Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset huhtikuussa

teretulemast Nuutti 79!

jee sain kutsun ultraan, se on tuos vapun jälkeen sitten! Voi juku ku jännittää!

mäkin vallan rakennan pesää! :) on täälläkin aitoelämänlangat kasvussa! vallan tänään siirsin isompiin ruukkuihin ja oottelen vaan että yöpakkaset väistyy niin pääsen laittaan parveketta! kyllä sitä kokoajan miettii, että ensikeväänä tässä on sitten puuhaamassa yksi tuhisija lisää! :) aika ihanaa.

nyt kun malttaisi odottaa ultraan, kesään ja masuun! Ois semmoi nätti masu kiva! nyt tämä masu on tämmönen taikinamössö ja tuntee ittensä lähinnä lihavaksi ja rumaksi. toivottavasti menee ohi! =)

voimia kaikille hei!
 
Kiitos kiitos! :flower:
Rummutus täälläkin on todella kovaa. =) Onnekseni vilpertti rummuttaa vasta kuuden aikaan ensimmäisen kerran aamusta, joten yön saan nukuttua suht. hyvin. Alkaa olla jo selkeä unirytmi... Ellen sitten itse valvo jostain muusta syystä. Nyt olen onnekseni saanut taas nukuttua paremmin kuin tässä muutama viikko sitten, jolloin jouduin olemaan töistäkin poissa vähän, kun en yksinkertaisesti enää jaksanut niitä yövalvomisia. Hormonit vaikuttivat siihen?

Pilvilinna Aivan huvittava sun masu, jos sieltä ei tunnu mitään, mut näkyy kuitenkin. Mulla sekä näkyy että tuntuu. Varmaan asiakkaatkin huomaa pöydän takaa, koska mulla masuasukki potkii. ;) Itse tunsin ensimmäiset pienen pienet liikkeet jo 15 viikolla, mikä on kai ensisynnyttäjälle harvinaista. Vai missä vaiheessa te ootte kokeneet eka liikkeet?

Pitää alkaa kouluttaa minun äippäloman tuuraajaa...
:heart:
 
Nuutti Juh, kyllä ne liikkeet yleensä myös tuntuu, eilen huomasin vaan sohvalla maatessani hillitöntä möyrimistä, maha nousi ja kääntyili, mutta se ei tuntu miltään. Tuleekohan tyypistä hienovarainen hipsijä :LOL: Eilen mies kuunteli sydänääniä mahan läpi :heart: Kuului kuulema ihan hyvin. Täytyy vaan löytää se selkäpuoli, jos se on tossa pinnalla niin kuuluu.... harmi ettei ite ihan taivu korvaa laittamaan sinne.

Mulla tuntu liikkeet kans nohin aikoihin, ehkä. Vaikeeta sitä oli sillon uskoa, mutta vahvistuessaan ne tuntu kyllä samalta. Olin sen verran paljon lukenu kaikkialta että miltä ne liikkeet pitäisi tuntua, niin ehkä siksi osasin tulkita kaikki kuplat ja hipaisut liikkeiksi. :D
 
Heh, melkein alkoi nolottaa kun olitte niin kehuneet :ashamed: Huomasin vaan että nurkassa pölyttyvälle dopplerille olisi muualla käyttöä niin ajattelin tarjota :) Miehen ilme muuten oli näkemisen arvoinen kun sanoin että lähetin dopplerin lainaan nettitutulle :LOL: Se ihmetteli, miksi en MYYNYT sitä, ihmisvihaaja.. :p

Rosehip on muuten jo aivan älyttömän pitkällä, justhan sä plussasit! Ja kohta saadaan Salmiskin tonne vauvapuolelle, jee :D

Ainiin ja piti vielä tuulettaa, että omat farkut menee taas jalkaan, ihanaa! Heitän kaikki mammahousut viimeistään juhannuksena kokkoon.
 
