Laihduttamaan nyt

Itselläni ei ole raskauskiloja lainkaan jäljellä, mutta muita kiloja kylläkin. Ne tulivat n. 13vuotta sitten, kun muutin maalle ja unohdin liikunnan sekä ruokamäärät pysyivät entisellään eli suuren suurina. Aikaisemmin liikunta poltti ne hyvin, mutta sen puute kerrytti ne ruhoon. Tässä vuosien varrella olen välillä jonkin verran laihduttanut, mutta saanut ne loistavasti atakaisin, kun puhti loppuu.
Haluan saada pois 35kg!
Olisi kiva saada porukkaa mukaan. Yhdessä se on mukavampaa! Yksin sitä sortuu helpommin. Minun ongelmani on karkki. Sen himo on valtava. Toki nälkäkin on kuin sialla.

Tavoite on 0,5-1kg/viikossa. Eli ensi viikon torstai aamulla painan miel. kilon vähemmän. En laita esille kuin vain pudotetut painot. Tulkaa porukalla mukaan nyt. Ollaan hoikkia ensi kesällä!
 
Viimeksi muokattu:
Heipat täältä.
Hienoa hupiaelämään, että motivaatio löytynyt rajuun urakkaan.
Kovasti tsemppiä :flower:

Minä olen lähes samassa tilanteessa ja mielelläni urakkaa jatkaisin tässä ketjussa. Harmi, kun ei ketään muita ole ainakaan vielä tänne saapunut.

Mulla pudotettavaa on 31kg :|
toivottavasti tämä mun urakka ei lopu taas siihen että motivaatio hiipuu, aikas hyvillä mielin nyt olen tän jälleen aloittanut :)


Mukaan vaan muitakin :wave:
 
Urakkaa riittää. Ja jos haluan saavuttaa tavoitteen oikeeseen aikaan, pitäisi pitää kunnolla kiinni ruokavalisotani. Nytkin on jo parina iltana hieman lipsunut. Päivä menee loistavasti, mutta illat ovat hankalia. Hyvä asia on kuitenkin, ettei ole tullut mieleenkään heittää hanskoja kokonaan tiskiin.
 
Tuo toinen ketju tuntuu aika hiljaiselta joten uskaltaudun tähänkin ryhmään...
Eli painonpudotus ja uusi terve elämä toiveissa sekä painavin syy: lapsettomuus saivat minussa aikaan surun, itkun, raivon ja lopulta niin valtavan itseinhon että sain viimekinkin mittani täyteen!
Painoa oli 114kg, bmi jotain 38 ja nyt kesäkuun puolestavälistä olen ahkeroinut kehoni ja arkirutiinien kanssa jokapäivä. Vlillä saan taistella tunti kerrallaan, nykyään voi menä jopa kokonainen päivä etten herkkuja edes ajattele .

Nyt on paino pudonnut -19kg arkiliikunnalla ja tehokkailla kotitreeneillä ja ihan tavallisella kotiruualla. Sitä olen muokannut niin että varsinaiset ateriakoot ovat vähän pienempiä ja kasvisten osuus on yli puolet lautasesta. Ateriarytmi on aika säännöllinen ja välit n. 2-3h. Hyötyliikuntaa 4xviikossa ja teholiikuntaa 3-5xviikossa.

Kokonaistavoite on -30kg ja mitään suurempaa "deadlinea" en ole itselleni asettanut. Välitavoite on -20kg tämän vuoden loppuun mennessä ja se tavoite on saavutettu jo ihan kohta !

Työniloa ja piristystä pimeisiin syysiltoihin armaat kohtalotoverit :) !
 
