Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset syyskuussa

  • Viestiketjun aloittaja Ada
  • Ensimmäinen viesti
Pelkkää omaa napaa, sorry. :ashamed: Täällä on supistellut viime yöstä asti! Oon tässä kellotellutkin niitä, mutta ei ne mihinkään tihene tai voimistu. Tasaisen tylsää tahtia mennään ja väsyttää ihan älyttömästi, kun suurin osa yöstä meni ihan harakoille. Muutaman välin sain torkahdettua, n. 10 minsaa kerrallaan. Toivottavasti ne nyt edes kypsyttelis paikkoja valmiiksi ja päästäis tositoimiin tässä piakkoin. :)

Aurinkoista sunnuntaita mamat! :)

Tehokkaampia suppareita odotellen,
Rosehip ja pampulansa 40+4
 
Pamina kiva kun tulee uusia tänne :)

hapsiainen
, mukavia kuulumisia ja toivottavasti se paha olokin helpottaa

Kvartti
, kiva kuulla et reissaamiset on menneet hyvin :)

Odessa
just tohon tyyliin mä kommentoin et taidan olla raskaana ja mitäs nyt :D (ja nyt se on jo huomenna huiii) Ja onnea uudelle testille :D mä en ekaa ees kattonut ennen kun oli aika täys ei uskaltanut toka tuli heti

päpsy
eli onni onnettomuudessa, jouduitko ite muuttamaan työhuoneesi sisällön? Hei mikä toi ruokasooda juttu on? kerro heti :)

Citrus
, hyvä et ongelma ratkes

Rosehip, oi toi kuulostaa jo lupaavalta, toivottavasti pääset tosi toimiin ja sit vaavin kans huilimaan yhdessä :D

Toi pahoinvointi huomannu et se on sitä pahempaa mitä huonommat unet on takana eli jos menee ajoissa ja nukkuu hyvin niin menee hyvin jos vaikka kukkuu myöhemmälle janukkuu silti pitkään niin ei mee niin hyvin vaan yököttää ja jos nukkuu huonosti niin yököttää, siis kauhulla odotellen seuraavia yövuoroja kuis käy...
Sit tää joutu valehtelemaa :( tultiin siis mulle sanomaan et silmistäs näkyy et odotat vauvaa tai siis tulikeskustelussa mää vaan kiesin. Ei kiva tunne mut en vielä halua julki. Ja toinen aloin ykäämään aamupalalla kun oli vieraita hmm... ei kun vetäsin tän pillerin väärään kurkkuun (niin varmaan tuli vaan ylös). et saa nähdä siinä kohdin ei epäilty. Mut toi silmistäs näkyy luulen et en ollut tarpeeksi vakuuttava vaiks yritin näyttää silti et juopottelen muitten mukana.
sit vielä (tulee taas tekstiä :))sain kutun juustoa ja olin ihan et :'( mää rakastan sitä meinaan, mut aamulla katoin et heiiiiiii sehän on tehty pastoroidusta kutun maidoista :D eli sitä saa herkutella :p en oo vielävaan ehtinyt kun ollu huonoolo koko ajan ja sitä oloa en aio tohon harvinaiseen herkkuun sekoittaa :)
huh jos menis katteleen leffaa ja yrittää toipua tästä valvomisesta...
 
Peukkuja rosehipille :heart:

Unico Juu, itse sain muuttaa uuden kämpän järjestyksen :) Isännys neuvoi tuon ruokasooda jutun josta en ollut koskaan kuullutkaan. Eli kaapista ei löytynyt Samarinia, mutta ruokasoodaa löytyi. Lasiin vettä ja ruokasoodaa teelusikallinen. Meni kyllä närästys ohi ja oli paremman makuista mitä tuo Samarin. Tarvitsee jatkossakin testata tuota, jos rupeaa närästämään.

