Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset kesäkuussa

Ada
:D Mun piti tulla vielä uudestaan lukemaan tuota Salmiksen viestiä, kun se on niin ihana ja mulle on tullut myös tuota Rosehipin herkkyyttä näissä asioissa...

Katselin myös tuota synnyttäneiden listan värisuoraa. Sen värivaihteluista tulee sellainen fiilis, että seuraavakin vauva on poika. Pomminvarma sukupuolen tunnistussysteemi ;) . Nyt aletaan sitten jännäilemään heinäkuisia. Jee, niitä on kolme! Mä olen ihan hurahtanut tähän raskaana oloon! Ja tähän palstaan!

Ada poks 13
 
Pari päivää olin poissa ja näin ihania uutisia täällä! Onnea Salmis!! :heart: :flower:

Aika täsmällinen pieni mies teillä :D Ootte ilmeisesti päässeet jo kotiin. Toivottavasti kaikki meni hyvin, tulehan kertomaan likaiset yksityiskohdat kun söpöstelyltä ja mussukan ihailulta ehdit :) Ja tuuhan sitten myös tonne vauvapuolelle jooko? Haleja sinne vauvelille!

Pakko tännekin hehkuttaa että meidän Helmi kääntyi eilen :whistle: Ylpeä olen pandalaisestani :)
 
Oi ihanaa Salmis!!!! Onnea valtavasti :flower: :heart: :heart: :heart: Kuulostaa niiiiin ihanalta!

Melkein päivittäin on tullu käytyä kattomassa että millon saadaan uutisia. Muuten ei oo jaksanu kirjotella, on niin kauheesti puuhaa ja väsyttää. Olen vihdoin lomalla ja nyt vaan odotellaan... APUUUVA mä olen seuraavana jonossa :D Pikkuhiljaa on alkanu synnytys pyörimään mielessä, vaikka ei kyllä kovin paljoa. Väsymystä todella on ja kaupungilla ei jaksa paljoa pyöriä, jos ollenkaan, masu painaa jo sen verran. Masuvauveli on kovin aktiivinen ja möyrii paljon :heart:

Ihanaa viikonloppua kaikille :heart: :heart: :heart:
 
Pilvilinna Tsemppiä sinulle vielä kovasti - ei tosiaan ole enää pitkä aika. :flower:
Nyt kannattaa nukkua varastoon, jos vaan mitenkään on mahdollista. Mä en saa nukuttua kovin pitkiä yöunia, ei tosin juuri väsytäkään sitten - ihmeellisiä noi hormonit. Päivällä otan yhdet puolentunnin päikkärit.

Pääsin eilen sitten tänne äidin huomaan - matka meni hyvin. Kävin puolessa välissä matkaa Jykylässä shoppailemassakin. Hirvee ikävä jo kuitenkin kotiin. Miksei sitä voi asettua rauhassa paikalleeen? ;)

Mukavaa vloppua sateesta huolimatta. Nythän on hyvä sää laitella vauvan tavaroita paikalleen, kun sää ei ulkona vedä puoleensa. :heart:
 
:flower: Sylin täydeltä onnea salmiakkitassulle ja koko perheelle :heart: . Ihanan kuuloista synnytyksen jälkeistä aikaa olette päässeet viettämään. Jännää, että raskausajan loppuminen tuntuu haikealta, toisaalta onhan se taas yksi ajanjakso joka on mennyt jo. Itsellä tuntuu vielä tosi kaukaiselta synnytys ja vauvan tulo, onhan silloin jo melkein talvi... Kaikkea hyvää jatkoon ja nähdään sitten ainakin vauvapalstalla jossain vaiheessa =)
 
Sorppa, tästä tulee taas ihan hiton pitkä postaus, tiedän sen nyt jo. :D

La Mer, kaikki tollaset niveliin ja liitoksiin liittyvät kivut tosiaan taitaa kuulua raskauteen. Toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Jos tuntuu siltä, että ne alkaa vaivata tosissaan, kannattaa varmaan mennä lääkärin juttusille.