:wave: Kävin kurkkaamassa teidän juttuja. Tänne kuuluu ihan hyvää, oon pessyt vauvan vaatteita valmiiksi, kylläpä niitä onkin kertynyt... :whistle:

Mahan koosta... oon saanut kuulla koko raskauden ajan että mulla on niin pieni maha, voi eihän susta edes huomaa että oot raskaana jne. Nyt kun maha ei ole enää pieni niin se on kuitenkin viikkoihin verrattuna pieni. Että joo. Jokainen vauvamasu on paras masu, oli sitten isompi tai pienempi kuin keskiverto!

Onkohan delfis meillä sittenkin eri neuvolatäti??? Koska mun täti ei ole nyt siellä...

Kai te ootte naiset hoksanneet ton ihanan Kätilöt-ohjelman joka tulee torstaisin 20.30 FST5ltä? :)

Jaksuhaleja kaikille! :hug:










salmis ja massu 34+6
 
loistatteko te raskaudessanne? Musta tuntuu että tunnen itseni lähinnä noh taikinaksi, kaikki rippeet kiinteydestä luisuu jonnekkin...mitä tämä paisutus on, vaikka olen vasta tosi alussa...onko muita paisuttanut, vaikka vaavi on hädin tuskin papu. Musta tuntuu että musta näkee jo nyt, vaikka koko vauva ei ole edes varma. iso muutos kehossa todellakin, ja olen muutenkin jo muodokas niin saatika nyt. mimmosia tuntemuksia teillä on?
 
Hei,

Tuli vielä mieleen... Aiotteko antaa miehillenne isyyspakkauksen? :)
Mä olen koonnut ukkelille pakkausta, siinä on nyt seuraavaa:
- huumori t-paita
- viskiä
- sikareita
- Sisu-aski
- korvatulpat
- hedelmäkarkkeja jotka ovat muodoltaan naisen rinnat :D


Ehdotelkaa ihmeessä mitä siihen voisi vielä lisätä jos tulee jotain mieleen :)
 
La Mer Tuttu tunne silloin alussa. Tuntui, että minusta näkyy kilometrien päähän, että odotan vauvaa. Paisuin kuin pullataikina heti alkuun. Turvotusta ja läskiä tuli vatsan seudulle hirveesti ja rinnat paisuivat heti pari kuppikokoa. Heti piti ostaa jo uusia liivejä. Kun en oksennellut hirveesti, mut piti pahaa oloa piti pitää syömällä loitolla niin se varmasti vaikutti asiaan, vaikka en varsinaisesti mässäillyt.

Salmis Kiitos vinkistä!! Tuohan kuulostaa loistavalta idealta!! En ollut edes ajatellut koko asiaa, mut toi on aivan mieletön hyvä ylläri. :flower: Pitääpä alkaa suunnittelemaan - toi oi just mun miehen mieleen!
 
Salmis se meidän "oma" on kans saikulla. Nyt oli sijainen, joka kans oli vähän vanhempi =) Kyllä meillä taitaa sama olla.

La Mer täällä ihan samanlaiset fiilikset. Turvotus on sellasta, ettei ole kun 2 housut, mitä voi käyttää, niin että ei tarvi jättää nappia auki. Rinnat on niin turvonneet ja raskaat, että välillä "ällöttää"... rintsikkaostoksille on täälläkin jouduttu.

