Lähihoitaja!

  • Viestiketjun aloittaja "Tintti"
  • Ensimmäinen viesti
typsy
Päiväkodissa lastenhoitajana, peruspalkka on 1890€ (+ itellä siihen päälle tulee 2 ikälisää sekä muutamat eurot aikaisista aamuvuoroista), työaika klo. 6.25-17.15 välillä.
 
tk:n vuodeosastot, sekä hoiva että akuutti. Molemmissa pääosin vanhuksia, akuutilla toki sitä akuuttia. Paljon haavanhoitoa ym näpertelyä, siellä tahti on aika kova mut paikkana tykkään että on haastava. Kuntouttavaa työtä äkillisten sairastumisten tai tapaturmien jälkeen.

Hoivalla taas sitten pitkäaikaispotilaat, työ on rauhallisempaa ja siinä ehtii tutustua asukkaisiin hyvin. Toimintakykyä tukevaa työtä pitkälti, jonkin verran myös saattohoitoa. Ehkä aavistuksen verran enemmän psyykkistä puolta rasittavampaa, niin äärettömän paljon surua ja yksinäisiä vanhuksia, maaten samojen seinien sisällä päivästä toiseen.

Tykkään ehdottomasti työstäni, toki tulevaisuudessa haluaisin päivätyöhön. Se on aika epätodennäköistä kuitenkin. Peruspalkka jotain 1800e hujakoilla, lisistä tulee ilta- ja viikonloppulisät.
 
"mahtisonnitar"
vanhusten kotihoidossa oon töissä. työaika on 7.30-16, 14-22 ja vkl aamut 7-15.50. peruspalkka on 1885e, siihen illoista ja viikonlopuista lisät päälle, itselläni on tohon peruspalkan päälle vielä 1 ikälisä(n,100e). kovasti tykkään ja viihdyn työssäni.
 
läh.hoitaja
[QUOTE="Tintti";22209955]Nyt olen töissä kaupassa. Vielä surkeampi palkka (Kympin/tunti, ei täysiä tunteja kenelläkään. Hyvä jos tonnin saa kuussa käteen) :whistle:[/QUOTE]

No tiedän mä paljon huonompiakin palkkoja ja tylsempää työtä. Mä saan joka kuukausi yli 2000e nettona ja minusta se on ihan hyvä palkka.
 
"Tintti"
Alkuperäinen kirjoittaja läh.hoitaja;22209992:
No tiedän mä paljon huonompiakin palkkoja ja tylsempää työtä.
Tarkoitatko tällä kaupantädin vai lähihoitajan hommia? :)

En oikein ymmärrä miksi hoitohenkilöstö mainostaa itseään maailman pienipalkkaisimmiksi. Monissa ammateissa tienaa vähemmän. Kuten esim. tarjoilijana (johon minulla on myös koulutus).
 
työskentelen
kaupungin kotihoidossa, suurinosa asiakkaista vanhuksia, joitakin mielenterveys ongelmaisia ja alkoholisteja.
työajat on aamu yleensä 7:30->, yksi tulee aamulla 6:45 päästämään yökön. ilta 14-21:15. yö 21-07, meillä on pari vakiyökköä joten öitä ei juurikaan ole.

peruspalkka bruttona 1940 euroa, päälle tulee henk.koht.lisät sekä ilta, yö ja viikonlopputöistä lisät tehtyjen tuntien mukaan
 
[QUOTE="Tintti";22210013]Tarkoitatko tällä kaupantädin vai lähihoitajan hommia? :)

En oikein ymmärrä miksi hoitohenkilöstö mainostaa itseään maailman pienipalkkaisimmiksi. Monissa ammateissa tienaa vähemmän. Kuten esim. tarjoilijana (johon minulla on myös koulutus).[/QUOTE]

ei ne mainostakaan, vaan työnvaativuuteen ja kuormittavuuteen nähden surkeapalkkaisiksi. Ei pidä unohtaa että harvassa on ne hoitajat, jotka säilyy perusterveenä 40 tai edes 10 vuoden työuraltaan. Puhumattakaan siitä että pääosin kyseessä kolmivuorotyö joka rajoittaa kaikkea muuta elämää aivan uskomattoman paljon, siihen ei kuka tahansa ole valmis. Ja vielä pisteenä i:n päälle se, kuinka suuri vastuu työssä on. Toinen elävä, hengittävä, tunteva ihminen täysin sun armoilla.
 
tonttuilija
Ehkä aavistuksen verran enemmän psyykkistä puolta rasittavampaa, niin äärettömän paljon surua ja yksinäisiä vanhuksia, maaten samojen seinien sisällä päivästä toiseen.
Olen nähnyt tällaisia vanhuksia kun kävin viimeksi sairaalassa, tuli jotenkin tosi surullinen olo siitä. Meinasin sanoa jotain yhdelle mummolle, joka odotti siirtoa aika pitkään käytävällä, mutten ollut ihan varma haluaisiko se edes, että joku puhuis sille... Hän näytti hyvin vanhalta ja siltä, että on kuolemassa :(
 
Olen nähnyt tällaisia vanhuksia kun kävin viimeksi sairaalassa, tuli jotenkin tosi surullinen olo siitä. Meinasin sanoa jotain yhdelle mummolle, joka odotti siirtoa aika pitkään käytävällä, mutten ollut ihan varma haluaisiko se edes, että joku puhuis sille... Hän näytti hyvin vanhalta ja siltä, että on kuolemassa :(
joskus vanhus tahtoo olla yksin, ja hän sanoo sen kyllä jos pystyy. Mutta usein ihan pelkkä läsnäolo ja kädestä kiinni pitäminen auttaa, ei aina tarvi olla hienoja tai kauniita sanoja. Riittää että oot siinä, sitä ihmistä varten, etkä ajattele että vielä 10 min niin vuoro loppuu... sellanen aitous, tiedäthän.
 
tonttuilija
joskus vanhus tahtoo olla yksin, ja hän sanoo sen kyllä jos pystyy. Mutta usein ihan pelkkä läsnäolo ja kädestä kiinni pitäminen auttaa, ei aina tarvi olla hienoja tai kauniita sanoja. Riittää että oot siinä, sitä ihmistä varten, etkä ajattele että vielä 10 min niin vuoro loppuu... sellanen aitous, tiedäthän.
Toki kun on hoitaja/sairaalassa töissä, minä taas mietin kannattaako jutella jos ei tunne eikä tiedä onko vanhus siinä kunnossa että pystyy sanomaan mitään.

Harmitti kovasti kun vanhukset näyttivät kovin yksinäisiltä, vaikka tietysti ymmärrän, ettei läheiset voi 24/7 olla sairaalassa mukana.
 
Lh
Sairaalassa tk-osastolla. Mainostaa itseään akuutti osastoksi, mutta keski-ikä potilailla on 80 ja osa pitkäaikaispaikoilla. Mukavaa työtä, ehkä liian rutiininomaista mut tykkään. Peruspalkka 1950e + lisät. Kuussa jää verojen jälkeen vaihtelevasti reilu 2000e.
 

Yhteistyössä