Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset, lokakuussa

Kokeillaanpa aloittaa meille taas uusi pino uuden kuun alkuun.

Ja saman tien listaa:

Lähes kolmikymppiset ekakertalaiset, lokakuussa
Odottelijat:

Tiinuliini.............................................LA21.9.2008......... ......Kät
Siilura................................................LA 26.9.2008...............NKL
Novelle78..........................................LA 12.10.2008............K-SKS
Tanjuska2.........................................LA 9.11.2008..............LPKS
Plussasinpas78.................................LA 23.11.2008
Violet78............................................ LA 18.1.2009.............K-HKS
Moccamaster.....................................LA 24.1.2009..............
Memmuliina.......................................LA 24.1.2009..............TAYS
sasha80............................................LA 24.1.2009.............KHSHP
Kvart Över.........................................LA 10.2.2009.............KOS
niiskunenä-78...................................LA 14.2.2009.............K-HKS
Hazel................................................LA 28.2.2009
Myrna...............................................LA 22.3.2009................NKL
milkystern........................................LA 23.4.2009
salmiakkitassu..................................LA 2.6.2009


Jakautuneet

26.1.08
Hipu....................................LA 25.1.2008..............TYKS.....Poika

20.2.08
Piipi79.................................LA 15.2.2008..............TYKS.....Tyttö

3.4.08
Veera80..............................LA 7.4.2008...............SATKS....Tyttö

30.4.08
Juuri....................................LA 28.4.2008...............OYS.....Tyttö

21.5.08
Hemuli79.............................LA 24.5.2008...............KOS....Poika

5.7.08 klo 20.00
HPM.....................................LA 13.7.2008......TAYS....Poika 47cm, 2800g.

31.7.08
Coke...................................LA 4.8.2008.........TYKS....Poika 48cm, 3460g

13.9.08 klo:4.58
Taivaannasta.....................LA 30.8.2008.......LKS......Tyttö 51,5cm, 3090g

13.9.08
Matarena.........................LA 5.9.2008.........TAYS......Poika 54cm 4kg

22.9.08 klo:13.38
Nanna81..........................LA 1.10.2008.......LKS........Poika 51cm 3985g

7.10.08
Siilura..............................LA 26.9.08............NKL........Poika 51 cm 3960 g

9.10.08
Tiinuliini............................LA 29.9.08.......Kät..............tyttö 51 cm 3395 g

19.10.08
Novelle78..........................LA 19.10.08........K-SKS.......poika 55 cm 3570 g



heinäkuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091956
Kesäkuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1064751
elokuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1120918
syyskuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1154155,100

Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vauvapuolella: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1155493#m12354719

 
Niiskulle ensinnäkin onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Se kyllä hienoa, kun saa rakenneultrassa kuulla, että hyvältä näyttää, ja samalla katsella pikkuista vähän joka puolelta. :flower:

Ja sitten omaa napaa!!
Kyllä kävikin tänään neuvolassa ihan mielenkiintoinen homma. Siellä tietty mittailtiin kaikki tavanomaiset jutut. Kaikki tuntui olevan ok, kuten ennenkin. Hieman turvotusta kyllä havaittavissa. TH sitten lopuksi kyseli, haluaisinko vielä käydä ultralla katsomassa, missä asennossa masussa ollaan. Sanoin vaan rauhassa, että no voihan sen käydä vielä tarkistamassa. Tämä nykyinen th, ex-neuvolan th ja lääkäri kaikki ovat viime viikkoina tunnustelemalla todenneet, että pää alaspäin siellä oleskellaan. Mutta kappas vaan, ultran perusteella vauva onkin perätilassa!!! Siis ei voi olla totta! Ja se, mitä olen luullut jaloilla tönimiseksi, onkin sitten kai käsien liikkeitä. Nyt pitääkin yhtäkkiä olla henkisesti valmis mahdolliseen sektioon. No, huomenna menen heti äitipolille käymään. Sielläpä sitten katsotaan, vieläkö ne mahtaa näillä viikoilla yrittää ulkokäännökseen pikkuraukan pakottaa, vai katsotaanko vain, onko alatiesynnytys mitenkään mahdollinen vaihtoehto sektiolle. Pää on aika sekaisin juuri nyt. Jos sektio on sitten se paras vaihtoehto, se onkin varmasti heti ensi viikolla, koska LA on jo 12. päivä sunnuntaina. Ja niin kun mulle on neuvolassa onnistuttu uskottelemaan jo monta viikkoa, että alatiesynnytystä tässä vaan odotellaan. Tulenpa sitten huomenna taas kertomaan, mitä äitipolilla sanotaan.

