Laihduttamisen A ja O ketju :)

"Anne"
[QUOTE="Anne";28324410]Joka sali reissu 10min ennen ja vähintään 10min jälkeen. Tänään poljin salin jälkeen 10km. Salitreeni polttaa rasvaa btw.
En juurikaan napostele kun ei ole sellaiseen aikaa.
Lihakastike oli esimerkki, olkoon vaikka ihan tavallista jauhelihakastiketta, tai lihakastiketta jossa kevytruokakermaa tai pihviä ja pippurikastiketta.
Kulutus pyörii varmaan siinä 1600kcal/vrk plus salireissut.[/QUOTE]

Ja joka toinen salireissu on pitkillä sarjoilla 12-15 toistoa ja jos ei rasva pala, niin hikeä ainakin irtoaa ja syke nousee kunnolla. Niinä päivinä ei ainakaan extra-aerobiset nappaa. tänään oli lyhyillä sarjoilla ja tuntui että jäi vielä virtaa niin polkasin 10km.
 
[QUOTE="Anne";28324410]Joka sali reissu 10min ennen ja vähintään 10min jälkeen. Tänään poljin salin jälkeen 10km. Salitreeni polttaa rasvaa btw.
En juurikaan napostele kun ei ole sellaiseen aikaa.
Lihakastike oli esimerkki, olkoon vaikka ihan tavallista jauhelihakastiketta, tai lihakastiketta jossa kevytruokakermaa tai pihviä ja pippurikastiketta.
Kulutus pyörii varmaan siinä 1600kcal/vrk plus salireissut.[/QUOTE]


Kyllähän se salitreeni polttaa rasvaa mutta aerobinen enemmän. :)

Kulutuksesi kuulostaa hyvältä.

En tiedä ymmärsinkö oikein mutta onko kastike ruskeakastike ? (Voi jauhoseos) Jos on niin ei hyvä.

Suosittelisin mieluummin lihaa/kanaa/kalaa ilman kastikkeita salaatin ja kasvisten kera.

Hyvä ettet napostele. :)
 
[QUOTE="Anne";28324438]Ja joka toinen salireissu on pitkillä sarjoilla 12-15 toistoa ja jos ei rasva pala, niin hikeä ainakin irtoaa ja syke nousee kunnolla. Niinä päivinä ei ainakaan extra-aerobiset nappaa. tänään oli lyhyillä sarjoilla ja tuntui että jäi vielä virtaa niin polkasin 10km.[/QUOTE]


En tekisi samoina päivinä sekä salitreeniä että aerobista. Mieluummin niin että 3x vk sali ja esim yli tunnin lenkki 2x vk
 
"Anne"
En tekisi samoina päivinä sekä salitreeniä että aerobista. Mieluummin niin että 3x vk sali ja esim yli tunnin lenkki 2x vk
On jo vaikea riipaista tuota kolmea kertaa salille viikossa kun on pitkät päivät ja läksyt ja lenkille en kyllä muutenkaan mene, mutta onhan salilla juoksumatot yms.

Meillä ei ole jauhokastikkeita juuri koskaan. Siis niin että itse tekisin. Välillä on kaupan valmiskastiketta Knorrilta tai sitten teen itse kermakastikkeen. Joskus on currykastiketta kyllä.
Otan kastiketta yleensä semmoisen pienen kauhallisen, oliskohan noin puolisen desiä.
 
Kaikille näin yhteisesti, en tiedä mitä te tiedätte laihduttamisesta jne joten saatan sanoa jotakin mitä joku pitää itsestään selvyytenä. En siis halua loukata ketään millään.

Vettä kannattaa juoda n 2 L / päivä. Silloin enemmän jos on treeni päivä.

Lihaskuntoharjoittelu ja aerobinen rasvanpoltto treeni kannattaa pitää eripäivinä. Esim sali 3x/vk ja aerobinen esim lenkki 2x/vk.

