Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset toukokuussa



- o d o t t e l i j a t -
Salmiakkitassu.................................LA 29.5.2009................VKS
Pilvilinna...........................................LA 14.7.2009...............NKL
Tiara.................................................LA 15.7.2009...............K-HKS
Nuutti79...........................................LA 20.7.2009...............TAYS
Mandy81...........................................LA 3.8.2009
Rosehip.............................................LA 9.9.2009...............TYKS
Citrus................................................LA 15.9.2009
Elektra...............................................LA 17.10.2009
Piki80................................................LA 26.10.2009...............SKS
La Mer...............................................LA 23.11.2009...............KLO
JoJo79...............................................LA 29.11.2009.................
Delfis.................................................LA 1.12.2009.................VKS
Ada...................................................LA 10.12.2009.................KLO
Salome..............................................LA 3.1.2010



- j a k a u t u n e e t -
Hipu 26.1.08 (40+1) Poika
Piipi79 20.2.08 (40+5) Tyttö
Veera80 3.4.08 (39+3) Tyttö
Juuri 30.4.08 (40+2) Tyttö
Hemuli79 21.5.08 (39+4) Poika
HPM 5.7.08 klo 20.00 (38+6) Poika 47cm, 2800g
Coke 31.7.08 (39+3) Poika 48cm, 3460g
Taivaannasta 13.9.08 klo 04.58 (42+0) Tyttö 51,5cm, 3090g
Matarena 13.9.08 (41+1) Poika 54cm, 4000g
Nanna81 22.9.08 klo 13.38 (38+5) Poika 51cm, 3985g
Siilura 7.10.08 (41+4) Poika 51 cm, 3960g
Novelle78 19.10.08 (41+0) Poika 55 cm, 3570g
Sasha80 28.12.08 (36+1) Poika 45 cm, 2480g
Niiskunenä-78 23.1.09 klo 22.14 (37+0) Poika 48 cm, 2835g
Memmuliina 2.2.2009 (41+3) Tyttö 49cm, 3045g
Kvart Över 17.2.2009 klo 19.40 (41+0) Tyttö 52cm, 3920g
Hazel 20.2.2009 (39+2) Tyttö 49cm, 3370g
Myrna 4.3.2009 klo 7:36 (37+3) Poika 46cm, 2772g




Kesäkuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1064751
Heinäkuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091956
Elokuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1120918
Syyskuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1154155,100
Lokakuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1184820
Marraskuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1218583
Joulukuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1247653
Tammikuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1277555
Helmikuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1314430
Maaliskuun pino: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1338456
Huhtikuun pino: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1368145

Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vauvapuolella: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1367981




 
Rosehip - kiitos uudesta pinosta! =) Ja kysyit meidän Ville Vallattoman potkuista... Ne alkaa tuntua jo aika mojovilta - mitenkähän "pahoiksi" ne vielä tulevat? ;) Vatsa oikein möyryää päältä päin, kun hän päättää kääntyillä ja heittää kuperkeikkaa - vielä kun masussa mahtuu pyörimään. Töissä huomaan väisteleväni potkuja ja asiakkaat katsovat vähän huvittuneina, että mikäs minä siinä vastapuolella sätkyn. :p

Vappu on hurahtanut ohi, vieraita kävi eilen ja tänään. On ollut tosi ihanat ja mahtavat kelit istuskella terassilla ja nauttia auringonpaisteesta. =)
 
Kiitos tosiaan rosehipille uudesta hienosta pinosta! :flower:

Vappu on ollut oikein mukava, on ollut kivaa olla miehen kanssa kahdestaan. Jonkun verran on supistellut ja ollut vähän kipua mutta ei se ole oikeastaan haitannut. Vähän jänskättää että meneekö supistelut ohi vai yltyvätkö... varmaankin kohtu treenaa koitosta varten, eikä tässä vielä mitään tapahdu. Torstaina neuvolalääkäri kattoo sitten paikat ja arvioi kai vauvan kokoa?

Mitenkäs muiden mammojen vappu sujui? :)



Maha tuntuu isolta pallolta kaiken vappuherkuttelun jälkeen ( o )
salmis ja massu 36+1
 
Salmis tuuhan päivittämään tilannetta, jos näyttää siltä että lähtö synnärille on koittamassa. :) Nythän tosiaan eletään jo sun LA-kuukautta!

Nuutti voin vaan kuvitella, miltä tuo tuntuu. Ja näyttää. :D Täällä kun nuo liikkeet on vielä niin pieniä ja pehmeitä.