Novelle 38+3
 
No jopas se yllätyksen heitti Novelle!! Aika ikävä yllätys varmasti, kun on jo varautunut odottelemaan supistusten tuloa ja synnytyksen alkamista. Onneksi kuitenkin perätila huomattiin nyt, ettei tullut sitten yllätyksenä synnärillä... Sullahan noita vikkoja jo sen verran on kuitenkin kerääntynyt, että ihan hyvinhän synnytys olisi jo voinut itsekseen alkaakin. No, huomenna sitten selviää tilanne kunnolla. Ja voihan tosiaan olla, että saatte nyytin ulos hyvinkin nopeasti! Ja onneksi et tunnu kovasti tuota sektiota kuitenkaan pelkäävän, vaikka se noin äkisti vaihtoehdoksi heitettiinkin. Tsemppiä nyt sinne kovasti!! :whistle:

Mä nukuin niiiiiin huonosti viime yönä kun mies oli työpaikkansa läksiäisissä (vaihtaa työpaikkaa). Se kotiutui vasta puoli kuudelta! No, ei se usein ulkona käy, eikä varsinkaan oo noin myöhään, että ei sinänsä ole mitään valittamista, mutta en tajua että miksi en saa nukuttua kun se on ulkona. Jos on työmatkalla tai muualla niin, että ei tule koko yönä kotiin niin nukun ihan hyvin, mutta jotenkin sitä kai siten kuitenkin odottaa että milloin se tulee ja siksi heräilee.. Nyt väsyttää.

Varasi lääkäriajan parin viikon päähän, kun toi alamaha on nyt neljättä viikkoa kipeänä. Neuvolassa ja työterveydessä on otettu vaikka mitä testejä, kaikki ihan kunnossa, eli tulehdusta se ei ole. Meen siis gynelle, että jos syy selviäisi. Voihan se olla ihan normaalia venymistäkin tai sitten suolistoperäistä (esim. rautalääkkeistä ), mutta olisi kiva tietää mikä se on että jos sitä voisi vaikka jotenkin helpottaa. Ainakin saan sitten mielenrauhan jos gynekin toteaa, että kaikki on ihan ok.

Vauva potkii välillä jo ihan hurjan kovaakin, ihanaa! :heart:

Tuo Subway-keskustelu tosiaan pisti eilen vähän vihaiseksi, kun tuli sellainen olo, että joka ruuassa on jotain, eikä mitään saisi syödä hyvällä omalla tunnolla. Ja jos on tietämättään syönyt "vääriä" ruokia niin nyt on vähintään vammainen lapsi mahassa. Tuntuu, että muutenkin tässä on ihan tarpeeksi ajateltavaa, ei pitäisi lukea tuollaisia hysteerisiä juttuja...

Nyt mä lähden ompelukurssille, teen siellä vauvalle päiväpeittoa :) Mukavaa viikkoa!
KÖ ja Neiti B 21+1
 
Oo, meillä oli oikein uusi lista =) Ihana tuo :n uusi harrastus. Oon ostanut lankoja, mutta en vielä ole ehtinyt aloittaa. Sitten kun gradu on palautettu... Tuntuu, että koko elämä on nyt ns. on hold gradun takia. No, kyllä se siitä. Äitee meni kestovaippakurssille, että vo isitten ommella muksulle vaippoja. Aivan ihana äitee mulla on. Ja nyt meni vetistelyksi :D

Olipas Novellella aika iso yllätys ultrassa. :eek: No, onneksi katsoivat asennon. Toivotaan, että muksun saa käännetyksi, vai oletko itse enemmän sektion puolella?
 
Hei kaikille! :wave:

Sopiiko liittyä joukkoonne? Olen ollut tuolla lähes kolmekymppiset ekakertalaiset pinossa vauvakuume-puolella, mutta nyt taitaa olla aikani liittyä tänne odotuspuolelle! :heart:

Lyhyt info minusta: 28 vuotias nainen, perheeseeni kuuluu avomies ja kissa. Laskettua aikaa en vielä tiedä, mutta ihan alussa ollaan. Taitaa olla nyt 5+0. Voin päivitellä tietoja kun vahvistuu.
 