Jojo, mä oon kirjotellut jonkun verran syyskuisten pinoon, mutta tosiaan sinne tulee niin paljon tekstiä, että tuntuu että omat kysymykset ja kirjotukset hukkuu joukkoon, eikä meinaa oikein perässä pysyä kuka on kuka, kun sakkia on niin paljon.
Ainiin, toivottavasti se hammashomma on jo parempi! Multa on poistettu neljä viisaudenhammasta, joten tiedän, miten ihanaa tuo jälkihoito on. Musta oli etenkin tosi viehättävää kaivella niistä kuopista jotain ruoanjämiä... Toivottavasti ei jomottele enää!

Nuutti, täällä ei mies juurikaan noteeraa mun kirjoittelua. Kai se on ihan ilonen, että pääsen jutskaamaan näistä asioista muiden mammojen kanssa. :) Kyllähän näiltä palstoilta kullanarvoista tietoa saa ja ennen kaikkea vertaistukea. Tai vertaisfiilistelyä ehkä ennemminkin. :D
Nautihan lomastasi vaan, niin mäkin tekisin! :D Joko vaavin peitto alkaa olla valmis? Joko olet päässyt aloittelemaan kastemekkoa?

Adalle onnee poksumisesta! Sulla alkaa sitten eka kolmannes vedellä viimeisiä. :)

Mukava kuulla, että Pilvilinnallakin kaikki hyvin! Tosiaan, oot sitten listan ykkösenä nyt!

Entäs Tiara? Mandy81? Teistä on kuulunut tosi vähän viime kuukausina, ilmoitelkaahan itsestänne! Toivottavasti kaikki on hyvin!

ON: Täällä on herätty jo hyvän aikaa sitten, kun yks pikkunen päätti aloittaa semmosen aamujumpan masussa, ettei äippä saanut enää nukuttua. Vaavi on kyllä ollut viime päivät tosi aktiivinen! :) :heart: Salmiakkitassu mainitsi siitä, että kaipailee raskausaikaa ja mä tiedän nyt jo, että tuun kaipaamaan tätä tosi paljon. Noiden liikkeiden tunteminen/näkeminen on aivan ainutlaatuista ja ihanaa ja se miten tuo mies on mukana tässä kaikessa ja tykkää fiilistellä tuota mötköä yhtä paljon kuin minä. Tää on lähentänyt meitä ihan älyttömästi ja mä oon tosi onnellinen tosta miehestäkin ja ihan kaikesta. :heart:

Mutta etteikö jotain pientä valitettavaakin olisi, niin mulla on nyt alkanut kipeytyä häntäluun lisäksi vähän koko lanneranka, tai jokin siellä. Harmittaa, kun en tiedä, mikä sitä ärsyttää eniten; käveleminen vai istuminen. Joka tapauksessa sen kipeytyessä sekä käveleminen, istuminen, että kaikenlainen selän taivuttelu on kivuliasta. Makaaminen kyljellä on ok ja selälläkin, jos alaselkään kohdistuvan paineen saa minimoitua. Särkylääkkeitä en oo ottanut, kun yleensä helpottaa lepäämisellä. Työnteko ja lepääminen on vaan vähän huono yhtälö. Tosi ärsyttävää, kun oon kuitenkin kuvitellut, että mun lihaksisto on ihan hyvässä kunnossa ja tukee niveliä ja muita ja nyt sitten tuleekin jotain tommosta. Blääh. Niin ja mä oon just semmonen, joka on hyvä neuvomaan muita menemään lääkäriin ja itse en saa ikinä aikaiseksi.

Täällä paistaa muuten aurinko! Mukava nähdä moista mollukkaa taas pitkästä aikaa. :D Ajattelin kyllä pitää siivouspäivän, mutta josko sitä ehtis vaikka kaupungillakin pyörähtää jossain vaiheessa. Mukavaa sunnuntaita, mamas!

Rosehip ja mötkö 26+4
 
Rosehip - mun peiton valmistuminen on aika hidasta. Tais tulla liian iso? :p Ja nyt se alkaa olla jo aika painava, joten neulominen/kutominen on jo vähän työläämpää. Olen saanut kastemekkoa sen verran eteenpäin, että kankaat on jo leikattu. Viikolla löysin kivan kirjontakuvion, jota aloin innoissani kirjomaan. Mut aikaahan tuollaiseen näpertelyyn saa kulumaan ja kun samalla pitäisi kuitenkin vielä järjestellä niitä muuttotavaroita. ;) Käsityö on sellaista sijaishommaa, kun muu järjestely ei kiinnosta. :LOL: Mä nautin siitä valtavasti! Miten sun peitto edistyy? Voin sitte laittaa kuvan jos ja kun saan työni valmiiksi.

