Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset huhtikuussa

:wave: Ada onnea hyvistä ultrakuulumisista ja oikein paljon tervetuloa vielä, kun nyt uskalsit listautua :heart: . Minulla taisi olla 6+3 viikoilla alkio sillä tavalla, ettei sitä voinut oikein kunnolla mitata... ja kun yksittäisistä millimetreistä kumminkin puhutaan, niin mittaheittoja tulee aika helposti. Eli voit varmasti olla ihan huoletta noiden viikkojen kanssa vielä ;) . Tosi ihanaa, kun pääsit katsomaan omaa pikkuista =)

Delfiksen kuulumiset kiinnostaisi myös, toivottavasti kaikki on hyvin :wave: :heart: . Ja rosehip, saat toki vielä jatkaa päivittämistä, jos vaan suinkin viitsit :p . Kun 'virallisesti' tästä ei oo ollu mitään puhetta :D

salmiksella oli hyvä idea, jonkinlaisen isyyspakkauksen haluaisin itsekin koota.

Mitäs oli vielä... La Mer oli kysellyt ns. raskauden hehkusta, no ei täällä ole ainakaan sellaista näkynyt :ashamed: . Peilistä näkyy entistä löysemmän näköinen vartalo ja olo on ihan sen mukainen... paino ei tosin ole vieläkään noussut lähtöpainoon, vaikka nousemaan päin onkin. Välillä maha on ihan kiristävä pallo, välillä melko normaali. Nahka varmaan tykkää, kun välillä on löysää ja sit taas kiristää :kieh:

Muillekin terveisiä ja voikaahan paksusti! =)

Itse kävin tänään neuvolassa ja mieskin ehti mukaan. Täti ei mitenkään erikseen huomioinut miestä ja meistä molemmista (miehestä ja minusta ) tuntui tuo mukanaolo ihan turhalta. Sydänääniä kuunneltiin ja muutkin mittaukset olivat ok. Täti kyllä teilasi kotidopplerin melkein kokonaan, sanoi että sillä kuuluu niin helposti omatkin sydänäänet ja suoliston äänet niin sitten voi luulla että vauvan syke kuuluu, vaikka ei kuuluisikaan :eek: ...no minusta siitä nopeasta tumpsutuksesta ei voi erehtyä, korkeintaan joku voi saada slaagin kun aina ei ääniä löydykään. Makuasia sanoi koira kun... :LOL: ... niin ja veri olikin rh- joten vasta-ainekokeita pitää sitten ottaa... ja sokerirasituskoe lähtöpainon takia, yöks :x

Romaanikirjailija Piki ja pikkuinen jo 14+1 :eek:
 
Mä tulin oikein varta vasten Adan kuulumisia kattelemaan kun muistin että sulla oli tänään jännäpäivä. :heart: Ihanaa, isot onnittelut!! :flower: Toi neuvolakortin merkintä tarkoittaa sitä, että alkio on yhden päivän menkoista laskettua pienempi. Tolla yhdellä päivällä ei oo yhtään mitään merkitystä, noilla viikoilla paljon riippuu mittaajastakin kun millin heitto ruudulla muuttaa laskettua aikaa jo päivillä. Älä siis ole yhtään nyt huolissasi, hyvin on kaikki siellä neppiksellä!

Toivottavasti delfiksellä on yhtä hyviä uutisia!
 
Ada Minulla oli samanlaisia ajatuksia alussa, että lääkäri sanoi näin ja netissä lukee näin... Mutta kannattaa luottaa siihen, että jos lääkärissä on jotain poikkeavaa niin lääkärit aivan varmasti puuttuvat siihen poikkeamaan! Eli ei syytä huoleen - mittavirheitä tulee, koska pikkunen neppis liikkuu koko ajan ja lääkäreiden pitää yrittää saada se kuva stoppaamaan juuri oikealla hetkellä. Ihanan kuuloista neppistelyä - juuri niin ihanaa!! :heart:

