Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset kesäkuussa

Rosehip Taalla on kipuillut nyt kaksi paivaa. Liitoskivut! (tai siis ainakin luulen niin) Voi helvata. Nytko jo ne alkoi! On muuten ikavaa. Myos hantaluuhun sattuu. Etta pitikin menna sanomaan etta kun ei ole mitaan oireita. Prkl! Ja ma en yleensa edes kiroile! Viime yona kun nousin vessaan, hyva kun pystyi kavella sattui niin pahasti. Milloin muilla on nama hirveet kivut alkaneet?

Ada Joo kylla kannattaa tehda kysymyslista. Auttoi ainakin mua. Ja joo sain vastauksen kaikkiin kysymyksiin. Ja kylla oli aivan mahtavaa kuulla sydanaanet.

Ma sitten varasin "sairaala kierroksen", synnytys/perhevalmennuksen ja myos imetys "kurssin". Ne on vasta loka-marraskuussa. Saas naha minkalaisia ne on taalla.

Ma oon ruvennut nakemaan mita ihmeellisimpia unia! Niissa ei oikein ole paata eika hantaa. Ei siis yhtaan jarkea. En kylla vauvasta ole nahnyt unia kuin kerran. Ja siina sanottiin etta poika tulossa. Mites teidan unet?

Ja muuten vielakaan ei ole tullut seulonnan tuloksia! Viela huomisen postin odotan ja sitten soittoa sairaalaan. Mutta olen ajatellut, jos ois ollut jotain "vikaa" ois ne jo nyt soittaneet.

JoJo 17+2 (kohta nelja kuukautta takana :eek: )
 
Moikka! Jos sitä sitten kuitenkin jo uskaltais pinoutua ja alkaa kyselemään teiltä otatteko lähes kolmekymppisen tokakertalaisen porukkaan =) ? Osa teistä onki tuttuja ja osa hiukan tuntemattomampia, tosin olen tuolla kuumeilu puolella käyny seurailemassa kuten täälläkin kuulumisia =) .
Eli siis clomit auttoivat meitä taas ja pieni toivottavasti matkalla meille, nyt menossa hurjat 4+4. Ja LA on tod.näk. 26.2.10

Nanna 4+4
 
morjens.

me unohdettiin miehen kanssa eka perhevalmennus! Hupsis tosi vastuulliset vanhemmat! Noo eiköhän me tiedetä kaikenlaista... :D pitää mennä seuraavaan valmennukseen sitten. En usko Ada että se on semmoista terapointia, varmaan lähinnä videoita ja tutustumista...ihan kiva ois toisiin vanhempiin toki tutustua, että olisi vauvakamuja.

Mua vähän jännittää just tuo vauvan tuoma sosiaalinen muutostila. En tunne hirmuisesti täältäpäin odottavia tai pienen vanhempia. Joten omat kamut huitelee muissa merkeissä, ja jääkö sitä vauvan kanssa yksin? Siksi toivonkin perhevalmennuksista yms että tutustuisi uusiin ihmisiin vauvojen kera, lenkkiseuraa ja näin. Minkälaisia kokemuksia teillä on moisesta.

ah näin tänään kamun nelikuisen, ihanaa, pian (tai ikuisuuden päästä) itelläkin on tommoi...

Vauva muksauttelee jo hennosti mahassa. Viikonloppuna vallan vahvistui...ei vielä kunnon potkuja mutta pienen pienin muksautuksia! Ihanaa kyllä ja outoa.

kaveri suositteli hei kampissa vauva kauppaa bebes tms. ja nettisivutkin on, joten kurkatkaapas!

heipodeipo

La Mer ja 18+1
 
Hellou kaikki ihanat mammat!
Nanna81 - munkin puolesta tervetuloa! Ja onnea plussauksen johdosta! :flower:

Jojo Mulla oli kovimmat kivut juuri tuossa 16-18 viikoilla. En pystynyt tekeen mitään muuta kuin istumaan ja virkkaamaan. :p Silloin aloitin ensimmäiset käsityöni vauvaa varten.

La Mer Ihanaa, kun oot saanut tuntea jo muksautuksia, ne on niin kivoja. Älä huolestu jos niitä ei tosiaan tunnu joka päivä, kun vauveli on välillä vaikka miten päin siellä masussa.