Täällä on jouduttu sairaslomalle oksentelun ja huimauksen takia. Lattia keinuu ihan ku ois kunnolla kännissä! :kieh: No näin alkuun vain eilinen ja tämä päivä. Viikonloppu onki vapaa. Lähdetään mökille viikonlopuks, mutta tuun yöksi kotiin, kun en kestä nukkua äijälauman keskellä :D
Varattiin muuten ens maanantaille varhaisultra! Saapa sit varmuuden, että onko tuolla joku ja kasvaako se tyyppiläinen oikeassa paikassa. =)


Oikein ihanan mukavaa aurinkoista päivää kaikille massukoille!
Delfis ja pikkudee(kö) 8+3 B)
 
Salmis: mä tein isyyspakkauksen ja siinä oli samoja mitä sulla listassa ja lisäksi ainakin tuttipullo, energiajuomaa, all-in-one-kestovaippa, pyyhe vauvalle ja kylpyöljyä sekä keltainen kylpyankka. Ideana oli, että kylvettäminen olis pääasiassa isin hommaa ja niin se on kyllä meillä selkeästi mennytkin. Ite oon vauvan kylvettänyt tasan kerran kun mies oli pois.

Parempia oloja delfikselle, toivottavasti lepääminen auttaisi!

La Merille vielä piti kommentoida tosta turpoamisesta, että kävin tällä viikolla moikkaamassa ihmisiä työharjoittelupaikassa, jossa olin joskus rv25 paikkeilla. Mulle ei silloin ollut tullut kun muutama kilo lisää ja omasta mielestä olin ihan normaalin näköinen naamasta. Nyt kun menin sinne niin pari tyyppiä huudahti että ohhoh miten sun naama on kaventunut, sähän oot ihan eri ihmisen näköinen... Eli aika pullataikina oon ilmeisesti ollut, sitä ei vaan ite huomannut silloin kun se tulee niin pikkuhiljaa. :p
 
Aurinkoista perjantaita!

Kvartti niinpä! Ihan vastahan mä plussasin, ja nyt mennään jo kuudennella kuulla! :eek: Onnea omiin housuihin mahtumisesta! :D Mitenkäs teillä pikkuneidin kanssa on mennyt? Mun pitänee tulla tuonne vauvapuolelle vakoilemaan....

Salmis, hitsi unohdin eilen tuon kätilöt-ohjelman. Mä oon kyllä surkee kattomaan noita sairaalatositv-ohjelmia, kun aina synnytyksen tai vauvan nähdessäni mua alkaa itkettää hirveesti. :D Sit mun on aina pakko lähtee muualle, kun en liikutukseltani nää koko tv-ruutua. Eilenkin sairaala-ohjelmassa se kaksosten synnytys avas mun kyynelpadot kokonaan!

La Mer, tuo turvotus vaivaa varmasti lähes kaikkia odottajia alussa. Juo paljon vettä ja syö monipuolisesti ja terveellisesti, niin saatat saada jotain helpotusta oloon. Kaikki turvottava ja nesteitä keräävä kannattaa unohtaa tai olo on kahta turvonneempi. Kyllä se turvotus siitä häviää jossain vaiheessa. Tosin saattaa kyllä tulla sitten takaisinkin loppuraskaudessa, saa nähdä. :)

Täällä on nyt rakenneultra takana ja kaikki muuten normaalia, mutta toisessa munuaisaltaassa oli sen verran laajentumaa, että mennään kontrolliin kesäkuussa. Laajentuma oli ihan minimaalista, ylitti kontrollirajan 0,3 millillä (tänä vuonna raja ollut 4mm, viime vuonna 5mm), joten en ole tuosta huolissani. Vauvan sukupuoli jäi mysteeriksi vielä toistaiseksi ainakin. Ihanaa oli taas, vaikka etukäteen jänskättikin kovasti. Vauveli nukkui ja antoi kiltisiti mitata kaikki mitat, mutta kovin hyviä kuvia siitä ei saanut. Taitaa olla vähän kameraujoutta ilmassa.;) No se kyllä karisee sitten, kun syntymän jälkeen joutuu isin ykköskuvauskohteeksi. :D Muuten, jos täällä on muilla mammoilla napalävistyksiä, niin mulle hoitaja sanoi, että jos vaan saan pois, niin olis hyvä ottaa pois, koska ne naarmuttavat ja rikkovat nuo ultralaitteet ennen pitkää. Otin siis pois enkä ole nyt ihan varma, laitanko enää takaisin. Vähän alaston olo kyllä, kun se on tuossa yli 10 vuotta keikkunut.