Täällä on mennyt vappu rauhallisesti. Perjantaina oltiin grillailemassa miehen vanhemmilla, mutta muuten on tullut lähinnä vaan rentouduttua kotosalla. On ollu kyllä ihan upeat ilmat koko viikonlopun ja tänään olis tarkoitus avata golf-kausi. Saa nähdä, mitä masukki tykkää siitä. :) Keskiviikkona ois sitten neuvola, josta saan vihdoin virallisen tunnustuksen raskaudestani niitä KELAn papereita varten.

Aurinkoista sunnuntaita!

Rosehip ja murmeli 21+4
 
Ada
Kiitos hienoista sivuista Rosehip! Tämä on nyt sitten Salmiakkitassun ketju :wave: . Jei!

Meillä meni vappu mukavasti miehen perheen luona. Mies halusi kertoa perheelleen meidän vauvauutisen. Tieto vastaanotettiin niin liikuttavan iloisesti ja onnellisina, että mulle iski taas paniikki. Mitä jos... apua, apua...

Pitäsi olla joku mielettömän suuri torvi, johon voisi ihan täysiä töräyttää aina kun paniikki meinaa iskeä, niin ettei kuulisi omia ajatuksiaan.

Kaikki pidemmällä olevat sanovat, että meneepä viikot nopeasti. Mä vaan kysyn, että milloin ne rupeaa menemään nopeasti? Kun musta tuntuu ihan siltä kuin tässä olisi Alpit ylitettävänä vielä ennen tuota 12 viikon rajaa. No, siihen on yhtä pitkä aika kuin kesälomaan, ja kesäloma tulee aina liian nopeasti eikä todistuksia meinaa ehtiä kirjoitaa... joten ehkä, ehkä tästä selviää =) .

Koskahan se Salome tulee meitä morjestamaan :D ?!
 
Ada, musta ne viikot meni myös ihan käsittämättömän hitaasti alussa. Vasta siinä viikon 20 jälkeen ne alkoi hurjan laukan, mutta hidastuivat sitten alkuakin pidemmiksi taas 35 viikon paikkeilla. Lasketun ajan jälkeen aika lähes pysähtyi.

Nyt taas viilettää ihan mieletöntä vauhtia, justhan mä synnytin ja nyt toi ipana jo jokeltelee, naureskelee ja painaakin melkein 6 kiloa :eek:
 
Ada joo puolen välin jälkeen viikot alkaa kulua jotenkin kumman nopeasti munkin mielestä. Mutta pianhan se 12 viikko ja kesälomakin ovat ajankohtaiset :) Mukava kuulla että vauvauutinen otettiin ilolla vastaan! :heart:

Oi Kvartin vauva on jo niin "iso vauva" ;) :)

Eipä täällä mitään ihmeellistä, ei ole oikein kipuillut, eikä supistellut enää tänään. Mutta infoilen toki jos jotain lähtölaskentaan viittaavaa ilmenee.
Mä olen jakanut vielä tänäänkin vappuherkuttelua, o-ou, saas nähdä mitä puntari sanoo torstaina neuvolassa. Hitsi kun tekee kaikkea hyvää koko ajan mieli :p




Voikaahan hyvin! :)

salmis ja massu 36+2
 
Rosehip Hieno pino! Kiitos siitä! :flower:

salmis se ei enää kauaa kärvistele masunsa kanssa... Justhan sinäki plussasit! :p

No on kyllä Kvartin poju kasvanu kovasti! :heart:

Ada ihanaa kun vastaanotto uutiselle oli lämmin. =) Tiedän tarkalleen tuon sun tunteen kun odottaa, että viikot vaan kuluis...

Nuutti :LOL: varmasti ovat hauskan näköisiä ne sun "väistelyt" :heart:

(.) Täällä ei mitään erikoista.... ihan niinku oireet ois vähän helpottamaan päin. Lieneekö hyvä asia? Sitä en vielä tiedä. Nyt vaan odottelemaan np-ultraa joka on reilun 2viikon päästä.

Mukavaa päivää koko ihanalle poppoolle! :heart:

Delfis ja pikkudee 10+0 POKS! :D
 
Kivat uudet värit oot laittanu pinoon, rosehip =) :flower: Kiitos!

(.) Vieläkin on sen verran huonoja oloja, etten jaksa paljoa kirjoitella :/ . Tajutonta päänsärkyä ja niskajumia ollut vapusta lähtien, se tuo huonon olon ja väsyttää. Mutta pikkuisella pitäisi kaiken olla hyvin :heart: , doppler on ollut käytössä melkein joka päivä. Siihen nähden tämä olo ei haittaa... harmittaa vaan kun ei ole virtaa mihinkään, pihatöitäkin olisi jos jaksaisin tehdä. Jospa tässä kuussa alkaisi jo tuntua joitain liikkeitä :heart:

Hyvää toukokuun jatkoa kaikille! Ootte ihania mammat!