Aerobinen lenkki kannattaa tehdä aamulla tyhjällä vatsalla jolloin kaikki energia lähtee rasvasta koska kroppa on polttanut kaikki hiilarit yöllä.

Salitreenin jälkeen kannattaa juoda palautusjuoma että lihakset menevät anaboliseen tilaan jolloin ne kasvavat.
Jos salille lähtö ei nappaa voi lihaksia harjoittaa myös kotona.
 
[QUOTE="Anne";28324486]On jo vaikea riipaista tuota kolmea kertaa salille viikossa kun on pitkät päivät ja läksyt ja lenkille en kyllä muutenkaan mene, mutta onhan salilla juoksumatot yms.

Meillä ei ole jauhokastikkeita juuri koskaan. Siis niin että itse tekisin. Välillä on kaupan valmiskastiketta Knorrilta tai sitten teen itse kermakastikkeen. Joskus on currykastiketta kyllä.
Otan kastiketta yleensä semmoisen pienen kauhallisen, oliskohan noin puolisen desiä.[/QUOTE]

Osaatko arvioida kuinka paljon sinulla on rasvaa kehossasi ?

Tottakai aerobisen treenin voi tehdä muutenkin kuin lenkillä, juurikin juoksumatolla jne.

Voisitko tehdä niin että tekisit salitreenin 2x/vk ja aerobisen 1-2x/vk ? Aerobisessa kuitenkin lihakset vahvistuu jonkin verran. Juostessa varsinkin jalat ja pakarat.
 
Täällä
Suosittelin kyllä lisäämään kalorimääriä ja vettä litra pois ellet oikeasti kuluta sitä kolmea litraa minkä juot. (Vaarana vesimyrkytys)

Mistä kasviksista tykkäät ? Entä meneekö hedelmät alas ?

Ehdottomasti lisää hiilareita jos meinaat liikkua paljonkin. Elimistösi käyttää hiilareita ja rasvaa energian lähteenä joten niitä täytyy olla riittävästi jottei energiaa lähde lihaksista.

Teet ilmeisesti lenkin tyhjällä vatsalla ? Jos teet niin plussaa siitä ! Kroppasi on tyhjä hiilareista yön jäljiltä joten kaikki energia lähtee rasvoista.

Millaisia ryhmäliikuntatunteja ajattelit ?
Tarkoitukseni olikin nostaa hiilareita 5g/vko kahden ensimmäisen viikon jälkeen, mutta koska olen mennyt välillä reippaastikin alle 20g/pvä hiilareilla, niin ajattelin nostaa noita 10g/vko sarjalla tän kolmen viikon jälkeen. Ja toki kalorimäärääkin olisi samalla tarkasteltava. Lenkki menee tyhjällä vatsalla juu, mutta välillä ensimmäinenkin ruokailu on vasta puolen päivän aikaan. (Mulla 1v tyttö ja lenkki tehdään aamutoimien jälkeen, päikkäriaikaan).

Tarkoitus olisi siis aloittaa esim muokkaus/kiinteytys 3x viikossa. Mahdollisesti salireeniä (lihaksia) myöhemmin kun peruskunto ok. Nyt vaan mietin, että iten nostan noita hiilareita ja kaloreita fiksusti, kun pelkään että paino lähtee takaisin nousuun? Hedelmät voisi mennäkin, mutta oon nyt ostellut paljon sellasia raaka-aineita, joissa jo paketissa näkyvissä ravintoarvot. helpompi laskea päivän arvot, kun ei oo käytössä mitään järkevää laskuria (tietokonetta ei oo, puhelimella käytän nettiä).
 
"Anne"
En osaa kyllä yhtään arvioida :S Kävin joku aika sitten kehonkoostumusmittauksessa mutta se oli vain se vaaka ja siitä on jo pitkän aikaa.
Voisin tehdä salitreenin vain 2x viikossa mutta pidän ohjelmasta niin paljon etten haluaisi jättää välistä noita lyhyen sarjojen päiviä kun pääsin vasta tavotteisiin penkissäkin (smith tosin, ei ole tuolla salilla oikeaa penkkiä) ja haluaisin nostaa vielä maksimia että menisi oma paino, tosin se olisi jo seuraava painoetappi jos laihtuisin tuon 3,5kg.
 