Me käytiin miehen kanssa maanantaina viimeisessä ultrassa ja siellähän olin niin hienot koneet ja laitteet, että saatiin 4 D- kuva vauvan kasvoista! Arvatkaa vain onko suloinen pikkuinen?? Kyllä äiti ja anoppi olivat aika ihmeissään, kuinka jo ennen syntymää saa vauvasta oikein kunnon kuvan, mistä erottaa lapsen piirteet. Anoppi riemastui asiasta, kuinka vauva on niin isänsä näköinen! =) En tiiä, mutta näytti kuin vauvalla olisi pitkä musta tukka - se toki voi olla myös varjoa. Edelleenkin sanottiin lääkärille, että emme halua tietää vauvan sukupuolta. Mies sanoi nähneensä kumpi se on ja sillä sitten härnää mua - oikeesti en tiiä näkikö hän mitään vai ei, kunhan vain härnää.

Nuutti ja Ville Vallaton 36 + 2
 
Nanna , tervetuloa mukaan vaan! :) Mun mielestä voidaan hyvin pitää tätä pinoa lähes kolmekymppisten x-kertalaisten pinona! :D Onnea paljon plussasta ja ihanaa odotusta! Kertoilehan sitten, miten odotus etenee ja mua ainakin kiinnostaa kuulla, miten se eroaa ensimmäisestä. Kuulemma kun saman äidin raskaudet voi olla kaikki aivan erilaisia! Lisäsin sut listalle. Taidat olla pinon eka tokakertalainen. :)

Jojo, toivottavasti nuo sun liitoskivut on vaan satunnaisia. :( Joillakin liitoskipuihin auttaa liikunta ja toisilla lepo. Mullahan on jomotellut häntäluuta säännöllisen epäsäännöllisesti jostain viikolta 14 asti ja nyt jomottelee myös ristiluuta ja välillä koko lanneranka tuntuu olevan muussina. En saa oikein rentoutettua alaselkää muuten kuin makuuasennossa, kun tuo kohtu toimii semmosena ryhtiremminä. Niin ja kohtu painaa myös keuhkoja istuessa ja joudun välillä hengittelemään tosi syvään takakenossa, että saan happea. Mutta nuo on onneks aika pieniä ongelmia vielä toistaiseksi eikä tosiaan vaivaa mitenkään 24/7.

La Mer,
eiks oo ihania nuo muksautukset! :D

Nuutti, ihana tollanen loppuraskauden 4D! Siellähän on jo ihan valmis vauva vastassa. :D Oliko teillä tuo omakustanteinen vai onko teillä kunta/kaupunki satsannut moiseen laitteistoon?

Alan nyt taas tiedustella, että haluaako joku päivitellä pinoa heinäkuussa? Mä oon päivitellyt jo hyvän tovin, joten jos innokkaita löytyy niin ilmoitelkaapas! Tajusin just, että tässä on enää 3. kuukauden pinot mulla jäljellä maksimissaankaan - jos vaavi päättää syntyä elokuun puolella, niin vielä vähemmän. Voihan iik.

Rosehip ja pieni monottelija 29+0, siis 30. viikko poksahti käyntiin :eek:
 
Oiii Nuutti ihanaa kun saitte pikkusesta niin oonistuneen kuvan! :heart: Itekkin oon miettiny sitä 4D-ultraa.

JoJo sekoja unia nähty täälläkin... osa on niin pimeitä, että itse tarinaa ei kehtais kertoa kellekkään. :D Viime yönä näin taas sulosta unta. Tunsin masun päältä missä on pikkusen pää ja jalat tuntui toisella puolella. Oli niin todentuntuinen. No, eipä tässä kauaa mene kun tuntee oikeasti ne. :heart: Täällä kans välillä koviakin liitoskipuja ja häpyluukin on ihan hellänä...

La Mer Ihanaa kun säkin tunnet ne pienet muksautukset!! Ihanaa! =)

Myös mun puolesta paljon tervetuloa Nanna81 ja onnea plussasta! :flower:

Piki nauttii siellä sitten lomasta, eikä mieti niitä töitä vielä! :D Tämä on määräys! ;)

Täällä on suppareiden takia määrätty ottaa rennosti. Loma loppuis tällä viikolla, mutta katsotaan mitä ne sanoo perjantaina neuvolassa... Ihanaa kun sai vimpaks lomaviikoks vielä hellesäät! B)

Delfis ja pikkudee 17+1
:heart:
 
Ada
:hug: JoJo, kyllä ne olisi jo soittaneet! Kaikki on varmasti hyvin!