Hyvä Fenix-78! Sinulla on jo takana karistettuja kiloja niin paljon, että tuskin haluat ne takaisin. Voit jo motivaatioksi kerätä jotakin painavaa säkkiin/pussiin pudotettujen kilojen verran. Kun tai jos tekee mieli lipsua, nostelet pussia ylös, toteat varmasti, ettet halua niitä takaisin.
En tiedä lapsettomuutesi syytä, mutta monesti juuri painon pudotus saattaa auttaa onnistumiseen. Lapsettomuushoidotkin silloin saattavat tehota paremmin.
Ja kun painoa vähemmän, on elämäkin keveämpää.:)
Nyt ottaa oikein aivoon omat sortumiset. No laihdutuksen aikanahan on tarkoitus opetella myös terveellisempää elämää eikä se aina suju kompastumatta.
 
Kiitos :) ! Kyllä tuo kadotettu painomäärä tuntuu ja näkyykin jo jossain ja olo alkaa oleen melko mahtava! Tosin taistelu jatkuu edelleen, välillä jokainen kauppareissukin on painajainen kun en millään pysy erossa karkkihyllyn herkuista... Mutta tämä läskisota voitetaan yksi taistelu kerrallaan :).

Olen välillä miettinytkin tuota "reppua" joka painaa just sen verran kun painoa olen pudottanut... SE tuntuu kauhelta!
Ja nähtäväksi jää sekin miten tämä painonpudotus vaikuttaa hedelmällisyyteen, tutkimksiin ja mahdollisiin hoitoihin lähdetään sitten keväällä :).

Voimia ja tsemppiä taisteluihin :).
 
Alkaakohan ote jo lipsumaan kun eilen lankesin töissä kahteen suklaahippukeksiin ja tänäänkin kiskoin naamaani herkullisen wiinerin :(...
Laiskan viikonlopun jälkeen olen kiltisti treenaillut ma, ti ja ke-iltoina ja vaikka aloitus on aina niin samperin hankalaa olevinaan, niin aivan mahtava olo on heti treenin jälkeen :D !

Punnituspäivä mulla on perjantaisin heti aamusta, joten jännityksellä odotan mitä se "paholaisen kapine" mulle ylihuomenna kertoo ;)...

Mitäs teille muille kuuluu?
 
Olen päässyt nyt liikkunnan kurjuuteen mukaan. Minulle ei kyllä hyvää oloa liikunnasta tule, mutta auttaa selkä särkyyn jonkin verran. Ilman liikuntaa en laihdu kuin muutaman kilon. Roppa sen verran hidasälyinen, ettei pelkkä ravinto auta asiaan. Liikunta muistuttaa roppaa, että hidaskäyttö on kielettyä. Mulla meni edellinen viikko mussutellen karkkia. Kun en ole raskaana, karkki maistuu liiankin hyvin. On siis oikein himo siihen, ja sitä ei sammuta mikään. Voisin elää pelkällä karkilla. Karkit on koko ajan mielessä. Nytkin ajattelen, mitä ostaisin, kun vien lapset laulu ja pianotunneille illalla.
Oli viime viikolla painoa tippunut -400g. Ou jee. No ei voi muuta odottaakaan, kun karkkia on upponut tuhottomasti.
 
Mahtavaa hei :D ! Sie olet laihtunut lähes kokonaisen voipaketin verran viikossa! Ole ylpeä itsestäsi, oikeasti :) !
Tuo karkki on kyllä yksi huume minullekin :(... Joten voimia vaan taisteluun ja tsemppiä!
Mä en ole laihtunut viikossa yhtään. Treenipäiviä tuli menneelle viikolle vain kolme ja söin ihan juur mitä sattui. Saas nähdä miten ankaran tuloksen vaaka kertoo tämän viikon perjantaina :(.
 
Joo pitäsi muistaa aina verrata pudotusta johonkin konkreettiseen, niin se tuntuisi joltakin. :) Liikunta on kuitenkin se ykkös asia, jonka haluan ensimmäiseksi paremmaksi, koska se johtaa jossain vaiheessa parempaan oloon. On helpompi laihduttaa sitten, kun liikunta maistuu hyvälle. Joskus liikunta kuului joka päiväiseen elämääni, silloin se myös antoi hyvän olon. Tänään syön karkkia, mutta muut päivät tällä viikolla olen tiukkana. Tsemppiä sinulle perjantain punnitukseen. Muista olla onnellinen, oli tulos mikä tahansa.
 