Täällä poksahti viikko 9+0 aluilleen, eli 10 viikko. :heart:
 
Päpsy, tarvii kokeilla kiitos vinkistä. Ja nuin pitkällä :)

jaahas, tää kävi kokeilemassa ja kattelemassa vessanpyttyä ja helpotti hetkeksi noo alkaa taas yökkimän et onkohan tää kans sitä närästystä. täyty kokeilla. Edellisessä satsissa rennie tuli pihalle...
 
Ai juu kysely ikäpäälllä. Onkohan tää hirveä palelu ihan normaalia? mä oon koko ajan ihan jäässä, hyvä et en saunassa palele se on oikeestaan ainoa paikka missä on lämmin. Kuumeinen olo ei oo mittaria ei oo vielä näkynyt ;) Ja siis jopa peiton alla missä yleensä on lämmin niin palelen ukko sanoo et ihos ainakin on lämmin. Et tiiä sitten häntä.
 
Unico on se normaalia ja tosi yleistäkin. Ja sitten tälleen loppuraskaudessa taas on koko ajan kuuma! :D

Täällä siis yhä, supparit jatkaa tulemistaan, mutta vielä pystyy hyvin olemaan kotona. Suihkukorttiakaan en oo vielä käyttänyt. Nukkumaan en kyllä ole pystynyt, kun supistukset tulee 5-10 minuutin välein ja alkaa olla napakoita. Taitaa tulla piiiiitkä yö!
 
rosehip, peukkuja sinne! ootko saanut myös levättyä et jaksat sitten puskea pienen ulos ? Isosti voimia!

Kiitos tiedosta, siis sitä kuumaa aikaa odotellessa. Tää jo mietti et onko mulla oikeasti kuumetta vaiks ei oo kuumeinen olo muuten.
 
Oi rosehip, tsemppiä sinne :wave: On tässä jo pari päivää pitänyt onnitella LA:n saavuttamisesta, mutta nythän te ootte jo pääsemässä tositoimiin! Toivottavasti saat vielä levättyä jos pitkään menee... tai tietysti mieluummin, että vaavi tulisi jo tänään =)

Muut jutut jätän huomiselle... pitää mennä pihalle tunnelmoimaan, kun mies sytytti nuotion :xmas:

Piki ja pikkuinen 34+1
 
Rosehip: Jos et vielä ole niin kovasti siltä kuulostais että varmaan jo tänä yönä pääset sitten tositoimiin!!! Hui, jännittää ihan. Tsemppiä matkaan ja tulehan kertomaan meille iloisia uutisia heti kun kykenet. Täällä jännätään =) .

Onnea Paminalle :flower: !

Mitähän muuta minun piti kommentoida :D , unohtu taas puolet ja nyt vielä kun aloin tuota rosehipin lähestyvää synnytystä miettimään niin ne loputkin tais jäädä välille.

Meillä poju tekee hampaita ja näköjän jonkun asteista flunssaa siihen päälle pukkaa joten yöt on ollut nyt aika hankalia. Oikeastaan kolme kuukautisesta hän on nukkunut täydet yöunet heräämättä, mutta nyt viime viikot on menny valvoessa ja kärtyillessä.

Piipille minun piti sanoa että jotkut tuntevat kuulemma vieläki aiemmin nuo liikkeet! Nyt se on ehkä helpompi tämän toisen kanssa ne tuntea kun poikaa odottaessa aluksi ei ihan varma ollut oliko tuo nyt liike vai mikä se oli. Silloin huomasin doplerilla kuunnellessa että joo-o kyllä net on liikkeitä mitä tunnen.

