Laihdutuskaveri hakusessa...

Täällä näkyy olevan lukuisia laihdutus- ja tsemppausketjuja, mutta aloitan nyt ihan uuden, sillä monet ketjuista ovat tainneet olla "toiminnassa" jo pidemmän aikaa, ja sellaiseen on vaikeampi hypätä mukaan. Jospa täällä olisi siis muitakin uusia?

Joten tätä kautta toivoisin löytäväni vertaistukea laihdutusurakkaani. Tilanteeni on sellainen, että ennen raskautta olin hoikka ja nytkin toki normaalipainon ylärajoilla, eli varsinaista ylipainoa ei ole. Mutta tahtoisin saada itseni suurinpiirtein samoin mittoihin kuin ennen raskautta, joten jos joku kuusi kiloakin lähtisi, niin se olisi tosi hyvin ;)

Yksin vaan ei meinaa saada itseään niskasta kiinni, joten olisipa mukava, jos olisi muita mukana ja voitaisiin tsempata toisiamme sekä vaihtaa hyväksi havaittuja vinkkejä keskenämme jne.
 
tossuliini
minä sulle kaveriksi painonpudotusurakkaan? Olen täällä useammassa ketjussa mukana ja se on vaan mukavaa mitä useampi porukassa sen hauskemmalta tuntuu pudottaa painoa kun tietää ettei ole yksin. Itselläni on reippaasti ylipainoa, n. kuukausi sitten lähtöpainoni oli jotain 110 kg mutta nyt se oli eilen tarkalleen 103 kg eli hommaa piisaa siinä työn sarkassa.
 
Voi, toki kelpaat! :) Hyvin olet kyllä jo saanut oman urakkasi käyntiin! :flower: Millä keinoin olet lähtenyt painoa pudottamaan?

Minulla kompastuskivenä tuntuu lähinnä olevan itsekurin puute. Ruokapäiväkirjaa jossain vaiheessa kokeilin ja se hillitsikin vähän herkuttelua, mutta jossain vaiheessa taas repsahdan... valitettavasti minulla on myös taipumusta "tunnesyömiseen" eli syön esim. rentoutuakseni. Liikkua tykkäisin paljon enemmänkin kuin nyt teen, mutta siihen on vähänlaisesti aikaa. Miehen työajat kun ovat kovin epäsäännöllisiä ja tuon 1-vuotiaan sekä vanhan koiran kanssa liikunta on lähinnä rauhallisia kävelylenkkejä.
 
Jos vain seura kelpaa? :D

Aloitin tuolla Keventäjissä nyt maanantaina ja aika takkuillen on lähtenyt käyntiin. Minullakin on juuri tuo tunnesyöminen... Ja muutenkin tulee ihan liikaa mässytettyä. jotenkin vaan tuntuu, että tuolta kaupasta on helpompi ostaa niitä herkkuja jne, ku esim salaatti ja hedelmiä.

Mut nyt päätin, että jos ei muuten, niin pikkuhiljaa totuttelemalla. Koittaa vaan tsempata itteensä etiäpäin kohti niitä parempia valintoja!

Minulla on myös aika suuri urakka edessä. Tarkoitus olisi saada pois jotain 44 kiloa, mutta hiljaa hyvää tulee.

Oikein paljon tsemppiä teille molemmille!! :)
 
Jos vain seura kelpaa? :D

Aloitin tuolla Keventäjissä nyt maanantaina ja aika takkuillen on lähtenyt käyntiin. Minullakin on juuri tuo tunnesyöminen... Ja muutenkin tulee ihan liikaa mässytettyä. jotenkin vaan tuntuu, että tuolta kaupasta on helpompi ostaa niitä herkkuja jne, ku esim salaatti ja hedelmiä.

Mut nyt päätin, että jos ei muuten, niin pikkuhiljaa totuttelemalla. Koittaa vaan tsempata itteensä etiäpäin kohti niitä parempia valintoja!

Minulla on myös aika suuri urakka edessä. Tarkoitus olisi saada pois jotain 44 kiloa, mutta hiljaa hyvää tulee.

