Laihduttajat/laihduttaneet...

Mae
Kuinka paljon painonpudotus on vaikuttanut teidän hormonitoimintaan? Onko mennyt aivan sekaisin vai onko pysynyt normaalina?
Onko kuukautiset tulleet normaalisti?
Meinaan vaan, että pitääkö ruveta raskaustestiä tekemään, Kp on nyt 36.... :whistle:
 
vieras
No jos jollain järjettömällä syönb kaalisoppaa dieetillä on, niin miksei se heti vaikuttaisi hormoonitoimintaan, varsinkin jos sitä ylipainoa ei kauheasti ole. Mulla ainakin ressi siirtää kuukautisia heti.
 
vieras
No kyl mul laihdutus menkkoihin vaikuttaa. Ensin niitä ei tuu pitkään aikaan ja sit voi tulla kahdet kuukaudessa. Tosin mun dieetit on aina olleet överi nälkäkurkipäivät.
 
vaikutti kyllä alussa, kun joku kymmenisen kiloa oli tippunut niin alkoi taas kauhea tiputteluvuoto. mutta tasaantui.

tosin mulla on hormonikierukka joten se vaikuttaa asiaan, mutta terkka sanoi että painonpudotus vaikuttaa yleensä aina menkkoihin.

tee silti testi niin pääset pähkimästä :)
 
Mae
Alkuperäinen kirjoittaja kylmä nakki:
vaikutti kyllä alussa, kun joku kymmenisen kiloa oli tippunut niin alkoi taas kauhea tiputteluvuoto. mutta tasaantui.

tosin mulla on hormonikierukka joten se vaikuttaa asiaan, mutta terkka sanoi että painonpudotus vaikuttaa yleensä aina menkkoihin.

tee silti testi niin pääset pähkimästä :)
Mulla otettu hormonikierukka pois 27.1 ja sen jälkeen on se alkuvuoto tullut, ei muuta.
Mulla on aika vauhdilla lähtenyt painoa, 2kk 13kg. Eli varmastikin sitten tämä vaikuttaa.
 
No siten, että olen elämässäni laihduttanut 3 kertaa...ensimmäisellä kerralla ei tapahtunut mitään ihmeempää, mutta kahdella jälkimmäisellä kerralla olet 5 kg painonpudotuksen jälkeen tehnyt positiivisen raskaustestin.

Tuo jälkimmäinen vauva syntyy päivänä minä hyvänsä ja vähän jännittää aloittaa uusi painonpudotusurakka...en tähän nyt enempää haluaisi lapsia vuoden ikäerolla, kuin mitä tulossa jo on :LOL:
 
mm
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
No siten, että olen elämässäni laihduttanut 3 kertaa...ensimmäisellä kerralla ei tapahtunut mitään ihmeempää, mutta kahdella jälkimmäisellä kerralla olet 5 kg painonpudotuksen jälkeen tehnyt positiivisen raskaustestin.

Tuo jälkimmäinen vauva syntyy päivänä minä hyvänsä ja vähän jännittää aloittaa uusi painonpudotusurakka...en tähän nyt enempää haluaisi lapsia vuoden ikäerolla, kuin mitä tulossa jo on :LOL:
laita kierukka jälkitarkastuksessa niin ei vaaveja enää tule
 
Mae
Alkuperäinen kirjoittaja -:
kerro heti miten olet onnistunut noi hyvässä painon pudotuksessa! T. läski... :)
Mutta kyllä tuo pudotusnopeus saa varmasti menkat sekaisin :)
Liityin sellaiseen elämäntapamuutosryhmään kun Xtravaganza. En saanut itsekseni liikunnalla ym. painoa pois ja tarvitsin reippaan aloituksen motivaation pysymiseksi.
Siinä ollaan alku täysvauhdilla = syödään pussisoppia 3krt/pv, ei muuta. Täysvauhdin pituus on itse päätettävissä. Mä olin 3 viikkoa (voi olla 3-10viikkoa) ja lähti 7kg.

Sen jälkeen siirrytään puolivauhtiin, jolloin opetellaan syömään 5krt/pv "normaalia" ruokaa, poislukien riisit, pastat, perunat ym. Puuroa/palan leipää syön aina aamuisin. Paljon lihaa/kalaa/kanaa/rahkaa/raejuustoa.

Kun pääsee tavoitepainoon, siirrytään tasapainovaiheeseen, jossa on tarkoituksena opetella pysymään siinä painossa mihin on päässyt. Silloin saa syödä kaikkea, mutta toki kohtuudella ym.
Mahdollisuus on myös myös aloittaa suoraan tuolla puolivauhdilla, jolloin paino putoaa, mutta hitaammin.

Mä olen nyt puolivauhdilla ja painoa lähtee 1,5-2kg/2vk
 
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
No siten, että olen elämässäni laihduttanut 3 kertaa...ensimmäisellä kerralla ei tapahtunut mitään ihmeempää, mutta kahdella jälkimmäisellä kerralla olet 5 kg painonpudotuksen jälkeen tehnyt positiivisen raskaustestin.

Tuo jälkimmäinen vauva syntyy päivänä minä hyvänsä ja vähän jännittää aloittaa uusi painonpudotusurakka...en tähän nyt enempää haluaisi lapsia vuoden ikäerolla, kuin mitä tulossa jo on :LOL:
laita kierukka jälkitarkastuksessa niin ei vaaveja enää tule
Ei onnistu. Yritin sitä viimeksi, mutta täällä kierukan saa vasta 6kk kuluttua synnytyksestä ja silloin se on mun kohdallani jo liian myöhäistä :ashamed:

Kysyinkin syytä moiseen ja kerrottiin että kohtu on vielä niin ohut/huaras tjtn. 3kk kuluttua synnytyksestä että on iso riski sille, että se menee kohdun takaseinän läpi vatsaan asennushetkellä. Eivätkä halua moista riskiä ottaa, siksi pitää odottaa että kohtu vahvistuu.