Piki ja pikkuinen 15+2
 
Heippa!

Ada ne alkuviikot tosiaan menee niin hitaasti että tuntuu ettei aika oo ikinä mennyt niin hitaasti. Sitä yrittää parhaansa nauttia siitä pienestä ihmeestä masussa, mutta takaraivossa kolkuttelee silti kaikenmaailman peikkoja. Joskus ehkä 14. viikon jälkeen mulla on alkanut viikot vilistää ohi hurjaa vauhtia.

Piki, auttaisko noihin sun niskajumeihin ja päänsärkyyn käynti hierojalla? Tommoset kipuilut saattaa vetää koko olon tosi kurjaksi ja voimattomaksi. Toivottavasti pääset eroon niistä!

La Mer, miten ultra?!?

Entäs miten Salmiksen massu ja supistelut?

Mitäs muut mammat? Tiarasta ja Mandysta ei oo kuulunut mitään aikapäiviin!

Täällä ollaan vihdoin virallisesti raskaana, eli sain tuon todistuksen, jossa kerrotaan raskauden kestäneen 154 päivää ja saan hakea äitiys- ja vanhempainrahaa sekä äitiysavustusta. Jee! :) Neuvolassa muutenkin kaikki hyvin. Paino on noussut nyt ekasta punnituksesta 2,4kg, verenpaine viimekertaista matalampi, sikiön sydänäänet ja liikkeet plussaa ja ekaa kertaa mitattu sf-mitta 18cm. Seuraava neuvola on kuukauden päästä ja sokerirasituskoe sitä seuraavana päivänä. Onkos täällä mammat käyneet tuossa sokerirasituskokeessa? Täytyykö muuten olla pissaamatta se aika edellisestä illasta aamuun? Otetaanko siinä jotain virtsanäytteitä vai vain verikokeita? Pitänee vähän googletella viimeistään sitten edellisenä iltana. :)

Rosehip ja pimpulapampula *POKS* 22+0
 
Hei,

Mä täällä siivoilen kaappeja, mitähän mä tätä muka oon niin odottanut, tylsää hommaahan tuo on :D Ja väsyykin niin helposti että pitää välilä huilia. No jos nyt jotain saa aikaiseksi niin on sitten illalla hyvä mieli.

rosehip Mä olin kaksi kertaa sokerirasituskokeessa. 12h tuntia syömättä ja juomatta (vettä voi vähän juoda) ennen kokeen ottoa. Juodaan puoli litraa kokiksen makuista (hapot vain puuttuu) juomaa ja sitten otetaan verta sormen päästä, ja otetaan verta sormen päästä tunnin ja vielä kahden tunnin päästä, sitten pääsee kotiin ja tulokset saa tietää vielä samana päivänä. Nyt on kyllä ihan pakko sanoa etten muista ottiko ne ekalla kerralla myös kyynärtaipeesta verta? Muisti pätkii. No mutta, ihan OK juttu se on, ei paha. Pissalla saa käydä ihan vapaasti. Älä mene omalla autolla, pyydä kyyti tai mene taksilla tai bussilla... tai en mä tiedä huippaako sua yhtä helposti kuin mua kun joutuu olla syömättä... mutta musta ei kyllä olisi ollut auton rattiin kun koe loppui ja kiirehdin kotiin syömään! :D

( . ) Vauva tuntuu viihtyvän hyvin masussa, potkii mua iltaisin iloisesti kylkeen, auts!




salmis ja minisalmis 36+5
 
Heippa taas kaikille! =)
Rosehip - en oo käynyt sokerikokeessa, vähän on käsitystä, että mikä se touhu on, jotain sokerijuomaa juodaan ja odotellaan ja otetaan kokeita ja sit taas juodaan...

Mulla tämä kone sekoilee hulluna - saa nähdä saanko tekstiä lähetettyä palstalle.
:D

Mua huimaa ja oksettaa, sen takia olen saikulla. Lääkärit eivät osaa sanoa mitään syytä - on aikas epävarma olo, että mitä pitäis tehdä, minne mennä yms. Soitin omalle erikoislääkärillenikin, mutta se vain totesi, että en osaa sanoa sulle yhtään mitään. Heh! Tosi luottavainen meininki. Ku itellä on taustalla ns. erikoissairaus ja mistään en saa tietoa asiasta. Pitääkö suhtautua vakavasti vai ei, mut heikottaa kuitenkin. Sanoisinko, että vähän on ahdistava olo! :'( Mut onneksi Ville Vallaton on taasen aamulla antanut merkkejä kovastikin itsestään. :heart: Tulee äityli olo - onnellinen sellainen!