Oikein paljon tsemppiä teille molemmille!! :)
 
Jos vain seura kelpaa? :D

Aloitin tuolla Keventäjissä nyt maanantaina ja aika takkuillen on lähtenyt käyntiin. Minullakin on juuri tuo tunnesyöminen... Ja muutenkin tulee ihan liikaa mässytettyä. jotenkin vaan tuntuu, että tuolta kaupasta on helpompi ostaa niitä herkkuja jne, ku esim salaatti ja hedelmiä.

Mut nyt päätin, että jos ei muuten, niin pikkuhiljaa totuttelemalla. Koittaa vaan tsempata itteensä etiäpäin kohti niitä parempia valintoja!

Minulla on myös aika suuri urakka edessä. Tarkoitus olisi saada pois jotain 44 kiloa, mutta hiljaa hyvää tulee.

Oikein paljon tsemppiä teille molemmille!! :)
 
Jos vain seura kelpaa? :D

Aloitin tuolla Keventäjissä nyt maanantaina ja aika takkuillen on lähtenyt käyntiin. Minullakin on juuri tuo tunnesyöminen... Ja muutenkin tulee ihan liikaa mässytettyä. jotenkin vaan tuntuu, että tuolta kaupasta on helpompi ostaa niitä herkkuja jne, ku esim salaatti ja hedelmiä.

Mut nyt päätin, että jos ei muuten, niin pikkuhiljaa totuttelemalla. Koittaa vaan tsempata itteensä etiäpäin kohti niitä parempia valintoja!

Minulla on myös aika suuri urakka edessä. Tarkoitus olisi saada pois jotain 44 kiloa, mutta hiljaa hyvää tulee.

Oikein paljon tsemppiä teille molemmille!! :)
 
Jos vain seura kelpaa? :D

Aloitin tuolla Keventäjissä nyt maanantaina ja aika takkuillen on lähtenyt käyntiin. Minullakin on juuri tuo tunnesyöminen... Ja muutenkin tulee ihan liikaa mässytettyä. jotenkin vaan tuntuu, että tuolta kaupasta on helpompi ostaa niitä herkkuja jne, ku esim salaatti ja hedelmiä.

Mut nyt päätin, että jos ei muuten, niin pikkuhiljaa totuttelemalla. Koittaa vaan tsempata itteensä etiäpäin kohti niitä parempia valintoja!

Minulla on myös aika suuri urakka edessä. Tarkoitus olisi saada pois jotain 44 kiloa, mutta hiljaa hyvää tulee.

Oikein paljon tsemppiä teille molemmille!! :)
 
Jos vain seura kelpaa? :D

Aloitin tuolla Keventäjissä nyt maanantaina ja aika takkuillen on lähtenyt käyntiin. Minullakin on juuri tuo tunnesyöminen... Ja muutenkin tulee ihan liikaa mässytettyä. jotenkin vaan tuntuu, että tuolta kaupasta on helpompi ostaa niitä herkkuja jne, ku esim salaatti ja hedelmiä.

Mut nyt päätin, että jos ei muuten, niin pikkuhiljaa totuttelemalla. Koittaa vaan tsempata itteensä etiäpäin kohti niitä parempia valintoja!

Minulla on myös aika suuri urakka edessä. Tarkoitus olisi saada pois jotain 44 kiloa, mutta hiljaa hyvää tulee.

Oikein paljon tsemppiä teille molemmille!! :)
 
tossuliini
Mä jätin karkit ja jätskin kokonaan pois ja muutakin makeaa syön vain silloin kun on aihetta juhlaan paitsi että joskus tulee lettuja tehtyä ja tulee niitä syötyä vähän turhankin paljon.
Mä grillasin meille makkaraa, broilerin uunipaloja ja itselle kasvikseja foliossa. Miehelle keitin porkkanat ja perunat. Söin itse vain yhden makkaran ja 1,5 palaa tuota broileria ja siinäkin taisi olla liikaa kun perunat ja porkkanat täyttivät niin hyvin. Perunoita ja porkkanoita oli molempia 3 kpl ja hyvin piisasi.
 
tossuliini
Mä jätin karkit ja jätskin kokonaan pois ja muutakin makeaa syön vain silloin kun on aihetta juhlaan paitsi että joskus tulee lettuja tehtyä ja tulee niitä syötyä vähän turhankin paljon.
Mä grillasin meille makkaraa, broilerin uunipaloja ja itselle kasvikseja foliossa. Miehelle keitin porkkanat ja perunat. Söin itse vain yhden makkaran ja 1,5 palaa tuota broileria ja siinäkin taisi olla liikaa kun perunat ja porkkanat täyttivät niin hyvin. Perunoita ja porkkanoita oli molempia 3 kpl ja hyvin piisasi.
 