Hyvää viikonloppua joka mammalle ja masulle!

Rosehip ja unikeko 20+2

 
Heips kaikki pitkästä aikaa! Olen ollut sen verran saamaton, että ei ole tullut tänne kirjoiteltua. Kiva, kun pino on pysynyt tosi aktiivisena!
Tervetuloa kaikille uusille! :flower:

Täällä edelleen kaikki niin kuin pitääkin. Vihdoin on maha alkanut näkymään ja ekoja liikkeitäkin olen saanut jo tuntea, tosin harvakseltaan. Mutta kyllä se on uskottava, että siellä elämää on :)

Miten teillä on hemoglobiinin kanssa, oletteko rautakuurilla? Minä olen nyt syönyt noin kuukauden rautatabletteja.

Onnea Rosehip puolivälin saavuttamisesta :) Perästä tullaan! :)

Citrus 19+3
 
delfikselle jaksamista, toivottavasti lepääminen auttaa. Muista ettei ole mikään häpeä olla saikulla (mä yritin liikaakin olla tunnollinen ja reipas).



Kvartti Kiitos vinkeistä. Oon kans ajatellut että kylvettäminen voisi olla tuon isän ja vauvan yhteinen juttu, taidanpa ostaa pakkaukseen kylpyankan ym. mukavaa :)

Citrus Mulla on pysynyt hemppa koko ajan yli 130 niin ettei sitä mitatakaan kuin silloin tällöin. Voiskohan runsaalla puuron ja leivän syömisellä olla osuutta asiaan?

rosehip Eiköhän vauvalla ole kaikki hyvin :)




Viikonloppua!

t. salmis ja masuasukas 35+0 poks!
 
Ei tuu uni :'( En tiia missa vika. Menin nukkumaan klo 22 ja herasin kun mies viela luki yhden aikaan ja nyt ei tule uni takaisin. :(

Salmiksen isyyspakkaus kuulostaa kivalta. Pistetaan harkintaan. Oikein sanoit etta jokaisen vauvamasu on paras masu.

Onnea Citrukselle melkein puolivalista ja liikkeiden tuntemisesta.

Rosehip kivat ultrakuulumiset. Hyvalta kaikki kuulostaa. Joo mulla sama, kaikki vauvaohjelmat saa itkemaan, vaikka yllattaen en paljon muuten olekaan itkenyt.

Delfis Onneksi isasi voi paremmin. Hurjan kuuloista huimausta sulla. Koitahan lepailla. Ihanaa paaset katsomaan pikkuista.

Tsemppia kaikille turpoamisen kokeville!

Mihis taa viikko havis? Johonkin se humahti. Paasin palkahasta kun kaytiin ulkona syomassa tyoporukalla. Tyopaikalla viela ollessa toin lasin vain huulille ja pari kertaa lahdin huoneesta ja kaadoin viinia altaaseen. Ne varmaan tappaa mut kun kerron mita tein :LOL: Ja ravintolassa sanoin vaan etta en juo. Kylla ne vahan kyseli sita, mutta kukaan ei sanonut raskaus-sanaa.

Mulla rinnat ei onneksi ole kasvaneet, mutta arat sivusta ja sattuu kun ottaa liivit pois paalta. Ostin semmosen topin missa "sisaanrakennettu" tuki. Antaa edes vahan tukea illalla. Mun koko on jattimainen J. :whistle: Mulla on aina ollut isot rinnat, painoinpa mita tahansa. Mulla on paino tippunut jopa pari kiloa vaikka ruokaa menee alas kiitettavasti.

Mulla kadet puutuu tosi helposti. Ma luulin, etta se on loppuraskauden ongelma. Jaloissa ja sormissa tuntuu semmonen "kutina", sillai sormien ja jalkoje/varpaiden sisalla. Jos saatte selvaa... :LOL: Soitin laakarille ja sanoi ole huoleti, etta varmaan on pienta turvotusta ja Carpal Tunnel Syndrome. Mika ihme onkin sitten Suomeksi...

