Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

tervetuloa Siilura :wave:
Makin olen vihdoin toipunut viikonlopun kaverivierailusta, mika oli tosi kivaa, mut kesaleskena ei ole kivaa :ashamed: Varsinkin kun naa mun tarppipaivat menevat ihan hukkaan tassa kuussa.. Vaikka Kvart Over ehdottelitkin vieraita nahtavyyksia katselemaan etta paastaan lakanoiden valiin, ajattelin kuitenkin etta se olis ollut epakohteliasta seka miesta etta vieraita kohtaan ;) No, mies kotiutuu lomaltaan loppuviikolla, saapahan ainakin harrastaa seksia ihan pelkasta seksin ilosta :D Ajattelinkin tassa relaavani lomaa odotellessa, enaa 13 paivaa kesalomaan :attn:
Noista kuukupeista: missa niita myydaan ja paljon ne maksaa? olis ihan kivaa kokeilla, saastyis paljon rahaa ja luontoa.
mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :flower:
 
Tervetuloa Siilura! lisäsin sun tohon tän päivän listaan.

Kuukupppi löytyy ainakin tuolta.

http://www.verkkoapteekki.fi/product_info.php/products_id/1162

http://www.lunette.fi/

Ei oo pahan hintainenkaan! Hmm.. Pitäisköhän investoida, vaikuttaa aika hyvälle!

Tosta muille kertomisesta.. Mä oon kertonut muutamalle kaverille, siskolle, äidille ja yhdelle työkaverillekin... Ekaks ei haitannut yhtään, olin vaan niin innoissani, kun vihdoin sai jättää ehkäisyn pois että halusin kuuluttaa kaikille. Nyt harmittaa, kun on jo kuitenkin jonkun aikaa kulunut, kun ihmiset KYSELEE että onkos uutisia vauvarintamalta... Mutsi eikä sisko ei kyllä oo tälläsiä, ne tietää varmaan että kerron kyllä heti jos on jotain, mutta muutama kaveri kyselee suunnilleen joka kerta kun puhutaan. Se on aika rasittavaa. Toisaalta, nää on kyllä niin hyviä kavereita, että voisin niille sanoa, että älkää kyselkö, kerron sitten, joten ehkä jossain vaiheessa pitää näin toimia.

Ja pistin muuten myös merkille ton Linda Lampeniuksen avautumisen ja ajattelin et voi ei.
 
Kaa
Olen nyt hieman lueskellut palstaa ja tutustunut tapoihin ja nimimerkkeihin. Luottavaisempi olo on nyt kirjoittaa.

Olen miettinyt tuota listaa ja sitä miten itseni siinä ilmoitan.Tai miten joku minut ilmoittaa. Lopetan siis pillerit elokuun alussa ja menkkojen pitäisi olla ohi noin 10. päivän aikoihin. Onko ensimmäisen vuotopäivän merkintäni siis

Kaa..................28.................1/28(?)..................yk1 ??

Kiertoni pituudesta en osaa sanoa mitään. Tällä hetkellähän se on tuo 28, mutta ilman horm.ehkäisyä se on ollut mitä tahansa 30-40 välillä. Siitä sis tuo kysymysmerkki. Jos ensimmäinen kierto menee vielä pillerikierron aikataululla, tärppipäivät (juu, koiratermi koiraihmiseltä!) minulla olisivat sitten 17-20.8.07. Menemme naimisiin 11.8.07, joten ensimmäinen todellinen mahdollisuus on heti häiden jälkeen. Hui!

Onnekasta ja stressitöntä loppuviikkoa kaikille! Uusi mottoni taitaa ensi kuusta lähtien olla jotain tähän suuntaan: "Aina ei voi onnistua, mutta ainakin on hauskaa yrittäessä!" :D
 
Kyllä, Kaa! Ensimmäinen vuotopäiväsi merkitään juuri noin. Kerro vaan sitten kun on sen aika, niin minä tai joku muu joka listaa päivittää lisää sut mukaan!