tossuliini
Mä jätin karkit ja jätskin kokonaan pois ja muutakin makeaa syön vain silloin kun on aihetta juhlaan paitsi että joskus tulee lettuja tehtyä ja tulee niitä syötyä vähän turhankin paljon.
Mä grillasin meille makkaraa, broilerin uunipaloja ja itselle kasvikseja foliossa. Miehelle keitin porkkanat ja perunat. Söin itse vain yhden makkaran ja 1,5 palaa tuota broileria ja siinäkin taisi olla liikaa kun perunat ja porkkanat täyttivät niin hyvin. Perunoita ja porkkanoita oli molempia 3 kpl ja hyvin piisasi.
 
Muillakin on tainnut olla palsta jumissa, kun teidän viestit on tulleet niin moneen kertaan...

Ei kun mukaan vaan MammaHimpula! :attn: Tuo minun otsikko oli virheellisesti yksikössä "laihdutuskaveri"... toivottavasti meitä kertyisi isompikin sakki toisiamme tsemppaamaan!

Oiskos teillä tietoa, löytyisikö jostain netistä eri ruoka-aineitten energiamäärät?
 
tossuliini
Kannattaa katsoa googlen kautta jos sitä kautta löytyisi, itse en laske pisteitä mutta yritän katsoa kaupassa paljonko rasvaa on ruoka-aineissa koska se rasvahan on kaikkein pahin joka kerääntyy tohon vatsan seudulle ja siitä sitten tulee vaikka mitä sairauksia.
Mulla on nyt sitten oma lääkäriaika 2 viikon päästä ja heti seuraavana maanantaina on terkkarin aika, mulla vaihtui terkkarikin mutta onneksi satun tuntemaan hänet jo entuudestaan niin hän on tosi ihana ihminen. Kiva on jutella sitten painon pudotuksesta hänen kanssaan yleensä.
Ens perjantaina on pakko jättää rahaa tilille että pääsee sitten 13. päivä maanantaina uimahallille tytön kanssa, rupeaa vaan olemaan aika kallista toi uimahallissa käynti kun taas käyntimaksu on noussut mutta se ei saa olla esteenä sille että haluan uimaan kun en enää halua mennä järviveteen, on liian kylmää mun mielestä.
 
mulla on tässä kans urakkaa. raskauskiloja tuli 20 ja 9 ois vielä jäljellä sitten oisin normaalipainossa. minäkin olen tunnesyöjä ja minulla on taipumusta ahmimiseen, mutten kuitenkaan oksenna. toisinaan menee laihdutus hyvin ja tulee liikuttua, mut sitten kun on huonompi hetki niin syön mitä sattuu ja en liiku mihinkään.

nyt on taas tsemppi päällä. toivoisinkin tästä ryhmästä olevan apua tsempin ylläpitämiseen. olen yrittänyt pikkuhiljaa aloitella juoksemista, mutta en jaksa hölkätä ku jotain 2 kilsaa ja sit on pakko loppumatka kävellä.

mieki oon miettiny keventäjiä tai kiloklubia mut en oo saanu aikaseks liittyä. onko se mimmosta?

tarttis alkaa pitään ruokapäiväkirjaa niin karsiutuis ne turhat herkut pois...
 
tossuliini
Liikunnasta tuli mieleen että itse en voi juosta kun polvissa on kulumat niin se tärinä ei oikein ole hyväksi mutta tanssia kokeilen, viimeksi tänään tein 15 minsan jumpan musan tahdissa ja hikihän sillä tuli. Uiminen, pyöräily ja sauvakävely ovat ne lajit jotka mulle käy.
 
