lähtisitkö / oletko ollut reilun viikon ikäisen kanssa mökkeilemässä?

  • Viestiketjun aloittaja tässä mietiskelen
  • Ensimmäinen viesti
Hemppuli
En ole ollut, voisin lähteä muuten tuon ikäisen kanssa, mutta eipä olisi kiva pitää puhtaana jälkivuotoista alapäätä noissa olosuhteissa =) Sain hygieenisemmissäkin oloissa tulehduksen, joten pikku kammo...
 
Onko mahdollista lämmittää vauvan kylpyvesi/peppuvesi? Mahdollisuus keittää tutit jne? Miksei voisi mennä, jos uskoo pärjäävänsä, hyvinhän se sujuu kun kunnolla organisoi. Eli itelle vaan lämmintä päälle ettei rintatulehdus iske ja vauvalle vetoisaan mökkiin tarpeeksi lämmintä päälle. Kosteuspyyhkeitä peppupesuille ja tarpeeksi vaihtovaatteita.
 
no miksei, jos rintamaitoa syö niin ruoka on aina sopivaa ja valmiina eikä tuonikäinen todellakaan läheisyyden lisäksi muuta tarvitse :wave: Nehän nukkuvat suurimman osan päivästä, eikä viikonikäinen välitä onko sisävessa vai ei ja miten vesi tulee sisään.

Rohkeasti lähtisin jos itse vaan olet siinä kunnossa että se tuntuu hyvältä.
 
vieras
Olen ollut parikuisen keskosvauvan kanssa - painoa alle 5 kiloa ja hyvin vähän lämmittävää rasvakerrosta. Saunan jälkilämmössä kylpy, vaipanvaihdossa vesi saunan padasta, jossa se pysyi koko päivän sopivan haaleana, ja välillä vaippapyyhkeillä jne. jne. Ruokavalio koostui äidinmaidosta, joten ei pulloja ja puteleita tarvittu eikä astioiden keittämisestä jne tarvinnut siksi huolehtia. Oli ihanaa ja ulkoilma antoi rauhalliset unet =)
 
ap
kyl me siis ollaan lähdössä... kaivo pihalla, siitä vedet. tää on neljäs lapsi, ekan kanssa landella kun oli kuukauden ikäinen, toka ja kolmas ei syntynyt kesken mökkikautta.
jälkivuoto lähes loppu (ellei tule takapakkia), ajattelin että vesipesu aamuin illoin riittää (siis oma pesu), vauvalle käy kyllä peffapyyhkeet. napatynkä irrottunut ja siisti, imetys hyvällä mallilla. ja jos mua lakaa ahistaa niin ollaan tunnissa takasin kotona ;-)
olis vaan tavallaan helpompi pitkä viikonloppu kun mukaan lähtee myös mun mutsi, ja isommat lapset voi juoksennella vapaasti oman mielen mukaan sisään ja ulos.
 
vieras
Lähtisin, kunhan mökki ei olis jossain jumalan selän takana. Mutta tuota hygienia juttua ajattelisin minäkin, koska jälkivuodon kanssa ei ole kivaa jos ei voi kunnolla peseytyä. Toisekseen haluaisin olla kotona ihan ekaksi, koska olisi helpompaa, enkä minä ainakaan olis jaksanut mökillä ihan heti synnytyksen jälkeen.
 
vieras
No tuossa tapauksessa, kun neljäs jo on, niin sitä suuremmalla syyllä lähtisin. Itselläni neljännen lapsen jälkivuoto oli kaikkein helpoin, palautuminen tapahtui ihan silmissä ja olo oli pari päivää tajuttoman kipeä kohdun supistellessa vauhdilla, mutta sen vajaan viikon jälkeen entistä ehompana. Onpahan mökillä siinä imetysmaratoneilla jotain katseltavaa ja muutakin naatiskeltavaa, kuin telkkari :heart:
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja tässä mietiskelen:
ulkohuussi, vedet kannettava sisään ja ulos, sähköt on. peseytyminen puulla lämmitettävässä saunassa?
Me olimme kaksiviikkoisen kanssa mökillä, juuri noilla varustuksilla. Millään tavalla en kokenut sitä työlääksi tai vaikeaksi, päinvastoin, piristi.
 
Piika-äiti
En ikinä. En suostu lähtemään edes tuon 1 v 8 kk:n kanssa minnekään mökkiolosuhteisiin.
Toisaalta en kyllä lähde muuloinkaan, ja nyt tuo vauva on tosi hyvä tekosyy.
 
Piika-äiti
En ikinä. En suostu lähtemään edes tuon 1 v 8 kk:n kanssa minnekään mökkiolosuhteisiin.
Toisaalta en kyllä lähde muuloinkaan, ja nyt tuo vauva on tosi hyvä tekosyy.
 
Mökillä "asutaan" aina kesät... neljä lasta, joista kaksi syntynyt toukokuun puolessa välissä ja pariviikkoisena on lähdetty mökkeilemään. Ja siis meillä mökki saaressa, ei sähköä, järvivesi, ulkohuussi... asennekysymys
=)
 

Yhteistyössä