Lahden seudun odottajat

Ohos, täällähän on nua huhuiltukin ja nyt vasta huomasin..

iippanen kuulostaa samankaltaiselta veikkaukselta kuin meilläkin " ei täällä mitään näy..." eli arvataan tyttöä. Tosin ei luvannutkaan mitään varmaa, korostan sitä, mutta jotenkin mä kuvittelin että se olis tyttö ja olin jo asennoitunutkin niin kunnes yksityisellä olikin ilmiselvä poika. Onkohan niillä siellä päksissä sitten jotenkin huonommat laitteet, kuns se yksityinen lekurikin hiukan ihmetteli että miten ne nyt sellasta on siellä 'nähneet'.

No toden totta tietenkin tärkeintä että rakenteet on kunnossa, mutta mä pystyn itse valmistautumaan uuden tulokkaan tuloon paremmin, ostokset yms. kun tiedän kumpi sukupuoli.

Rinssiä odotellen siis :heart:

hui hai jo 32+1
 
Haavemamma Kyllähän toi vähän oudolta kuulostaa jos yksityiselläkin ihmetellään miten niin väärin nähneet, ehkä niillä sitten on huonommat laitteet... Mä olen päättänyt että luotan nyt tähän meidän tyttö arvioon, saas nähdä sitten elokuussa =) Varmaan kyllä utelen vielä neuvolalääkärissä rv 26 jos sattuisi olemaan pikkuinen suotuisassa asennossa. Kyllä sitä itsekin mieluusti sukupuolesta sen varmuuden haluisi saada, utelias kun olen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja haavemamma73:
Ohos, täällähän on nua huhuiltukin ja nyt vasta huomasin..

iippanen kuulostaa samankaltaiselta veikkaukselta kuin meilläkin " ei täällä mitään näy..." eli arvataan tyttöä. Tosin ei luvannutkaan mitään varmaa, korostan sitä, mutta jotenkin mä kuvittelin että se olis tyttö ja olin jo asennoitunutkin niin kunnes yksityisellä olikin ilmiselvä poika. Onkohan niillä siellä päksissä sitten jotenkin huonommat laitteet, kuns se yksityinen lekurikin hiukan ihmetteli että miten ne nyt sellasta on siellä 'nähneet'.

No toden totta tietenkin tärkeintä että rakenteet on kunnossa, mutta mä pystyn itse valmistautumaan uuden tulokkaan tuloon paremmin, ostokset yms. kun tiedän kumpi sukupuoli.

Rinssiä odotellen siis :heart:

Mulla kanssa yhden lapsen odotusaikana phks:n ultrassa n. viikolla 24+jotain sanottiin, että tyttö on tulossa. Sitten asennoiduin jo siihen, että ihana ku saiskin tytön vaihteeks. Sitten ku vauva syntyi, ni sehän olikin poika. En tajua miten ne tytöks luuli, ku oli viikkojaki noin paljon. Olisko niillä huonot laitteet tai huonot kätilöt, ketkä ei vaan osaa kattoa oikein...

hui hai jo 32+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onnekasmamma:
Alkuperäinen kirjoittaja haavemamma73:
Ohos, täällähän on nua huhuiltukin ja nyt vasta huomasin..

iippanen kuulostaa samankaltaiselta veikkaukselta kuin meilläkin " ei täällä mitään näy..." eli arvataan tyttöä. Tosin ei luvannutkaan mitään varmaa, korostan sitä, mutta jotenkin mä kuvittelin että se olis tyttö ja olin jo asennoitunutkin niin kunnes yksityisellä olikin ilmiselvä poika. Onkohan niillä siellä päksissä sitten jotenkin huonommat laitteet, kuns se yksityinen lekurikin hiukan ihmetteli että miten ne nyt sellasta on siellä 'nähneet'.

No toden totta tietenkin tärkeintä että rakenteet on kunnossa, mutta mä pystyn itse valmistautumaan uuden tulokkaan tuloon paremmin, ostokset yms. kun tiedän kumpi sukupuoli.

