnut. Jain ihan lumottuna katsomaan kuinka ne lampaat/pukit hyppeli. :LOL: Voi vitsi mika tyotilanne sulla. Harmi. Toivottavasti parjaatte. Itella toisinpain. Toukokuulle on 30 tuntia ylitoita :eek: Nayttaa hyvalta paperilla ja palkkakuitissa, mutta ne tunnit viela pitaa tehda. Ei kylla pida valittaa ollenkaan. Sori.

Kiva kun loysit tanne La Mer Onnea ultrakuulumisista.

Tervetuloa Adalle takaisin ultran jalkeen, jos et aikaisemmin kay taalla. Tsemppia kans odotteluun.

Delfis vielako syot paljon? Ja miten muuten menee?

Rosehip Kiva kun esimies oli noin innoissaan. Ja varmaan on helpompaa. Ma kerroin hyvalle ystavalle toissa eilen. Se oli ihan innoissaan. Heti rupes kyselemaan kaikkea. Silta saa ainakin neuvoja, kun silla on kaksi lasta. Joo ja UK:ssa asun. Eikohan taalla ole samanlaiset kiellot ja suositukset kuin Suomessakin. Mulla kun on tata painoa jo ennestaan, niin sen takia en halua lihoa. Oonkin porkkanoita ja hummusta syonyt. Nam nam. Taytyy sanoa, etta ihan erilailla miettii mita suuhunsa laittaa. Meilta viela loytyy paasiaissuklaata, ei tee yhtaan mieli.

En ole oikein miettinyt naita seulontajuttuja viela. Kaydaan ekassa ultrassa ensin.

Meille just asennettin salekaihtimet. Nayttaa niin erilaiselta. :) Asentajalla ei kauan nokka tuhissu kun se laittoi viidet kaihtimet noin 15 minuutissa!
 
Hienot kuvat Piki! Tosi pron näköinen toi etusivu :D Ikävä toi sun työtilanne. Koita ottaa levon kannalta, saat ainakin olla tarpeeksesi itsesi kanssa niin sitten kun vauva tulee niin oot satavarmasti valmis. Laitoin sulle yv:tä dopplerista ;)
 
Ihan ekana kiitos hienosta etusivusta Pikille! :flower:

rosehip hienoa kun sait kerrottua töissä. Uskon että varmasti siellä on ihan erilaista olla. Meillä oli vaikea pitää salassa, kun muutamana päivänä saanut kesken kaiken juosta halailemaan posliinista istuinta :LOL:

JoJo edelleen.... Mut saa varmaan sit joulukuussa viedä synnärille täältä jollain ihme kuormaajalla :D

Täällä on ollut synkät pari päivää. Eilen (onneks oli vapaapäivä) sain soiton, että isä on viety ambulanssilla sairaalaan sydämen happivajauksen takia ja tilanne on vakava... No eilinen ilta meni sit ihan sumussa. Tällä hetkellä tilanne kuitenkin vakaa ja isi voi jo hieman paremmin. Tutkimukset jatkuu maanantaina. Muuten täällä menee ihan tasaseen tahtiin. =)
Niin ja ens tiistaina ois meilläki nyt se eka neuvola.


Delfis ja pikkudee 7+4
 
Missäs salmis on? Ei oo näkyny moniin päiviin. Kenelläkään tietoa? Aloin vaan miettimään kun niitä kipuja oli tuossa jokin aika sitten, että onko jo lähtenyt jakautumaan? :eek:
Täällä jännäilen ja mietin =)
 
Heh, tulin itekin pitkästä aikaa kattomaan oisko salmis missä menossa :)

Meillä on huomenna nimiäiset, pari viikkoa on menny vauhdikkaasti seiniä laittaessa, ja vaikka keittiö vaati eniten sitä remonttia, se on ainut mitä ei ole edes aloitettu. Tai no vaatehuoneen lisäksi, mut sitä nyt ei kukaan näe, ettei sillä ole niin kiirekään.

Pikkumussu on kasvanut kauheesti, ensimmäiset vaatteet ja vaipat alkaa jo jäädä pieniksi ja kaukalon kantaminen tuntuu jo käsissä. Keskiviikkona mennään taas neuvolaan, niin saa nähdä miten paljon kokoa löytyy.
 
Voi kauheeta Delfis Toivottavasti isa paranee ja voi hyvin. :hug: Paasetko katsomaan isaa sairaalaan? Voimia sulle ja koko perheelle.

Niin aivan missa Salmis on? Ei ole maanantain jalkeen kuulunut. Toivottavasti siellakin kaikki hyvin.