Meilläkin oli tänään taas kontrolli äitiyspolilla, vaikeista ja kivuliaista supisteluista huolimatta kaikki oli hyvin. Olen siitä niin onnellinen! =) Neljän viikon päästä taas uusi kontrolliaika polille. Lapsi oli lääkärin mukaan erittäin vilkas - miehen mukaan vilkkaista lapsista tulee viisaita! Sitä odotellessa. ;)

Piki80 Olipa teillä harmillinen neukkatäti - kun ei huomioinut millään tavalla sun miestä. Ei varmaan ole jatkossa kovin kiinnostunut lähtemään neuvolaan mukaan? Me ollaan käyty muutamia kertoja miehen kanssa neuvolassa ja ne ovat olleet aina mukavia käyntejä ja hän on haastatellut, että mites miehen näkökulmasta tämä asia jne.

Tänään oli ensimmäinen perhevalmennus. Se oli kiva! Me oltiin juuri mietitty, että olisi kiva, kun käytäis jossain etukäteen vauvan hoitoon liittyviä asioita "kuivaharjoitteluna" läpi. Ja siellähän niitä käytiin - miten laitetaan kestovaippa, miten pestään, miten kylvetetään, miten pidetään kiinni ja kannetaan. Ite oon hoidellut jonkun verran lapsia, joten kokemusta on, mutta mies ei ole juuri ollut vauvojen kanssa tekemisissä. Kannatan, että niihin menee - jos neuvolassa perhevalmennuksia järjestetään! :wave:

Sellaista tänne! Nuutti ja POKS 28
 
Adalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :heart: :flower:



rosehip se on hyvä että vauva tanssii masussa ;)


Vai odotellaan mua vauvapuolelle... itse asiassa anoppi ja oma äiti totesivat eilen että mun maha on jo laskeutunut vähän?! :eek: Meinasivat että synnytys tapahtuisi parin viikon päästä... hui... ja sanoivat toisistaan tietämättä tosiaan nämä kommentit heti kun näkivät mut (käytiin siis kylässä molempien porukoilla eilen) Tiedä nyt sitten... Tänään mulla tuli sellainen jännä olo... miten sen nyt selittäisi... niin kuin pieni "tarve" synnyttää. Oon aika lailla järjestellyt elämää tavallaan, enkä ole uskaltanut jättää asioita roikkumaan, että hoitaisin ne myöhemmin, kun eihän tässä välttämätt ehdi. No joopa joo, kaks viikkoa se menee yli kumminki :D :D

Onhan delfiksella ja pikku deellä kaikki hyvin??



Voikaahan hyvin!


toivoo salmis ja massu 35+3
 
Iltaa tytöt! :heart:

Ihania ootte kun kaikki täällä odotellu tietoa :) Ja anteeksi kun tietoa oon täällä "pihdannu" :D
Adalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Minä jos joku tänään voi kuvitella sun tunnelmat. :heart: :flower:

Täällä siis ultra meni hyvin ja löytyi pikkudee ihan oikeasta paikasta ja sykekin näkyi siellä valtavalla tempolla :D Olo on tosi helpottunu! Kooltaankin pikkunen vastas viikkoja. :heart:


Delfis ja pikkudee 8+6 (tunnin päästä POKS!)
 
kiitos lohdullisista turvotus-samaistumisista! Ja onnea hei ultrakuulumisista, niistä ensimmäisistä! Mulla se on vapun jälkeen...nyt jo jännää...

kävin eilen seppälässä ja kyselin myyjältä vähän venyvämpää housua, niin se katto mua ja sanoi huonolla suomenkielellä " kun ma katon sua, ni ei ola" voi hittolainen kun piristi meikän turvonnutta mieltä. :(

noh tää pitää vaan kestää tää pullamaisuus. Ja herkut maistuu joten itehän tätä kans aiheuttaa, eli tiukkuus ennenkaikkea!