KAIKKI lihavat tietää, mitä tulisi tehdä, että laihtuu, mutta se asennemuutos ei taida löytyä kaksplussan ketjusta.. mulle ainaki ihan turha luetella päivän ruoka ja liikunta, ku korvien välissä se vika.. joo sori, turhaa tääki, ei oo pakko osallistua jne, pakko vaan oli mainita..
 
"Jenis"
Mä tarvisin jonkun tehobuustin, jolla polttaa 2-3kg rasvaa lähinnä vyötäröltä - jenkkakahvoissa löytyy ja etupuolella myös. Raskauksista jäänyttä tavaraa lähinnä, rasvaa ei ole paljoa mutta se on kaikki samassa kohtaa :D Muuten olen hyvässä kunnossa, viikossa tulee 2-4 liikuntakertaa joista 2-3 lihaskuntoa ja 1-2 aerobista. Lisäksi hyötyliikuntaa, pyöräilen työmatkat jne.

Olen 162 cm ja 56 kg.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Täällä;28324520:
Tarkoitukseni olikin nostaa hiilareita 5g/vko kahden ensimmäisen viikon jälkeen, mutta koska olen mennyt välillä reippaastikin alle 20g/pvä hiilareilla, niin ajattelin nostaa noita 10g/vko sarjalla tän kolmen viikon jälkeen. Ja toki kalorimäärääkin olisi samalla tarkasteltava. Lenkki menee tyhjällä vatsalla juu, mutta välillä ensimmäinenkin ruokailu on vasta puolen päivän aikaan. (Mulla 1v tyttö ja lenkki tehdään aamutoimien jälkeen, päikkäriaikaan).

Tarkoitus olisi siis aloittaa esim muokkaus/kiinteytys 3x viikossa. Mahdollisesti salireeniä (lihaksia) myöhemmin kun peruskunto ok. Nyt vaan mietin, että iten nostan noita hiilareita ja kaloreita fiksusti, kun pelkään että paino lähtee takaisin nousuun? Hedelmät voisi mennäkin, mutta oon nyt ostellut paljon sellasia raaka-aineita, joissa jo paketissa näkyvissä ravintoarvot. helpompi laskea päivän arvot, kun ei oo käytössä mitään järkevää laskuria (tietokonetta ei oo, puhelimella käytän nettiä).

Älä turhaan pelkää painon nousua. Kunhan vain kulutat sen minkä syöt niin kaikki on ok. Suosittelisin säännöstelemään ruoka-ajat. Se pitää aineenvaihduntasi käynnissä.

Hiilareiksi ruista ja täysjyvää. :) Aamupalaksi olisi hyvä kaurapuuro. Tulet kuluttamaan aika reippaasti joten voit huoletta syödä about 2000kcal per päivä.

Sinuna aloittaisin jo nyt lihasten treenaamisen. Tosin jalkalihaksesi ovat varmaankin aika hyvässä kunnossa valmiiksi ? :)

Et tarvitse muuta hiilaria päivän aikana kuin 2dl puuroa, muutaman siivun leipää sekä sen mitä hedelmistä saat. :) Toki myös pastat ja riisit. Ei niistä liikaa tule.
 