Nanna 17+0

Niin juu jännä kun jotkut ihmisiset ilmeisesti pystyvät jo aikaisessa vaiheessa näkemään silmistä sen jos joku on raskaana. Minulle kävi myös niin kun pojua odotin että huomattiin. Pomo tuli asiaa suoraan kysymään kun minulla tais viikkoja kassassa hädin tuskin olla 6-7. Ja sanoi vain että hän sen minun silmistä näki!
 
nanna, niinpä eikä ne ees kerro mistä sen sieltä silmistä näkee, pitänee siis olla katsomatta ihmisiä nyt vielä lähinviikkoina silmiin :)

täällä vähän jänskättää, kohta pitäs lähteä neuvolaan ihan ekaan sellaiseen ja hiukka yököttää ja samalla yrittää vetää puuroa napaan et selviäisi. Ja muutenkin eka työpäivä loman jälkeen ja mitä jos alkaa yökkimään ja ja ja hirveesti taas muka vaikeaa... No tunti kerrallaan niistä selviää ja kattoo mitä tulee niin reagoi sit siihen.
 
Ooo, rosehip ja Citrus! Onkohan edellinen jo laitoksella? :flower: Kovasti tsemppiä sinne, vaikka et pääsisi tätä nyt lukemaankaan. Ja Citrus, vau, nyt ei varmasti sullakaan kestä enää kauaa. Koita ottaa nyt kaikki lepo, mitä irtoaa!

Te puhuitte täällä siitä, miten raskauden näkee silmistä. Mä hätkähdin alkuraskaudesta yleensä vähän, kun näin itseni peilistä, mutta en osannut selittää, mikä oli outoa. Sitten myöhemmin luin jostain, että kyynelneste muuttuu raskaana ollessa tavallista kirkkaammaksi, ja tajusin, että sitä se varmasti mullakin oli. Kukaan muu ei kyllä huomannut muuttuneita silmiäni, tai ainakaan maininnut niistä.

Kiva, Ada, kun kommentoit teekeskusteluun! Tuolla lailla olen kyllä itsekin asiaa ajatellut, ja nyt rohkaisusi innottamana hörpin sitä minttuteetä. En ollut tullutkaan ajatelleeksi, miten hassua on, ettei mausteyrttejä ole kuitenkaan kehotettu varomaan.

Saatoin tuntea eilen illalla muutaman vauvan liikkeen. :heart: En ole kuitenkaan siitä varma. Illalla tuntui aika selvältä, mutta kun aamulla koitin tunnustella samaa kohtaa, tunsin oman pulssini. :headwall: No, jatkan tunnusteluja... Olen muuten koittanut tuntea liikkeitä selälläni maaten ja siten, että olen pitänyt kättä vatsan päällä. Onko siinä juuri sitten tuo riski, että luulen pulssiani vauvan liikkeiksi, jos en tunne sitä ihan säännöllisesti? Pitäisikö yrittää vaan herkistää itsensä tuntovaihteelle ja jättää se käsi pois mahalta?

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

:heart: piip 16+6
 
Kiitos kaikille onnitteluista! Äsken varasin ajan neuvolaan. Ens maanantaiksi sain ajan.. Nyt jännittää, pikkuhiljaa alkaa uskoa, että tämä voi sittenkin olla totta. Ja näin nopeasti voi tärpätä. Mulla ei kuitenkaan oo oikeestaan mitään raskausoireita, mitä vatsaa vähän nippailee. Mutta en tiedä onko sekään mikään oire. Ja väsyttää, vähän, muttei kuitenkaan mitenkään mahdottomasti..

Ai niin ja laskettu aika olis laskurin mukaan 5.5.10 Ehtis sitten ennen äitienpäivää! :)
 
Citrus, hui toivottavasti se on nyt sitten menoa :D

piip, hui nyt jo liikkeitä hiukan hienoa onnea!

pamina, sä sait nopeesti :D

tää kävi neuvolassa vähän jänskätti tai oikeestaan paljonkin. Tuli nippukaupalla luettavaa ja ultra aika ja lääkärineuvola aika :D et paljon on tiedossa. Muutenkin hiukan pyörällää päästä. tää yrittää syödä ja päästä sitten töihin asti yökkäämättä.
 
rosehip ja Citrus taitaa olla molemmilla nyt menoa. :) Peukut täällä kovasti pystyssä molemmille. :heart:

Paminalle
onnittelut ja tervetuloa joukkoon!