Rinssiä odotellen siis :heart:

Mulla kanssa yhden lapsen odotusaikana phks:n ultrassa n. viikolla 24+jotain sanottiin, että tyttö on tulossa. Sitten asennoiduin jo siihen, että ihana ku saiskin tytön vaihteeks. Sitten ku vauva syntyi, ni sehän olikin poika. En tajua miten ne tytöks luuli, ku oli viikkojaki noin paljon. Olisko niillä huonot laitteet tai huonot kätilöt, ketkä ei vaan osaa kattoa oikein...

hui hai jo 32+1
Menipäs koko teksti lainaukseksi, mut kaipa tajuutte mistä kohtaa mun teksti alkaa... :ashamed:
 
Moikka!
Kiva kun löyty oma ryhmä! eli lahtelainen olen myös ja toista lasta odotetaan syntyväksi elokuussa. hassua lukea tosta ultrajutusta, onkohan sama kätilö ollut ultraamassa kun samoilla sanoilla meille totes "ei mitään näy, taitaa olla tyttö". ite olin ihan shokissa kun poikaa olin odotellut... saas nähä kun syntyy et mitä tulee :)
 
Moikka!
Kiva kun löyty oma ryhmä! eli lahtelainen olen myös ja toista lasta odotetaan syntyväksi elokuussa. hassua lukea tosta ultrajutusta, onkohan sama kätilö ollut ultraamassa kun samoilla sanoilla meille totes "ei mitään näy, taitaa olla tyttö". ite olin ihan shokissa kun poikaa olin odotellut... saas nähä kun syntyy et mitä tulee :)
 
Heippa! Onko vielä mukana aktiivisia Lahtelaisia???
Olen Hollolasta, mutta siis Päksiin tulossa synnyttään kolmatta, la 4.8.

Sukupuolikeskusteluun sen verran että meille sekä rakenneultrassa, että yksityisen 4D.ssä luvattu tyttöä. Ja vaikka onkin aika paljon tullut ostettua vaalenpunaista niin silti vähän vielä epäilyttää onko se varmasti tyttö. Mulla pojat -02 ja -04 syntyneet. Oishan se aika ihqua välillä päästä tyttöjen maailmaan...

Äiti Orkidea ja 26 + 5
 
Jei!
Aktiivisesti mukana olen :) Aika samoihin aikoihin ollaan vissiin sairaalalle menossa, mulla laskettu aika 16.8.
Ei kai noi ultrat koskaa ihan 100% varmoja ole. Mutta kyllä tohon 4D-ultraukseen aika paljon luottaisin.
Malana
 
Kiva ett joku on paikalla ;) vaikka hiljaista tuntuu olevan.

Joo, mun la 4.8, mutta ainakin tällä tietoa edellisten synnytysten pohjalta olen menossa suunniteltuun sektioon, mikä sitten ilmeiseti heinäkuun viimeisellä viikolla.
Synnytystapa arvio vielä edessä, mutta edellisen synnytyksen jälkeen ainakin sanoivat että papereihin tulee merkintä että seuraava leikataan. Toivotaan etten joutune tappelemaan asiasta.

Joo, toiset sanoo että 4D on varma, mutta silti epäilyttää, samaa ne kyllä veikkasi Päksin rakenneultrassakin, että ihmettelen jos ois poika.

Äiti Orkidea ja 26 + 6
 
iippanen, hauskaa kuulla :)
Mulla aika vähän, siis yks kamu joka oottaa samaan aikaan ja yks sai just vauvan, mutta aika harvan kanssa saa mammajuttua jutella. Onko sulla eka vai monesko tulossa? Meille tää on kolmas, pojat 6 v. ja 8 v. On niin erilaista oottaa kun pojat mukana kaikessa odotuksessa. Raukat vaan odottavat poikaa ja nyt pitäis siis tyttö olla tulossa :))
 
Pikku kakkosta tässä odotellaan, esikoistyttö on 1,3 vuotta ja tyttöä tässä nytkin odotellaan, ainakin luultavasti =)
Voihan se pojista aluksi hassua olla jos tyttö nyt tulee, mut eiköhän ne pidä pikku prinsessasta oikein hyvää huolta. Sehän on tytölle kiva kun on kaksi iso veikkaa puolia pitämässä ;)
 
Täällä kans yks Lahden seudulta =) tai no on meille matkaa Lahdesta 40km mut kuiteski :D

4. lapsi tulossa, mun ja miehen eka ja vika yhteinen. Muuten perheessä on 7 lasta. Ei ole tietoa kumpi tulossa, jotenkin poikaolo vaikka ekaa kertaa tein sormustestin ja tyttöä näyttäs =) Katsotaan sit kumpi tulee.

Peppi ja masukki 23+3 (LA 31.8)
 
heippa, täällä yksi esikoistaan odottava Hollolasta :) LA olis 10.9. Hiljaiselta on tämä pino näyttänyt, mutta jospa se tästä vilkastuisi.
Meille 4d ultrassa luvattiin poikaa, saa nyt sitten nähdä, pitääkö paikkansa!