Moikka!
Tulisin mielelläni mukaan joukkoon.Taidan olla semmonen ikuinen jojo laihduttelija :headwall:
Raskauskilot jäivät laitokselle,mutta kun niitä kiloja oli jo ihan liikaa ennen raskauttakin.Tuki/Kaveri laihdutukseen puuttuu,kun ei tota miestä voi oikein laskea semmoseksi.
Täällä tais olla joku muukin jolla on isompi pudotus edessä,eli en oo ainut.Painoa sais pudota ainakin se 15-20kg :D
Mulla taitaa toi ruokapäiväkirja aina sillon toimia kun muistan ja jaksan tehdä sitä.Aika menee töissä ja koti töitä tehden,eli mulla ei toisin sanoen oo pahemmin sitä omaa aikaa..Nyt olis hyvä tapa saada omaa aikaa,eli lenkkeillen koiran kanssa/käyden uimassa niin että lapsi jää kotiin isän kanssa =)
Katselinki jo että nyt syksyllä alkaa esim.vesijumppa joka kiinnostais mua..sinne vois hyvin mennä ilman kaveria,joten ei tulis jäätyä kotiin jos se "kaveri" ei aina pääsiskään mukaan jumppaan.
Täällä ainakin olis tarvetta ruokailu tottumusten kanssa :attn:
Ruoka-alan ihmisenä tiedän mitä pitäis syödä ja mitä ei,mutta helposti sitä sortuu kaikkeen kun ei voi syödä rauhassa ja on miljoona rautaa tulessa..
Vinkit on tervetulleita :)
 
tossuliini
Tervetuloa mukaan Neiti ja sen neiti!

Ihan kiva saada uusia mukaan tsemppaamaan. Itelläni on vielä yli 40 kg pudotettavaa ja siinä on tekemistä, vasta n. 8 kg olen saanut pois mutta se on tapahtunut n. 1,5 kuukaudessa josta olen tietysti iloinen mutta kun sitä on niin paljon pudotettavaa mutta minkäs teet, en halua olla koko loppuikääni tällanen pullamössö eli haluan vielä olla normaalipainoinen eli kaipaan niitä aikoja kun sain farkut mahtumaan jalkaani, ehkä vielä joskus sekin aika koittaa.
 
Kiva, kun tulitte Sanuli ja Neiti ja sen neiti mukaan!

Itse ilmoittaudun nyt vaan pikaisesti, kun ollaan oltu reissussa ja kohta mennään taas... oltiin viikonloppu ystävien mökillä ja siellä sitten tulikin syötyä rutkasti grillimakkaraa, lettuja, jäätelöä, juotua vähän siideriä jne. :ashamed: Miksi mä en osaa sanoa ei, kun on herkkuja tarjolla?!!! Minun pitäisi vaan olla kotioloissa, niin pystyisin paremmin vastustamaan kiusauksia (kun niitä ei olisi näkyvillä).

Tosin meillä mies on mahdoton herkkusuu, joten kaapista löytyy usein avattuja sipsipusseja, karkkeja jne. Ja silloin en pysty taas kiusausta vastustamaan. Kaupassa pystyn kyllä itse käymään hyvin usein niin, ettei sieltä mitään herkkuja matkaan tartu.

No, jospa pääsen taas kunnolla tuumasta toimeen, kunhan palataan lomareissulta kotiin. Kivaa viikonjatkoa teille jokaiselle!
 
tossuliini
Tervehdys kaikille!

Oon tässä siivoillut koko päivän, pitänyt tietysti välillä taukoja mutta hiki juoksee aivan virtanaan. Söin tossa kahvin kanssa pienen viipaleen pullaa sekä yhden palan mustikkapiirakkaa, kohta juon vain pelkän kahvin. Kaapissa on vielä yksi mokkatryffeli ja marmelaatikarkkei mutta en ole koskenut niihin, muut ovat pitäneet sen huolen ettei siellä enää montaa ole niitä, no vierasvaraksihan mä ne sieltä Porvoosta ostinkin, en pelkästään omalle väelle.
Kyllä toi vaaka taas näytti mukavan lukeman aamulla, saa nähdä miten huomenna kun olen siinä tiistaitiimissä kans mukana. Mutta sen näkee sitten, en jaksa sitä vielä murehtia.
 
