Lähteekö raskausläskit enää tällä iällä?

Mulla on synnytykyset -97 ja -00. Olen vm. -73 ja esikoisen saadessani täytin 24 parin kk päästä ja kuopuksestakin olin vielä 26 vuotias kun syntyi keväällä ja itse olenvasta joulukuussa syntynyt.

Nyt odotan kolmatta rv. 23 + ja samaan tahtiin tulee tuota läskiä kun ennenkin. Edellisistä raskauksista tuli 25 ja 20 kg. Silloin palauduin synnyksen jälkeen puolessa vuodessa entisiin mittoihin ja jopa enemmänkin.
Nyt lähtöpainoa tuo 10 kg enemmän ja silti samaan tahtiin tulee läskiä. Nyt jo 13 kg tullut ja ne painonnousuviikot vasta edessä :'(

Mua niin pelottaa, että tälläinen ihrakasako minusta sitten jää ja palaudunko enää synnytksen jälkeen niinkuin nuorempana? Onko kenelläkään kokemusta?
 
Kyllä lähtee, joskin se vaatii vanhemmalla iällä vähän enemmän yritystä ja sisukkuutta. Oon -70 syntyny. 3 lapsista on syntyny alle 30 vee ja neljäs nyt -06. Kahdesta ekasta tuli reilusti painoa, mut kilot myös lähti hyvin. Kolmannesta tuli n. 30 kiloo ja kaikki lähti kun aloin laihduttaa imetyksen loputtua. Nyt on raskauskilot edelleen +20, imetyskin jatkuu, joten paino saa olla. Kun imetys loppuu niin varmasti saavat läskit kyytiä. Nyt ei anneta läskeille periksi. Sisu, tarmo ja kaikki muut iän tuomat voimat liikkeelle-SIIS MEHÄN LÄHDETETÄÄN NE LÄSKIT ;) VAI MITÄ?!
Nyt nautit vaan raskaudestasi ja sen jälkeisestä vauva-ajasta-se on niin lyhyt aika ihmisen elämässä. Kaikkeen muuhun on sitten aikaa koko loppu elämä...<br><br>
 
Voi kiitos kannustavasta viestistäsi :)
Tuntuukin nyt jotenkin, että tämä lihominen on saanut nyt niin alakuloiseksi, että koko raskausaika menee vaan sen suremiseen.
Tämä on kuitenkin mun lapsiluvun päättävä lapsi ja haluaisin niin kovasti, että tälläiset läskien suremiset eivät vie iloa tältä kauan odotetulta ja ihanalta vauva-ajaltakin!
 
myy
Mua on myös mietityttänyt lähes sama asia. Mulla ei tosin painoa ole tullut, mutta maha on löysä reppu.
Synnytin pari viikkoa sitten ja tuntuu, ettei maha ole kutistunut yhtään.
Edellisen lapsen sain 2000 ja viikon päästä synnytyksestä mahtui jo vanhat farkut jalkaan. Nyt ei ole mitään toivoa saada farkkuja (paitsi mammafarkut :LOL: ) jalkaan.

Mietin jo, pitäiskö lähteä farkkukauppaan vai odottelisko vielä vähän aikaa mahan kiinteytymistä.
Ikää mulla on 36v.
 
Kyllä ne varmaan lähtee jos ei ruokavalio muutu huonompaan suuntaan! Synnytykset -98 (jolloin 24 v.) ja nyt 2006, 32-vuotiaana. Ja saman huomasin kuin edellinen, eli eka kerralla tosiaan kaksi viikkoa synnytyksestä meni farkut ettei mitään, mut tällä kertaa maha oli löllönä ihan eri tavalla ja pitempään. Synnytyksestä nyt reilu kolme kuukautta ja nyt alkaa maha olla ok, löllö kadonnut pikkuhiljaa vaikkei hirveesti vatsalihaksia ole ehtiny jumpata. Painoa on nyt viisi kiloa vähemmän kuin alkaessani odottaa. Imetys tuntuu vievän minulta kiloja tehokkaasti, olen kyllä syönyt herkkuja enemmän kuin normaalisti, silti paino tippunut. Tässä kyllä piilee vaara; jos herkuttelu jää päälle ja imetys kun hiipuu, alkaa kilotkin kertyä! Eli normaalilla syömisellä varmaan paino tippuu, kiinteyttä pitää kyllä hakea sitten jumpalla ym. liikunnalla takasin!
Painoa tuli raskausaikana muuten n. 12 kiloa.
Eli toivoa on, hauskaa odotusta!
 
