lahjat pk:n hoitajille

Varmaan tästä on ollut ennenkin keskustelua, mutta pitäisi ennen kesälomaa keksiä pienet lahjat (8 kpl) pk:n hoitajille. Ideoita? Aattelin lapsen kuvasta tehdä kortin ja kirjoittaa siihen kiitokset, mut jotain muutakin pientä kivaa pitäisi keksiä. En halua viedä vain oman ryhmän hoitajille, koska toisen ryhmän hoitajat ovat aamuisin hänen kanssaan ja myös ulkoillessa eli ison osan päivästä. Viimeisenä hoitopäivänä ennen kesälomia ois tarkoitus viedä.
 
vieras
jos teet itse mehua, niin sitä riittää pienestä pienin pullo minkä löydät. me vietiin 0,3 dl raparperimehutiivistettä ja pullot maksoi citymarketissa reilut 2 euroa kappale. samalla maijallisella tuli kotiin litra toisensa perään mehutiivistettä omaan käyttöön ja hoitajat tykkäsivät todella, kun oli nähty oikein "erikseen vaivaa". saman ajaisi itse tehty hillo johonkin pikkuruiseen purkkiin. kolme ystävääni on myös töissä päiväkodeissa ja totesivat yksissä tuumin, että tollasia lahjoja ottaisivat mieluusti vastaan. myös itse tehdyt keksit kauniisti sellofaaniin pakattuina olivat kuulema lämmittäneet mieltä. mutta mitä tahansa viet, niin yritä viedä käyttötavaraa - se on kuulema paljon kivempi vastaanottaa kuin jokin kuppi/kippo kotiin, joka ei sinne edes välttämättä sovi ;)
 
Kiitos ideoista. Kyllä tosiaan viedään kaikille (tai siis yks on noista keittäjä, mut myös paljn leikkii näiden pienimpien kanssa). Meidän pk:ssa ei ole omahoitajia. Jotenkin kauheen vaikeeta rajata, että veis vaan oman ryhmän kolmelle hoitajalle plus keittäjälle, koska tosiaan aamuisin sekä ulkoilemassa voi olla vain toisen ryhmän hoitajat paikalla ja he ovat myös pojalle melkein yhtä tuttuja ja tärkeitä. Tai sit on vaan pakko rajata, mut jotenkin tuntuu hullulta mennä aamulla viemään ja sitten paikalla ei ole kuin toisen ryhmän hoitajia ja pyytää heitä sitten antamaan nämä muille eikä vie heille mitään. Ehkä teen asiasta vaikeen.

Lisää ideoita?
 
itse opettajana ollut
mun mielestä on hiukan " vanhanaikaista " viedä hoitajille lahjoja. Nyt kun oma lapsi lopetti pk:n, han vei päiväkodille askartelukirjan muistoksi.
Jokin käytännöllinen muistaminen koko päiväkodille / toimintaa tukemaan, on mm. omasta mielestäni paljon parempi tapa muistamiseen.
 
tossu
Alkuperäinen kirjoittaja itse opettajana ollut :
mun mielestä on hiukan " vanhanaikaista " viedä hoitajille lahjoja. Nyt kun oma lapsi lopetti pk:n, han vei päiväkodille askartelukirjan muistoksi.
Jokin käytännöllinen muistaminen koko päiväkodille / toimintaa tukemaan, on mm. omasta mielestäni paljon parempi tapa muistamiseen.
no minusta ei ole tollanen kiva lahja. aina sitä arkista aherrusta niin piristää mun mielestäni paremmin ihan jotain muuta lahja kuin työhön liittyvä. eli eriä mieltä olen.
 
miumau
Alkuperäinen kirjoittaja itse opettajana ollut:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä vein raparperipiirakan,vaniljakastikkeen ja kahvipaketin kaikille tädeille yhteiseksi..
tämä myös kiva
Loistava idea !
Kyllä minä aina jouluna muistan kaikkia hoitajia ( 7 ) vaikka olen köyhä yh. Se on kaunis tapa kiittää hyvästä hoidosta.
Ap:lle suosittelisin "jotain kuluvaa" viemisiksi vaikka syötävää/ kukkia.
Ässä-arvoista kaikki tykkää, mutta en itse kehtaa sitä viedä...jotenkin "kömpelö"..mutta miksei ?
IDEOITA: kivat saippuat,teepakkaus, lakuja, löylytuoksu...öö vaikeeta !
Onneksi muistan vasta jouluna !
 
Kivoja ideoita taas! Aattelin ekaks, että leipois kahvihuoneeseen, mut sit aattelin, että ehkä niin tekee moni muukin ja sitten on liikaa kakkua tarjolla vikana päivänä. Jos tietäis, ettei muut vie, niin tää ois musta ihan paras. Kauniisti pakattuna jokin pieni käyttöjuttu (just esim miumaun ehdottamat jutut) vois olla toimiva ja kiva lahja.
 
meillä poika vie eskari opeilleen kun lähti pois niin itse koristelemansa purkist. purkit saatiin pikakahveista ja koristeet oli kuivattuja kasveja mutta esim ohuet servetetkin käy hyvin. liimasi en purkin kylkeen ja kontaktimuovia päälle. tuli tosi hienot
 
Tjaah
Niin onko tapana antaa lahjat ennen lomille jäämistä+jouluna vai vaan silloin, kun lapsi on jäämässä kokonaan pois ko.paikasta?
Oiskohan mun aiheellista antaa pojan hoitajille/omahoitajalle jotain, kun poika ehtii olemaan hoidossa vaan 3 viikkoa ennen kesälomaa..?
 
näin meillä
Minä annoin eskarilaisemme opettajille Suomalaisen Kirjakaupan lahjakortit. Se on sellainen pankkikorttia muistuttava kortti, johon voi ladata halutun kokoisen summan. Laitoin parin kesäpokkarin edestä. Opet tykkäsivät kovasti.
 
Meidän poika täyttää vasta pian 2v, niin ei osaa itse askarrellakaan mitään. Aattelin, että ottais tavaksi muistaa ennen kesälomia ikään kuin kuluneesta "lukuvuodesta" ja sitten jouluna ehkä vaan kortit. Pitääpi lähteä kauppoihin katselemaan...
 

Yhteistyössä