Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Kvart över: :hug: :hug: :hug: Jatkamme yritystä, tsemppiä...

Hmm... mietteitä. Olikos se nin että ovis on sen 14 päivää menkkojen alusta takaisin päin? Sen mukaan ajoitus olis ollu oikea mutta kun ei tulosta tule. Laittaa miettimään asiaa. No on tässä aikaa mietiskelläkkin vielä.
Tähän kiertoon aion satsata kunnolla kaikilla poppaskonsteilla, Greippi mehua litkitään jo nyt ;) sit vitmiinejä olen muistanut ottaa jo tovin säännöllisemmin (saavutus) :) Ja nyt tää uusin noi jättihelokki kapselit on menossa, sekä ajattalin tässä kierross amyös tehä taas ovis testejä.. Ja sittensen oletetun oviksen jälkeen alkaa punkulle irvistely, nyt ei pitäs olla siihen mitään esteitäkään :) Ja jos tulosta ei tule niin sitten mä luovutan, ja odotan suosiolla sinne ens vuoteen et näkee mikä on vikana ja on sitten taas vanhempi iältäänkin, mikä voi oll ajoko hyvä tai huono asia tiiä häntä... Tälläisiä pohdiskeluja täällä...

Plussa tuulia!
 
Ada

Unicolla on selvät suunnitelmat, noin mäkin ajattelen, että ensi kerralla järeät aseet käyttöön ;) . Tikutin tässä kierrossa ekaa kertaa ja se oli mielestäni hyvä homma. Olisin varmasti eri mieltä, jos ovis olisi jättänyt tulematta. Selvisi nyt rintojen ja oviksenkin yhteys (jos nyt yhdestä kerrasta voi vetää johtopäätöksiä), eli tiedän että ovis tuli ja rinnat on ollut sen jälkeen kipeät. Mun tapauksessa näyttää siltä, että niillä on yhteys.

Yleisimmin se on 14 päivää taaksepäin. Mutta kai sekin voi vaihdella.
 
Tervetuloa oliva mukaan kuumeilemaan!

:hug: Nanna, Matarena, Unico ja Kvartti. Teillä kaikilla on kuumeilua jo sen verran takana, että olisi kaikille jo plussat suonut. :( Josko tämä kierto olisi nyt sitten se kierto. Nannalle tsemppiä clomien kanssa. Toivottavasti tepsivät!

Kiitos Kvartti tsemppauksesta. :heart: Koko ajan on sellainen fiilis, että täti pian tupsahtaa paikalle, mutta vielä ei ole onneksi näkynyt. Ja tokihan sitä salaisesti toivoo ihmeen tapahtuneen... :ashamed: Miten sitä ei vielä tässäkään vaiheessa osaa suitsia mielikuvitustaan? Eniten haaveilen siitä, miten ihana olisi miehelle kertoa raskaudesta. Muutama onnenkyynel vuodatettaisiin varmasti molemmat. Mies ei tiedä mun kierron vaihetta tällä hetkellä. Hänellekin on ollut kova paikka nämä reilun vuoden aikana koetut pettymykset ja siksi jotenkin haluan suojella häntä uusilta pettymyksiltä. Ja miehet on lisäksi pikkasen hönttejä näiden naisellisten juttujen kanssa. ;) Joskus kun sanoin miehelleni, että menkat varmaan alkaa kohta, hänen kommenttinsa oli "taas?!". Nii-in, siksi niitä kutsutaan kuukautisiksi, kun ne tulevat keskimäärin kuukausittain... :whistle:

Mitäs muuten kuuluu Memmulle ja Pilvilinnalle? Tulkaahan kertomaan kuulumisia! Toivottavasti Memmun haamu on vahvistunut ja Pilvilinnan kierron venymiseen löytyi mukava selitys :wave: Pupuvaimo näytti ilmoitelleen tuolla toisessa pinossa tädin yllättäneen, joten :hug: sinullekin!

Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille!

t. Sitrus
 
Unico, mulla on aika pitkälle samat suunnitelmat kun sulla! Ovistestejä en oo vielä hankkinut, harkinnut olen kuitenkin. Jättihelokkeja tosiaan ostin perjantaina ja niitä oon nauttinut nyt. Samoin greippimehua meni aamulla jo iso lasillinen ja lämpöjen mittaamista aion jatkaa. Jätin myös alkoholin lähes kokonaan pois, tein itselleni lupauksen, että yli kolmea annosta en juo saman päivän aikana.