Täällä jatketaan sairaslomalla tätä eloa. Eli tämäkin viikko sitten poissa töistä. Alkaa jo hävettämään kun olen yhtenään poissa, mutta minkäs teet kun ei pysy mikään oikein sisällä.

Viime yö oli taas aika tuskainen ja tämä päivä on mennyt sohvan ja vessan väliä rampatessa. Heti kun lopetan syömisen niin joudun halaamaan wc-pyttyä. Alkaa pikkuhiljaa jo ärsyttämään! Muutosta edelliseen on vain tuo, että nyt mun tekee mieli kuitenkin syödä tuossa ykäämisten välissä.
Mutta alkaa silti voimat loppumaan jo tuon ainaisen etomisen kanssa. Haluaisin palata jo normaaliin elämään. Olen aina ollut kova liikkumaan, niin ahdistaa kun en edes kävelylle pysty lähtemään kun voimat on ihan loppu. :(
Voiskohan tää jo loppua pian?!?

Torstaina on lääkärineuvola, siellä sitten katsotaan tilanne jo ensi viikon suhteen. Toivottavasti nyt ensi viikko olisi jo sellainen että pääsisin palaamaan taas töihin.

Mutta nyt unille.

- Hapsiainen 11+5
 
Pamina Sullehan tuli nopeaa neuvola-aika!
Mulle annettiin aika lokakuulle, eli tuolloin taitaa olla 9+5 !
Oli aika jännää soittaa, jänskätti koko aamun :LOL:
Neuvolatäti onnitteli, se tuntu kivalle! Mut sit vähän harmitti, kun en saanut sitä neuvolatätiä, kenet luulin, kun ne on jaettu sen mukaan, missä asuu.

Odessa80 5+0
 
Taitaa rosehip olla jo jakautunut... ja citruksellakin kuulostaa lupaavalta d =) b

Onnea ja tervetuloa Odessalle ja Paminalle! :flower: :heart:

Unicolle onnittelut ekasta neuvolakäynnistä =)

piip, taitaa ne ekat liikkeet tuntua ensin paremmin "sisäisesti" kuin kädellä... mutta muistelen, että jollakin oli tuntunut ensin käteen. Vähän vaikea sanoa, kumpi sitten on parempi tapa kokeilla :D . Hyviä neuvoja :LOL: nimim. oman vaavin liikkeet tajusin vasta, kun näkyi ihan silmillä, että joku siellä möyrii :kieh: . Muuten tuntui ihan samalta, kuin ilma olisi kiertänyt :ashamed:

Sain eilen pitää pientä vauvaa sylissä! Käytiin rotinoilla miehen kaverin tyttöä katsomassa... ikää vauvalla on tosin jo 3kk syntymästä, mutta painoa vasta reilut 4kg, että aika pieneltä tuntui käsitellä =) . Kiltti ja 'puhelias' tytönalku heillä, vastasi jopa näin vieraan tädin hymyyn :heart:

(.) Mahan (ja vaavin) laskeutumista odotellessa... tuntuu vähän hankalalta istua suorassa, kun henki ei meinaa aina kulkea :whistle: . Helpottaisi varmaan vähän, jos älyäisi syödä vähän kerrallaan, eikä rekkamiehen annoksia :p . Välillä on ihan paha olo, kun mahaa ahdistaa. Onneksi ei tarvii enää kauaa odotella. Eilisen kyläpaikan tuore äiti kyllä mainitsi, että hänellä on ihan ikävä omaa vauvamahaansa =) Saattaahan se olla vielä itselläkin samanlainen olo sitten jossain vaiheessa. Täällä ollaan varusteltu vauvan huonetta valmiimmaksi, vähän on vielä vaiheessa... hankinnoista - turvakaukalo on vielä ostamatta, muuten puuttuu enää joitain pieniä tarvikkeita. Ompelua on vielä tekemättä senkin edestä, mm. pinnasängyn reunapehmuste kesken, vaipat aloittamatta, vaunun tuunaus aloittamatta :ashamed: ..viime tinkaan taitaa jäädä, ei oikein huvita ompelu tämän pömpön kanssa :whistle:

Varmaan jää taas jotain tärkeää kommentoimatta... dementia.