Salmiakkitassulle isot tervetulotoivotukset!

Sitä saa itsensä ihan poikki riekkumalla töiden takia ympäri Suomea. Ensi viikolla tosiaan koko viikko reissussa. Pitää ottaa loppuviikko rauhallisesti, kun nyt on ollut mahassa kipuja.

Kvartin peittoilu kuulostaa ihanalta!
 
Huomenta!

Ensiksi :hug: Novelle! Joko olet käynyt äitipolilla vai jäitköhän sinne jo? Hyvä tuuri kyllä siinä että katsoivat vielä neuvolassa ultralla niin ei ihan yllätyksenä tullut!

Kvartti minua stressas kans nuo ruokajutut... Mutta sitte kyllä tulin siihen tulokseen että Suomessa kuitenki varmaan aika pitkälle pääsee omaa järkeään käyttämällä ilman että lastaan vaarantaa. Ihan olen käyny subillaki syömässä =) ...

Salmiakkitassu onnea :heart: ja tervetuloa minunki puolesta, vaikka itse pitäis jo alkaa siirtymäänki toiselle puolelle =)

Nanna + poju 11vrk
 
salmiakkitassu tervetuloa joukkoon! Mehän jo "tavattiinkin" tuolla pinossa, jossa kyselit liikuntaharrastuksista raskausaikana.

Kvartti, toivottavasti syy alavatsakipuihin selviää lääkärissä, ettei tarvitse pitkään enää itsekseen pähkäillä. Sitä tahtoo helposti huolehtia turhaankin, kun mielikuvitus laukkaa epätietoisuuden seurauksena.

Täällä ollaan siis kotosalla, en sentään vielä jäänyt laitokselle. Eilinen iltapäivä siellä kyllä meni. Kääntöyritys oli varsin epämiellyttävä, ja nyt on vatsa kosketusarka sorkkimiskohdista. Vaan vauvapa ei tahtonut ollenkaan päätään siirtää kylkikaaren alta. Siellä se edelleen jotköttelee peppu alaspäin. Kävin samalla jo magneettikuvassa, jonka mukaan lantio on hyvä. On siis edelleen mahdollista yrittää synnyttää alateitse. Menen vielä tiistaina arvioitavaksi äitipolille. Eilen vauvelin painoarvio ultralla oli 2900 g, eli aikas pieni, mikä on tietty vain hyvä juttu. Pitää sitten kysellä vielä, miten suuret riskit tuohon alatiesynnytykseen liittyy vauvan kannalta. Haluaisin välttää sektiota, mutta en sitä vielä poissulje kokonaan, jos tuo "normaali" synnytys sittenkin vaikuttaa liian riskihommalta. Tuskinpa pikkuinen ennen tiistaita maailmaan on tupsahtamassa, vaikka mistä sitä tietää. Kääntöyritys kyllä aiheutti supistuskäyriä eilen seurannassa, mutta eipäs ne oikein miltään tuntuneet. Sellaisia supistuksia mulla on varmasti ollut jo viikkokausia, en vaan ole suppareiksi tunnistanut. :D

Nanna, kiva kun vielä käyt meitä moikkaamassa. (Toivottavasti muute et mitenkään loukkaantunut, kun otin vähän niinkun sun homman hoitaakseni ja perustin lokakuun pinon. Ajattelin, että jos sä pikkuhiljaa siirryt enempi tuonne vauvautuneiden keskusteluihin.)
 
Tervetuloa Salmiakkitassulle! ja onnea!

Tsemppiä Novelle, harmi ettei kääntöyritys onnistunut. Paljon jaksuja!

Kvartti, tsemppiä sulle kanssa, kaikenlaiset ylimääräiset kivut tässä tilassa on inhottavia.

Nanna, voi sua onnentyttöä ;)

Memmu ottaa sitten ihan rauhallisesti siellä reissussa!

Täällä edelleen yhtenä kappaleena. Vähän nuhjuinen olo, niin kuin flunssassa olisi vaikka en olekaan. Mutta ehkä se on aika ymmärrettävää näillä viikoilla. Enään viikko käynnistykseen, vaikka toivon kovasti että siihen ei tarvitse ryhtyä.

Hyviä vointeja kaikille!

Siilura ja poika 41+1
 
Harmi, ettei kääntyyritys toiminut Novellella. Olen kuullut, että se ei tosiaan mitään kovin miellyttävää hommaa ole... :eek: Tsemppiä Siiluralle koitokseen :) Juuri katsoinkin listaa, että oletkohan jo tositoimissa.

