"laihdutus" raskaana?

  • Viestiketjun aloittaja "pulla"
  • Ensimmäinen viesti
"pulla"
apuaa kaipaisin.. mitenköhä saako laihduttaa raskauden viimesellä kolmannella. tai no laihduttaa ja laihduttaa. olen rv 31 ja painoa tullut alkupainosta hiukan alle 9kg. alkupainoki oli omasta mielästäni jo valmiiks liian iso (olen 170cm/62kg) ja nytten siis 70kg. mutta mun naama on paisunut kun pallo:D kehtaa enää ihmisten ilmoilla liikkua tän pallonaamani kanssa. liikuntaa en valitettavasti oikein pysty harrastamaan kun alkaa supistella vähästäkin rasituksesta:/ yhtään ohjeita tai neuvoja miten sais rajoitettua ton painon nousua enään ja tätä läskinaamaa:D miten hiilaritonta ruokavaliota, voikoha sitä raskaana ollessa ?
 
Normaalipainoinen olet ollut ennen raskautta, normaali painonnousu viikkoihin nähden. Ei sulla ole mitään syytä ryhtyä "laihduttamaan", karppausta ei suositella raskaana ollessa. Noilla viikoilla on todennäköisesti myös turvotusta jonkun verran, joka lähtee sitten synnytyksen jälkeen.
 
Tuo painonnousu ei ole kovinkaan suurta raskauden aikana, eikä painosi muutenkaan ole mitenkään hirvittävä, joten ongelma on nyt enemmän odottajan korvien välissä kuin mahan ympärillä..
Kasvojen pyöristyminen voi johtua myös turvotuksesta, joka poistuu synnytyksen jälkeen.

Raskaana voit noudattaa myös vähähiilihydraattisempaa ruokavaliota (enemmän terveyden kuin painon hallintaan), kunhan otat oikeasti siitä selvää ja huolehdit että saat vähintään 80 hhg/vrk, sillä kasvava vauva tarvitsee hiilihydraatteja kehitykseensä.
 
"vieras"
Jos ei sulla ton enempää oo painoa tullu niin olisko kuitenki turvotusta? Eli juo paljon vettä,syö "nestettä poistavia" ruokia (mansikat,ananas ainakin,mulla toimii myös vesimeloni) ja muutenkin syö mahd terveellisesti,riittävästi mutta kevyesti. Kävele tai muuten liiku rauhallisesti sen verran kun voit.
 
"vieras"
Toi naama johtuu todennäköisesti turvotuksesta.

Itse en lähtisi kokeilemaan mitään ääripään, ei-hyvin-tutkittua ruokavaliota raskausaikana. On varmemmin turvallista pysyä suunnilleen virallisissa suosituksissa.

Ainoa turvallinen laihdutustapa raskaanaollessa on pysyä erossa roskaruoasta.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;24724544:
Tuo painonnousu ei ole kovinkaan suurta raskauden aikana, eikä painosi muutenkaan ole mitenkään hirvittävä, joten ongelma on nyt enemmän odottajan korvien välissä kuin mahan ympärillä..
.
Peesi tälle! Imettäessä laihtuu! Sun pituisen ja painoisen ihmisen sopiva painonnousu on 12-14 kg. En suosittele laihduttamaan, riittää kunhan et syö kauheesti makeaa niin paino pysyy kurissa jos on tuohonkin asti pysynyt!
 
:O
Siis onko sulla nyt ihan kaikki hissit toiminnassa.... Tosta sun 'valtavasta' 'ylipainosta' sä haluat laihduttaa???'
Näyttää olevan ekaa kertaa tuossa tilassa ku jaksaa viä päivitellä turvonnutta pääkoppaa. Pikku infona voin sanoa, että pahempaa on luvassa. Ja siihen ei auta minkään valtakunnan laiharit eikä ruokavaliot. Mutta elä hätäile, tämä kaikki on ohimenevää:) Ens vuonna tähän aikaan sun kroppa alkaa olla jo hyvin toipunut koitoksesta ja muistuttaa etäisesti sitä vartaloa, jonka omistit ennen raskauttasi.

Neuvoni sinullle: Antaudu hormoonien virran vietäväksi. Usko pois, vastaan tappeleminen on turhaa, häviät. Pääset henkisesti vähemmällä ja 'matkanteko' on paljo kivempaa ku vaan nyt toteat että tää on tätä siihen asti kunnes vauva on pihalla. Kyllä se siitä... Tsemppiä
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24724569]Peesi tälle! Imettäessä laihtuu! Sun pituisen ja painoisen ihmisen sopiva painonnousu on 12-14 kg. En suosittele laihduttamaan, riittää kunhan et syö kauheesti makeaa niin paino pysyy kurissa jos on tuohonkin asti pysynyt![/QUOTE]

No ei aina! Mä oon lihonut heti synnytyksen jälkeisestä ajasta, koska mun pitää syödä ihan sikana ja rasvaisesti tai maitoa ei tule tarpeeksi...
 
"joku"
Hoikka olit silloin 62 kilosena. Kyllä muutama kilo saa hyvinkin vielä tulla. Mä oon saman pituinen ja painoin loppuraskaudesa 75 :) Kaksi kuukautta synnytyksestä painoin 61 (vaikka painoin 68 ennen raskautta)
 

Yhteistyössä