Mä en haluis kertoo tästä maha-asukkaasta töissä kun tiedän että se vaikuttaa asenteeseen yms. joten turvotus paljastaa mut aikalailla pian!

vappu tulee! Mulla on tänään jännät päivät, kun on yhden mun lastenteatteri, musikaalin ensi-ilta! :) ihanaa nähdä työnsä tulos!

Ukkelin kans ollaan vähän riidelty, inhottavia sanoja ja lauseita. äh kai mun omatki hormonit heittelee että oon pinkee.

miten teillä muilla tuo parisuhde kestää mukana?

voimia valoon
 
Onnea Delfis ja pikkudee! :heart:

Nuutti
, nuo teidän valmennussessiot kuulostaa kyllä tosi hyviltä. Jotain tuollaista mäkin tarvitsisin, kun olen ihan newbie vauvojen suhteen! En ole ikinä oikein hoitanut vauvoja, mitä nyt sylissä pitänyt kummityttöä 4-viikkoisena. Meillä perhevalmennukset on luentoja, joilla joku luennoitsija kertoo esim. hampaidenhoidosta raskauden aikana ja jälkeen, ravitsemuksesta, parisuhteen hoitamisesta jne. Luin jostain, että kaupunki olisi vuoden vaihteessa lopettanut synnytysvalmennukset ja sairaalaan tutustumiset. Mun mielestä tosi kurja juttu. Synnärille lähtiessä olis jotenkin vähän turvallisempi olo kun tietäis vähän, mihin siellä joutuu.

Tosiaan tylsä neukkutäti Pikillä, jos on kerta jättänyt miehen ihan huomiotta. Tokihan siinä on äiti ja vaavi pääosassa, mutta vois siltä isältä nyt edes jotain kysyä tuntemuksista ja muusta.

Salmiksella lähtölaskenta käynnissä? :eek: Koita nyt fiilistellä vielä sitä masua ja niitä liikeitä, joita tunnet, kun ne ennen pitkää joka tapauksessa siirtyy suloisessa paketissa masun ulkopuolelle! :)

La Mer, olipas töykeä myyjä! Ei asiakkaalle noin sais sanoa, missään tilanteessa. Kannattaa muuten mennä kattomaan vaatteita h&m:n mammaosastolle. Edullisia ja ihan hyvä valikoima! Toivottavasti pääset tosta turvotuksesta eroon pian. Yritä liikkua ja juoda vettä + välttää nesteitä kerääviä ruoka-aineita (suolaa!), josko se helpottais oloa.

Parisuhteesta, mulla on ollut tosi hyvä fiilis koko raskauden ajan, joten ei oo tullut kiukuteltua juurikaan. Mieskin on ollut jotenkin aivan ihanalla tuulella koko kevään. Se on varmaan niin ylpeä itsestään ja simpoistaan edelleen, ettei sitä lannista mikään. :D Mulla ei muutenkaan tunnu hormonit aiheuttaneen mitään suuria mielialojen vaihteluita, paitsi ehkä positiivisempaan päin. Niin ja niille vauva- ja synnytysjutuille tosiaan tulee pillitettyä joka kerta.

Mistäs sitä työmotivaatiota tähän päivään keksis? On kyllä niin takkusta tuo toimeen tarttuminen..

Rosehip ja höpsö 20+6
 
rosehip Meilläkin on synnytysvalmennus siirretty nettiin - kotona on kiva itkeskellen katsoa niitä valmennusfilmejä netistä. :'( Kattelin niitä itekseni ja sit pitkin huutaa mies kattoo niitä - tuu kattoo - mä en kestä kattoo näitä yksin. Nyyh!

Parisuhteesta Meillä on menny hyvin - kun asutaan eri paikkakunnilla. ;) Siitä aina vitsaillaan, että pysyy välit hyvänä. Vloppuisin tavatessamme meillä on lähes aina vieraita... Heh! Tosi raskas kevät ollut omien menojen ja vieraiden takia. Sit ku ollaan hetki kahdestaan - ettei ole ketään vieraita niin räjähtää. Mut sit aina saadaan asiat sovittua ja elämä on niin ihanaa! Mies käy mun luona "kaupunkiasunnossa" yökyläilemässä, jolloin saadaan yhteistä aikaa. Se on helpotuksemme! Miehen asunto (tuleva yhteinen kotimme) on suvun "yhteinen" kotitila, joten sukulaisia riittää kyläilemään. :p

delfis onpa kiva kuulla sun ultrakuulumisia!!