Mä sitten tilasin sen kuukupin. Samalla tilasin yhden raskaustestin... Oon vakaasti päättänyt etten enää ostele apteekista kalliita testejä turhaan. Toi testi maksoi vaan 3 ja jotain, eli sen voi vaikka tulhlata.. Tosin, koitan kyllä odotella ihan rauhassa.. ei voi kyllä vannoa mitään.. :kieh: Mutta siis tuolla verkkoapteekissa oli kaikkein halvin kuukuppi, 25,30 euroa. Ja lähettävät sen eurolla kotiin postissa, mahtuu postiluukusta. Hienoa. Tosin tuolla tarvitaan luottokortti, mutta eiköhän se kaikilta lähes kolmekymppisiltä löydy ;)
 
Ada
:wave: Hei Siilura ja tervetuloa joukkoon!

Kuinka pysyä järjissään kierron eri vaiheissa... mulle se on juuri tämä ketju. Tässä vertaistukiryhmässä voi jännitellä aina jonkun puolesta ja toivoa plussaa. Sillä tavalla olen säästynyt ajattelemasta liikaa omaa kuumetta. Tosin olen ollut melkein liian pitkällä kesälomalla ja aikaa palstailuun on tullut käytettyä. Mutta loppuuhan pitkäkin loma joskus ja sitten on toisin.

Mä puhuin tänään ensi kertaa vauvahaaveesta - kampaajalle. Kysyin hiusväreistä ja että voiko niitä käyttää jos on raskaana. No, se jos meni kampaajalta ohi ja hän ryhtyi heti kertomaan mulle kaiken kemikaaleista, ravinnosta, levosta ja ihan kaikesta mitä mun kannattaa [/b]nyt raskaana ollessa välttää. Kampaaja oli niin kamalan mukava ja ehti puhua niin pitkät löpinät, mun miettiessä kuinka korjaan syntyneen väärinkäsityksen, että lopulta olin vaan ihan hiljaa. Kiitin jopa sydämellisesti kun hän toivotti kovaan ääneen onnea odotukseen kun kävelin liikkeestä ulos. Kävellessä kotiin päätin, etten puhu vauvahaaveesta enää kenellekään.


Hyvä motto Kaa ;) !
 
Tiistai 24.7.2007

Piip...................28..........kp 5/n.35.............syksystä 2006
Unico................27...........kp 12/28....................yk 7
Kevätesikko......28..........kp 20/28-32...............yk 6
Kvart över.........28..........kp 18/28-34...............yk 5
Veera80............27..........kp 23/27-29...............yk 4
Matarena..........29...........kp 6/28.....................yk 4
Ada...................28...........kp 23/28...................yk 3
Postimestari......29..........kp 12/24-26..............yk 3
Enna.................29...........kp 11/30-32..............yk 2
Joanna...............26...........................................yk 1
Kiki80.................27..........kp 50/?.....................yk 1
Katarina81.........26...........................................yk 1
Hemuli79............27..........kp 6/?.......................yk1
Siilura.................27..........kp 20/28...................yk 1
Kaa....................28.......................................aloitus elokuussa
Pilvilinna.............28......................................aloitus syksyllä
Toivo79..............28.......................................aloitus kevät 2008
Janis..................30

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
 
Äh... Mä en nyt tajua tätä lämpöasiaa. Oon mitannut niitä vajaan viikon. Viime viikolla oli yhtenä aamuna 36,8. Sen jälkeen aina 36,4-36,6. Ja maha ovisteli kyllä tossa viikonloppuna ja muutenkin luulin että se oli silloin, perjantaina tai lauantaina. Mutta lämpöjen mukaan siis ei oo ollut... Viime kuussa muistan et joskus tuli 37,2 kun mittasin, en siis silloin vielä harrastanut tätä järjestelmällisesti ja tässäkään kierrossa en ihan alusta aloittanut.. Apua, Piip, sä ainakin tiedät näistä??? :wave:
 
Hei! Liittyisin joukkoonne; ikää 29v menossa kp 6/28 ja yk 4. Täältä löytyikin iso joukko väkeä, joilla sama elämäntilanne eli ekaa pikkuista toivotaan. Ihanaa kun on tämmöiset sivut joilla on yhtä hurahtanutta väkeä kuin itsekin olen ;) Mies-parka ei pysty ottamaan vastaan ihan kaikkea mitä minulla asiaan liittyen pyörii päässä, ja ihan hyvä armahtaa häntä hiukan höpinöiltäni. :D
 