Pitaisko yrittaa menna takaisin nukkumaan, jos se uni vaikka tulis. Toivottavasti...
 
rosehip Onnea paljon hyvistä ultrauutisista ja puolesta välistä! :flower: :heart: Aivan varmasti siellä on kaikki hyvin :) Mulla oli kans napakoru 11 vuotta ja otin sen pois muutamia kuukausia ennen plussaa. Tosin siihen oli syynä se, että oli alkanut kasvaa pois ja nahkaa oli enää niin vähän siinä, että pelkäsin sen tarttuvan vaatteisiin ja repeävän.

Citrus ihanaa kun liikkeet tuntuu! Enää pari päivää ja sullakin puoliväli rikki! =)

Salmis tuo isyyspakkaus kuulostaa aivan huipulta! Tuut sit kertomaan mitä kaikkea sinne laitoit, kun sen valmiiks saat :)

JoJo tuo valvominen on kyllä tosi tosi syvältä. Toivottavasti saat helpotusta turvotukseen. Mulla kans jalat tosi turvonneet aina iltasin työpäivän jälkeen kun teen seisomatyötä. Sukista tulee tooosi pahat painaumat. Veljen vaimo suositteli tukisukkia.


Tänään on tulossa hieno päivä! Ihanaa ja aurinkoista päivää kaikille! :heart: B)
 
Jojo, niinpä, viikko meni ihan hurjan äkkiä! Ens viikko onkin, ainakin täällä Suomessa, taas vähän lyhyempi vapun takia. Mukavia nuo 4-päiväiset työviikot. Hyvin muuten hoidettu tuo viinihomma! :D Toivottavasti ei ollu mitään Dom Perignonia, mitä sinne lavuaariin kaatelit, tai sun työkaverit heittää voltin, kun kuulevat mitä teit. ;) Toivottavasti nuo sun univaikeudet on vaan väliaikaisia ja menevät pian ohi!

Citrus, kiitos! Kiva kuulla taas sun kuulumisia pitkästä aikaa! Sullakaan ei enää montaa päivää oo puoleen väliin, joten onnea jo etukäteen! On se vaan yksi niistä isoista rajapyykeistä tässä matkalla. Eiks oo ihania ne liikkeet? :) Milloin sulla on rakenneultra? Munkin masu on jo vähän alkanut näkymään, mutta aika pieni se vielä on. Hemppa mulla on jotain päälle 130. Rautalisää en syö, mutta ruisleipää paljon, pinaattia jonkun verran ja maksamakkaraa silloin tällöin, harvakseltaan kylläkin. Mun maha ei oikein tykkää noista rautavalmisteista, joten pitää yrittää pitää hemppaa hyvissä lukemissa muilla keinoin niin pitkään kuin mahdollista.

Delfis, mä päädyin laittamaan sen korun vielä takasin. Mä oon niin tottunu siihen, että mun maha näytti ihan hassulta ilman sitä. Kyllähän siihen tietysti tottuis ja kohta pitääkin tottua, mutta ei ihan vielä. :)

Onkos muuten mammoilla vappusuunnitelmia? Onko sima tulossa? Meinaatteko leipoa munkkeja tai tippaleipiä? Grillailla? Mä oon kerran tehnyt munkkeja ja simaa. Simaa tuli niin älytön määrä, että koko jääkaappi täyttyi siitä, eikä me sit taidettu juoda sitä ku yks pullo, kun ei meistä kumpikaan nyt niiiin suuria simanystäviä ole. Eli jos haluan simaa, haen sitä vaikkapa työpaikan ruokalan ake away -myynnistä. Munkkeja oon myös tehnyt kerran - liian kylmällä paistorasvalla. Ne munkerot imi sitä rasvaa varmaan desikaupalla itseensä ja niistä tuli sellasia ällöttäviä rasvarenkuloita. Vieläki puistattaa ajatus! Eli munkit ostan kaupan pakastealtaasta ja paistan uunissa + sokeroin. Ehkä vielä jonain päivänä uskallan yrittää uudestaan. :D Grillailemaan haluaisin kovasti, jos vaan säät sallii. Niitä hommia en oo (vielä) onnistunu sössimään kertaakaan.