Joskus täällä oli puhetta, että miten saa urheilla. Urheilla saa niin kuin ennenkin, mutta syke ei saisi nousta yli 150, koska se vaikuttaa vauvaan. Jostain syystä pyöräilyä ei suositella - miksei? Moni ajaa pyörällä, mutta minulla alkoi ainakin tuntumaan pyöräily, joten jätin sen suosiolla.

Iltayöstä supisteli aika kovasti - soitin yöllä miehellekin asiasta. Sit muistin, et synnäriltä ovat sanoneet, et jos supistelee, niin pitää ottaa banadolia, jos se ei auta niin sit voi lähtee käymään synnärillä näytillä. Tein työtä käskettyä ja sain nukuttua 4-5 tuntia. Nyt ei oo enää onneks supistellu.

Minäkin olen ajatellut, että en millään haluaisi vielä luopua asukistani. Jää varmasti ikävä näitä ihania liikkeitä. Oon ihan fiilistellyt, kuinka kiva olo on ollut. =)

nuutti ja ville vallaton 33 + 6 :heart:
 
Joo on meilla aika poikavoittoinen lista. Onko kellaan mitaan tytto tai poika tuntemuksia? Itella ei ole viela mitaan. Kumpikin on yhta tervetullut. :heart:

Mies tietaa mika taa palsta on ja valilla kysyy tai ma kerron jotain palstalta, kun eihan se raukka Suomea osaa lukea. :whistle:

Ihanaa kuinka kaikki nauttii raskaana olosta. Makin oikein innolla odotan, etta tunnen vauvan potkut. Milla viikolla te ootte ensimmaiset potkut tuntenut?

Niin miksei sais pyorailla? Mulla ei ainakaan viela ole tuottanut ongelmia. En tosin kovin pitkia patkia pyoraile, noin 10-15 minuuttia menee toihin. En edes joka paiva pyoraile.

Mites Nuutin supistelut? Joko on hellittanyt?

Vasyttaa vasyttaa ja viela kerran vasyttaa! Ja hyvin krapulainen olo. Mutta oli se tan arvoista. Olin eilen Take Thatin konsertissa. Parempaa showta saa etsia. Siis aivan mahtava. Ei voi sanoin kuvailla. Se oli kylla Greatest Day! Voin kun paasis uudestaan. Jos ette ole huomannut oon aika innoissani, vielakin! Nyt sitten jannitetaan kumpi tulee ensin vauva vai DVD?!? :LOL:

Vasynyt, mutta onnellinen JoJo :LOL: ja 15 POKS
 
Oi Salmis jätti jättisuuret onnittelut halien kera! Ihanaa! :heart:

Pitkää päivää edelleen töissä tullut painettua. Joka päivä käyn kyllä lukemassa, mutta jotenkin voimat ihan kadoksissa. No, perjantaina alkaa kesäloma!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ihanaisille mammoille! :heart:

Delfis ja pikkudee 14+5
 
heipat

Meikä on aika kipiä, kauhia flunssa, jotenkin tuntuu flunssa pahemmalta kuin ennen ilman raskautta, ja mahaa "särkee" ihan kummallista. Oon ulkona töissä tosi paljon, joten kylmähän siellä tulee!

Mutta lekurille varmaan jos ei parane tästä, ja sitä panadolia olen uskaltanut ottaa.

Ootan lomaa, delfishyvää lomaa siis! mahtavaa, mullon vielä noin 4 vkoa töitä ja sitten...

Nyt on niin jotenkin alakuloinen ja nuutunut olo kun on kipeänä ja töihinkin on mentävä (tämä tunnollisuus), jaa kyllä mä vaan pyöräilen päivittäin noin 1h. Ei ole ollut pahitteeksi, luulen että hyvää tekee!