Katrin ja mini 22+0
 
Katrin83 Jep, olen kans tätä vähän seuraillut, mut tämä on tietty aika pitkäjanainen ketju ja suurin osa on jo vauvansa saaneet =) mut jospa tämä tästä vilkaistuisi ja olis meitä samalta suunnalta useampi.
Voi olla et me synnytetään samoihin aikoihin, kun mä olen aina tehnyt lapset 41+4 ja sitä rataa niin nytkin mä olen asennoitunut siihen et ennen 15.9 meil ei ole vauvaa :LOL:
 
:flower: Ihanaa äitienpäivää Lahden alueen odottajat :flower:

Vilkastuu se tästä kun oikein yritetään :D
Minä seikkailen välillä elokuun odottajat ja täällä Lahden osuudessa ;)

Katrin83: kummalla puolella Hollolaa asut? Me ollaan Kalliolassa. Olemme muutaman vuoden täällä vasta asuneet, joten olisi hirmukivaa tutustua alueen muihin mammoihin, ettei ihan metsän keskellä pää poksahda :LOL:
Kun odotin poikia niin asuttiin Lahdessa rivitalossa ja samassa pihapiirissä oli viisi äitiä samanikäisten lasten kanssa, siinä oli niin loistava vertaistuki, kun päänsä pisti ovesta ulos niin sekä äitille että lapsille oli seuraa. Vaikka rakastan asua täällä maalla niin onhan tää hurjan paljon yksinäisempää.

iippanen: Joo, luulen että pojat sitten nopeasti tottuvat ajatukseen ja nuorempi oli ihan tänään ihan varma, että tietää vauvan olevan tyttö... ostin eilen kirpparilta syöttötuolin pehmusteen mikä on keltainen ja siinä vaaleanpunaisia nalleja. Vaikka kirkkain silmin selvitin että voihan sitä käyttää pojallakin, niin ilmeisesti ei mennyt läpi. Eivät tosin silti tiedottaneet mummeille asiasta äitienpäiväpöydässä, onneksi ;)

Peppi78: onko sulla minkäikäisiä muut lapsoset?

Äitienpäivän jatkoa!

Äiti Orkidea ja Kerttu 27 + 4

 
Hyvää äitienpäivää :flower:

Minä kans seikkailen siellä elokuisissa =) Mun lapset on 02 ja 07 pojat ja 04 tyttö. Me ei tiedetä kumpi ois tulossa, sormustestin tein nyt ekan kerran ja se näyttäs tyttöä :heart:

Me asutaan kans maalla. En ole aikaisemmin asunut maalla, mutta tykkään todella ja niin tykkää lapsetkin. Ja saa olla paljon eläimiä ja tilaa leikkiä ja temmeltää.

Peppi ja masukki 23+5
 
Heippa taas kaikille, ja hyvää eilistä äitienpäivää :)

Äiti Orkidea, me asutaan justiinsa sillä toisella puolella Hollolaa, eli täällä salpakankaan jälkeen vielä Tampereelle päin :D Maalla mekin, koskaan ei olla kaupunkiin edes haaveiltu. Vaikka on rauhallisempaa, niin minulla on vielä toistaiseksi riittänyt seuraa siskosta, ja harrastuksista. Saa nähdä, kun vauva syntyy, häviääkö ne vähätkin aktiviteetit :p

Täällä odotellaan kovasti jo loppuviikon lämpimiä kelejä. Saisi pikkuhiljaa jo alkaa se kesä ryömimään tännepäin. Minä en koskaan ole kovista helteistä niin perustanut, mutta jos pääsisi jo pikkuhiljaa tästä pukemisestakin, alkaa käydä paksummat takit jo pieneksi, enkä viitsisi uusia ostaa, kun kesä on kuitenkin jo noin lähellä.
Minulla on niin mahdottoman kokoinen masu jo nyt, että kauhulla odotan, millainen kesä on tulossa :) Tuntuu hidastavan tahtia aika paljon jo nyt, joten voi olla, että kesällä ei pääse enää sitäkään vertaa eteenpäin, kuin nyt :D

Katrin ja mini 22+3
 
Minäkin seurailen elokuisten pinoa, tosin kirjottanut vain muutaman kerran :ashamed: lähes päivittäin käyn kuitenkin lukemassa kuulumisia =)