Aurinkoista lauantaita! Täällä länsirannikolla ainakin paistaa nyt jo niin, että kai sitä pitää ulkoilemaan lähteä (shoppaamaan tilavammat farkut!) ennen tanssituntia. :)
 
Toivottavasti saat Jojo nukuttua ensi yönä. Mulla oli jossain vaiheessa tuota unettomuutta, en osaa sanoa oliko se stressiperäistä vai hormonaalista vai mitä, mutta meni ohi, onneksi.
Heh, nykyään nukun oikein makoisasti ja kuorsaan komeasti joka yö... löydän sitten yöllisellä vessaraissulla miehen sohvalta :whistle: No mutta enhän mä sille mitään mahda... :ashamed:

Vappu tosiaan lähestyy, mukavaa. Simasta en välitä mutta tippaleivät ja munkit, nam! Suunnittelin piknikkiä vappupäivälle, riippuu tietysti säästä... Aattona voisi käydä ulkona syömässä tms. Ja vappupäivänä toki pitää päästä pyörähtämään vapputorilla ostamassa metrilakua.



 
Kiitti kannustuksesta ja toivotaan tama oli vain yksittainen huono yo. Sain nukuttua jopa klo 8 asti. Nyt nukuin parin tunnin paikkarit viela.

Nain muuten unta, etta taalla oli myynnissa HK:n maksapasteijaa! Ja Fazerin karkkipusseja. Karkit oli tosi kalliita. Pantteripussi oli vaivaiset £23, eli melkein sama euroissa! :eek: Pyysin vanhempia tuomaan Turkinpippureita. Nam nam!

Rosehip se oli ihan tavis halppis viinia mita meni viemarista alas.

Delfis Voisinkin kokeilla tukisukkia. Kiitti ideasta.

Haluaa munkkeja ja simaa!!! Taalla ei vappua tunneta. Taalla tosin on aina toukokuun ensimmainen ja viimeinen maanantai vapaita. Tietaakseni vappu ja helatorstai vastikkeita. Eihan herranjestas keskella viikkoa voi olla vapaapaiva! :eek: :eek: :eek: :LOL: Nyt alko munkkeja tekemaan tosi mieli. Oiskohan mulla tarpeeks tarvikkeita... Oikein paistettuja, ei Rosehipin rasvarinkuloita :LOL:

Ei tas kyl paljoo leipomiseen aikaa olisi kun vanhemmat tulee ens viikolla niin pitais siivota. Kella on paljon energiaa saa tulla meille avokasin siivoomaan.
 
sunnuntaita ihanat pallomahat! B)

rosehip munki mielestä maha näytti tosi hassulta ilman korua... siis ihan naurettavalle, kun se siinä kans oli niin pitkään ollu. Eihän sun pakko sitä oo ottaa pois olleskaan. Otat sen vaan sillon kun meet tutkimuksiin. :D

salmikselle näin myöhäiset onnittelut poksuista! :heart: en tuossa aiemmin hoksannu!

Vapuks meillä ei oo mitään suunitelmia. Jos ilmat on hyvät niin mökille ois kiva mennä nauttimaan meren tuoksusta. Tietty vapputorilla pitää käydä!

Täällä on vietetty vapaata viikonloppua NUKKUEN! Oikein hävettää! Olin niin suunitellu, että pesen pyykkejä oikein urakalla, siivoan ja pesen ikkunat... Jep jep! Väsy otti yliotteen. Huimaus on vähän helpottanu onneks.