Eli järeät aseet käyttöön! Ehkä pitää vielä hankkia niitä ovistestejä...

Sitrus olethan sä nyt jo testannut? Mä niin toivon sulle sitä plussaa! d :D b
 
Kvart över: No mulla on ovis testejä kaapissa kun toissa kierrossa testailin. No joo ja toi lakoholi jää pakostakin vähälle kun alkaa toi flagyl minkä kanssa on alkoholi kielletty, ei sillä et sitä tulis muutenkaan hirveesti nautittua. Kännit ja oikeestaan humalatkin on keväältä edelliset, ei vaan oo maistunut. Nyt vaan tsemppaillaan ja toivotaan parasta.
 
Voi Kvartti :hug: Etta se tati kehtasikin tulla vaikka ensin oli jo melkein ilmoittanut ettei tule! Mulla taas nayttaa silta etta ei ole ovista tassakaan kuussa, ei tietoakaan nippailusta tai limoista. Ajattelin viela odotella pari paivaa ja tilata sitten laakarin. Jos se antais mulle jonkun pillerikuurin etta sais taas systeemit kayntiin. Ja ovistestauksen ajattelin kans sit aloitta jo ens kuussa, eika odotella tammikuulle, tosin en tieda onko siina ideaa kun oireet ovat mulla muutenkin niin selvat. Alkaa vaan ahdistaa taa koko vauvajuttu. Positiivisena ihmisena kun ajattelin etta heti tarppaa, mutta nyt on jo menossa yk6, vaikka kuukausia vasta nelja, niin alkaa jo usko tahan hommaan hiipua. Jaa jaa.. parempaa ensi viikkoa =)
 
Mikä kumma sun ovikseen on tullut Postis? Tosi ikävää!! Kumpa se nyt kumminkin tulisi vielä. Ootko lämpöjä katellut? Vai onko se hankalaa kun teet vuorotyötä?

Mä olin kans ihan varma että tärpää heti, nyt tosiaan se puol vuotta mennyt ja yk 8 käynnistyi, että ahdistaa alkaa täälläkin. On se kumma et miten tää voi olla näin vaikeeta! Ja toisille tulee vauvoja ihan puolivahingossa. *kateellinen?* Vaikka, mistäs minä tietäisin, että kauan jotkut tututkin (nyt just sai taas yhdet vauvan) on yrittäneet.

Mä tilasin just halpatestistä 7 puikkomallista ovistestiä!! Oli kalliimpia kuin liuskat, mutta ajattelin et olisi helpompia näin ovistestineitsyelle :D Kysyin mieheltä, että mitä mieltä se on niistä ja sanoi vaan että tilaa nyt ihmeessä jos sellaisia kerran on olemassa. Olin ajatellut että sitä alkaa ahdistaa, mut ilmeisesti ahdistaa enemmän kun mä oon aina niin paskana tädistä.. ;)

Ja älä Postis menetä toivoasi!! Kyllä mekin vielä joskus onnistutaan! Ennemmin tai myöhemmin, toivottavasti ennemmin.
 
postimestari: :hug: voimia ja tsemppiä.

Täällä kanssa oltiin melkein varmoja et kyllä se pian tärppää... Miten tässä muka sitten on mennyt jo 10 kierrolle, huoh. Sentään osaan olla vielä onnellinen kaverin puolesta kun niillä tärppäs nopeaan.
Nyt alkaa tuntua tuo menkkojen aiheuttama suru näköjään se tarviis en vapaan töissä porskuttaa mut kun vapaa tulee niin suru myös. Viimeyö kyllä varmaan enteili tätä, oli vaikea.

Täällä näyttää valtaavan toivottomuus alaa. Yritetään pitää lippu korkealla siitä huolimatta!

Voimia kaikille ja plussa tuulia!
 
Sunnuntai-iltaa! Huhhuh kävin uteliaisuudesta lueskelemassa kertomuksia synnytyksistä. Aikamoisia tarinoita mutta eipä onnistuneet lievittämään mun vauvakuumetta. Vielä pitää jaksaa odottaa että pääsee tositoimiin ja yrittämään. Sitä ennen täytyy vaan jännittää muiden puolesta.
 