Mutta voimia mammat

La Mer ja huomenna poks 16
 
Nuutti tosi mielelläni näkisin kyllä sun peiton sitten kun se on valmis! :) Mäkin voin laittaa kuvan sitten omastani, tosin voi olla, että siinä vaiheessa sä oot jo tuolla vauvapuolella. :D Mun peitto on sen alkuinnostuksen jälkeen vähän jäänyt vähemmälle huomiolle. Puolet tilkuista on kohta neulottu, eli urakkaa riittää vielä. Pitäis tulla paremmat ilmat nyt, niin pääsis tuonne puistoon kilkuttelemaan puikkoja. :)

Mä oon myös pyöräillyt ihan normaalisti eikä tunnu yhtään pahalta. Mun mielestä ihan paras saamani neuvo noissa urheilujutuissa on se, että tekee sitä, mikä tuntuu hyvältä. Jos tuntuu pahalta, jättää tekemättä. Kyllä se kroppa kertoo sitten, mikä ei enää sovi. Jos maha kasvaa tosi suureksi, voi pyöräilykin tietysti muuttuneen painopisteen myötä käydä hankalammaksi, mutta esim. spinningissä oon nähnyt ihan viimeisillän raskaanaolevia naisia ja hyvin näyttävät vetävän. :)

Jojo, mulla on ollut aika vahva tyttötuntemus, mutta yritän olla mitenkään asennoitumatta siihen, että tää olis tyttö, kun se voi yhtä hyvin olla poikakin. :D Ja tosiaan sukupuolella ei oo yhtään mitään väliä! Meidän so far ainoot vauvanvaatteet taitaa olla vaaleensinisiä, mutta mä en osaa enkä halua muutenkaan ajatella, että värit olis jotenkin sukupuolisidonnaisia. Ite tykkään enemmän muutenkin vahvoista väreistä, joten toivottavasti pastelleja ei tuu kauheesti enempää...

La Merille
tsemppiä flunssan kans. Taitaa käydä nyt läpi vähän kaikki tässä meidän pinossa. Otahan muutama päivä sairaslomaa, niin pääset lepäämään ja siten ehkä vähän nopeemmin eroon tuosta lentsusta. Etkä ainakaan tartuta muita työkavereita.

Delfikselle hyviä viimesiä työpäiviä ja sitten superihanaa ja rentouttavaa lomaa! Pistähän nyt tilaukseen kunnon lomasäät koko Suomeen, mielelläni mäkin niistä nauttisin, vaikkei lomaa ookaan tiedossa. :D

Rosehip ja höppänä 26+5

 
salmis, sylintäydeltä onnea! kuulostaa niin ihanalta, minulla tuli ihan tippa linssiin. :heart:

mä olen niin ulalla kaikesta, etten osaa kommentoida mitään mihinkään. kovasti teidän juttuja luen, mutta kaikki on sen verran mua pidemmällä että lähinnä vain kateudesta vihreänä vakoilen. mäkin haluan mahan! ja potkut! ja äitiysloman! nyt ja heti.

tänne pitäis saada nyt suuren plussatuulen tuomana lisää porukkaa tuolta kuumeilupuolelta joukon jatkeeksi! sitten mä en olis enää rv-juniori... :kieh:

täällä pahaolo on kuin onkin tullut kuvioon, joka aamu oksettaa, vasta kaksi kertaa on yrjö lentänyt. väsyttää, heikottaa, paleltaa, kuvottaa. jos en tietäisi mistä tämä johtuu niin olisin varmaan saikulla, mutta kun tietää syyn niin ei viitsi saikuttaa. tai ehkä sitten jos tämä tästä vielä pahenee. tänä aamuna arvoin pitkään lähdenkö töihin, ja sitten lähdin. päätin sitten että nyt kerron pomolle, koska jos täytyy olla pois niin olisi kivempi jos se tietäisi oikean syyn. ja ensi viikon np-ultra on työajalla, siitäkin piti kysyä että millä leimaan ulos ja sisään ettei vähenny työajasta. no turhaan hermoilin pomon reaktiota (keski-ikäinen mies), hänen eka sanat oli "oi kuinka ihanaa!" ja sitten hän alkoi selostamaan talon hyvistä eduista kuten 3kk:n täysi palkka äitiysloman alussa. ja kysyi myös ettei vaan ole liikaa stressiä töiden kanssa. hupsu setä, niin mukava ja reilu.. :D

onko täällä kellään muulla migreeniä? jos niin miten olette selvinneet sen kanssa raskausaikana. elin toivossa että se jättäisi minut 9 kuukaudeksi rauhaan, mutta kattia kanssa! yksi viikonloppu on jo mennyt sängyn pohjalla maatessa, tietenkin se kaunein ja lämpimin helleviikonloppu. panadolista ei ole mitään apua ja mitään muuta ei kai voi ottaa. kohtaus kesti kaksi päivää ja meni sitten vaan nukkumalla ohi. vähän pelottaa milloin se iskee taas, ilman lääkettä se on todellista tuskaa.