Kääk! Saas nähdä tuleeko ens yönä nukuttua... huomenna on klo 11.40 varhaisultra. :p Saapa varmuuden, että sykkiikö masussa pieni sydän ja onko heittäny ankkurinsa oikeaan paikkaan. :heart:
Oikein kaunista ja aurinkoista kevätpäivää kaikille! B)

Delfis 8+5
 
Rosehip meille tuli kaksi kummia, juhlat meni hyvin, tarjoiluna oli pieniä voileipiä, minttusuklaamutakakku (joka oli kovettunut jääkaapissa ja melkein mahdoton leikata :whistle: mut mulla oli hauskaa..), hedelmäaakkosia, pullaa ja paria lajia keksejä. Pojalla oli päällä kirjainkuvioinen paita ja potkuhousut haikarakuvalla ja tekstillä "special delivery". Nimi on kokonaisuutena sen verta harvinainen, etten viiti sitä tänne kirjottaa.

JoJo mulla oli unettomuutta keskivaiheilla, siitä neuvolalääkäri teki sitten pikadiagnoosin, että olen masentunu ja pitää heti mennä psykiatrian polille ja syödä masennuslääkkeitä ja ilmottaa lastensuojeluun ja vaikka mitä muuta, no mitään näistä ei toteutunu, eikä mulle tullu edes sitä baby bluesia, vaikka kuulemma oli hirveä riski synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Sitte kun vaihdoin kaupunkia, uuden neuvolatädin mielestä oli aika ihmeellinen lausunto, kun mitkään niistä raskausaikana täytetyistä tutkimuksista ei viitannu tavallisesta poikkeaviin mielialanvaihteluihin. Mutta tää diagnoosikin oli lääkärillä valmiina kaksi minuuttia siitä kun astuin ensimmäistä kertaa ovesta sisään..

Kätilöt-ohjelmaa olen nähnyt pari jaksoa, mut se on aika vaikeeta kattoa, kun jännitän jokaisen synnyttäjän puolesta meneekö kaikki hyvin.

Kiva kun pääset ultraan Delfis, on aika uskomatonta nähdä oma pieni ensimmäistä kertaa :heart:

Terkuin Salmista vähitellen vauvapuolelle kyttäilevä Myrna.. :hug:
 
Moikka pitkästä aikaa kaikille "vanhoille" ja uusille! =)

Loma on nyt pidetty, virtaa saatu lisää ja viime viikolla ehti olemaan jo neuvolakin. Kuunneltiin taasen sydänäänet ja kaikki hyvin, pieni sydän se vaan jumputti :heart: Pahaolo, heikotus ja oksetus ovat nyt lähes mennyttä aikaa, mutta alaselän juiliminen ja tänä aamuna jalan kramppaus olivatkin sitten pahempia vaivoja. Toivottavasti tuo kramppaus ei ole joka öistä/aamuista.. Masu kasvaa minulla vauhdilla :)

Tänne onkin tullut paljon juttuja, ettei meinaa perässä pysyä :)

salmiakkitassu tuo isyyspakkaushan oli loistavaidea :p
delfis ihanaa, pääset tänään ultraan :flower:
Myrna pikaisestipa on sinulle ensin tehty diagnoosi masennuksesta, onneksi kaikki olikin hyvin :)

Vapuksi ei suurempia suunnitelmia, taidan pihailla ja viettää vaan vapaata.

Ele & pikku Ele 15+2 (äkkiä se aika menee B) )
 
Ada
:wave: :wave: :wave: Moikka moi!!!