Täällä voidaan ihan hyvin. Käytiin eilen Ikeassa ostamassa kaappi tuonne lastenhuoneeseen. Äippäpakkaus tuli perjantaina ja siitä lähtien olen kyllä paljon enemmän miettinyt mitä kaikkea lapsi tarvitsee. Tänään on lastenvaate ja -tarvike kirppis. Ehkäpä sieltä löytyy jotain järjevää :D
 
Harmi juttu Novelle ettei kääntöyritys onnistunut! Aika pelottava juttu tuo perätilasynnytys, mutta toisaalta suhteellisen yleisiä taitavat olla silti. Ja jos siihen päädyt, niin ainahan sairaalassa ollaan kuitenkin valmiudessa, että jos vauvalla tuntuu olevan jonkin hätänä niin leikkaavat pikimmiten. Mutta ihan varmasti kyllä tuo lisästressiä tilanteeseen :/ Uskon kyllä että kaikki menee hyvin! Sä vaikutat tosi rohkealta!

Siiluralle jaksamista viimeisiin yhtenä olemisen päiviin. Ja toivotaan, että poitsu lähtisi sieltä itsekseen syntymään!

Mun tietokone sanoi sopimuksen torstaina irti, rääkäisi ja lopetti toiminnan tyystin. Ei siinä muuta, eihän se tosiaan ihan uusi kone ollutkaan, mutta siellä meni vuoden valokuvat ja kaikki muukin mitä olin sinne arkistoinut... Eikä mitään varmuuskopioita tietenkään ole. No, mies löysi yhden liikkeen joka luultavasti pystyy palauttamaan kovalevyn tiedot, kalliiksi tulee mutta pakko on saada ne kuvat ainakin pois. Toivottavasti onnistuvat. Samanaikaisesti mies vaihtoi työpaikkaa ja joutui jättämään koneensa vanhaan työhön, eli oltiin nettipimennossa jonkin aikaa. Nyt meillä on sitten uusi pöytämallinen. Eiköhän tässä yhdellä pärjätä, varmaan löytyy jotain muutakin tekemistä kun netissä pyöriminen, ainakin helmikuun jälkeen :)

Ainiin, me ostettiin vaunut! Torstaina käytiin lastentarvikekaupoilla, tarkoitus oli käydä katselemassa vaunuja, tehdä muistiinpanoja ja sitten tilata netistä. Siksi oltiin näin ajoissa liikkeelläkin. Mutta sitten kaupassa olikin niin hyvä myyjä ja hyvä tarjous, että päätettiin ottaa vaunut sieltä. Ja onhan se varmempaa aina näin, saa huollot ja takuun samaan. Päädyttiin Teutonian Mistraleihin. Mulle on tärkeää, että mahdun vaunujen kanssa myös vanhan malliseen ratikkaan, joten halusin kapeat. Mies haluaa, että niiden kanssa voi kunnolla kävellä, joten pyörät ei saa olla kovin pienet. Toi malli oli siis juuri passeli meille. Vaunut toimitetaan vasta tammikuussa, niin ei tarvitse niitä vielä täällä pienehkössä asunnossa joka päivä katsella. Jee :D Nyt on eka iso hankita vauvaa varten tehty!

Uni olisi tänään vielä maistunut kyllä jonkin aikaa kun tälle päivälle suunniteltu suunnistuskin alkaa vasta klo 11, mutta miehen isä soitti 7.30 ja pyysi sitä pelaamaan golfia. Hitsi että ärsytti kun en sitten saa enää unta kun herään. Ja toi yks vetelee edelleen sikeitä. Taidan mennä herättämään ihan kostoksi. :kieh:

Kvartti ja neiti B 21+5

Muoks. Häh, Sasha, miten sä sait äippäpakkauksen jo nyt?? Tuleeko se heti kun paperit on perillä Kelassa? Mulla on tiistaina neuvola, missä täytetään paperit, eli tuleekohan se pakkaus meillekin kohta... :)
 