jepulis eipä mulla muuta, lupaan alkaa kommentoimaan muiden juttuja sitten kun osaan. onnellista odotusta, ja kesälomaa jos jotkut jo pääsevät siitä nauttimaan! :wave:

salome rv 10+1
 
:flower: Onnea salome ja tervetuloa! On sinua jo täällä vähän odoteltukin... :D

Tiedän tunteen, tuon kun on niin vähillä viikoilla muihin verrattuna. Mutta tosi nopeasti aika on mennyt, varmaankin myös siksi kun välillä oli pari kuukautta niin huono olo, että ajantaju meni kokonaan ja piti vain selviytyä päivästä toiseen. Jossain vaiheessa tuntui aika vaikealta iloita raskaudesta... :ashamed: . Toivottavasti sinulla migreeni pysyisi loitolla, itse en siitä ole kärsinyt mutta päänsärky kyllä lisääntyi jossain vaiheessa inhottavasti. Muutaman viikon päästä sinullakin alkaa toinen kolmannes, tietääkseni silloin lääkäri voi määrätä myös buranaa tms., jos se auttaisi sitten tarvittaessa. Toivon sinulle ihanaa raskausaikaa ja toivottavasti pahoinvointikin pian hellittää =) .

Jee, täällä ollaan jo yli puolivälin! Hitsi kun alkaa jännittämään torstainen rakenneultra... mahassa on ollut aika vilkas asukki viime päivinä joten ajatukset on melkein koko ajan vauvassa :heart: . Me ollaan aika uteliaita tietämään onko siellä tyttö vai poika, ei niin että sillä olisi jotain merkitystä mutta jotenkin haluaisimme jo tietää enemmän siitä, että kuka siellä mahassa oikein on. Tosin veikkauksethan voivat muuttua matkan varrella. Haluaisin pitää mahdollisen tiedon sukupuolesta vielä salaisuutena sukulaisilta, sillä kuten rosehip, myös minä pidän enemmän selkeän värisistä vaatteista enkä haluaisi mitään vaaleanpunaisia tai -sinisiä tamineita lahjaksi. Vaaleista väreistä tykkään vain omenanvihreästä ja ehkä beigekin menisi. Valkoinen on myös ok. Taitaa vaan tuo vauvanvaatetarjonta ylipäätään olla aika vaaleansini- ja -punavoittoista :headwall:

Piki ja pikkuinen 20+1
 
Ada
:hug: La Mer toivottavasti paranet pian!

Ja kiva Salome, kun tulit ilmoittelemaan itsestäsi. Olinkin jo vähän miettinyt, että toivottavasti siellä on kaikki hyvin. Nopeastihan sun viikot on hurahtanut, kohta 12 kipuraja ylittyy, jee! Mäkin kovasti toivon, että haaveilupuolelta pääsisi pian porukoita tälle puolen. Mulla ei ole ollut migreeniä koskaan, mutta nyt viime viikkoina olen kärsinyt kamalista päänsäryistä. Päänsäryt alkoi kun oksentaminen loppui... tässä odottelen seuraavaa korvaavaa oiretta :) . Voimia migreenin ja pahoinvoinnin kanssa!

Hyvää vointia kaikille!

Niin ja onnea Piki puolivälistä :heart: !
 
Huomenta arvon odottajat!