Mullakin on kyllä jo toivottomuus hetkellisesti välillä valtaamassa mieltä. Vaikka yrityskertoja ei vielä ole takana kuin muutama... Oon semmonen liian etukäteen kaikkea suunnitteleva ihminen. Ennen eka yk:aa olin jättänyt jo puoli vuotta sitten pillerit pois, että kroppa ehtisi totuttautumaan luomumeininkiin. Ja sitten kun eka yk lähti niin sitä toivoi jo niin hirveesti, että tärppäisi. Nyt rupee tulemaan vaan kaikkia ikäviä ajatuksia mieleen, että mikä on vikana kun ei onnaa. Yritän aina muistuttaa itelleni, että ollaan vasta alkutaipaleella tässä, mutta silti sitä vaan toivoo niin kovasti ja putoo sitten ylhäältä.

Kaverini sai muutama päivä sitten terveen poikavauvan. :heart:
Heillä tärppäsi ekasta yk:sta. Onneksi osaan kuitenkin iloita sydämestäni heidän puolesta. Sitten jos joskus katkeroidun niin, etten kateellisena toivo toisille edes plussautumista, mua pitää heittää jollain todella isolla esineellä ja kovaa!! ;)
 
Coke: sama juttu, jo tää tulee valittamaan kun tolla tai tola tärppäs niin mua saa kans heittää jollain.
Mulla oli alussa vaikkeeta tossa kesällä hiukan helpompaa, mut nyt taas alkaa olla vaikeaa hyväksyä pettymys... Pakkohan se on, mut nyt on toivo kikissa poppa konsteissa+ lääkekuurissa, joka hiukan haittaa harjoituksia.
 
=) on ollu mukava lukee teidän kokemuksia , itse olen ehkä enempi taka alalla koska aloitus ei ala vielä vuoteen.

Olen todella kiinnostunut, että minkälaisissa elämäntilanteissa olette, niin te jotka jo yritätte vauvaa, kuin tekin joilla alkaa yritys vasta myöhempänä?
Itse olen yrittäjä, kihlattuni on vakkarityössä ja asumme kaksiossa, ja mieleen on tullut mm. se että mahtuisimmeko saamaan vauvaa tällaiseen 51 neliöiseen kämppään. Itsellä vauvahaaveita on mutta niitä jarruttelee varsinkin tää oma työ. Kertokaa te?
 
..ja vielä- coce ja unico, tosta katkeroitumisesta: minulla on juuri tällähetkellä yhden ystäväni kanssa sellainen tilanne, että hän ei siedä, että edes alan puhua toisten vauvoista, haaveilla omasta perheestä tms. Hän kääntää puheen heti muuhun tai jättää lapsellisesti vastaamatta. Syynä siihen on hänen lapsettomuus, joka on todettu ja vielä hoitomuodotkin on jo löydetty, mutta niitä ei ole aloitettu, koska hänen mies ei nyt jostain syystä halua...eli siis ymmärrän täysin heidän tilanteensa vaikeuden, ja saattaa siinä parisuhteessa olla nyt ajattelemista ihan ilman hedelmöityshoitojakin, mutta sinänsä harmittaa tilanne kun kaveripiiriin on syntynyt ja syntymässä pikkuisia, joille tehdään tossuja yms. halutaan tukea, ja tottakai puhumme vauvoista, synytyksistä ja kaikesta, ja hän on todella katkera kaikesta..että en kohta tiedä pitäisikö asiasta sanoa ihan suoraan, että kyllä toisten puolesta voi olla iloinen..vai antaa hänen surra ja käpertyä/sulkeutua kuoreensa..
 
Joo en mäkään nyt sentään ihan katkeroitunut muille ole. :D Kamalaa olis jos mielensä pahoittaisi toisten plussista tai vauvoista varsinkaan! Mun hyvä ystävä saa toisen lapsen joulukuussa ja oon kyllä tosi onnellinen ja iloinen heidän puolesta.
Tarkoitin tolla aikaisemmalla kommentilla sitä, että välillä tuntuu, että toiset vaan päättää tulla raskaaksi ja sitten ne heti tulee. Silloin harmittaa kun nää ihmiset sitten kyselee, että milloinkas te oikein teette lapsia? Et ettekö halua ollenkaan? Ja tekis mieli sanoa et ei oo aina niin helppoa.. :|
 
Oliva, meillä on sellainen elämäntilanne, että mies on töissä, opinnot ihan loppuvaiheessa. Mä opiskelen (vielä ainakin pari vuotta menee..) ja olen viikonloppu- ja iltatöissä. Oma (pankin) kaksio on, ei olla naimisissa eikä kihloissakaan (kosintaa odotellessa ;) ...). Ei meilläkään ole kun alle 60 neliötä, mutta ollaan ajateltu, että lapsi mahtuisi tänne ihan hyvin ainakin vuoden verran.

