Lähipiirissäni on Hyacinth Bucket

  • Viestiketjun aloittaja "Huh"
  • Ensimmäinen viesti
Mä en ole koskaan ymmärtänyt merkkien päälle, enkä jaksa niitä arvostaa. Olen tämän myös ystävilleni sanonut, jotka niitä keräilevät (olematta kuitenkaan hyasintteja). Ehkä joskus sain kummastuneita katseita, mutta onhan tapoihini jo totuttu... juhlakattaukseenkin yritän valita mahdollisimman monipuolisen kahvikuppivalikoiman :D
 
hyasintin sisko
Minun isosiskossa on pientä hyasintin vikaa!! :D :D nyt kun aloin ap:n kirjoitusta lukemaan niin näin joissain jutuissa isosiskoni... Lapset ovat jo isoja, mutta tämä hyasinttius näkyy sisustamisessa ja kaikessa ulkoisen habituksen hienona pitämisenä... Pentikit, marimekot, lapponiat yms. vilisee puheessa. Käy miehensä ("toimitusjohtajan" =pikku kaupan omistaja) kanssa vuosittain Etelä-Eurooppaa kiertämässä ja sen myötä puheisiin on tullut sulavasti Milanot, Pariisit, Venetsia, Nizzat yms yms.. :D Sukunimenään pitää vieläkin ex-miehensä nimeä, koska se on hienompi ja ulkomaalaisempi kuin tyttönimensä on tyyliin Virtanen :D
Rakas sisko on, mutta kyllä välillä tulee repeiltyä sisäisesti hänen jutuilleen...
 
Huh eli ap
[QUOTE="Lily";27191527]Etkö sää pelkää, et se sun kaveri käy täällä ja tunnistaa itsensä tosta tarinastas? :D[/QUOTE]

Heh, kävi mielessä, mutta luulen et ei nää Hyasintit nää omaa hyasinttiuttaan. Tuskin hän ees muistaa sanoneensa ja tehneensä noita juttuja sillä ne on niin arkipäivää.

Eikä hänen tasoisellaan ihmisellä ole aikaa pyöriä Kaksplussalla...:D
 
Huh eli ap
Minun isosiskossa on pientä hyasintin vikaa!! :D :D nyt kun aloin ap:n kirjoitusta lukemaan niin näin joissain jutuissa isosiskoni... Lapset ovat jo isoja, mutta tämä hyasinttius näkyy sisustamisessa ja kaikessa ulkoisen habituksen hienona pitämisenä... Pentikit, marimekot, lapponiat yms. vilisee puheessa. Käy miehensä ("toimitusjohtajan" =pikku kaupan omistaja) kanssa vuosittain Etelä-Eurooppaa kiertämässä ja sen myötä puheisiin on tullut sulavasti Milanot, Pariisit, Venetsia, Nizzat yms yms.. :D Sukunimenään pitää vieläkin ex-miehensä nimeä, koska se on hienompi ja ulkomaalaisempi kuin tyttönimensä on tyyliin Virtanen :D
Rakas sisko on, mutta kyllä välillä tulee repeiltyä sisäisesti hänen jutuilleen...
Selkeä Hyasintti! Ja tästäpä tulikin mieleen, että tää mun kaveri kehuskelee edelleen sillä, että on ollu vaihto-oppilaana Utahissa. Tosin hän kyllä muotoilee asian niin, että "sillon ku asuin jenkeissä", ja vasta jos joku älyää kysyä et mitä hän siellä, niin paljastaa että vaihto-oppilaana eikä ihan siinä Manhattanin kupeessa :D

Ihania Hyasintti-tarinoita tullu tänne, kertokaa vaan lisää! Mieluummin mä näitä luen ku noita ainaisia pettämisjuttuja.
 
"vieras"
[QUOTE="Huh";27190103]Mulla on yksi ystävä, jonka olen tuntenut yläasteikäisestä asti. Nyt ollaan tietysti molemmat aikuistuttu ja perheellistyttykin, mutta vain toinen meistä on muuttunut jo nyt äidikseen. En meinaa mitenkään keksiä enää yhteisiä puheenaiheita, sillä ystäväni vouhotus milloin mistäkin minun mielestäni tyhjänpäiväisestä saa minut tuijottamaan eteeni lasittunein silmin.

Esimerkiksi kävi kerran niin, että ystäväni 1,5 vuotias lapsi, minun kummityttöni, sai auki keittiön kaapin ja veti sieltä alas jonkun uunivadin joka meni rikki. Tätä uunivadin kohtaloa puitiin puhelimessa oikeasti kolmena eri päivänä vähintään vartti kerrallaan. Erityisesti ystävää harmitti kun hajonnut kulho oli aitoa Arabiaa (tai mitä nyt olikaan), toisaalta ystäväni tunnusti että hän ehkä pitää arkikäytössä liian hyviä astioita kun sen Arabian olisi pitänyt ehkä kuitenkin olla arvoastiakaapissa eikä siinä kaikkien saatavilla, ja sitten mietittiin, että mistähän löytäisi uuden samanlaisen.