Voi, olen ihan kade sashalle :) Mulla oli viime viikolla vasta neuvola, jossa sain Kela-paperit. Ne menevät vielä palkanlaskijan kautta Kelaan, joten jokunen viikko voi mennä, ennen kuin pakkaus saapuu! Tosin ehkä parempi niin, alkaa olla varastossa niin paljon pieniä nyssyköitä, että äippäpakkaus on hurja änkeä jonnekin odottamaan tammikuuta. Ajattelin, että sitten mammaloman alkaessa pesen pienen pienet vaatteet ja laitan ne vaatehuoneeseen vauvan hyllyihin. Ei niitä paljon sen aiemmin kannata pestä / laittaa pölyttymään vaatehuoneeseen. Mä oon jäänyt ihan koukkuun kirppiksiin... Löysin eilen taas noin 20 eurolla ison kasan todella hyväkuntoisia vaatteita, ja niissä oli paljon Puh-vaatteita, jotka on mun erityisheikkous. Ja mun äiti oli käynyt lastenvaatekirppiksellä, mistä se oli löytänyt ihanat pienet Esprit-farkut ja kaikkea muuta söpöä ja pientä :) Saa nähdä, ehditäänkö kaikkea käyttää, mitä on löytynyt... :)
 
, äippäpakkaus tuli 10 päivän jälkeen paperien jättämisen jälkeen. Vein paprut ihan Kelalle asti, kun ei ollut kirjekuorta :LOL: Lupailivat silloin Kelalla, että varmaan jotain 4 viikkoa menee, mutta onneksi ei asia ollutkaan niin :)

Kirppikseltä ostettiin toppahaalarit, fleecehaalari ja sitten välikausihaalari. On jotenki hankala hankkia mitään, kun ei oikein tiedä mitä vauveli tarvitsee ts. minkä kokoista pitäis ostaa. Onneksi saadaan kavereilta/sukulaisilta vaatteita, ettö niitä tuskin tarvitsee ostaa. Ikävä kyllä... :saint:
 
Jokohan Siilura sittenkin pääsi laitokselle? Yritin syyskuisista vakoilla tilannetta, mutta siellä ei ollut mitään uutta.

Kiitos kaikille tsempeistä! Ihan luottavaisella mielellä olen ainakin vielä, ja edelleen luomuyrityksen kannalla. Eilen olin äippäpolilla taas. Painoarvio oli nyt 3025 g, sykekäyrä hyvä ja napavirtaukset myös hyvät. Heidän mielestä edelleen alatiesynnyksen yrittäminen on järkevä vaihtoehto, joten pysyn siinä päätöksessä. Tosiaan, onhan siellä sairaalassa joka tapauksessa leikkausvalmius olemassa, jos hätä tulee. Ja yritän myös ajatella asian niin, ettei täysin riskitöntä synnytystä olekaan. Ainahan voi tapahtua jotain yllättävää, ja ammatti-ihmiset ovat siihen tottuneet. Seuraava seurantakäynti on ensi viikon pe, jos ei synnytys siihen mennessä sitten ala.

Onpa tuosta äippäpolin käyrällä makoilusta ollut se hyöty, että nyt tunnistan supistuksen. Onhan niitä sittenkin tullut jo viikkokaupalla, en vaan ole osannut supistuksiksi nimetä. Olen ainakin osaa erehtynyt luulemaan ihan vain vauvan liikkumiseksi. Hienosti sinne kuitenkin eilen supistuskäyrää piirtyi taas, kuten viime viikollakin. Ne vaan ei tunnu kovin kummoiselta tuollaiset harjoitussupistelut.

Äitiyspakkaus tuli mullekin parin viikon sisällä siitä, kun jätin hakemuksen Kelaan. Olen sen sisältöön kyllä oikein tyytyväinen! Viime viikolla tuli vihdoin myös päivärahapäätös.

Novelle 39+3
 
Kvartille vielä onnittelut vaunukaupoista! Se oli mulle se hankalin hankintapäätös, ja jotenkin helpotti kun ne oli saanut ostettua. Kaikkea muuta pienempää voi helpommin ostaa ihan tunteella. Teillä olikin selkeät valintakriteerit, mikä varmasti helpotti.
 
Minäkin kurkistaisin jo tänne puolelle :wave: jos mahtuis joukkoon??? En ehtiny olla tuolla kuumeilupuolella kirjautuneena kuin yhden päivän...

Olen 2kk vaille 28, mies saman verran vaille 30 ja ennestään meillä on 2 karvaista lasta eli kissaa
=)

ja rv:t siis 4+jotain, tarkennan kun päästään pidemmälle
 
Tervetuloa Piki ja onnittelut nopeasta plussaamisesta!