Mä olen ihan valmis jättämään duunit katkolle, opiskelussa olen ajatellut pitää maksimissaan puolen vuoden tauon jos lapsi saadaan. Sitten jatkaisin koulua, koitettaisiin järjestää niin, että hoidettaisiin lasta kuitenkin mahdollisimman paljon kotona. Kummatkin mummot ovat lupautuneet avuiksi, ja voisin tehdä suurimman osan opiskeluista kotoa käsin ja miehelläkin etätyömahdollisuus sekä suhteellisen liukuva työaika.
 
Ada
Maanantai 8.10.2007

Janis...............30
Oliva...............27..............................aloitus syksy 2008
Kvart över.......28............kp 2/28-30..............yk 8
Pilvilinna.........28.............kp 3/41-43............yk 2
Unico...............27...........kp 3/28.................yk 10
Matarena.........29...........kp 4/27...................yk 7
Nanna81.........26............kp 4/29-37............yk 11
Kevätesikko....28............kp 6/28-32.............yk 9
Coke...............29............kp 7/24-29............yk 3
Tähtisilmä.......27............kp 9/31-33.............yk 7
Postimestari....29...........kp 12/23-27.............yk 6
Toivo79...........28...........kp 12/28...........aloitus kevät 2008
Kiki80.............27............kp 13/40....................yk 3
Ada..................28...........kp23/25..................yk 6
Sitrus79..........28............kp 32/28-29.........kesästä 2006
Piip..................28...........kp 33/49............syksystä 2006
Pupuvaimo......29............kp 35/29-32.........pari vuotta
Memmu-80......26............kp 76/29-62......elokuusta 2006

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Siilura (yk 2)
Kaa (yk 2)

.tästä se viikko taas alkaa. Tämän viikon kun kärvistelee, niin mulla on loma seuraavaan viikon. Sen voimalla ponnistaudun sorvin ääreen. Hyvää maanantaita ja jaksamista kaikille teille!!!
 
Kvart över: Se on totta kun kysellään et koska tulee nii paha siihen on mitään sanoa, jos ei halua kertoa kyllähän me mut ku ei vaan tuu.
Oliva: Täällä on molemmat vaki työssä. Toisaalta vaikka ei olis niin ei se silti olis ollu hidaste, aloittaa sillon kun aloitettiin. Ei paljon aikaisemmin ukko uskaltanut aloitettiin et oltiin tunnettu 2v (ja juu pakkohan tää oli tähän laittaa). Meillä on kolmio ja tuntuu et saa tehdä radikaaleja muutoksia et mahtuu kolmas ;) Juu tiedetään sitä tavaraa pitäs alkaa jo perkaamaan pois :LOL:
Ada: Kyllä se loma on hyvä keksintö, voimia sinne asti...
Tänne kurkku kipeänä aamulla heräsin, ajattelin tosin painua rokotettavaksi ja kattoa joko ne pistäs, viimeksi sanottiin et tuu jos menkat alkaa, jos ei nyt pistetä niin saa sitten taas odotella kuukauden ja voi olla ettei sillonkaan saa ;)
 
Halaukset Kvart Över ja Unico teillekin: :hug: :hug:

Mun kaveripiirissä on ihmeen hiljaista vauva-asioitten suhteen. Tiedän että moni haluaisi jo tositoimiin, mutta miehet hannaavat vastaan. Miehet tuntuvat olevan ikään kuin tarkkailuasemissa, että odotetaan mitä toiset tekevät... Toiset taas yrittävät kaikessa hiljaisuudessa, mutta kovin mieluinen puheenaihe tämä ei ole. Yhdellä kaverilla mm. oli yritystä tosi pitkään ja lukuisia keskenmenoja ennen onnistumista. Kaikki pyrkivät olemaan hienotunteisia toisiaan kohtaan ja asiasta vaietaan välillä liikaakin.

Sukulaiset ovat sitten asia erikseen. Sieltä suunnalta tulee välillä sellaisia töksäytyksiä, että ettekö te meinaa hankkia lapsia, hopi hopi. Mukava siinä sitten kiemurrella, että tulee kun on tullakseen.