Myrna Onnea nimiaisiin ja kiva kuulla vauvalla ja teilla menee hyvin. Vaikka ei me olla taidettu edes tavata... :)
 
salmis tainnu ainakin tänään olla ihan kunnossa, kun yv:tä tullut siltä. Sori! Näköjään sitä alkaa heti jännittämään noilla viikoilla olevaa palstalaista, jos ei muutamaan päivään kuulu. Hyvä siis jos kaikki on hyvin! :heart:
 
Heippa! Ilmoittaudun joukkoon, jos vielä mahtuu... ;)
Laskettu aika olisi heinäkuun 20. pvä ja synnäri Tays. Lapsen sukupuolta ei olla haluttu selvittää. Olotila siitä, kumpi se on, on vaihdellut kovasti. Hyvin vilkas pienokainen se on - jatkuvasti ilmoittaa olostaan. =)

Nuutti ja vilpertti 26 + 5
 
Tervetuloa vaan Nuutti! Tännehän mahtuu kyllä! :)

Onnea Myrna nimijuhliin! Millaiset tarjoilut teille tulee? Tuleeko vauvalle kummit?

Toivottavasti Delfiksen isä kuntoutuu pian! Kamala juttu. :( Eiköhän kaikki kuitenkin mene parhain päin! Koita Delfis jaksella!

Piki, hienon etusivun oot pykänny! :D Hyvä, että pahoinvointi alkaa helpottaa. Varmaan parin viikon sisällä se ja tuo väsymyskin alkaa olla kokonaan ohi. On tosiaan vähän tylsä tuo sun lomautuskuvio, mutta koita ajatella positiivisesti - lomailun kannalta siis. :) Ja sulla on tosiaan hurjan vähän enää töitä jäljellä! Tuntuu varmaan hasulta tuon sun kesäloman jälkeen mennä "kääntymään" pariksi kuukaudeksi töihin. :)

Mulla on tässä vielä reilu 3kk töitä. Saa nähdä tulisko mulle joku sijainen, jota pääsisin kouluttamaan. Tosin meillä on töissä kaikkia yt-neuvotteluja sun muita menossa, joten voi olla että vanha tiimi joutuu jakamaan munkin hommat. Vähän kurjaahan se olis, mutta minkäs teet...

Suunnittelen tässä parhaillani ikkunanpesuprojektia. Tarkeniskohan tuolla pihalla pyykkäillä ruutuja? Mulla on niin kesäfiilis jo, enkä jotenkaan muista että tuosta kauniista auringonpaisteesta huolimatta siellä taitaa tänäänkin olla aika kylmä. Ainiin, laitoin kukkien siemeniä multaan perjantai-iltana ja nyt jo mun elämänlanka on itänyt! :eek: Tarkoitus on siis siirtää nuo parvekelaatikoihin ja laittaa partsille, kunhan ilmat tästä lämpenee. Elämänlangan lisäksi kylvin mm. auringonkukkaa ja unikoita. Mä oon vähän epäviherpeukalo, mutta yritän silti parhaani aina joka kevät. :)

Aurinkoista sunnuntaita kaikille mammoille ja masuasukeille!

Rosehip ja pampula 19+4
 
Tervetuloa Nuutti! :flower:

Appivanhemmat on tulossa käymään ja pitäis siivota... no mies tuolla imuroi ja meikä on koneella :ashamed: . Eilen oli muuta puuhaa niin jäi siivoamatta, paistoin jopa munkkeja kun oli siskoja ja siskon poika kylässä :p .

Hyvä että JoJolla töitä riittää, onkos siellä muuten minkälaista rahallista tukea äitiysvapaalle? Oon utelias, että miten erilaisia käytäntöjä siellä on Suomeen verrattuna...

Delfikselle jaksuja, toivottavasti isäsi tulee kuntoon! :hug:

Kiva kuulla Myrnastakin, nopeasti ne pienet kasvavat =) . Muistan siskon pojasta juuri tuon, kun alkoi kopassa kantaminen tuntua raskaammalta :D . Ja tää poika täytti juuri 9 vuotta, niin se aika menee :eek:

rosehip mie taidan olla vielä enemmän epäviherpeukalo :ashamed: ; tomaatin siemenet on oottanu jo kuukauden kylvämistä ja nyt ne on kyllä viimeistään pakko laittaa tai jää tomaatit syömättä.

Taidankin tästä poistua kotitöihin, jos vaikka sais ne siemenetkin multaan :kieh:

Piki ja pikkuinen 13+ .....poksista :heart:
 
Anteeksi tytöt kun ei musta kuulunut mitään, ei ollut tarkoitus säikäyttää! Oon ottanut aika lailla levon kannalta enkä oo sitten muistanut kirjoitellakaan. Mutta hyvin täällä voidaan, selkä ja kyljet alkaa olla kovilla tän mahan kanssa mutta se nyt vaan kuuluu asiaan.