Salome, kannattaa käydä lääkärissä jo ennen kuin seuraava migreenikohtaus iskee. Mulla ei oo omakohtaista kokemusta moisesta riesasta, mutta muistelen kaverini sanoneen, että söi raskausaikana panacodia pahimpina migreenipäivinä. Muitakin vaihtoehtoja voi olla, kantsii käydä konsultoimassa tohtoria. :) Ihana suhtautuminen sun esimiehellä! Tosin mun mielestä tämmöseen uutiseen ei voi paljon muuten suhtautuakaan tai osoittautuu tosi mäntiksi. Tsemppiä pahoinvointien kans, kyllä ne siitä vielä loppuu ja pääset oikeesti nauttimaan raskaudesta! Mä luulen, että aloin oikeesti nauttia siitä vasta sitten, kun rupesin tuntemaan pienen liikkeet. Se asia konkretisoituu niin hurjasti siinä vaiheessa.

Pikille tsemppiä ultraan ja tuuhan kertomaan kuulumiset sitten! Meillä on viikon päästä se munuaisaltaan kontrolliultra ja ajateltiin udella uudemman kerran sukupuolta selville. Onnea vielä puolenvälin ylittämisestä täältäkin! Kohta pääsetkin jo hakemaan äitiyspakkausta. :) (Jota itsekin edelleen odottelen, huoh.)

Omaa napaa vähän.. Masupampula on ollut tosi innokas äitinsä monottelija viime päivinä ja isikin on saanut osansa masun päältä. Toissayönä valvoin pari tuntia, kun vessakäynnin jälkeen tää päätti pitää diskon omassa yksiössään... Liikkeet on selvästi voimistuneet, mut johan se pikkunen alkaa ollakin kilon paremmalla puolella. Hassua ajatella, että mun mahassa möyrii semmonen. :heart: Tunnen vauvan hahmon selvästi mahanahan läpi, mutta en osaa erottaa, miten päin se siellä millonkin on. Välillä oon tuntevinani jalan, mut mistäs siitäkään voi tietää. Alaselkäkivut ei oo vaivanneet nyt viikolla ollenkaan, jee! :)

Voikaa hyvin!

Rosehip ja taateli 27+0
 
Ada
Oooo, koska pääsee hakemaan äitiyspakkausta ;) ? En ole ollenkaan kärsimätön :whistle: .

Sain juuri vauvauutisia, mun hyvä ystävä on synnyttänyt eilen. Mulle tuli ekana sellainen olo, että nyt lenkkarit jalkaan ja juoksujalkaa sairaalaan katsomaan. Jo näiden vauvauutisten saaminen on alkanut tuntua niin hienolta, että oijoi. Miten tässä jaksaa odottaa sitä omaa?! Koska se aika nyt rupesikaan menemään nopeasti?

Kiva, että Nuutin supistelut asettui. Sulla ei ole pitkä aika, toivottavasti saisit nauttia loppuajasta ilman suurempia harjoitussupisteluja.

Tsemppiä Pikille ultraan, täällä odotellaan kuulumisia!

Rosehipin vauvanhahmon kuvaukset kuulostaa ihan mielettömän hienoilta! Ihania päiviä nyt kun selkäkipukin jätti sut. Onneksi. Miksi muuten munuaisallasta kontrolliultrataan?

Ääh, täällä on vielä 2,5 viikkoa neuvolaan. En ole vielä koskaan kuullut sydänääniä ja aina vaan pitää odottaa. Olisikohan mulla mitään saumoja, jos soittaisin neuvolaan ja pyytäisin päästä kuulemaan sydänääniä ihan nopeasti vaan? Onko kukaan tehnyt niin?
 
Ada, meidän pikkusen munuaisaltaan koko ylitti kontrollirajan sen verran, että pitää mennä vielä toisen kerran rakenneultrattavaksi. Kontrolliraja oli 4mm ja meillä koko oli 4,3mm. Viime vuonna tosin raja oli 5mm, jolloin ei oltais edes jääty tuosta kiinni. Kuulemma aika yleistä tuo on ja hoitsu vielä korosti, ettei oo mitään syytä huoleen enkä osaakaan oikein olla huolissani tuosta, kiva vaan päästä kattomaan pikkusta vielä kerran kun muuten nää kaupungin tarjoomat ultrat olis ohi. :) 4D me ajateltiin jättää väliin, kun päästään tuonne vielä kerran. Enkä mä oikeestaan halua nähä vauvan kasvonpiirteitä ja muita ennen kuin se on konkreettisesti mun sylissä. Tulee vaan kauhia(mpi) ikävä! :)