Täällä kanssa odotellaan jo kovasti sitä kesää!!! Mulla tosin melko pieni maha, joten pukeutumisen kanssa ei niin suuria ongelmia ole, mutta onhan se kivempi lähteä tytön kanssa ulkoilemaan, kun ei tarvitse kauheaa varustusta pukea. Etenkin kun nyt menossa sellainen vaihe, että pukemisesta melkein poikkeuksetta tulee kiukku ja huuto :kieh:

Äiti Orkidea, Toivotaan että pystytte pitämään salassa sukupuolen loppuun asti. Tosin tuo kuosi kyllä kuullostaa siltä, että se kannattaa pitää mummeilta piilossa =)
 
Hipii! yritetään pitää yllä tätä Lahden seutua, tuolla elokuun odottajissa on niin hirmusti menoa, etten ehdi väliin kommentoida kun jo on asia edennyt :D

Tänään Poksuu 28 viikkoa!!!

Onko teistä kukaan käynyt Päksissä synnytystapa-arviossa? Mua on alkanut jännittää se, että vaikka edellisten synnytysten pohjalta pitäisi olla sektio edessä niin kuinka paljon sitten jyräävät sitä alakautta synnyttämistä. Onko kokemuksia?
Mun eka oli siis alakautta ja vauva 3950 ja kun ei laskeutunut ollenkaan synnytyskanavaan, vedettiin imukupilla tosi kaukaa ja kokemus oli kyllä kamala. Toisen kohdalla yritin vaatia sektiota, painoarvio oli 4,6 kg ja Päksissä sanottiin että kyllä se tulee kun edellinen. Vaikka kuinka kuinka sanoin että hankalasti meni sekin. No, koko yö sitten synnytystä tehtiin ja aamulla totesivat ettei se todellakaan mahdu. Olin kyllä aika vihainenkin, ettei minua kuunneltu ja rankan yön jälkeen sitten sektio tehtiin kuitenkin.
Nyt siis pelkään että tuo tilanne toistuu jos taas painostetaan synnyttämään alakautta, jos ei ole lääketieteellistä perustetta sektioon. Vai voiko ne pakottaa??? :headwall:
Neuvolassa oli sietä mieltä että pitää vaan olla tiukkana asiasta.

Ihanan lämmintä on tainnut lupailla, minä läheden tänään työporukan kanssa Tallinnaan kahdeksi yöksi ja pe palaillaan. On kyllä olo että onneksi reissu on nyt eikä enää parin viikon päästä, sen verran alkaa maha jo hankaloittamaan elämää. Kahdesta ekasta odotuksesta tuttu turvotuskin on taas tuloillaan. HUH. Joskin kivaa päästä hetkeksi muihin maisemiin ja onneksi on viikonloppu aikaa levätä reissun jälkeen.
Vauvavaatteita en sieltä vaan pääse shoppaamaan ettei sukupuoli paljastu :x

Mua alkaa jo huvittamaan tämä sukupuolen salassa pitäminen. Kaiken ostamansa saa piilottaa ja varoa sanomisiaan. Välillä mietin että onkohan tuo sen arvoista :)
Mutta toisaalta kun ois niin kiva sitten ilmoittaa kaikille tytön tulosta kahden pojan jälkeen kun hän oikeasti on maailmassa :heart:

Katrin83: Ei ainakaan sitten naapureita olla ;) Olisi niin kivaa löytää vaunuilu kavereita tästä läheltä :)

Aurinkoisia helatorstaipäiviä teille kaikille :)

Äiti Orkidea ja Kerttu rv 28



 
Ihanaa kun tänne on löytynyt muitakin odottajia ja vielä elokuisia!
Olin viime viikon kesälomalla ja eipä ois oikein huvittanut töihin enää palailla.. ihan mukavasti menee aika pötkötellessä ja kotihommissa =) niin ja aurinkokin on ihanaaa!!! No, kolme viikkoa enää ja sitten alkaa oikea loma joka sitten elokuussa muuttuu hiukan muunlaiseksi.
Täytyy myöntää, että hellepäivinä sitä toivoisi asuvansa ennemmin siellä maalla kuin Lahden keskustassa jossa ei ilma juurikaan vaihdu, mutta talvella tuo kaupunkielämä taas on ihan mukavaa.
Äiti Orkidealle sen verran että pyörähdin PHKS:n pelkopoliklinikalla kaksi viikkoa sitten ja tuntui ettei siellä kyllä äidin tuntemuksia juurikaan kuunneltu.. esikoisen syntymä oli kammottava kokemus joka nyt vastaanottaneen lääkärin mielestä oli täysin normaali synntys.. no käynnit siellä jatkuu kun en susotunut vakuuttumaan alatiesynnytyksen helppoudesta toisella kerralla... esikoinen tosiaan imukupilla "avustettiin" maailmaan ja äiti sen toimenpiteen jälkeen kiikutettiin kirurgin pöydälle paikattavaksi..
Tällä kertaa olen kyllä päättänyt pitää puoleni ja sitä suosittelen muillekin ko. sairaalassa asioiville.
Nyt takasin työn touhuun!!
 