Mutta josko mä tällä kertaa sen saisin vaikka omalla vastuulla, kun joutuuhan se kohtu siinäkin rasitukselle, kun se saa koko ajan kannettavaksi vauvan :LOL:
 
Laihduttaja
Eli taustaa: syön Cerazettejä eikä ole ollut mitään sivuvaikutuksia ( tiputteluvuotoja ) . Kuukautisia ei ole ollut koko aikana ollenkaan.

Olen tässä vajaan vuoden sisällä tehnyt 2 kappaletta radikaalimpaa laihdutusrykäystä. Tuolloin on päivän kalorimäärä ollut n. 500. Molemmilla kerroilla on tullut tiputteluvuotoja, ei kuitenkaan normi kuukautisia.
Laihdutan edelleen, tosin en niin rajusti. Ja jälleen kerran on tulleet kuvioihin ns. kuukautiset.

Joten minulla tuntuu ainakin sotkevan. Sinänsä ikävää, kun on tottunut tuohon olotilaan ilman kuukautisia.
 
toi on muuten outoa, täällä mulle sanottiin että mieluiten laitetaan (hormoni)kierukka ennen kuin on 4kk synnytyksestä, on helpompi asentaa. ja useille laitetaan kuparikierukka jälkitarkastuksessa, mullekin sitä tyrkytettiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mae:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
kerro heti miten olet onnistunut noi hyvässä painon pudotuksessa! T. läski... :)
Mutta kyllä tuo pudotusnopeus saa varmasti menkat sekaisin :)
Liityin sellaiseen elämäntapamuutosryhmään kun Xtravaganza. En saanut itsekseni liikunnalla ym. painoa pois ja tarvitsin reippaan aloituksen motivaation pysymiseksi.
Siinä ollaan alku täysvauhdilla = syödään pussisoppia 3krt/pv, ei muuta. Täysvauhdin pituus on itse päätettävissä. Mä olin 3 viikkoa (voi olla 3-10viikkoa) ja lähti 7kg.

Sen jälkeen siirrytään puolivauhtiin, jolloin opetellaan syömään 5krt/pv "normaalia" ruokaa, poislukien riisit, pastat, perunat ym. Puuroa/palan leipää syön aina aamuisin. Paljon lihaa/kalaa/kanaa/rahkaa/raejuustoa.

Kun pääsee tavoitepainoon, siirrytään tasapainovaiheeseen, jossa on tarkoituksena opetella pysymään siinä painossa mihin on päässyt. Silloin saa syödä kaikkea, mutta toki kohtuudella ym.
Mahdollisuus on myös myös aloittaa suoraan tuolla puolivauhdilla, jolloin paino putoaa, mutta hitaammin.

Mä olen nyt puolivauhdilla ja painoa lähtee 1,5-2kg/2vk

ai niin toi, miul ei oo siihen varaa eikö ne suositellu sitä diabeetikolle kun mä en voi oikei nolla mini mini hiilareilla (kokeiltu on)

 
Mae
Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
Alkuperäinen kirjoittaja Mae:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
kerro heti miten olet onnistunut noi hyvässä painon pudotuksessa! T. läski... :)
Mutta kyllä tuo pudotusnopeus saa varmasti menkat sekaisin :)
Liityin sellaiseen elämäntapamuutosryhmään kun Xtravaganza. En saanut itsekseni liikunnalla ym. painoa pois ja tarvitsin reippaan aloituksen motivaation pysymiseksi.
Siinä ollaan alku täysvauhdilla = syödään pussisoppia 3krt/pv, ei muuta. Täysvauhdin pituus on itse päätettävissä. Mä olin 3 viikkoa (voi olla 3-10viikkoa) ja lähti 7kg.

Sen jälkeen siirrytään puolivauhtiin, jolloin opetellaan syömään 5krt/pv "normaalia" ruokaa, poislukien riisit, pastat, perunat ym. Puuroa/palan leipää syön aina aamuisin. Paljon lihaa/kalaa/kanaa/rahkaa/raejuustoa.

Kun pääsee tavoitepainoon, siirrytään tasapainovaiheeseen, jossa on tarkoituksena opetella pysymään siinä painossa mihin on päässyt. Silloin saa syödä kaikkea, mutta toki kohtuudella ym.
Mahdollisuus on myös myös aloittaa suoraan tuolla puolivauhdilla, jolloin paino putoaa, mutta hitaammin.

Mä olen nyt puolivauhdilla ja painoa lähtee 1,5-2kg/2vk

ai niin toi, miul ei oo siihen varaa eikö ne suositellu sitä diabeetikolle kun mä en voi oikei nolla mini mini hiilareilla (kokeiltu on)
Joo, sehän se on.... Ei sovi kaikille. Mä yritän epätoivoisesti yrittää välttää diabetesta, on iso riski siihen.
 
Mä kokeilin karppausta, meni sokerit niin sekasin ettei tosikaan. lopetin ja paino nous, nyt sitten on vajaa puol vuotta yritetty korjata sokeritasapainoa. Ei ollu oikotietä onneen mulla, tänään haenkin painonvartijoitten kotiohjeet postista, kokeilllaan sitä :)
 

Yhteistyössä