Luulisin, että ottavat sut neuvolaan kyllä kuuntelemaan sydänäänet, jos soitat sinne. Varsinkin jos sanot olevasi vähän huolissasi... ;)

Mä pistin äitiyspakkauksen tilaukseen heti, kun sain neuvolasta lapun raskaudesta (vko22) ja siis kun sain vihdoin hakea muitakin etuuksia Kelalta. Päätös laatikosta on tullut jo, mut laatikko itse on vielä matkalla. Hitsi vie, mä meen kohta hakemaan sen sieltä Reimalta! :D

Se aika alkaa kulua sullaki kohta ihan älytöntä vauhtia! Se alku on kyllä semmosta neuvolakäyntien ja ultrien odottelua vaan ja mulla vielä kun ei ollut mitään oireita eikä mahakaan kasvanu, niin koko asia oli niin utopistinen, että jokaista raskausajanseurantakäyntiä odotti suunnilleen tunteja laskien. Ja aina kun mä hoidin jotain raskauteen liittyvää asiaa, tai ennen kuin kerroin asiasta jollekin, mun oli pakko kattoo neuvolakortista, että oikeesti oon raskaana enkä vaan nähnyt unta. :D Ja nyt en voi käsittää, että mulla on nyt alle 3kk laskettuun aikaan. Ja kun just oli testissä plussa. :eek: Kesän jälkeen sä oot tässä ketjussa se, joka taivastelee, miten äkkiä aika on mennyt! ;)
 
Heippa!

Päivät menevät niin nopeasti vauvan ja miehen kanssa. Molemmat ovat kyllä niin ihania :heart: Rakkaus miestä kohtaan on lisääntynyt, hän on niin hyvä isä. Ja kuvitella että meillä on lapsi, ei sitä vielä oikein kunnolla ymmärrä :D

Synnytyskertomusta kyseltiin. Taidan tuottaa pettymyksen ja jättää kirjoittamatta. Anteeksi. Vaikka olen aina tykännyt muiden synnytyskertomuksia lukeakin. Mutta sanotaan näin että en halua kertoa synnytyksestäni raskaana oleville naisille, se, että asiat menisivät niin kamalasti kuin minulla ja vauvalla on hyvin hyvin harvinaista, enkä halua turhaan luoda pelkoa. Nyt kaikki on hyvin ja se on pääasia! :)

Nukkuminen on jäänyt hyvin hyvin vähälle, töttöröö. Hoksattiin miehen kanssa että voidaan olla vuorotellen hereillä! Hyvä idea! Kun mies palaa töihin, tarttee kehitellä joku päiväunikäytäntö.

Oikein lämpimät halaukset teille kaikille mammoille!

:hug:






salmis ja poika 11 päivää
 
Ada
Anteeksi Rosehip, mä kysyin jotenkin tosi törpösti tuosta munuaisaltaasta. En tiennyt että sillekin on määritetty joku raja. Mutta ihanaa, että pääsette tervehtimään vauvaa! Kaikki on kuitenkin juuri niin kuin pitääkin.
Ja kiitos taas kannustuksesta! Mulle iski vaan taas epäusko tämän kaiken edessä. Jätin soittamatta neuvolaan, koska en kuitenkaan oikeasti ole niin kovin huolissani... paitsi välillä. Nooo, ehkä mä soitan huomenna tai sitä seuraavana päivänä :p .

Salmiakkitassu, :flower: kaikkea hyvää vielä Teidän pienelle onnelliselle perheelle! Mitä vaikeuksia kohtasittekin, niin onneksi ne on ilmeisesti voitettu ja palkinto on varmasti suloinen :heart: !
 
Ada, ei sun kysymys yhtään törppö ollut. :D Mä oisin itse kysynyt varmaan ihan samalla tavalla. Eipä noista oikein voi tietää, jos ei omalle kohdalle satu. Ja se kontrollirajakin varmaan vaihtelee ihan paikkakunnittain, siis jos täälläkin se on viime vuonna ollut 5mm ja tänä vuonna 4mm. Varmaan sit eri elimillä on jotkut kontrollirajat, mut en mä mistään muista sitten taas tiedä mitään...