Kuulema ystäväni äiti vielä tänäkin päivänä muistuttaa ystävääni siitä, kuinka hän oli pienenä hajottanut jonkin hiivatin tarjoiluvadin. Like mother like daughter.

Minä en usko, että ketään kiinnostaa valtavasti meidän pikku perheen asiat, mutta jos jotakin haluttaa meistä juoruta, niin eipä se häiritse. Ystävälleni se, miltä näyttää ulospäin, on kaikki kaikessa. Lapsensa ristiäisissä ystävä pyysi minua kokoamaan lelut koska pappi oli tulossa. Tein työtä käskettyä, mutta nähtyään lopputuloksen, ystävä riensi järjestelemään lelulaatikon uudestaan, koska olin kasannut ne epäjärjestykseen eivätkä parhaat lelut olleet päällimmäisinä. Kysyin, että onko sillä oikeasti väliä, kysehän on lapsen lelulaatikosta. "No mutta kun pappikin tulee niin pitäähän se nyt olla!" kuului perustelu.

Olen siinä mielessä huono ihminen että minua ei kiinnosta keskustella arabiasta, tupperwaresta, finlaysonista tai muusta. Mikään leima tai tarra tuotteen pohjassa ei tuo sille myöskään automaattisesti silmissäni lisäarvoa. Minua myös vähän huvittaa, kun ystävä pitää itseään jonkinlaisena silmäätekevänä noin 20 000 asukkaan kaupungissa, ja hän mm. kiertää paikalliset tapahtumat ja kinkerit todeten suoraan että pitäähän siellä nyt näyttäytyä, kun pappikin/ylilääkärikin/ministerikin/joulupukkikin käy siellä.

Jokainen saa olla niin kuin hyvältä tuntuu, mutta minun on vaikea suhtautua tilanteeseen, kun ystäväni on muuttunut about täsmälleen sellaiseksi ihmiseksi, mitä minä en arvosta yhtään. Minulla ei ole hänen kanssaan mitään puhuttavaa. Ja ystävänikin varmaan miettii minusta, että olen jotenkin kypsymätön ja lapsellinen kun en ole niin bränditietoinen enkä ymmärrä että "juorut kiertää".

Eipä tässä nyt tämän ihmeempää, tekipähän mieli avautua. Onkos muillakin kolmekymppisiä kotikaupunkinsa ylpeyksiä lähipiirissään? :)[/QUOTE]

kaikki mitä muut sanoo ja miten rikas olen ja missä piireissä.
 
Huh eli ap
kerran hän perhekerhossa pysäytti tyttöni, kurkkasi hänen niskaansa nähdäkseen merkkilapun ja kun sen näki, katsoi minua näin: :O Hän ei kertakaikkiaan voi sietää sitä, että muutkin pukevat lapsiaan :D

Oikeastaan hän on aika harmiton silti. Joskus se hössötys vaan menee yli ja täytyy pitää vähän taukoa.
Joo, tää mun kaveri möi mulle kerran käytettynä P o.Pin kumpparit. Silkkaa vaatimattomuuttaan hän sitten korosti moneen kertaan kuinka hyvällä alella hän ne nyt myy kun ne on niiiiiiin kalliit uutena :D Mut onhan se kiva et meillä vähäosaisemmillakin on mahdollisuus merkkivaatteisiin, en minä sillä.
 
"ipanapa"
Mun vanhempien naapurissa asuu sitten miespuolinen ämpäri:D Kertoo aina miten kallis auto oli,ja sisustus tullut englannista,ranskasta ties mistä..Kaikki on aina suurta ja hienoa ja ISOLLA rahalla hankittua..
 
hyasintin sisko
Isosisko on muuten ollut ihan pienestä pitäen hyasintti. Säästöaitasta (siis tällainen halppistavarakauppa) ostetut asiat eivät kelvanneet, vaikka olisi ollut kuinka tarpeellista siskolleni. Äitini teki aina niin, että pisti isosiskon säästöaitta ostokset sokkarin pussiin niin johan kelpasivat. :D

Mieheni repesi äsken täysin kun mainitsin tästä yhtäläisyydestä hyasinttiin... ei oikein jaksa kun isosiskon juttuja. Ei meilläkään taloudellisesti mene huonosti, mutta minulle ei merkki ole koskaan merkanut mitään.. Onhan mullakin guccin aurinkolasit, jotka ostin Dubaista keväällä, mutta en minä niitä mainosta joka käänteessä kuten en ulkomaan reissuakaan.. Enemmän puhun siitä mitä hyviä kirppislöytöjä olen tehnyt itselle ja lapsille kun juttelen kavereiden kanssa. Sisustamisesta olen ihan pihalla ja tämän vuoden viherpeukalo teko oli toissapäiväinen krookusten tökkiminen maahan.. :)
 