Tuli semmonen mieleen..tai siis minkä olen itestäni huomannut,että mulla tulee semmosia herkuttelu kausia.Melkein joka päivä tekee mieli jotain hyvää,sitten vuorostaan kun on vaikkapa viikon tai ylikin ilman mitään sokerista juttua niin avot.Eipä tee enää herkkuja niinkään mieli..kai tommonen sokeri "riippuvuus" on riippuvuus muiden seassa,toiset tarvitsevat tupakkaa,alkoholia yms..joidenkin heikkous on herkut.Onko tossa mitään järkeä???
Vai olenko ainut herkuttelija jolla on ilmeisesti jonkinmoinen ongelma aina välillä? :'(
Eli pinna on ollut hieman kireänä sokerittomuuden takia,mutta viikko menee nopeasti ja sitten taas seuraava ja seuraava.Välillä pitää sallia pieni herkku hetki,mutta ei nyt ainakaan pariin viikkoon :kieh:
Mun pitänee kieltäytyä vierailu kutsuista ja olla kutsumatta ketään meille kahveelle =)
 
oltiin yö ikaalisten kylpylässä ja siellä tuli syötyä seisovasta pöydästä :ashamed: arvaatte varmaan et tuli syötyä yli kylkien.

neiti ja sen neiti: tänään olin vesijumpassa ja se oli mielestäni tosi kivaa. harmi et asun paikkakunnalla, jossa ei oo uimahallia :/ suosittelen vesijumppaa!

sitten vielä tuosta sokeririippuvuudesta. luin sellaista kirjaa kuin sokeripommi. siinä just kerrottiin et päästäkseen eroon riippuvuudesta täytyy olla pari viikkoa ilman sokeria mukaanlukien makeutusaineet. kirja on kyllä hyvä ongelmien parissa painiskeleville. itsekin olen sokeririippuvainen ja olen kans huomannut et herkuttelu jää päälle. ja kun yrittää lopettaa herkuttelun niin pinna kiristyy.

kävin tänään myös rullaluistelemassa. hyvä minä. lainasin kirjastosta tuon callanetics kirjan ja yritin tehä niitä vatsaliikkeitä. tuntuivat melko haastavilta.

nyt taas paluu arkeen ja syömingit vähemmälle..

tsemppiä kaikille!

t. sanna
 
sanuli:Kiva kuulla joltain positiivista palautetta tosta vesijumpasta =)
Ja hei muistatko kenen kirjottama kirja se sokeripommi oli?Jos vaikka löytyis kirjastosta..
hmmh..rullaluistelu,joskus tykkäsin kovasti luistella.Nyt en tiedä et miten se oikein taas sujuis,ehkäpä pitäis jossain ns. suljetulla alueella ensin käydä virkistämässä muistia.
Hih,oon tässä vähentänyt ruoka-annokset norm.kokoon eli ruokaa on sopivasti kun maha on täynnä vaikka ruoka oliskin hyvää,niin sitä ei tarvitse syödä koko perheen puolesta.Ja herkkuja en oo syönyt kun yhden piparin eilen kylässä,kaikki sokerit on olleet poissa.
Äsken puntarissa kävin ja painoa on lähteny 1.6kg.Ihan kiva,nesteet on liikkeellä..eli jotain hyötyä kun hikoaa töissä ja joka paikassa on kuuma.
Pitänee pitää huoli ettei tule samantien takasin :D

Lämmintä loppu viikkoa :flower:
 
tossuliini
Ilmoitanpa teillekin väliaikatietoja painostani, vaaka näytti kuin näyttikin alle 102 kg eli tarkemmin sanottuna 101.9 kg eli pudotusta on koko ajan, lauantaina sitten tiedän tarkalleen mitä viime viikolta on mennyt kun merkkaan painoni sinne sähköiseen terveyskorttiini. Ei puutu enää kuin 2 kg kun olen alle 100 kg:ssa eli kaksinumeroisessa luvussa. Hyvä minä!
 
Vieläkö huolitte uusia tänne :wave:

Mulla on itänyt jo pidempään tämä laihdutusajatus mutta en vaan oo saanu itteä niskasta kii. Nyt sitte tuli viiminen pisara kun kesän aikana kiloja tullu vaikka imetän. Ylipainoo mullei oo mutta haluaisin vanhoihin mittoihin takas..eli sellaset 5 kiloo ainaki sais lähtee. Raskaudesta mulla ei jääny kun pari kiloo mutta imettäessä on vaan kokoajan nälkä :/
 

Yhteistyössä