Kvart över, Noi lämmöt on mullekin aika outoja, mutta kait jos sitä alkais järjestelmällisesti mittailla niin siihenkin tulisi jotain tolkkua. Eilen kun kokeilin ihan huvikseen ottaa lämmön (ovulaatio on kyllä jo ohi tällä kiekalla) niin lukemaksi tuli 35,8 - aika vähän noin niin kuin ylipäätäänkin? Ajattelin antaa noiden lämpöjen olla toistaiseksi. Isoäiti on kertonut, että molemmat lapset saivat alkunsa lämpöjä mittailemalla ja ns. varmoista päivistä - ja tarkoitushan oli välttää raskaaksitulo. Mutta se oli tietty jotain viiskytlukua, että onhan nämäkin asiat hiukan muuttuneet siitä :D

Eilen olin kyläilemässä ystävän luona joka sai yksinään vauvan tuossa puolisen vuotta takaperin. voin sanoa, ettei sen ihanan poikalapsen hellittely yhtään helpottanut näitä omia syyhyjä.

Mä julistaudun toistaiseksi järkeni hukanneeksi! :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hemuli79:
Tässä justiinsa aloin miettimään,kun luin noita muita palstoja,et tulisiko pillereiden lopetuksen jälkeen pitää jonkinlainen tauko yrityksessä vai voiko vauvaa alkaa yrittämään heti?!?
Tähän muutama vastaus on jo tullutkin. Meikäläisellekin gyne kertoi kun uusin viimeistä kertaa reseptiä, että hormooniehkäisyn jälkeen voi heti alkaa puuhiin eli ei tarvi pitää kuukauden taukoa. Selitti että ennen suositeltiin tauon pitämistä kierron pituuden selvittämiseksi, jotta tärpin jälkeen osataan kalkuloida laskettu aika. Nykyään se selvitetään tarkemmin ultran yhteydessä. Eli ei kai siihen suositukseen sen kummempaa syytä ennen ole ollut.
 
Ada

Tervetuloa Matarena :flower: !

Kvart Över: voisiko olla että ovis on vasta tulossa? Tuon sun pisimmän kierron mukaan se voisi olla mahdollista. Oletko pitänyt limoja silmällä? Mä löysin kerran hyvän artikkelin asiasta (tai se oli luomuehkäisystä), mutta se perustui juuri limojen tarkkailuun. Menen etsimään linkkiä ja laitan sen tänne jos siitä olisi apua. Kirjoitatko sä aamulämpöjä ylös tulevia kiertoja silmällä pitäen? Mä en ole kirjoittanut ja joka kuu se harmittaa. Ensi kierrossa sitten ;) .


 
Täällähän minä! Tultiin pariksi päiväksi kaupunkiin lukemaan postit ja hakemaan juhlavaatteita ensi viikonloppua varten. Huomenna taas maalle. Oli ihan pakko tulla lukemaan kaikki viikon viestit, että onko kellään tärpännyt tällä välin. Ulkonakin sataa, joten on kai ihan "sallittua" notkua netissä lomallaan.

Mulla on aika pitkä tämä eka kierto, ei voi muuta sanoa. Viime viikolla tilasin gynelle ajan, mutta sain sen vasta ensi viikolle. Ei kai tämä normaalia ole, eikä mitään mahiksia tulla raskaaksi. Testasin silloin vielä toisen kerran ja tulos oli selvä nega. En ymmärrä, voiko tässä sitten tulla mitään ovulaatiotakaan ja jos, niin milloin???!!! Oltiin pari päivää mökillä, jossa ei ole sisävessaa, suihkua tms. ja ajattelin, että jos menkat joskus alkaa, niin siellä sitten. Mutta ei alkaneet edes piruuttaan!

No, aloin jo huolestumaan asiasta, mutta sitten kun tilasin sen gyneajan, niin rauhotuin. Kaipa asialle jotain voi tehdä :( :ashamed:

Aika hauska oli se Linda-tyttösen kommentti jonkun lehden kannessa. Sanoin miehelle, että jos me oltaisiin julkkiksia, niin voitais laittaa lehteen, että "kuukautisia odotetaan jo" ja sitten sen jälkeen "ovulaatiota odotetaan jo".