[QUOTE="Anne";28324522]En osaa kyllä yhtään arvioida :S Kävin joku aika sitten kehonkoostumusmittauksessa mutta se oli vain se vaaka ja siitä on jo pitkän aikaa.
Voisin tehdä salitreenin vain 2x viikossa mutta pidän ohjelmasta niin paljon etten haluaisi jättää välistä noita lyhyen sarjojen päiviä kun pääsin vasta tavotteisiin penkissäkin (smith tosin, ei ole tuolla salilla oikeaa penkkiä) ja haluaisin nostaa vielä maksimia että menisi oma paino, tosin se olisi jo seuraava painoetappi jos laihtuisin tuon 3,5kg.[/QUOTE]


Eli lihaskuntoharjoittelu on sinulle tärkeämpää. Siinä kohtaa pitäisi sitten tiukentaa ruokavalio sellaiseksi ettei siitä pääse ylimääräisiä sokereita ja rasvoja kehoosi. Eli ei mitään ylimääräistä, salaatinkastikkeet, fetat, yms pois. Kaikki lihat jne vähärasvaisiksi. :) Onko 1.5-2h pituinen aerobinen treeni mahdollinen ?
 
KAIKKI lihavat tietää, mitä tulisi tehdä, että laihtuu, mutta se asennemuutos ei taida löytyä kaksplussan ketjusta.. mulle ainaki ihan turha luetella päivän ruoka ja liikunta, ku korvien välissä se vika.. joo sori, turhaa tääki, ei oo pakko osallistua jne, pakko vaan oli mainita..
Tarkoituksena on neuvoa miten tulisi liikkua ja syödä sekä tsempata toisia. Se että osallistuu tähän kertoo motivaatiosta :)
 
ohhohhh
Miten ihmeessä te ette muka pärjää puurolla? Minä syön joka aamu puuroa pari desiä joko mehukeitolla tai kevytmaidolla. Nälkä pysyy poissa n6h. Tätä ennen en voi missään nimessä syödä mitään,muuten tulee liian täytenäinenolo. Ihmisen eikuulu syödä varastoon vaan vain nälkäänsä ja sen verran ,että se nälkä lähtee.
 
[QUOTE="Jenis";28324545]Mä tarvisin jonkun tehobuustin, jolla polttaa 2-3kg rasvaa lähinnä vyötäröltä - jenkkakahvoissa löytyy ja etupuolella myös. Raskauksista jäänyttä tavaraa lähinnä, rasvaa ei ole paljoa mutta se on kaikki samassa kohtaa :D Muuten olen hyvässä kunnossa, viikossa tulee 2-4 liikuntakertaa joista 2-3 lihaskuntoa ja 1-2 aerobista. Lisäksi hyötyliikuntaa, pyöräilen työmatkat jne.

Olen 162 cm ja 56 kg.[/QUOTE]

Tämän perusteella oletan että ongelma on ruokavaliossa. Olenko oikeassa ? Kertoisitko siis hieman ruokailutottumuksistasi ?
 
Miten ihmeessä te ette muka pärjää puurolla? Minä syön joka aamu puuroa pari desiä joko mehukeitolla tai kevytmaidolla. Nälkä pysyy poissa n6h. Tätä ennen en voi missään nimessä syödä mitään,muuten tulee liian täytenäinenolo. Ihmisen eikuulu syödä varastoon vaan vain nälkäänsä ja sen verran ,että se nälkä lähtee.

Sinulla voi olla pienempi vatsalaukku kuin muilla tai hitaampi aineenvaihdunta :)
 
"Anne"
Eli lihaskuntoharjoittelu on sinulle tärkeämpää. Siinä kohtaa pitäisi sitten tiukentaa ruokavalio sellaiseksi ettei siitä pääse ylimääräisiä sokereita ja rasvoja kehoosi. Eli ei mitään ylimääräistä, salaatinkastikkeet, fetat, yms pois. Kaikki lihat jne vähärasvaisiksi. :) Onko 1.5-2h pituinen aerobinen treeni mahdollinen ?
Raejuusto on varmaan ok salaatin kanssa. Aerobinen treeni sisältäisi mitä? Melkein pidän joka toista treenikertaani aerobisena koska ei ole raskas vaan enemmänkin toistoja toistojen perään. Tosin en näistä ja näiden eroista kauheasti ymmärrä.
 
meak
Ahaa. Täysjyvä on hyvä vaihtoehto ja niinkuin jo sanoin kananmunat. Se jogurtti myöskin :) Viilistä jos tykkäät niin se. Sekä proteiini patukat :)
Ei ole viiliäkään... Eli tylsäksi menee vaihtoehdot, kun on tottunut käyttämään raejuustoa, rahkaa, viiliä ja jugurttia nyt jää jäljelle vain jugurtti. Tai no kait noita rahkaa ja viiliä sais itte tehtyä, mutta epäilen että mun ruokarajoittuneisuuteni vaikuttaa ja ne omatekemät ei ole niin hyviä.
 