Kamala kun tuli paha mieli tosta niskaturvotusketjusta, ihan hirveitä uutisia siellä oli!

Novellelle paljon tsemppiä tulevaan koitokseen! Rohkea olet ja siitä isot propsit :) Tottahan se on mitä kirjoitit, että tosiaan riskitöntä synnytystä ei ole, eli kaipa se on mentävä sillä eteenpäin mitä tilanne milloinkin vaatii.

Siilura on tainnut päästä hommiin kun ei ole mitään kuulunut. Loppuviikostahan olisi käynnistetty, eli varmasti on tyytyväinen jos lähti itsekseen kuitenkin synnytys käyntiin.

Mä sain neuvolasta nyt ne Kelan paperit, mutta pitää odotella että lomarahat tulee, jotta saan ne noihin tuloihin mukaan ennen kuin pääsen lähettelemään papereita eteenpäin. Eli vielä saa äitiyspakkausta odotella... Ostin muuten postimaksujen hinnalla täältä Kaksplussalta ne äp:n keltaiset vaatteet kun lahjoittaja ei itse tarvinnut niitä. Pitäisi tulla näinä päivinä, jee, sitten on taas jotain hypisteltävää. Eiköhän noita vaatteita kuitenkin tarvitse sen verran, että kun halvalla sai uudet niin otin. Eikä haittaa, vaikka on sitten kahdet samat.

Maha on pullahtanut nyt ihan kunnolla ulos, samoin napa. Varasin lääkärin ensi viikolle sen kuutisen viikkoa jatkuneen alavatsakivun takia, niin eiköhän se nyt oo ollut paljon parempi :) Kipu säikähti kun sitä lääkärillä uhkailtiin... Hyvä näin. Kattelen, että tarviiko mennä ollenkaan, jos kipu ei palaa niin perun sen ajan.

Ainiin, vielä piti kysellä teiltä, että ootteko huomanneet, että rinnoista tulisi maitoa? Ihmetys oli kyllä suuri kun tajusin tässä pari päivää sitten, että ne läntit mun yökkäreissä ei ookaan jotain syömääni ruokaa vaan välillä rinnoista tulee maitoa! Onneksi on tullut toistaiseksi vaan yöllä, rintsikoissa en oo länttejä huomannut. Ei nyt ihan vielä tarvisi maitoa nousta...

Nyt suihkuun ja kouluun, hyviä vointeja!

KÖ ja Neiti B 22+2
 
Kiitos tervetulotoivotuksista :flower: Novelle:n kanssa törmättiin tosiaan tuolla liikuntakeskustelussa :)

Pikikin on jo täällä, kivaa! :heart:

Eiköhän tänne ala tulla uusia naisia kun saavat uusia plussia tuolla odotuspuolella :)

Mulle voi laittaa listaan arvioiduksi lasketuksi ajaksi 2.6.2009. Sen olen itse laskenut, joten saattaa vielä muuttua. Eka äippäneuvola parin viikon päästä. Olen miettinyt mennäkö varhaisultraan ensi viikolla, mutta toisaalta... jaa-a en tiedä...

Oletteko te naiset olleet varhaisultrassa?

Kirpeää lokakuista viikkoa kaikille!

-salmari ja salamatkustaja 6+1-
 
Tervetuloa Piki ja onnea plussasta! Et sitten kauaa tosiaan ehtinyt kuumeilupuolella ollakaan! Toivottavasti sieltä pian taas tulee lisääkin porukkaa. Täällä näyttää välillä olevan sellaisia hiljaisempia välejä.

Varhaisultrassa en käynyt. Meidän neuvolassa oli jo rv 9 alkuraskauden ultraus, joten maltoin odotella sitä.
 
Kiitokset kaikille tervetulotoivotuksista, ootte kyllä ihania :heart:

Soitin tänään neuvolaan ja siellä täti otti puhelinnumeron ylös. (Ehkäisyajoilta) tuttu neuvolantäti soittaa tänään, varmaankin kyselee tarkemmin tietoja ja antaa kuulemma jotain ohjeitakin. Tänään uutena oireena herätessä oli päänsärky, muuten olen vielä selvinnyt lämpöilyllä, toissapäivänä alkaneilla vatsavihlaisuilla ja ajoittaisella heikotuksella johon auttaa syöminen. Jännittää...