Tervetuloa muuten uudet kirjoittajat! Jättäkää ihmeessä ne pillerit pois, jos ette ole sitä jo tehneet ;) :wave:
 
Kvart över, jatka vielä mittaamista! Mulla oli viime kierrossa ovis kai 21/35, joten sullakin se voi vasta olla tuloillaan. Tarkkaile samanaikaisesti valkovuodon määrää. Mulla ainakin se valkovuoto lisääntyy rajusti samaan aikaan kuin hormonit nousee ja ovistestiin tulee eka kunnon viiva, eli siitä kestää ovikseen hyvinkin vielä päivä tai pari päivää.

Jos se mittari tuntuu epäluotettavalta, investoi ensi kierrossa uuteen, mutta jatka vielä tämä kierto tällä vanhalla. Se lämmön nousu ei välttämättä ole mikään merkittävä. Mulla nousi viime kierrossa vain 35.9-36.3.sta 36.4-36.6:een (varsinainen lämpöpiikki ei oikein erottunut), mutta kaikesta päätelleen ovuloin kumminkin. Voi olla, että olisi kivempi kirjata niitä ylös, niin voisi tajuta pienen eron helpommin. Mäkään en ole sitä tehnyt, mutta tässä kierrossa aion kyllä.

En nyt muista, oletko kertonut, käytätkö/oletko käyttänyt ovistikkuja? Jos et, suosittelen lämpimästi! Suhtauduin aikaisemmin noihin tikkuihin jotenkin negatiivisesti, enkä tosiaan nyt tavoita sitä ajatusta, että miksi. On ihanaa nähdä se punainen viiva ja ymmärtää samalla, että tältähän se ovulaatio tuntuu! Samalla tietysti vielä sekin juttu on rauhoittava, että tietää toimineensa oikeaikaisesti. Tuosta olen aina kantanut vähän huolta, kun meillä ei pyhistä lupauksista huolimatta harrasteta seksiä automaattisesti joka toinen päivä.

Ja vielä se yksi lämpöpiikki - voihan tosaalta olla, että ovis olisi ollutkin jo silloin. Oliko sulla silloin jotain 13. kiertopäivä? Se kyllä sopisi ihan hyvin tuohon 28-päiväiseen kiertoon, jos sulla lutelaativaihe onkin vaikka päivän normalaia pidempi.

Tai sitten se mittari on sökö ja ovuloit viikonloppuna. Eihän näitä tiedä. Mutta kuun lopussa olet viisaampi, kun voit laskea ovulaatiopäivän taaksepäin!

Hehheh näitä mun neuvoja... Tästä oli varmaan kauheasti apua. :ashamed: Voi olla että on näin, mutta ehkä onkin ihan päinvastoin. :D

Tervetuloa, matarena!

:heart: piip
 
Moikka!

Sataa,sataa,ropisee täälläkin...
Mietin myös että Kvart Över , jos sulla onkin ovis vasta tulossa? Mulle noi lämmöt on kans vähän outoja, muutamia kertoja olen kyllä mittaillu, mutta en koskaan säntillisesti. Olen tarkkaillut noita limoja vaan ja olen kokenut ne itselleni parhaaksi keinoksi tunnistaa saapuvan oviksen. Käväisin tuolla Adan vinkkaamassa linkissä lueskelemassa ja siellä oli hyvin (ja täsmällisesti..) kuvailtu noita limantarkkailuja :D .

Tervetuloa Matarena :wave: !
 
Joo, oli kyllä mieleenpainuvat kommentit Lindalla viikonlopun lehdessä.. Taisi hän siinä artikkelissa mainita näinkin "Saatan olla jo raskaana..." Jokainenhan tekee ja sanoo mitä haluaa, mutta hassuahan on mennä päivälehdille huuteleen ...
 
Tilasin eilen kanssa Mammaksi:lta ovistikkuja ja pari raskaustestiäkin kaappiin odottamaan. Ajatuksena kanssa, että huolet vähenevät kun saan varmistettua, että kroppa on alkanut pitkän ehkäisykauden jälkeen toimia normaalisti.