Kas noin! Sain kuin sainkin suuren (väli-)tavoitteeni saavutettua :D !
Aikaa kului 5kk ja läskiä lähti -20kg!!! Aivan mahtava fiilis vaikka varsinainen urakka onkin vielä kesken.
Luonnollisesti palkitsin itseni herkuilla; hyvällä ruualla ja makeisilla, mutta ruotuun on näköjään nyt jo yllättävän helppo palata :).

Kuinkas täällä muuten porukka voi?
 
Onnea sinulle!!! Ajattele 20kg!!! Huimaa!
Itse yritän keskittyä liikuntaan ja unohtaa hetkeksi vaakan. Vaikeaa on, mutta vaaka vie motivaation. Sillä ei ole väliä, vaikka se näyttäisi miinusta. Se on vaan semmoinen mörkö, joka vie kaiken innon suohon. Minulla ei vaan mene ohi yläselkäkivut, vaikka teen mitä. Liikunta auttoi alaselän kipuihin. Eilenkin särki koko illan aivan mielettömästi.
 
Kiitokset :) ! Olo on mahtava!
Voi harmi! Tsemppiä sinulle ja voimia kovasti. Hoida itsesi kuntoon ettei selkäsi kipeydy enempää. Vaakaa ei tosiaan kannata tuijottaa kuin korkeintaan kerran viikossa, jos niinkään usein. Pääasia on se kokonaisuus; ruokailu ja liikuntaa balanssiin.

Mä rupesin ahneeksi; jos vielä 2kg:a saisi pois vuoden loppuun mennessä :). Ei kovinkaan helppo urakka kun tuo kiusauksia täynnä oleva joulu lähestyy... No katsotaan nyt, lähtee jos on lähteäkseen, ikionnellinen olen tästäkin saavutuksesta :).
 
Suunnittele jouluksi keveitä ruokia. Meillä syödään kalkkunaa kinkun sijasta. Jos teet itse laatikot,voit tehdä ne keveämpänä. Suklaat jätä kauppaan.:) Onneksi itse en tykkää jouluruuista. yök. Joulu ei siis minulle ole vaikeaa.:)
 
Mitäs tänne kuuluu?
Joulu meni, uusi vuosi tuli ja loppuvuoden mässäily toki kostautui jonkinverran ;). Nyt on palattu takaisin ruotuun kun arki vihdoin koitti ja hyvältä tuntuu.
Kerkesin kuitenkin laiskottelemaan lähes kuukauden, jonka aikana paino nousi +3kg eli saldo on nyt -17kg...
Mutta eipä auta valittaa, itseaiheutettua kaikki. En jää tuota suremaan vaan tukka putkella taas uuteen vuoteen ja kohti uusia tavoitteita :).
 
Moikka, mäkin tarvitsisin lähinnä vertaistukea ja uskoa itseeni!
Tiputettavia kiloja ei ole kuin kuusi, mutta ne on tulleet vuodessa ja sitä ennen sain laihdutettua 35kg/1,5v!

Oon aina ollut ylipainoinen ennen tuota laihtumistani ja pahin pelko olis, jos kiloja alkais tulla liikaa takas. Joulun riistäytyneiden massäilyjen jälkeen olen taas hyvässä ja siis paremmassa ruodussa kuin viime vuonna (enemmän liikuntaa ja kevyempää ja vähemmän ruokaa) ja hyvältä näyttää! Jo nyt parissa viikossa on jouluna kertyneet kilot karisseet, mutta nämä loput onkin sitten varmaan haasteellisimmat!

No kevään juhliin on ihana mekko ostettuna, joka meni päälle vielä vuosi sitten, mutta silloin ei ollut sille vielä käyttöä joten siinä on tavoitetta ja vielä enemmän siinä, että vauvaakin on tarkoitus alkaa yrittämään maaliskuussa!
 

Yhteistyössä