Esikoista odottaessa tuli 13kg,silloin olin 24v.Kaikki kilot lähti ja enmmänkin.Tokaa odottaessa olin 25v,tuli 10kg ja kilot lähti noin vuoden sisällä (ja enemmänkin).Kolmas syntyi kun olin 30v,kiloja tuli 17kg ja kaikki lähti vuoden sisällä,laihduttamatta.Nyt 31-vuotiaana kolmen raskauden jälkeen painan nin 10kg vähemmän ennen kuin aloin odottamaan esikoista! Taidan olla outo tapaus.....
 
Kummasti helpottaa omaa oloa, kun huomaa, että muutkin kamppailevat samojen ongelmien kanssa. Olen myös vm.-73 ja odotan 3.lasta. Aina raskauksien kanssa olen lihonut paljon ja aina päässyt hyvin niistä sitten myös eroon. Nyt olisin kovasti toivonut, että tilanne ei olisi riistäytynyt taas käsistä, mutta samassa tilanteessa ollaan...+15kg tullut ja vielä 3kk odotusta jäljellä! Ei paljoa hirviä itseään peilistä katsella, läskiä kerääntyy kasoihin ihmeellisiin paikkoihin...

Tuntuu välillä, että olen huono äiti kun murehdin vain omista kiloistani. Olen toki onnellinen vauvasta ja ihana tuntea pikkupotkuja, malttamattomana odottelen, että vauvan saisi syliin. Mutta. En kuitenkaan haluaisi jäädä tällaiseksi mursuksi, tunnen itseni suoraan sanoen vastenmieliseksi. Seksikään ei kiinnosta (kun näen itseni). Onneksi mies on kiltti eikä kritisoi. Viimeisen synnytyksen jälkeen paino ei aluksi tippunut minnekään ja masu jäi ennalleen. Oli todella "ihanaa" kun sukulaisia / tuttavia kommentoi mahaani synnytyksen jälkeen. "Saas nähdä pääseekö tosta enää eroon..." Eräs jopa ei huomannut minun vielkä synnyttäneenikään! En kyllä silloin pahasti stressaantunut noista jutuista, mutta nyt jotenkin on pulpahdellut mieleen. Taitaa olla hormonit kovilla kierroksilla, muutenkin itkettää ja ahdistaa.

Kyllähän se tästä taas iloksi muuttuu. Tsemppiä kaikille. Olo piristyy kun jaksaisi vaikka kävelylle lähteä...Mutta syömisiä on kyllä tosi vaikea rajoittaa. Huono-olo tulee heti jos masu on "tyhjänä" ja herkut houkuttaa ihan kamalasti. Ja pastaa voisin syödä vaikka kuinka paljon!!!!

Mukavaa syksyä kaikille, kevyempiä aikoja odotellessa...
 
:wave: täälä yksi

Mulla tosin sellanen ongelma, että lihon AINA synnytysten jälkeen :ashamed:
On niin kiva syödä ja herkutella.
Kesän vietin hame päällä ja olo oli ok, mutta nyt syksyn tullessa kun vetäsin housut jalkaan niin härrekuud, kun kinnas pepusta ja reisistä :eek:

Tympii ja masentaa, kun oon tällänen sokeri-syöppö :headwall:
 
Sain "ekan sarjan" :D nuorena 26v ja 28v ja kolmosen nyt "kypsemällä iällä" 36v. Kolmosesta kertyi raskauskiloja 26kg (kammottavaa) mutta kaikki lähti sen kummemmin asiaan panostamatta.. tosin hitaammin kuin nuorempana, jolloin laitokselta tulon jälkeen olin lähes normaali mitoissa. Nyt siihen meni pari vuotta, mutta en laihduttanut vaan söin ja liikuin niinkuin ennenkin ja mitata palautui hyvin.

Toine juttu asiaan liittyen olin tässä 36 vuotiaan kaverini vauvan (nelosen) ristiäisissä ja vauva 3 kuinen ja äiti jo hoikempi kuin koskaan. Lisäksi tiedän ettei hänkään eriyisesti laihduttanut ole koska imettää.