La Mer - miten ultrassa meni? Oliko kaikki niin ku pitikin? Eikös ollut ihanaa nahdä pikkuinen mönkijä?? =)

Mites pinossa aiotaa viettää äitienpäivää? Joko luulette, että mies hoksaa asian? Mä luulen, että mun mies ei sitä hoksaa - pitäiskö alkaa vinkittää tässä pikku hiljaa, että mikäs päivä se onkaan sunnuntaina... :LOL:

Onkos kellekään tullut uusia ideoita/tavaroita isyyspakkaukseen?
Nuutti ja Ville Vallaton 29 + 2
 
Heippa täältäkin! Saikulla kans.... :ashamed: pahoinvoinnin ja huimauksen takia myös :kieh:
Mitään muuta ihmeempiä ei täällä ole... kovasti odotellaan parin viikon päässä olevaa np-ultraa.

Mä uskon, että meillä ei isukki tajua yhtään, että sunnuntaina vois tuoda vaikka aamupalan sänkyyn ;)

Delfis ja Pikkudee 10+1
 
Kiitos Salmis tiedosta! Tuo koe toivottavasti kuulostaa pahemmalta kuin mitä se on sitten käytännössä. Mulle tulee helposti huono olo, jos en saa ruokaa ajoissa. Tai siis ensin tulee kauhea kiukku ja sen jälkeen vaan huono olo ja apatia. Se labra on suht lähellä paikkaa, jossa asun, joten varmaan meen kävellen sinne. Tai sitten mies saa heittää ja hakea mut autolla. Neuvolatäti sanoi, että kannattaa varata sinne sitten jotain evästä, jonka haukkaa ennen kuin lähtee liikkeelle. Tsemppiä Salmis muuten vaan sinne kaappiensiivoukseen! Mä inhoan kaikkea tollasta, joten odottelen edelleen sitä pesänrakennusvimmaa, jonka aikana sit puunaan ja järjestelen kaikki paikat. Mies on tosin sitä mieltä, ettei mulle tuu semmosta...

Nuutti, joudutko säkin kuitenkin siihen sokerirasitukseen? Vai vaihteleeko tässäkin vaan käytännöt niin paljon, että toisessa kaupungissa testataan melkein kaikki ja toisessa vaan esim. riskiryhmäläiset? Toivottavasti tuo huimaus ja oksetus menee ohi. Koita nyt levätä ja olla stressaamatta. Samat sanat Delfikselle!

Mä ihmettelen suuresti, jos täällä mies hoksaa äitienpäivän. Siitä ei kyllä koskaan tiiä, saa nähdä. Muuten mennään anopin kanssa syömään. Oma äiti on kaukana toisella puolella Suomea, joten saa puhelinsoiton ja varmaan kortin, jahka sellaisen ehdin askarrella.

Muoks. Ainiin, piti mainita siitä Kätilöt-sarjasta. Satuin eilen tv:n ääreen niin, että näin ehkä loput 10 min ko. jaksosta ja kyllähän se taas aiheutti semmosen liikutuskohtauksen, että en nähnyt kyyneleiltä televisiota ja pää tuli kipeäksi sen vollotuksen jälkeen. Jotenkin sitä vaan samastuu niin voimakkaasti tuoreisiin äiteihin ja katsoo niitä vastasyntyneitä silleen sydän kallellaan, että kohta mullakin on tommonen. :heart:
 
Rosehip - en mä joudu ainakaan vielä siihen sokerirasitukseen. Ei sellaisesta ole ollut mitään puhetta, koska minulla on kuitenkin ollut aina ne pissa-arvot yms. kunnossa. Minkä perusteella ne muuten lähettäävät siihen kokeeseen? Painon nousun vai sen pissanäytteen perusteella?

Se mulla on vähä ongelma, kun mies asuu tosiaan siel toisella paikkakunnalla ja nyt en uskalla lähtee sit tässä kunnossa ajaa hänen luokseen. Ärsyttää sit olla tässä olotilassa ja mielentilassa yksin kämpällä, kotona olis päivisin kaverina edes koirat... Odottelen edelleen neuvolan lääkärin soittoa, jos sen jälkeen uskaltaisin ryhdistäytyä auton rattiin.
Tällaista omaa napaa tällä kertaa. :(
 
Nuutti, meillä ymmärtääkseni laitetaan kaikki odottavat äidit sokerirasituskokeeseen. Mulla ei oo olleet verensokerit tai mitkään muutkaan arvot koholla ja painoakin on tullut erittäin maltillisesti (alan olla nyt painoindeksin mukaan normaalipainoinen - ekaa kertaa elämässäni :D). Pääsisitkös muuten miehes luokse julkisilla? Vois olla turvallisempaa kuin ajella autolla...
 