:flower: Tervetuloa Nanna!!! Musta on ihan mahtavaa että ekakertalaiset palailee toiskertalaisina!!! Taidat tosiaan olla eka. Otitteko clomit heti yrityksen alusta lähtien käyttöön? Mietin sitä tulevaisuuden kannalta. Olen välillä ihmetellyt lapsettomuuden painostavaa epätervettä tilaa ja luvannut itselleni että haen apua jatkossa nopeammin. Toisaalta mulla on sellainen olo, että lapsettomuus oli meidän kohdalla joku tulppa, joka irtosi ja ettei sitä välttämättä jatkossa ole.

Oi, noi liitoskipujutut kuulostaa siltä, että täytyy ruveta itsekin hankkimaan lankoja ja ohjeita jo valmiiksi ja varautua

:whistle: . Kestovaippamaailma vaikuttaa loputtoman laajalta. Pitäisi varmaan ruveta pikkuhiljaa lukemaan niitäkin ohjeita.

Toivottavasti

Delfiksen supparit helpottaa tai saat jatkolomaa ainakin!

 
Ada: Päätettiin jo esikoista odottaessa, että seuraava saa tulla kun tulee. Kävin gynen tarkastuksella, koska minusta tuntui että kaikki ei ole ihan kunnossa. Gyne katsoi että pco pahentunut ja määräsi heti clomit käyttöön. Eli siis ei ehditty yritellä kuin nelisen kiertoa ennen lääkkeitä. Monellahan esikoinen kuulemma avaa sen "tulpan", jännä juttu sekin =) !

Yritähän Delfis ottaa tosiaan rennosti nyt! Ja toivottavasti saat sitä saikkua. Minä olin esikoiselta viikolta 31 makuupakossa, supistukset alko kans jo tosi aikasten muistaakseni n. viikolla 19-20. Ei muuten ollu kivaa sekään. Kunto laski ihan hirveesti ja kun lopulta sai luvan liikkua niin postilaatikolla käyntikin sai hengästymään...
 
Meillä oli normi äitiyspolin käynti, jossa sain yllätyksekseni sen yhden 4 d-kuvan. Oli kyllä kiva saada se! Mä oon ollut koko raskauden siellä seurannassa ja vasta nyt sain ensimmäisen sellaisen kuvan. tosin aikaisemmin kukaan ei ole kattonut vauvaa 4d:nä, kuten tämä lääkäri katsoi.
 
Tervetuloa Nanna! :flower: Ja onnea tokasta plussasta!

Olipa kiva yllari Nuutille!

Kiitos kaikille vastauksista liitoskipuihin. Kai naita on vain karsittava. Tanaan ajoin pyoralla ja tuntui ihan OK. Kaveleminen tuottaa eniten hankaluuksia.

Sain tanaan seulonnan tulokset, 1:6302. Eli hyvat tulokset sielta tuli. :heart:

Tassa vaan pika pikaa kirjottelin. Ostin pari kiloa mansikoita, taytyy niita lahtea laittamaan.

JoJo 17+4
 
B) pikainen päivitys kuulumisiin ennen ukonilmaa... kun on tämä pöytämallin kone, jota juuri pari viikkoa sitten korjattiin ukkosen jäljiltä :kieh:

Tervetuloa minunkin puolestani nanna, ja onnea plussasta :flower:

rosehip, meinasin kyllä ottaa äitiyspakkauksen, sen saapuminen tuntuu varmaan vähän kuin joululta :D . Paperit saan ensi viikon neuvolakäynnillä. Mietin tuossa vauvavakuutuksen ottamista ja meinasinkin sen jo tilata verkkokaupasta, mutta esitteessä mainittu "viimeistään 3kk ennen laskettua aikaa" olikin verkkokaupan puolella 4kk ennen ja ostokset jäi tekemättä. Pitänee soitella sinne sitten ensi viikolla :headwall:

:wave: voisin vaikka tehdä sen heinäkuun pinon ensi alkuun, jos kukaan muu ei vielä ole innostunut päivittäjän pestistä. Elokuusta voisi sitten joku muu aloittaa, jookos =) ?