Että kyllä se lähtee läski kypsemmälläkin iällä :D
 
Onpa ihanaa lukea kohtalotovereitten viestejä :flower:
Juuri kuten, joku sanoikin, mullakin tulee noita fiiliksiä, että olenpa todellakin huono äiti kun murehdin vaan omia läskejä tms. Mutta tosiaan sitä sellua kertyy oikein muhkkuroina tuonne jalkoihin ja "alleihin" ja vaikka minne :(
Mutta tosiaan kiva kuulla, että ei se nyt vileä niin toivotonta ole haaveilla olevansa taas joskus normaalipainoinen :)
 
Itse olen juuri 40 täyttänyt ja nuorimmainen syntyi-05. Kyllä ne läskit lähtee, imetysaikanaki paino laski ihan kivasti vaikka tuli liikakin herkuteltua. Kun imetyksen lopetin (tyty 11 kk) aloin katsomaan tarkemmin mitä syön ja jätin herkut vähäiseksi, mutta en nyt kokonaan pois. Myös säännölliset ruokailuajat on tosi tärkeet silloin, kun haluaa painon laskevan. Liikkumaan alioin myös pikkuhilja tehoa nostaen, nyt on kilot pois ja kunto taas kohdallaan. Uuden lajinkin aloitin l. juoksun olen huomannut, että siinä on paras hyötysude ja onnistuu parhaiten lyhyelläkin varoitusajalla, kunhan saa jonkun lapsia katsomaan. Paino laskee sata varmasti, mutta pitää itse myös sitoutua painon pudotukseen ja muistaa se, että se lihottaa mitä suustaan alas pistää ja laihtua ei voi muuta, kun tarkkailemalla syömisiään. Itsellänikin nousi paino yli 20 kg viimeisen raskauden aikana, kun en pystynyt liikkumaan ollenkaan. Mutta nyt ne on onneksi poissa ja kunto parempi kuin ennen raskautta.
 
rillukka
juu ei, eihän meistä enää tikkuja tartte tullakkaan, pitäähän meissä jo näkyä "ajan patinaa". Mutta pitää myös pitää itsestä huolta ja sitten on hyvä olla kun on "hyvä olla". =)
Mulla eka synnytys -98, minkä jälkeen ei jäänyt mitään ylimääräistä. Toinen synnytys -99, mistä jäi pysyvät 4kg muistoksi ja sitten vielä vuosienvarrelta keräilin pari kiloa mukaan. Nyt kolmannen synnyttyä, pari kuukautta sitten, jäi kiloja 5. Nyt painan melkein sen verran kuin silloin kun menin ensimmäisä synnyttämään :x
Eniten kertymää on tullu reisiin ja "takataskuihin", no käsivarretkin kyllä kivasti höllyy :( En tikuksi haaveillekkaan, mutta ....ei ole hyvä olla näin. En voi vielä laihduttaa, koska imetän. Mutta liikuntaa olen lisännyt toiveissa kunnon kohottaminen ja jos samalla hiukkasen kiinteytyskin, niin ei se pahitteeksi ois :)
 
Hymykuopat myös reis
Näin vanhemmalla iällä äidiksi tulossa on juuri parasta se, ettei tarvi itkeä pilalle menevän vartalon perään. Vahinko on jo tapahtunut.

Terv. "Hymykuopat myös reisissä"
 
Elzu
Minä oon laihuttanu just 10kiloa tammikuulta pois =)

ja vielä pitäs ainakiin 5-8kiloa pudottaa.

vaatinu vaan kuntoilua ja ruokatottumusten muuttamista (ei radikaalisti tosin)

(alotuspino oli 80kg) :whistle:
 
Mulla on lapset 1997, 2004 ja 2006 syntyneet. Olen kanssa itse vm -73. Kuopusta kun odotin painoa kertyi 25 kiloa! Nyt tyttö 7,5 kk ja äiti on entisiss'ä mitoissa. Ei se heti lähtenyt mutta hitaasti lähti. kaikki on aivan ihmeissään muodonmuutoksesta. Olen imettänyt koko ajan joten ei mitään diettejä ole voinut pitää. Liikunta ja ruokavalio on se mihin olen satsannut. Vaunulenkit kaksostenrattaiden kanssa ovat aika tehokkaita ja kaksi-vuotiaan perässä juoksu vie loput kalorit :D
 
Kirjoittelinkin jo aiemmin tähän asiaan liittyen. Aina kun tuppaa tuota painoa tulemaan aivan liikaa raskausaikana.