Kyl mä pääsisin julkisilla, mut sit mulla täytyis olla auto kuiteski siellä maalla. Sieltä taasen en pääse hätätilanteessa julkisilla minnekään, lähin juna-asema tms. on n. 20 km päässä. et nyt vain odottelen oloni kohenemista... :)

Kattelin netistä äsken sairaalan jakson synnytysfilmejä, silmät ovat aivan kostuneet... nyyh! :'(
 
heipparallaa!

eilen oli ultra ja kyllä jännitti, käytäviltä tuli säteilevän onnellisia ihmisiä ja ite mietti että äh jos käy toisin. Mutta sieltä ruudulta me nähtiin se pikkuinen vinkeästi pyörivän! Voi jestas. Mahtava asia todella, ei siinä voinut silmäkulmat kosteina kuunnella mitä siinä kerrottiin kun oli niin lumoutunut. huoh. nyt on kiva olo, kun on joku asia varmaa, että siellä hän olla möllöttää. Mites kun ne mittaa sitä niskapoimua, niin lähettävätkö kotiin jotain tietoja mitä lääkäri on mieltä? aikamoista, kerroin pomollekkin tästä ja onnitteluthan sieltä tuli. voi kun muutama viikko menisi nopsaa niin pääsis ton keskenmenoriskin yli, siitäkin on niin monta tietoa jotkut puhuvat viikosta 10 ja jotkut viikosta 14..

joudun tosissaan tekeen töitä ton sokerin ja makean kanssa, pelottaa että tää tyyppi kasvaa valtavaksi kun mässäilen..ja toi diabetesriski, miten te olette taltuttaneet makeanhimoa? pelottelulla vai porkkanoilla?

iloa! :)
 
La Mer Onnea hyvistä ultrakuulumisista. Se np-ultra on kyl ollu kaikista ihanin kokemus :heart: Seuraavassa ultrassa on jo vaikeampi saada kokonaiskuvaa tyypistä.

Sokerirasituksesta Mä kävin siinä, n. viikolla 24. 12H piti tosiaan olla syömättä ja juomatta, aamulla sai ottaa desin vettä. Pissata sai normaalisti. Mulla ne otti ainaki kaikki verikokeet ihan käsivarresta, olikin sitten kyynärtaipeet rei'illä kun läksin pois :LOL: Hetkellisesti ensimmäisen tunnin aikana tuli tosi huono olo, mutta muuten meni ihan ok. Sen jälkeen ei tosiaan kannata huhkia mitään ennen kun on kunnolla syöny ja juonu. Mulla se tehtiin sen takia kun epäiltiin sitä vauvan suurta kokoa ja sokeria oli pissassa. Lisäksi PCO:n vuoksi se monesti tehdään. Kaikki oli onneks ok. Vauvelikin palasi takas käyrille kun mitattiin sf oikeesta asennosta.

Omaan napaan ei muuta, ei jaksais enää yhtään tehä töitä. Pari viikkoa viel ja sit lomalle, aivan ihanaa!!!!! :heart:

Aurinkoista päivää kaikille :heart:

Pilvilinna ja möhkis 30+
 
Onnea La Mer ihanista ultrakuulumisista! :flower: :heart: Meillä sai valita haluaako seulontatulokset kirjallisena vai puhelimitse ja mä valitsin ton kirjallisen vaihtoehdon, eli jonkun ajan päästä ultrasta kolahti kirje postiluukussa, jossa mulla luki, että tulos ok eikä aihetta jatkotutkimuksiin. En tiedä tosin, miten muissa kaupungeissa.

Tuohon makeanhimoon mulla ainakin auttaa parhaiten se, että syö kunnolla oikeaa ruokaa. Kun verensokeri pysyy tasaisena, on paljon helpompi vastustaa herkkukiusauksia - eikä niitä tee välttämättä edes mieli. Mutta jos verensokeri pääsee laskemaan alas, niin huh kun ei pysty muuta ajattelemaankaan kuin irtokarkkipussia tai suklaalevyä. Tosin alkuraskaudestahan mulle ei maistunut oikein mikään makea. Mennyttä on se aika. ;)

Huomenna perjantai, ihanaa!

Rosehip ja pömpylä 22+1
 

Yhteistyössä