Miten ihmeessä te ette muka pärjää puurolla? Minä syön joka aamu puuroa pari desiä joko mehukeitolla tai kevytmaidolla. Nälkä pysyy poissa n6h. Tätä ennen en voi missään nimessä syödä mitään,muuten tulee liian täytenäinenolo. Ihmisen eikuulu syödä varastoon vaan vain nälkäänsä ja sen verran ,että se nälkä lähtee.
Mulla sama juttu, syön kaurapuuron (voisilmä, kevyt maito) aamulla 6.30 ja nälkä pysyy poissa lounaaseen saakka hyvin. Liikkuvainen aamu yleensä, jonka pitäisi kuluttaa aika hyvin.
 
[QUOTE="Anne";28324612]Raejuusto on varmaan ok salaatin kanssa. Aerobinen treeni sisältäisi mitä? Melkein pidän joka toista treenikertaani aerobisena koska ei ole raskas vaan enemmänkin toistoja toistojen perään. Tosin en näistä ja näiden eroista kauheasti ymmärrä.[/QUOTE]


Aerobinen treeni on se rasvanpolttotreeni. Siinä mennään korkealla sykkeellä jolloin elimistö polttaa paljon kaloreita. Eli siinä kuluu rasvaa ja hiilareita.

Salitreeni kasvattaa lihaksistoa.

Raejuusto on erittäin hyvä rasvattomana :)

Ja olet oikeilla jäljillä kun pidät kevyempää treeniä aerobisena. Oletko kokeillu esim juoksua nilkkapainoilla ? Siinä saisit kevyttä vastusta sekä tehokkaampaa rasvanpolttoa. :)
 
"Anne"
Miten ihmeessä te ette muka pärjää puurolla? Minä syön joka aamu puuroa pari desiä joko mehukeitolla tai kevytmaidolla. Nälkä pysyy poissa n6h. Tätä ennen en voi missään nimessä syödä mitään,muuten tulee liian täytenäinenolo. Ihmisen eikuulu syödä varastoon vaan vain nälkäänsä ja sen verran ,että se nälkä lähtee.
Mulla ei pelkkä hiilari pidä nälkää. Puuro veteen ja mehukeittoa niin parin tunnin jälkeen viimeistään varmaan jo heikottais. Hiilareiden syömisen jälkeen jonkin aikaa ei välttämättä tule edes nälkä vaan tosi heikko ja sekava olo. Siksi syön jotain muuta mikä sopii minulle paremmin vaikka sitä puuroa tuputettais joka tuutista.
 
"Anne"
Aerobinen treeni on se rasvanpolttotreeni. Siinä mennään korkealla sykkeellä jolloin elimistö polttaa paljon kaloreita. Eli siinä kuluu rasvaa ja hiilareita.

Salitreeni kasvattaa lihaksistoa.

Raejuusto on erittäin hyvä rasvattomana :)

Ja olet oikeilla jäljillä kun pidät kevyempää treeniä aerobisena. Oletko kokeillu esim juoksua nilkkapainoilla ? Siinä saisit kevyttä vastusta sekä tehokkaampaa rasvanpolttoa. :)
Juoksu ei ole mun juttu mutta just esim pyöräily on ok. Sitä teen joka tapauksessa joka salitreenin jälkeen vähintään 10minuuttia noin 130-140 sykkeellä.
Juoksen kyllä ennen jokaista treeniä 10minuuttia, vähintään 5 mutta se menee tuskalla.
 

Yhteistyössä