Nyt meni 80kg rikki ja vielä raskautta jäljellä yli 3kk. Näin on aiemminkin käynyt, paino kipuaa synnytykseen mennessä lähelle 90kg (olen 170cm pitkä, norm.paino n.65kg). Neuvolassa kyllä suhtautuvat ihan mukavasti, onneksi. Itse ajattelin kyllä nyt tällä kertaa hieman yrittää vaikuttaa asiaan. Olen tässä puoli vuotta herkutellut ja antanut mielitekojen viedä (pizza, pasta, keksit ja karkit...) ja väsymyksen vuoksi jäi liikkuminen melkein kokonaan.

Tällä viikolla aloitin (ainakin hetkellisesti) terveellisemmän ruokavalion. Syödä täytyy kyllä tosi usein, muuten heikottaa. Mutta kotiruokaa, paljon vihanneksia ja herkut pois. Lisäksi yritän lähteä kävelyille mahdollisimman usein. Eihän tässä nyt dietille ryhdytä, mutta kohtuus kaikessa.

Ei minunkaan tarvitse tikuksi laihtua, mutta oloni ei ole hyvä tällä painolla (synnytyksen jälkeen paino ei paljoakaan tipahda, ainakaan viimeksi). Selkävaivat myös helposti pahenevat. Nythän on samalla myös hyvä hetki alkaa jumppaamaan sisävatsoja ja lantionpohjalihaksia.

Onko muuten muilla virtsan pidätysongelmia? Olen hieman järkyttynyt nyt 3.odotuksen yhteydessä tilanteeseen. Varsinkin kun on flunssa ja kova yskä päällä, koko ajan saa pelätä että pääsee pisut housuun! Toivottavasti asia korjaantuu...Toinen asia mikä vielä yllätti oli rintojen VALTAVA kasvu. Asia ei naurata yhtään, kun lähdin itselleni varsin mukavasta a (b) kupista ja nyt päällä on tiukahkot d-kupit. Hirvittää ajatellakin mitä tapahtuu kun maito nousee...

Eli olo on varsin valtava kaikilla aspekteilla. Mutta kunhan vauvelin saa syliin niin se kyllä korvaa kaiken moninkerroin ja saa asiat oikeisiin puitteisiin. :heart:
 
Minna70
Hei, olen 36 v kolmatta odottava etelä-savolainen. Ensimmäinen lapsi syntyi -92, painoin silloin 125 kg, lähtöpaino 112. Kakkonen syntyi -96, painoa 118, lähtöpaino 107. Pituutta minulla on 157 cm. Molemmista tulleet kilot lähtivät jälkitarkastukseen mennessä.

Vuonna 1997 menin laihdutusryhmään ja tiputin painoni 57 kiloon, pudotusta reilut 50 kg, aikaa meni n. vuosi. Aika nopeasti tuli 20 kg takaisin, jonka jälkeen paino on heilunut 69 kg - 77 kg välillä. Hemmetin vaikeaa on ollut taistella painon kanssa, kohta 10 vuotta elämästä on tähän mennyt.

Odotan nyt siis kolmatta, viikolla 16 mennään. Koin viime keväänä keskenmenon ja hain, tietysti, lohtua ruoasta. Paino hyppäsi 72:sta 77:ään. Ja sitten tulin uudelleen raskaaksi. Nyt vahtaan painoani suurennuslasilla ja masennun jokaisesta grammasta joka tulee lisää. Pari kiloa on nyt tullut ja ottaa pattiin :headwall: Joo, tiedän, se on vain pari kiloa, mutta minä suren myös keväällä tulleita kiloja. Itkettää ja masentaa, pilaan muuten niin ihanan odotusaikani murehtimalla. Mikään vaate ei tunnu mahtuvan päälle. Suuresta painonpudotuksesta johtuen nahka ei palautunut vaan käsivarret ja reidet höllyvät. Tuleepahan näistä läskeistä täytettä... :)
 

Yhteistyössä