Mutta tässä kierrossa taidan peesata teitä muita eli kaikki keinot käyttöön. Mies ottaa nyt kiltisti sinkki-tabletteja, ei ole enää pitkään aikaan kyseenalaistanut mitä mä sille syötän. :LOL: Itselleni haen vielä lisä-foolihappoa ja jatkan greippimehukuuria. Ja koitan elää kaikinpuolin terveellisesti. Ja jatkossa nostan pupuilun jälkeen jalat seinää vasten miehen ilmeilystä huolimatta. :whistle:
 
Hyvää maanantaita. Oli niin kiireinen viikonloppu etten ehtiny yhtään katsasteleen kuulumisia. Onko kukaan plussaillu, en nopeasti selailtuani huomannu. Täällä on nyt eka yk takana, lauantaina saapui täti rytinällä :'( Mutta hyvä että kuitenki tuli niin päästään taas puuhasteleen, ja nyt kaikki poppakonstit käyttöön;) Jos positiivisesti ajattelee, niin nyt musta tuntuu et mä tiedän miltä ovulaatio tuntuu, tässä kierrossa ei just sillon tullu puuhailtua.
 
Kiitos Matarena. Eihän tässä hätiä mitiä. Mutta muuten vaan nyt kyselen, että onko jotain hoitoa millä saa kuukautiset säännöllisemmäks ja lyhkäsemmäks kierron, tai siis annetaanko niitä helpolla. Ei mua haittais tää yrittäminen ja epäonnistuminen muuten mut ärsyttää ku täti tulee niin harvoin (kierto 40-50), että saa odotella aina pari kuukautta seuraavaa tärppimahdollisuutta. Semmonen tiheempi rytmi olis nii kiva!
 
pilvilinna: :hug: Onnea uuteen. Tosta en tiiä kuinka helposti ne antaa jotain droppia noihin kuukautisiin. Ootko käyttänyt pillereitä ennen? Kuulemma ne voi sotkea.

Täällä kyllä sukulaiset ja kaveritkin kyselee et millon on tulossa. Ystävät ei oo kyselleet. Kiva sinä sitten tuumailla vaan et kai joskus ja muuta vastaavaa.

No täällä ollaan kahen vaiheilla mitä tapahtuu... Ainakin tää kierto ja seuraava ajattelin vielä yrittää täysillä, tai tää kierto kaikki konstit ja seukki sitten katellaan katellaan. Mut sain just tänään lääkäriltä saarnan reissaamisesta jos tuun raskaaksi. Toisaalta rsissuun haluais mut ei haluis ehkäsyä, hmm mielen kiintoista. Mut sit varmaan pitää ehkästä kun malarialääkkeet alkaa jos ei oo tärppiä tullu aikaisemmin, mut toisaalta se on sitten tutkimuksiin suunnitellu sen matkan jälkeen hakeutua. Et siinä vaiheessa se alkaa varmaan oleen jo selv' et mitään ei tapahdu. mut toisaalta varmuus on pakko olla jos niitä myrkkyjä alka asyömään. Toisaalta on kuulemma vaarallista mennä ilman. Nyt on ajatukset sekasin, mut toisaalta jos kattos siihen asti vanhalla mallilla kun pitää alkaa ja miettis vasta sitten. Reissu on sellanen mihin oon monta vuotta hinkunut, mut ei oo ollu tilaisuutta lähteä, mut toisaalta myös sellanen et sinne en vie lapsia pieninä et koulua tarvii olla jo jokunen vuos takana. Et jos nyt ei nii sitten aikojen päästä. (kun niitä pieninä ei sitten nii pitkäksi aikaa mihinkään jätetä hoitoon). Miksi tää on niin vaikeeta, jos olis ekan puolen vuoden aikana tärpännyt niin ei tarttis miettiä tätäkään... Ja oli pakko purkaa ajatuksia...
 
Unico, mihin kauas ootte oikein lähdössä? Kuulostaa ihanalta tollanen kaukomatkailu! Ja mä kyllä en sinuna aloittaisi mitään ehkäisyä ja lähtisin silti reissuun, oon alkanut uskomaan siihen, että lapsi tulee silloin kun sitä vähiten kaipaa! Eli just siihen saumaan kun se olisi aika hankalaa... Sitten kun niin onnellisesti käy, että oot plussannut, voi matkan peruminen tuntua ihan pieneltä jutulta. Oon kuullut, että kaupungeissa ei ole malariaa, että ellei ihan viidakkoon mene niiin ei tarvisi välttämättä syödä malarialääkkeitä, tää on kyllä ihan kuulopuhetta. Mutta jos et plussaakaan, niin ainakin oot päässyt sinne kauan kaipaamaasi paikkaan!
 

Yhteistyössä