Piki ja pikkuinen 34+2
 
Hei taas kaikille!

Tulin nyt sitten kertomaan väliaikatietoja hoidosta: eli tänään testasin haalean plussan :heart: En kylllä usko mihinkään raskauteen. En uskalla. Pelkäsin niin kovin näkeväni näkyjä, että kiikutin tikun raskaana olevalle siskolleni näytille ja hän kyllä vakuutti, että plussa se on. Haalea siis on testiviiva. Toisaalta nyt vasta 12 päivää alkioiden siirrosta ja tein testin päiväpissaan ja klinikan ohje on, että vasta 14vrk tai mielellään 16vrk siirrosta saisi kotitestejä tehdä. Mutta kuka jaksaa odottaa!!!? Klinikkamme edellyttää kaikilta myös veritestiä, joka otetaan 12 päivää alkioiden siirrosta, jotta näkevät, onko kiinnittymisyritystä edes tapahtunut. No, ilmeisesti on. Nyt joudun piinailemaan kesiviikkoon saakka, jolloin saan tietää hcg-arvoni verestä ja klinikalla on sitten omat raja-arvonsa, joihin he sitä vertaa. Eli piina jatkuu: onko kyseessä taas kemiallinen vai olisiko jo nyt mun vuoro ihan oikeasti?Olen ihan lukossa. En osaa iloita, vain pelätä ja jo odotella menkkoja. Niin ja olen täysin oireeton! Ei mitään. Ainostaan alavatsaa juilii välilä vaimeasti ja pp8 tuli limaista vuotoa, jossa seassa veriviiruja. Muuten on kuin ei mitään - että voiko siellä ketään olla kotona?!? Laskurin mukaan nyt on rv.4+0, mutta pelko takaraivossa käskee valmistautumaan rv 0+0 -tilanteeseen. Mutta palailen kertomaan, miten kävi...
 
Voi Vadelmaunelma! Isosti onnea nyt että pieni jaksaa siellä mukana!! :heart: Se on NIIIIIIN sun vuoro NYT! Ylihuomenna siis tiedetään enemmän, pidän peukut ja varpaat pystyssä! Mutta tosi tosi tosi hyvä merkkihän tuo haaleakin plussa on ja jos tosiaan on "käsketty" vielä odottelemaan niin ei kai sieltä vahvaa viivaa vois vielä tullakaan!

Ja vaikka kuinka pelottaa niin koita muistaa olla positiivinen! Ihan varmasti auttaa asioita sujumaan oikein, uskon minä. :D

Rosehip ainakin taitaa olla jo käärö sylkyssä, kohta Citruskin! :heart: :heart: Jee, ihanaa saada teidät tonne seuraavalle puolelle, teillä on niin vilkas keskustelu ollut täällä meneillään ja meillä meinaa välillä hiipua. Tuokaa siis eloa tuonne vauvapuolellekin :D

Piki, mulla on myös ollut ikävä sitä mahaa jo varmaan siitä kun Helmi oli viikon vanha :) Niin se aika äkkiä kultaa muistot... :p Niitä syömisrajoituksia ei kyllä ole ollut yhtään ikävä. Mutta mahan voisin ottaa kyllä hetkeksi takas ja ne liikkeet :heart: (Vaikka kyllähän mä niitäkin loppuvauheessa tuskailin...)