Muuten en ole ovista bongannut mitenkään, mutta olen laittanut merkille limojen muuttumiset eli kuivat ja kosteat päivät. Mulla oli jo pillereitten aikaan selviä eroja limoissa kierron aikana vaikka pillereitten pitäis muuttaa liman koostumusta paksummaksi ts. "läpitunkemattomaksi" ja ovista ei pitäisi tapahtua ollenkaan. Silti kierron keskipäivinä mulla oli silloin selvästi liukkaampia päiviä... öhöm nyt taitaa olla jo turhan yksityiskohtaista tää mun jorina? :$
 
Kvar över ja piip ja postimestari: juu mullakin on tuo kuppi, ja on hyvä, tosin kun on runsas vuotopäivä niin on mullakin varoiksi pikkuhousunsuoja siellä, koska en osaa hahmottaa kuinka pian tulee täyteen ( ennäntys 3 tuntia, okei se tuli kertaalleen ekan greippimehukierron aikana mut sen jälkeen on 2-4 x vrk tyhjentäminen riittänyt.) Mulla on luneten kuppi jota on vain yhtä kokoa niin ei tarvinnut pähkäillä sen koon kanssa ja tuo lunette on suomalainen. Ositin omani eko kaupasta mutta myös apteekeissa myydään.
siilura: tervetuoloa joukkoon, ja siitä järjissään pysymisestä, mulla tuntuu et nyt mitä kauemmin on yrittänyt (ei nt vuotta kuitenkaan) niinosaa ottaa jo hiukan rennommin asian kanssa, mut katellaan taas sitten miten seinille kiivetään jos se vuos tulee täyteen. Juuh ja laidasta laitaan vaikka nyt kuinka juttelee että on ihan jees eikä hermoile nini parin viikon päästä voi taas asia olla ihan toinen.
Mutta jatkan taas joskus ja reissu kutsuu...
 
Kiitos Piip, Ada ja muut jotka olitte auttaneet mua tossa lämpöasiassa. Ihan pikaisesti tulin duunissa kattomaan, että onko täällä uutta tekstiä ja olikin ihan kauheesti! Enempi myöhemmin, mutta luulisin sitten, noista teidän vaihtoehdoista, että ovis olis ollut silloin kp 13. Kun on sellainen kutina että tää kierto lyhenee, kun on joka kuukausi ollut edellistä lyhyempi. Toi 34 on sen ihan pisimmän mukaan, joka taisi olla toinen luomukierto. Ennen pillereitä mulla oli tosiaan kierto n. 26 päivää, että jospa se asettuisi takaisin siihen... Ja sen myös tiedän, että mulla on aika alhainen peruslämpö (kainalosta mitattuna ollut siinä 35,5 paikkeilla), joten ehkä tää nykyinen lämpö on sit se korkeampi. No, ihan spekulointia nyt on, jatkan mittaamista. (tulokset excelissä tietenkin ylhäällä...)

Kiitos siis teille, nyt on pakko jatkaa hommia! :whistle:
 
Ada
Tietääkö joku miten lyhyt kierto on liian lyhyt limakalvojen kasvun kannalta? Täti se siellä tuntuu taas koputtelevan ihan oven takana ja näin ollen kierto lyhenee täälläkin. Nyt hirvittää kaikki ne greippimehulitrat jota on tullut nautittua! Ja harmittaa hittolainen!

Olen tehnyt tänään ensi vuodelle työsuunnitelmaa ja inspiroitunut siitä niin, että toisaalta ihan mukavaa olla vielä täysillä kehissä töissä. Valoa on siis kuitenkin... jossain risukassa
;)

Kikille tsemppiä pitkäkiertoon
toivottaa spurttikierto :hug:
 
Siis mä plussasin sunnuntaina! :D Tänään vielä testasin ja yhtä vahvaa viivaa näyttää!

Sori etten ehdi nyt kommentoida muiden juttuja, kun äiti pyörii tossa lähistöllä koko ajan, mutta mun oli pakko päästä ilmottaan edes joillekin...

Tää on niin uskomatonta, nyt vaan toivon että pikkuinen pysyy matkassa! Tää oli mulla nyt sit se punaviinikierto, eli suosittelen! ;)

Mutta myöhemmin lisää, ihanaa viikon jatkoa kaikille! :heart:
 

Yhteistyössä