La Mer Mulla tuli alkuun heti pari kiloa pelkkää turvotusta. Mutta helposti ihmiset kuvittelevat sen olevan vain lihomista. Ei se vatsa sit loppujen lopuksi kovin helposti ja nopeasti esiin tullut - vaikka kuinka odotin! Ei kannata ensimmäisenä rynnätä ostaa aivan tosi hehto housuja, kun se alku turvotus helposti laskehtii ja sit oot taas jonkun ajan ilman mitään ylimääräisiä kiloja. Tosin onhan se niin yksilöllistä!

Salmikselle Onnea vielä viime metreille!! :heart:

Rosehip Samoissa tunnelmissa - miten sais työmotivaation kuntoon. Enää 31 työpäivää, jos tätä päivää ei lasketa. :p En ottanut edes kesälomiani ennen äippälomaa - joka toisaalta nyt harmittaa. Mut onpahan sit pitempi äitiysloma - ettei tartte jäädä niin varhaisessa vaiheessa pelkälle kotihoidon tuelle. :$
Mukava odottelua kaikille!
 
Ihanaa delfis että kaikki hyvin! :flower: :heart:

Me oltiin miehen kanssa tänään neuvolan vauvanhoito luennolla... no ei kyllä ollut oikein hyvä...

:headwall: Luentoja olisi ollut tarjolla parisuhdeluento, sinne ei menty, sitten oli varhainen vuorovaikutus, olin siellä mutta eh... ja sitten oli imetysluento, se oli hyvä! Ja sitten olis ollut joku löytöretki äitiyteen, ei menty/en menny. Ja tänään tosiaan toi vauvanhoitotunti. Kesäkuussa on sitten vielä "vauvatreffit" järjestetty neuvolasta samalla asuinalueella asuvien suht samoihin aikoihin lasketun ajan omaavien kanssa.

Mies kokosi eilen illalla vielä pinnasängyn meidän makkariin, voi kun se toikin tunnelmaa! :heart:

Oon tainnut täällä palstalla kertoakin että venähti vähän noi opiskelut runsaan työnteon takia, mutta huomenna olis sitten viho viimeinen koulupäivä ja opinnäytetyön esityksen jälkeen se olis bye bye koulu ja tervetuloa kunnon äitiysLOMA!





Nakkisormi ja sen vauva 35+4
 
Onnea salmis urakan päättymisestä! :heart: :flower:
Tuo pinnasänky tuo varmasti uuden asukin tulon vielä konkreettisemmaksi.

La Mer olipas siellä seppälässä varsinainen asiakaspalvelun rautainen ammattilainen! :kieh: Täällä kans tuo turvotus niin pahaa, että ainoastaan yhdet mahtuvat housut enää omistan... eli housuostoksille sais lähteä.

Outoja ihmisiä liikkeellä jos nuin outo neuvolatäti oli Pikilläki ollu! :eek:

Nuutille poksuonnittelut! :heart:

Rosehip täällä kans työmotivaatio ihan nollassa!!! Ei vois vähempää tällä hetkellä kiinnostaa... hirveä stressi ja välillä niin kiire että ekalle paussillekki pääsee vasta 6 tunnin rupeaman jälkeen.

Muistinko kaikki? :D
Ja kiitos kaikille onnitteluista. Ootte aivan ihania! :heart: :heart: :heart:


Delfis ja Pikkudee 9+0 POKS B)
 
Ada Ihanaa että kaikki oli hyvin :heart: Onnea!