muoks. No nyt se täti soitti ja menenkin heti huomenna käymään =)
 
kävikin kurkkimassa tuolla kuumeilupuolella, joten ajattelin vastavuoroisesti tulla kurkkimaan sitten tänne odotuspuolelle :)

Täällä täti paukautti eilen kylään, ja tänä aamuna oli jälkitarkastus, missä kaikki oli ok. Nyt pääseekin sitten uuteen yritykseen, ja mä ihan päätin, että tässä kierrossa plussaan uudestaan :LOL:

Piki, mä kävin 7+ viikolla ultrassa, ja vaikka uutiset olikin huonoja niin en kadu sitä yhtään. Sainpa ainakin tietää, missä mennään ja mitä on ehkä odotettavissa. Ja jos ja kun tästä uudestaan raskaudun, niin hyvin todennäköisesti menen silloinkin ultraan. Mutta mä olenkin tällainen hyvin kärsimätön tapaus, joka haluaa kaiken tapahtuvan heti :)
 
Salmari, me käytiin myös varhaisultrassa, kun viikkoja oli kasassa 7+3. Oli mukava käydä, itsellä kun oli takana tuo keskeytynyt keskenmeno niin oli ihanaa saada tietää että tämä raskaus oli jo silloin pidemmällä kuin se kesken mennyt koskaan. Nähtiin syke ja vaikka mitä jo tuolloin. Maksoi jonkun 100 euron paikkeilla eikä kyllä kaduta yhtään että käytiin!

Ja itseasiassa se ensi viikolle varattu lääkäriaika on tuolle samalle lääkärille, oli niin kiva kun kertoi kaikkea mitä ruudulla näkyi ja muutenkin tuntui todella luotettavalta ja asiansa osaavalta niin ajattelin mennä sinne myös kyselemään tuosta mahakivusta. Joka muuten on vaivannut tänään vain ihan vähän.. Saa nähdä tosiaan tarviiko ollenkaan mennä :)

Neiti B taas potkii niin että koko maha heiluu, kivaa :D

KÖ taas
 
Tervetuloa Pikille :) Me käytiin myös varhaisultrassa. Se maksoi n. 100?, josta sitten Kelan tuet pois. Maksettavaa jäi jotain 70?. Ja oli kyllä rahanarvoista...

Mies oli taas työmatkalla, mutta toi sentään tulisia. Nyt toukan kanssa nautitaan Tobleronesta :) Hillitön rumba menossa masussa... Muutenkin juhlistan, kun vihdoista viimein harjoittelu on loppu! Jes! Nyt saa keskittyä graduun ja vauvaan :D
 
Voi vitsi... toisilla paikkakunnilla pääsee ilmeisesti nopeammin äitiysneuvolaan. Täällä missä minä asun pääsee ekan kerran terkkarille rv 7-9 ja eka neuvolalääkäri on rv 10-12. Saisi kyllä päästä mun mielestä aikaisemmin :kieh:

Pitääpä vielä miettiä josko kävisi siellä varhaisultrassa... olisihan se mielenkiintoista. Olen myös aika kärsimätön luonne ja stressaan helposti vaikkei tarvitsisi.

Onko teillä naiset hyviä kikkoja aamupahoinvoinnin taltuttamiseen? Itsellä on vielä vähän hakusessa että mitä tehdä/syödä kun aamulla on kurja olo.
 
Salmari, ei täällä Helsingissäkään yhtään tota aiemmin pääse neuvolaan, eka neuvola (terveydenhoitajalla) oli rv7 ja neuvolalääkäriä en oo vieläkään nähnyt. Kuulemma toteaa raskauden alkaneeksi sitten viikolla 28. Luulisi, että viimeistään tuolloin olisi jo tyhmempikin tajunnut että paksuna ollaan :LOL:

Tohon pahoinvointiin mulla auttoi se, että söin parin tunnin välein jotain pientä. Mulla tosin painottui se huono olo iltapäivään ja iltaan, aamuisin oli yleensä ihan hyvä olo. Mutta oon kuullut, että kannattaisi ottaa sängyn viereen mehua, hedelmää ja vaikka joku välipalakeksi tai joku, jonka voisi syödä heti kun herää, ennen kuin nousee sängystä. Joillain on auttanut. Mutta tosi yksilöllistä tuo pahoinvointi kyllä on, joillain ei auta yksinkertaisesti mikään. Toivotaan, että et joudu sellaisesta kärsimään!
 

Yhteistyössä