Hei noista ekoista liikkeistä muuten piti kommentoida jo aiemmin mut unohdin. Kun mähän tunsin liikkeitä jo viikolta 14+ alkaen. Sitten kun vauva oli syntynyt niin tuntui taas niitä ekojen liikkeiden tyyppisiä tuntemuksia ja ihmettelin että onko mulla nyt vielä joku siellä mahassa vai mitä? No siis taisivat olla tuntemuksia siitä kun sisuskalut hakeutuvat omille paikoilleen. Aloin sitten miettimään, että olisivatko ne ekat "liikkeetkin" olleet noita samoja kun suolet siirtyivät kasvavan kohdun tieltä sivuun... Ainakin tuntuivat tasan samoilta ja niitä tuli vielä varmaan joku kk sitten kun Helmi oli melkein 6kk.. :ashamed: Eli ehkä mä tunsinkin oikeat liikkeet vasta 20 paikkeilla kun tuntui ne napakat potkut mahanahassa...

Hyvää viikkoa kaikille, erityisen hyvää sellaista Vadelmaunelmalle, Rosehipille ja Citrukselle!
 
Ada
:wave: Vähän kiireessä ja väsyneenä nopeasti vain toivotan ihan täysiä onnea Vadelmaunelmalle ! Pidän peukkuja!!! Nyt sitten odotetaan keskiviikkoa.

Kaikkea hyvää myös Rosehipille ja Citrukselle mitä ilmeisimmin synnärille :heart: !

Piip, voi miten ihanaa, nyt niitä liikkeitä alkaa tuntua!

Hyvää viikon alkua ihan kaikille mammoille!!
Ada
 
Hui, olipa raastavaa! En millään meinannut päästä kirjautumaan, vaikka oli juuri niin tärkeää tulla tsemppaamaan Vadelmaunelmaa! :heart: Tosi, tosi hienoa, että olet saanut plussan. Viivan värinhän ei tarvitse merkitä yhtään mitään. Ja raskausoireita mulle ainakin alkoi tulla vasta hiljalleen viikon 4 lopulla. Oi, onpa jännittävää! :heart:

roseshipille ja Citrukselle lämpimiä terveisiä telepaattisesti! Muiden tavoin en usko, että kumpikaan enää on langoilla. Kumpa heistä kuuluisi pian!

Unico, milloin sulla on ultra? Ja sait neuvolalääkäriinkin jo ajan? Mä en ole vielä saanut aikaa, saati käynyt...

Piki, eipä mene sullakaan enää kauaa! Ja kyllä kai vauva jo pian laskeutuu? (Yritin löytää tuosta odotuskirjasta vastausta kysymykseen "miloin vauva laskeutuu", mutta ei auttanut pikaselailu.) En muuten tiedä, tunsinko ne "liikkeet" mahan sisällä vai kädellä, ehkä vähän molemmilla yhdessä. Yritin äsken vähän taas tunnnustella, mutta en tuntenut mitään niin selvää.

Eipä muuta tällä kertaa. Jään odottamaan ruusunmarjan-, sitruunan- ja vadelmanmakuisia uutisia!
 
Piip ihana toi sun vika lause! :heart: Taaltakin kaikille kolmelle kovasti tsemppia! =) Ja onnittelut muillekin uusille odottajille! Niin se lista vain kasvaa.

Kramppaako muilla pohkeet oisin? Mulla kramppaa molemmat pohkeet lahes joka yo. En heraa niihin, mutta heratessa tuntuu niin pirun pahalta. Mun kaikki ongelmat on yolla navan alapuolella! Oon muuten huomannut, etta alkaa jo vasyttamaan enemman.

Liikkeista. Itse tajusin liikkeet vasta yli rv 20/21. Oli niita jo ehka aiemminkin ollut, mutta silloin vasta alysin mita ne oli. :headwall:

Tsempit kaikille pahoinvoiville. :hug:

Eipa tas ihmeita. Viime viikolla oli taas katilon tapaaminen. Kaikki hyvin. Veri lahetettiin sokerille ja hemppalle. Ei silla vielakaan mitaan mittanauhaa ollut. Sf-mitta 29cm. Jos silla on millit silmissa.

JoJo 29+1 ja 29 tyopaivaa jaljella :D
 

Yhteistyössä