Voi delfis toivottavasti isäsi tila paranee :hug:




Hyviä vointeja jokaiseen massuun!


toivoo salmis ja vauhdikas 34+2
 
Kiitos kehuista etusivun suhteen =) . Tuo kuvien laittaminen oli tosiaan ihan hepreaa minulle, kunnes tajusin scrollata sitä yksittäisen kuvan sivua alaspäin... johan löytyi valmis linkki kuvalle :whistle:

Lepäile vaan salmis, niin paljon kuin tarvitsee! Tuo paikkojen kipeytyminen tuntuu vielä itsellä niin kaukaiselta asialta, ettei sitä oikein osaa kuvitellakaan. Onneksi sinullakin on enää reilu kk jäljellä :hug:

Jee, pääsin tänään kuuntelemaan pikkuisen sydänääniä, kiitos Kvartin :heart: :D . Vielä löytyy tuollaisia ihania ihmisiä, jotka ajattelee toisia pyyteettömästi :eek: :hug: . Sain siis kotidopplerin lainaan häneltä B) Kiitos!

Muutenkin alkaa kai elämä voittamaan olojen suhteen, oon reilun viikon sisällä leiponut sämpylöitä kolme kertaa, pyykkäillyt ja jopa laittanut ne tomaatinsiemenet itämään :saint: . Mutta tässä koneella ei pysty aina pitkään olemaan, kun joku tässä asennossa tai ruudun tuijottamisessa tekee pahan olon :/ .

Kivaa, kun myrsky loppui niin on mukavampi sitten ulkoilla.

Piki ja pikkuinen 13+2
 
Heips pitkästä aikaa. :wave:

Piki80 On kyllä tosiaan hieno etusivu :flower:

Kvartti
vaikuttaa kyllä hienolta ihmiseltä :heart: Kaikki kyllä tässä pinossa vaikuttaa kauheen mukavilta tyypeiltä, kyllä tämä on vaan paras pino :D

Delfis Voimia kovasti! :hug: Toivotaan että isäsi paranee pian!

Salmari Sulla alkaa tosiaan olemaan jo synnytys lähellä ja massu varmaan jo painaa. Kun täälläkin tuntuu toi maha jo ihan valtavalta ja painavalta. Lepäile nyt kunnolla vaan :attn:


( . ) Niin, massu tuntuu jo tosi isolta. Kohta on neuvola ja pääsee taas mittailemaan hurjia sf-mittoja, jotka on huidellu täysin yli käyrien. Vähän jo pelottaa minkä kokoinen monsteri sieltä on tulossa. Mutta positiivisin mielin yritetään olla...jospa se kasvu tässä nyt tasaantuis :whistle:

Kivaa viikkoa kaikille
:wave: :heart: :flower:

Pilvilinna ja monsteri 28+
 
Heipparallaa! :wave:

piki voi kun kivaa, että sait semmosen ihanuuden... Täällä vieläkin eletään epätietoisuudessa kun mitään konkreettista raskaudesta ei vielä ole. Paitsi tietty kaikki oireet :LOL:

pilvilinna teillä siis hurjaa kasvua? ;) Koska sulla on seuraava neuvola?


Meillä isi jo parempi. On jo kotona. :)
Tänne ei muuten mitään uutta, paitsi vajaan tunnin päästä on eka neuvola :D


Delfis ja pikkudee 8+0 POKS! :heart:
 
morjens

kovasti jo odotellaan ekaa ultraa että näkisi pakettiin onko mikään totta, onko sielä edes ketään? toivotaan toivotaan. Noi sydänäänetkin mahtaa olla huippujuttu! Kaikki ajallaan!

Täällä tieto jakaantuu ympäristöön huimaa vauhtia, oon jo uskaltanut muutamille ystäville asiasta kertoa..ihanaa se, vallan iloinen on ollut vastaanotto.

tsemppiä tytöt!

täällä 9+2
 
delfis toivottavasti kaikki meni hyvin eka neuvolassa - se oli varsin jännittävää ainakin meillä! =)

Työkaveri kertoi tänään odottavansa ensimmäistä lastaan rv 10. Hänestä ei mitään huomannut, mut hän halusi kertoa sen mulle, kun saa minusta ehkä vertaistukea.. . :p Ite kerroin joskus rv:lla 10-12 lähimmille työkavereille asiasta. Siitä on jo niiiiin pitkä aika - miten se aika hurahtaakin näin nopeasti. Tosin enää ei malttaisi odottaa kesään.

La Mer Se ensimmäinen ultra on aivan mahtava, kun asia todentuu siinä. Oli jotenkin hyvin tunteikas tilanne, kun siellä möyri pieni maapähkinä ja sydänkin pamppaili isompana kuin koko pieni lutunen olikaan. Meillä oli tosin eka ultra jo rv:lla 6 :wave:

Nuutti 27+1
 
Täällä raskausajan dementia tai jokin vastaava on iskeny! :D Eli en näköjään sisäistä lukemaani :LOL:

Elikkä en oo olleskaan tajunnu toivottaa tervetulleeksi Nuutti79ä..... :ashamed:
Oikein oikein paljon tervetuloa! :flower: :heart:


Delfis ja pikkudee 8+1 :heart:
 
Huomenta!