Heissan! Juuri 8 viikkoa sitten PÄKS:ssä synnyttäneenä ja pelkopolilla sitä ennen käyneenä, täytyy todeta, että riippuu varmaan sitten lääkäristä, miten noihin omiin toiveisiin suhtautuvat. Minulla myös eka vaikea imukuppisynnytys, josta isot paikkaukset. Nyt kuitenkin kuunneltiin hyvin, keskusteltiin ja loppujen lopuksi kaikki meni hyvin, tosin ensi kerralla vaadin hieman hidastamaan oksitosiinin laittoa kun se sai sellaiset järkyttävät supistukset aikaan että tuntui kun henki loppuisi kun tunnissa kohdunsuu aukeni 4 cm kymmeneen. Siitä huolimatta täytyy sanoa, että huomattavasti helpompi oli tämä toinen ja istua pystyi jo päivässä parissa kun viimeksi siihen meni kuukausia.

Rakentava keskustelu lääkärin kanssa ja jos on täysin vakuuttunut että haluaa sektion, niin niinhän se sitten on. Kunhan sen pystyy hyvin perustelemaan miksi ei halua alateitse yrittää ja ymmärtää leikkauksen riskit ja sen mukana tuomat haasteet ja pitää päänsä, niin todennäköisesti sen sektion saa. Minulle ainakin sattui mukava lääkäri, joka ei varmasti olisi pakottanut alakautta yrittämään jos todella en olisi halunnut.
 
Täällä myös yksi odottaja Lahden seudulta, Hollolasta =) Joulukuun alussa olisi laskettuaika joten aika alkumetreillä vielä mennään. Toinen kolmannes alkaa pikkuhiljaa ja toivon mukaan myös alun pahoinvoinnit ym poistuisi jo kuvioista :p
 
Tervetuloa mukaan Jolia-03!!

Toivotaan että olet oikeassa Annie77, todella haluaisin uskoa että kohdalleni sattui vaan huonosta päivästä kärsivä lääkäri. Kiva kuulla että mukavempiakin löytyy, ja täytyy todeta että kätilö pelkopolilla oli kyllä tosi kiva!

Mä vieläkin mietin että pitäiskö 4d-ultraan satsata, mitkä on teidän kokemukset yksityisestä äitiysneuvolasta? Aika alkais olla nyt melko otollinen...

T: Malana 27+2
 
Kaunista huomenta =)

Tervetuloa kirjoittelemaan Jolia-03 :flower:

Mulla on kans vaikea imukuppisynnytys esikoisesta takana. 2 kertaa laitettiin imukuppi ja jouduttiin vetämään ihan ylhäältä asti kun ei laskeutunut kunnolla, tehtiin eppari mut silti repesin 2 asteen verran. Pelkopolilla (ei ollut päks) kävin ennen toisen synnytystä, silloin oli ainakin todella mukava ja ymmärtäväinen kätilö. Lähinnä kyselin vaihtoehtoja ponnistusvaiheeseen ja sain kertoa toiveistani jotka sitten synnytyksen kätilö otti huomioon ja ponnistusvaihe lyheni tuloksettomasta 45min 9min ja siitäkin hetken mietin ennenkuin uskalsin ponnistaa =) kätilö oli todella ihana, rauhallinen ja kannustava :heart:
Kolmannen kohdalla tiesin ja annoin kuuluville omat toiveeni ponnistusvaiheesta, ei jalkatukia, ei poikkipöytää ja epi päällä loppuun asti=ponnistusvaihe 3min.

Nyt elokuussa 4 tulossa ja silti se taas hieman jännittää ja mietityttää mutta eiköhän siitä taas selviä =)

Malana Mä en kyl ole vielä käynyt yksityisellä, mutta lääkärineuvolan vko 36 ajattelin käydä siellä koska meidän kunnassa neuvolalääkäri on se "tavallinen" terveyskeskuslääkäri ja tämä meidän on niin ällöttävä etten sille halua mennä.

Peppi ja masukki 25+3
 

Yhteistyössä