Niitä dopplereita muuten myydään ihan kotikäyttöönkin. Me ei hommattu semmosta, mut monet on tykänneet. Varmaan käytettynäkin saa. Sit ei ainakaan tarvii soitella neuvolaan, että pääsiskös kuunneltavaksi, kun huolestuttaa tai "huolestuttaa".

Salmis, voit hyvin jättää synnytyskertomuksen kirjoittamatta! Ikävä kuulla, että synnytys oli ilmeisen epämukava kokemus, mutta toisaalta te selvisitte siitä ja pääasia, että sinä ja vauva voitte nyt hyvin ja kaikki on muutenkin hyvin! :) :heart: Tuuhan silti aina ehtiessäsi/jaksaessasi ilahduttamaan meitä kuulumisilla!

Hei muuten, tänään tulee taas ykköseltä 19.55 ruotsalainen Kätilöt dokkarisarja. Se on mun varma itkettäjä. Siinä vaiheessa, kun synnyttänyt äiti saa nyytin kainaloon, mä oon ihan byääääääh liikutuksesta. Taas vaihteeksi. :D
 
Ada
Mä katsoin eilen Kätilöt. Siitä tuli mun uusi suosikkiohjelma :D .

Huolissaan tai "huolissaan", niin mä soitin tänään neuvolaan. En tekeytynyt yltiöhuolestuneeksi, vaan kerroin rehellisesti tilanteesta. Neuvolaihminen nauroi mulle hyväntahtoisesti ja se tuntui juuri hyvältä reaktiolta. Saan mennä sinne maanantaina niin yritetään kuulla sydänäänet. Tosin hän varotteli kamalasti, että rv 14+2 on vaikea kuulla mitään... :eek: . Sanoi tosin, että koska mä olen hoikka niin voidaan yrittää. Koska teillä muilla on kuulunut? Mistä mä olin saanut sen käsityksen, että sydänäänet voi kuulla rv 12 -> ?

Samalla sain kuulla myös että olen rh negatiivinen, mutta vasta-aineita ei löytynyt verestä.

Anteeksi, pelkästään omaa napaa :ashamed:
 
Onneksi kaikki on hyvin salmiakkitassulla ja vaavilla synnytyksen ongelmista huolimatta :whistle: :heart:

Ada, piti ihan tarkistaa, että minulla kuului kotidopplerilla sydänäänet viikoilla 13+2. Aiemmin en päässyt kokeilemaan, mutta ihan selvästi ne sieltä erottuivat. Paitsi ainoastaan sängyllä selällään maaten ja aika alhaalta tietysti. Neuvolan doppler on varmaan teilläkin tarkempi joten luulisi äänien kuuluvan sinullakin jo ihan hyvin. Tsemppiä odotteluun! =)

Rakenneultrassa oli kaikki hyvin, huh :whistle: :D . Aika ahtaasti näytti pikkuinen siellä olevan pää alaspäin, jalat ylös :heart: . Ilmankos potkuja on tuntunut nyt tuossa navan korkeudella... Sukupuoli saatiin myös melko varmasti selville, mutta taidan paljastaa sen vasta vähän myöhemmin. Istukka oli vieläkin sen verran alhaalla (1cm kohdunsuulta) että pitää käydä vielä 28+ viikolla tarkistamassa tilanne. No pääseepähän taas vilkaisemaan, miltä vaavi näyttää =)

Piki ja pikkuinen 20+4 ( LA:n voisi muuten vaihtaa 25.10. jossain vaiheessa) :attn:
 
Salmiksen kokemus kuulostaa hurjalta. Mutta kuten sanottu onneksi kaikki on nyt hyvin.

Hyva etta Nuutin supistukset on lannistuneet. Varmaan saakin lannistua viela pariksi viikoksi.

Salome tiedan tunteen miten alussa aika ei meinaa menna eteenpain olleenkaan. Kylla se siita lahtee vierimaan.

Pikille onnittelut hyvista ultra kuulumisista.

Ada toivottavasti saat kuunnella sydanaanet. Niista minakin haaveilen.

Ei oikein runosuoni puhkea. Tuntuu etta ei oikein ole mitaan kirjoitettavaa. Taalla ei siis ihmeita. Huomenna seulonta. Siinapa ne mun ajatukset. :LOL:

JoJo 15+4
 

Yhteistyössä