Kesäterveisiä kaikille ja tsemppihalit kivuista/ suppareista kärsiville :hug: . Vähän on itselläkin häntäluu ja iskias alkanut vaivata.

Piki ja pikkuinen 23+0 ( taidan alistua nla:n antamaan laskettuun aikaan ja poksutella sen mukaan, kun se 24.10. on kuitenkin laitettava kaikkiin virallisiin papereihin... ovis ei kyllä satu tuohon, mutta olkoon)
 
Onnea nanna :flower:

Täällä oli juttua mahan koosta... Kovin taitaa olla yksilöllistä. Minulle alan ammattilainen sanoi (ei siis neuvolassa vaan tuttu vapaa-ajalla), että iso vauva on tulossa! Vähän hirvittää! Toisaalta tähän saakka kohdunpohjankorkeus on ollut keskikäyrällä, niin ei kai tässä kannata huolestua. Katsotaan sitten seuraavassa neuvolassa, että onko kasvu tosiaan ollut kovaa, vai näyttääkö mun maha vain isolta :LOL:

Onko teillä muilla ollut mitään jalkaoireita? Mulla on parina yönä viikon sisään ollut sellaista epämiellyttävää oloa säärissä keskellä yötä. Diagnosoin itse levottomiksi jaloiksi, tiedä sitten onko sitä vai muuta. Kokeilin jalkojen kohoasentoa, mutta ei tuntunut hyvältä. Käveleminen vessaan ja keittiöön helpotti oloa ja teki myös mieli laittaa villasukat jalkaan, ja se tuntuikin olevan hyvä ratkaisu. Saa nähdä miten tästä eteenpäin, lisääntyykö oireet edelleen.

Mitenkähän kauan äitiysrahapäätöstä Kelasta pitäis odottaa? Hain samalla äitiyspakkausta ja sen olen saanut noin kuukausi sitten. Mitään muuta päätöstä ei ole kuulunut... Pitäsköhän soitella sinne...

Citrus + trampoliinipomppija 28+6
 
Heippa kaikki! Anteeks oon ollu tooooosi laiska kirjotteleen. Kuumuus vie voimat :ashamed:

Onnea nanna plussasta. Tervetuloa uudelleen :D

Liitoskivuista ne on ilmeisesti kovin yksilöllisiä, mutta itselläni meni näin. Hieman ennen puoliväliä rv16-18 ?? ne alkoivat, häpyluu kipuuntui kovasti. Ja ne vaan harmikseni pahenivat koko ajan ja olivat yhdessä vaiheessa tosi tuskallisia. Mutta ihmeen ihme, ne ovat nyt pikkuhiljaa hellittäneet, tai sitten olen tottunut niihin, en tiedä, mutta rv 33 eteenpäin niitä ei ole juurikaan enää muistanut. No, loppuraskaudessa on alkanu tulemaan sitten jo muita vaivoja.... mutta kävely ei ole enää vaikeaa kipujen takia. Hengästyminen on sitten jo toinen juttu :LOL:

ON Alkaa loppu häämöttämään. Vielä ei ole yhtään minkäänlaisia tuntemuksia synnytyksestä. Ei ole tainnu olla minkäänlaisia supistuksia. Odotellaan odotellaa....

Tsemppiä kaikille helteiseen päivään B)

Pilvilinna ja möhkäle 37+6
 
Ada
:wave: Morjensta mammat!
Toivottavasti Pilvilinna ja muut loppusuoralaiset jaksaa hyvin helteistä huolimatta! Tulin vaan nopsaan moikkaamaan. Ollaan pesemässä kotona pyykkiä mökkireissujen välissä. Huomenna lähdetään taas ja suoraan aamun neuvolasta.

Kiitos Piki, että otat heinäkuun listan hoitaaksesi. Mä voin päivitellä listaa syksyllä kun olen aktiivisesti koneen ääressä, mutta tuosta elokuusta en uskalla luvata. Ehkä joku muu ;) ?!

Oikein hyviä vointeja ja onnellisia kesäpäiviä kaikille!!!
:heart: :lla Ada 16+2
 

Yhteistyössä