Olin ultrassa ja siellä sydän lyö :heart: :heart: :heart: ! Oooh, aivan uskomaton tunne. Sellainen, jota ei varmasti koskaan unohda!.
Vähän hämmentää kyllä kun en oikein tiedä millä rv päivällä nyt mennään, tai mikä sen pitäisi sikiön kokoon nähden olla. Tiedän kyllä että oviksen mukaan ainakin tuo 7 viikkoa pitäisi olla täynnä. Tuossa äitiyskortissa lukee näin:
viikko 7+0, mm 9,8 ja vastaa viikkoa 6+6. Vastaako tuo 9,8 todella viikkoa 6+6?! Löysin vau:n sivuilta tiedon, että rv 7 alkion pituus on 4-8 mm ja rv 8 alkion on pituus 9-14 mm.
Äh, onko tämä sellainen asia josta kannattaa ruveta ahdistumaan? Mä en osaa päättä.

Toivottavasti Delfiksella on ollut hieno päivä!!!
 
Hii, onnea Ada ihanista ultrakuulumisista! Eikös ole ihana nähdä se pieni sydän lyömässä hirmukyytiä! Saitteko pienen sykkeen selville? Saitteko kuvia mukaan? Eikös tuo alkion koko ole oikein hyvä noille viikoille? Ymmärtäisin tuon niin, että olet muutaman päivän pidemmällä kuin mitä lääkäri korttiin kirjoitti. LA ja raskauden kesto tarkentunee vielä seuraavassa ultrassa. Nyt huoli vaan pois! Millonkas sulla on seuraava ultra? :) Mikä vointi muuten on?

Delfis, mitenkäs sun ultra meni?? En malta odottaa uutisia!

Tässä mahassa on koko päivän ollu sellanen meno, että jollakin taitaa olla disko yksiössään. :)
 
Ada
:) Hjuuu Rosehip, se oli ihanaa. Saatiin kuva, laitoin sen jääkaapin oveen. Pieni näyttää kuvassa aika paljon neppisautolta :eek: . Siinä on niin kuin sellaiset renkaan näköiset sivuilla :eek: . Ja sydän ja syke näkyi ihan hurjan hyvin :heart: . Tuo ultra oli lapsettomuuspolin "jäähyväiskäynti". En ole vielä soittanut neuvolaan, mutta huomenna teen sen, joten mulla ei ole seuraavaa ultraa varattuna. Kai se alan erikoislääkäri olisi määrännyt mut kontrolliultraan seuraamaan neppisauton kokoa, jos siinä olisi jotain häikkää... Oma olo on huono, istun aika paljon kylppärin lattialla, mutta ei haittaa. Hajut on pahimpia. Töissä on pahoja tilanteita murrosikäisten kanssa, niillä kun on aika voimakkaat tuoksut.

Mä listautuisin mielellään, mutta voisiko siihen laittaa että
Ada 30, la joulukuu

Ihanaa Rosehip, tuo diskoilu on varmasti hienoa!
 
Vooiii, Adan pieni neppisauto. :heart: :D Mä sanoin ultrassa, että meidän vaavi näyttää ihan dinosaurukselta ja siitä lähtien pampula on kulkenut nimellä (jotain)saurus rex, esim. könkelösaurus rex. Se näytölle piirtyvä selkäranka nyt vaan näytti ihan dinosauruksen luurangolta, enkä mä pysty olemaan hiljaa tommosista asioista. ;) Usko pois, kyllä siellä masussa on kaikki hyvin jos sydän ja sykekin on olleet vahvoja! :heart: Koitahan selvitä pahoinvoinnin kanssa. Kyllä se ennen pitkää helpottaa, jos yhtään auttaa. Ja eiköhän sen kestä, kun tietää, että syy on mitä ihanin. :)

Se diskoilu näky äsken ulospäinkin ihan selvästi, kun tuossa tuijoteltiin sitä miehen kans ihmeissämme. Mä oon juonut tänään 3 kuppia kahvia, joka on mulle ihan poikkeuksellisen paljon. Toivottavasti mä en oo aiheuttanut mitään kofeiinihyperkohtausta pikku-hönttisaurukselle...
 

Yhteistyössä