Delfis, ja pilvilinna mitenkäs neuvolat meni? Delfis sattuiko kohdalle kiva neuvolatäti? Mites pilvilinnan monsterin kasvukäyrät? :) Onpa hyvä, että Delfiksen isi voi taas paremmin ja pääsi kotiinkin. Kyllä nuo tuommoset jutut vaan aina säikäyttää.

Salmis, lepuuta vaan masua ja kroppaa ihan rauhassa. Sulla alkaa olla viimeiset viikot käsillä, niin parempi vaan levätä, että jaksaa yrittää nauttiakin niistä.

Mä odottelen tässä tollasta samanlaista ahkeruuspuuskaa, kuin mikä Pikillä on ollut. Avo-anoppi ja avo-appi tulee käymään perjantaina ja tää on ainoo päivä, kun ehdin siivota, eli pakko yrittää saada tänään jotain aikaan. Teen etätöitä tänään, että voin puhelinpalaverien aikaan laittaa pesukoneen mylläämään jne pientä. Mies saa sitten hoitaa loput, kun mä juoksen tanssitunneilla illat. :) Mä odottelen sitä pesärakennusvietin alkamista, kun oon vaan niin surkea kotitöiden kanssa. Ainiin, mun ekat taimet on valmiita siirrettäväksi isompiin ruukkuihin! Aitoelämänlanka otti ja kasvoi sitten kymmensenttiseksi 4 päivässä eikä mahdu enää minikasvihuoneeseensa. Eli jos joku haluaa nopeakasvuisen köynnöskasvin pihalleen/partsilleen, niin pistäkäähän tuota aitoelämänlankaa itämään. Onnistuu näköjään jopa tältä epäviherpeukulta.

Mulla siis rakenneultra ylihuomenna ja jännittää nyt jo. Pampula on ollut vähän hiljainen viime päivinä ja mua vähän huolettaa, onko kaikki hyvin. Liikkeitä tuntuu paljon harvemmin kuin esim. viikonloppuna. Toisaalta voi tietysti olla, että vaavi on kääntynyt johonkin toiseen suuntaan enkä vaan tunne liikkeitä. Kaikkihan ei tunne vielä näillä viikoilla ollenkaan, joten ehkä mun ei pitäis olla huolissaan. Toinen, mikä mua huolettaa, on se, ettei mun masu kasva ollenkaan. Muistan, kun kävin tuolla ultraääniyksikössä viimeksi ja katoin sinne rakenneultraan meneviä mammoja masuineen ja mietin vaan, että ehkä mullakin on sitten noin söpö masu tuossa vaiheessa. No, ei oo. Ei musta nää edelleenkään ulospäin mitään. Edelleen kaikki omat vaatteet mahtuu päälle. Mä haluan masun!!!

Tulipas paljon omaa napaa. En näköjään osaa kirjottaa lyhyesti.:p

Tänään muuten poksuu viikot! Uskomatonta, mutta totta, puoliväli on saavutettu! Ei hitsi, miten nopeesti aika meneekään...

Rosehip ja pampula 20+0
 
Rosehip kiitos kysymästä! Neuvola meni hyvin. Oikein mukava ja asiansa osaava vanhempi rouva on mulla. Kaikki arvot itsellä muuten ok, paitsi verenpaine on tosi matala. Oli vain 106/60 :eek: Ei ihme jos välillä vähän huimaa...

Ens maanantaina olis edessä yksityisellä ultra. :D

Oikein mukavaa ja aurinkoista kevätpäivää kaikille masunkasvattajille! :heart:
 
Delfis Niin, mulla on neuvola siis vasta perjantaina, sit näkee mennäänkö viel monsterikäyrillä. Kokoa arvioidaan jokatapauksessa toukokuun alussa ultralla.

Tervetuloa Nuutti79 :flower: Empäs ollut minäkään huomannut uutta tulokasta :ashamed:

La Mer tsemppiä ultraan :flower:

Rosehip Ei tosiaan kannata olla huolissaan liikkeistä tossa vaiheessa. Ite muistan kans kuin huolestuin jos oli pidempi jakso hiljaista, mutta siihen miten ne liikkeet tuntee vaikuttaa tosi paljo se asento missä vauveli on. Nyt vieläkään en kaikkia liikkeitä tunne, vaikkka NÄEN ne mahan päälle. Mikä on aika jännää. Vaikka kyllä se tyyppi on nyt ihan tarpeeksi vilkas :D Menee välillä yöunet rummutuksesta :heart:

Aurinkoista päivää kaikille :heart:
 

Yhteistyössä