Salmikselle myös onnea urakan päättymisestä :flower: Nyt voit keskittyä sitten olennaiseen, eli äippäilyyn! Meki haetaan ens viikonloppuna pinnasänky vanhempien varastosta, ei malta odottaa. Se varmaankin konkretisoi taas vähän lisää tätä uutta elämää :saint:

( . ) Sf-mitan kasvu on tasottunu, tai sitten se on mitattu tähän mennessä väärin :kieh: Noh jokatapauksessa neuvolatäti sanoi ettei syytä huoleen että näyttää kaikki hyvältä. Oma painonkin on pysynyt hyvin kurissa ja jotku sanoo mun jopa hoikistuneen :eek: Vaikka siis painoa on tullu tasaseen tahtiin, onkohan ne sit tullu vaan mahaan B)

Delfis Niin, onnittelut sinnekkin!

En mä taida kaikkia nyt muistaa onnitella, mutta näyttää olevan kaikilla kaikki hyvin ja se on ihanaa :heart: Kaikille tasapuolisesti ihanaa masukasvattelua :heart: :heart: :heart:

Pilvilinna ja möhkäle 29+
 
Helou,

Kaikki meni hyvin ja nyt saa tosiaan keskittyä äippäilyyn :) vappukin tulossa, mukavaa.
Ens yönä kunnon yöunet ja huomenna sitten vähän kämpän laittoa ja vapun viettoa, aiotaan kyhnätä miehen kanssa kahdestaan, nyt kun vielä ehtii, heh.



salmis ja massu 35+5
 
Ada
Kiitos kaikille vielä onnitteluista ja tervehdys Talviccille ja hyvää odotusta sinne lokakuisiin :flower: !!!

Mä en osaa vielä kommentoida muiden juttuja :eek: . Anteeksi! Kun luen niitä - pinnasänky, imetysluento, vauvan liikkeet - niin mulle tulee sellainen olo, että u s k o m a t t o m a n hienoa, vähän kuin jotain ihanaa satu-unta. Olen kaupoilla tarkkaillut pikkuvauvoja ja yrittänyt uskoa siihen, että meille on tulossa yhtä hieno ilmestys. Ja vaikka sen tietää, niin silti jossain mielen perukoilla samalla ajattelee, että eihän sellainen onni voi olla totta. Tällä pitkällä selostuksella yritän pahoitella sitä että en ehkä osaa kommentoida muiden juttuja kovin hyvin, mutta olen hengessä mukana ja rupea varmaan "uskomaan" näitä juttuja pikkuhiljaa.
 
Ada No worries! Noin se menee, meni mullakin kauan tajuta et hei, me saadaan vauva. Se pikkuhiljaa konkretisoituu, eikä se täysin tuu todeks varmaan kun vasta sitten kun se tuhisee tuossa vieressä. Pitkään se oli vaan jokin epämääräinen möykky mahassa, josta todisteena katselin raskaustestiä muutaman viikon, jotta uskoisin sen todeksi. Sitten se vaihtui ultrakuvaksi ja siitä pikkuhiljaa liikeiden myötä eläväksi ihmiseksi. Ultrakuvaakaan en ole muutamaan viikkoon vilkassu, saatikka niitä raskaustestejä (joo, kyllä, mulla on ne viel tallella :D ) Mutta ei sitä oikeen vieläkään meinaa uskoa, kuinka suuri onni on kohdannut :saint:
 
Salmis Onnea nyt äippälomalle ja hienoa, että koulu on nyt takana!! Kivaa kyhnäilyä teillekin, nauttikaa! Me aiotaan myös olla kahdestaan kotona - ainakin tämä ilta. Mahdollisesti huomenna ja la:na käy vieraita. :heart:

JoJo Miten vanhemmat reakoivat uutiseenne? Kiva kuulla.

Pilvilinna No se painon mahdollinen nousu on sit tiputettavissa raskauden jälkeen. Heh! Minulle on tullut aivan hirveesti painoa näille viikoille, mut laihduttaahan ei saa raskauden aikana ;) Mä en vaan pysty liikkuun ja kaikki herkut maistuu - pitää sit vauvelin kanssa ulkoilla, onneksi synnytys on kesällä.