Huh eli ap
Ei meilläkään taloudellisesti mene huonosti, mutta minulle ei merkki ole koskaan merkanut mitään.. Onhan mullakin guccin aurinkolasit, jotka ostin Dubaista keväällä, mutta en minä niitä mainosta joka käänteessä kuten en ulkomaan reissuakaan.. Enemmän puhun siitä mitä hyviä kirppislöytöjä olen tehnyt itselle ja lapsille kun juttelen kavereiden kanssa. Sisustamisesta olen ihan pihalla ja tämän vuoden viherpeukalo teko oli toissapäiväinen krookusten tökkiminen maahan.. :)
Tää on mun mielestä nimenomaan se pointti mikä erottaa hyasintit ja tavalliset ihmiset. Meinaan, on mullakin kivoja juttuja ja käyn kivoissa paikoissa, mutta nautin niistä ihan sellaisenaankin. Hyasintille hienot aurinkolasit tai loma kylpylässä on vasta alkua, varsinainen nautinto tulee kun niillä pääsee puolihuolimattomasti elvistelemään toisille :D
 
"lellu"
[QUOTE="ipanapa";27192466]Mun vanhempien naapurissa asuu sitten miespuolinen ämpäri:D Kertoo aina miten kallis auto oli,ja sisustus tullut englannista,ranskasta ties mistä..Kaikki on aina suurta ja hienoa ja ISOLLA rahalla hankittua..[/QUOTE]

Mä olen aina ihmetellyt ja jotenkin karsastanut näitä ihmisiä, jotka tykkäävät mainostaa kuinka kallis joku tuote on ollut. Itse kehuskelen paljon mielummin jos jotain on löytynyt tosi halvalla. Jos joskus olen ostanut jotain kallista, niin melkein häpeän tunnustaa sitä...
 
tyrsk
Mut onhan se kiva et meillä vähäosaisemmillakin on mahdollisuus merkkivaatteisiin, en minä sillä.
*naurua*

Hyasinntiyteenhän kuuluu vähempiosaisten (;)) auttaminen. Eikös Hyasinttikin tunkenut entisiä sohviaan Daisylle ja Onslowille, kun ostivat uuden sohvakaluston (sen "replica of the one at Sandringham House" vai miten se meni) ja D&O murehtivat, kun joutuvat luopumaan vanhasta sohvasta.
 
Mun kaverin äiti on ihan Hyacinth.

Se on järkännyt jopa The Kynttiläillallisia, joissa on vimpan päälle fiinit aterimet ja pöytäliinat, eikä kukaan uskalla läikyttää.

Kaikessa rasittavuudessaan hän on kovin koominen hahmo, jota on kiva hiukan kiusata :ashamed: :D
 
tyrsk
Ooks Anatolia koskaan päässyt (!) niille kynttiläillallisille? Ihan siksi kysyn, että kiinnostaa minkä sorttiset jutut siellä sitten on. Saako puhua vaan fiinisti fiineistä aiheista? ;)
 
"vieras"
muotia kun joku sitä pitää päälä ei niille jotka älyää? Me köyhät luodaan muotia että päästää rikkauksiin! Miks ei nenää cussi koska oot jymähtänyt et luo uutta!
 
turpa kii
[QUOTE="vieras";27193268]oo oma ihtes! Ja paskan tärkeet huomaa! En vois olla paskantärkee vaikka massii enemmäm kuin laki sallii! ei dynastiaa se oli 80 lukuuu![/QUOTE]

Voi jumalauta sä oot ärsyttävä. Pistäisit edes joskus sen näppiksen piiloon ja lukisit vaan ilman tyhmiä kommenttejas.
 
niin no
Sinä vaikutat samanhnekiseltä kuin olen itsekin. mikään tavara ei merkitse mitään. on ihanat lapset ja mukava mies.

mutta etkö oikeasti olet huomannut, että suurin osa ihmisistä elää vain muille? perheellisistä? ei pekästään ystäväsi.
 
peesi
[QUOTE="nuuh";27191599]Myöntäkääs että teissä kaikissa asuu pieni ämpäri ;) ei olis muuten moloilla ja tiketeillä ostajia.[/QUOTE]

just näin. mitään muotijuttuja ei olis eikä tulis kun kaikkien mielestä olis aivan yks paskanhailee mitä ihmisellä on päällään.
 
turpa kii
[QUOTE="vieras";27193341]Hei oot se joka ekana suuttu meitsin mielipiteeseen? Näin saa mielipiteitä kun ärsyttää![/QUOTE]

Mihin sä mielipiteitä tarttet kun sä et edes sano mitään, sekoilet vaan? Hae mielipidettä vaikka lääkäriltä, tosin ne laittais sut kyllä pakkohoitoon mutta usko pois, se on sulle vaan hyväks.
 
  • Tykkää
Reactions: tulitikkutyttö
"vieras"
Mihin sä mielipiteitä tarttet kun sä et edes sano mitään, sekoilet vaan? Hae mielipidettä vaikka lääkäriltä, tosin ne laittais sut kyllä pakkohoitoon mutta usko pois, se on sulle vaan hyväks.
oot vahva ihminen mutta näkee kirjotuksesta että pelkäät? jos alistusin tuohon haukkumiseen en olis se mikä vois auttaa. ja en voi auttaa sinua! Ne haukkuu jotka ei tunne!
 

Yhteistyössä