Toi Ville Vallaton masuasukki on ollut niin hirveen villillä päällä koko eilisen päivän, että vieläkin sattuu vatsaan. Aamulla enteili samanlaista vilkasta päivää - mistähän se nyt taas on niin villiintynyt? Onneksi sain yöllä nukuttua!

Mukavaa ja aurinkoista B) WAPPENDAALIA kaikille ja nauttikaa elämästä! Vielä pitkä työpäivä edessä - plääh - mut sit helpottaa taas kolmeksi päivää. =)
Nuutti ja Ville Vallaton 28 + 3
 
Salmikselle onnea äippäloman aloittamisesta! :) Ei pöllömmät ilmat sulla aloittaa lomailu. :D

Muakin kiinnostaa tietää, mitä Jojon vanhemmat on tuumanneet ihanasta uutisesta! Usein se taitaa mennä niin, että äidit on onnesta soikeena ja isät ei sano oikein mitään. Meidän iässä reaktiot taitaa olla lähinnä, että "vihdoinkin!" ;) Meiän isä on nyt vasta hiljattain ilmeisesti alkanut uskoa saavansa lapsenlapsen - on alkanut nimittäin puhua rakentavansa mökille vauvalle oman huoneen! :heart:

Ada, mäkin oon välillä ihan ihmeissäni, että meille oikeasti on tulossa vauva. Oon tehnyt lukemattomia raskaustestejä. Itse asiassa rakenneultra taisi olla eka kerta, kun en enää tuntenut tarpeelliseksi tehdä raskaustestiä ennen kuin lähdin matkaan. Kaikkia neuvoloita ja muita ultria ennen oon tehnyt raskaustestin todistaakseni itselleni että tää ei oo unta vaan ihan totta! :D On se vaan niin uskomatonta. Nauti nyt vaan joka hetkestä ja mä ainakin tosi suurella mielenkiinnolla luen sunkin raskauskuulumisia, joten kerrohan kuulumisista sitten täällä. :)

Nuutti, meillä ei taida olla synnytysvalmennusta netissäkään. :( En ainakaan vielä onnistunut löytämään. Sun innoittamana kuitenkin vähän googlettelin muiden sairaaloiden synnytysvalmennussivustoja, kattelin niitä videoita - ja vollotin ääneen. :D Mä niin ootan, että pääsen kokemaan synnytyksen, näkemään sen pienen palleron avaavan ekan kerran silmät, kuulemaan ensiparkaisun.. Ja taas mua alko itkettää! Mut voiko olla mitään upeampaa ja tärkeempää elämässä! Onko sun Ville Vallaton muuten voimakas? Noilla viikoilla monottelut taitaa alkaa tuntua jo enemmän kuin kutittelulta? :)

Tännepä ei mitään ihmeempiä. Työmotivaatio on edelleen hukassa ja mahtaa olla koko kesän ihan yhtä hukassa. Pikkunen viuhtoo masussa välillä niin hurjasti, että koko masu näyttää liikkuvan. :) Masu on kyllä vielä tosi pieni ja eilen viimeksi sitä pari työkaveria ihmetteli, kun musta ei nää raskautta ollenkaan ulospäin. Mun mielestä tosin alkaa jo näkyä. :) Nuo liikkeet on tosin vielä tosiaan ihan pehmosia ja lähinnä naurattaa. Ihanaa on, oon nyt jotenkin ihan onneni kukkuloilla kaikesta mahdollisesta. Ulkona on vieläpä noin hieno ilma ja mulla on munkkeja pakkasessa ja grillitarpeet jääkaapissa ja edessä on pitkä viikonloppu miehen kanssa kotona! Osaa tämä elämä olla joskus ihanaa! :heart: :heart: :heart:

Hyvää vappua kaikille! :flower: :flower: Nauttikaahan auringosta ja masuista! :heart:

Höpsähtänyt Rosehip ja pampula 21+1
 

Yhteistyössä